lappen Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Det här är min första handhistorik som jag postar så har lite översyn Har suttit vid bordet ett tag tag så jag vet att bberg7 är LAG och synar med dom flesta händer $25 NL Texas Hold'em - Friday, September 23, 16:38:40 EDT 2005 Table Table 37149 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: AsicsBasso ( $11.72 ) Seat 2: HERO ( $49.65 ) Seat 3: eye4nascar ( $9.20 ) Seat 4: bberg7 ( $73.99 ) Seat 5: fAtMoNeY69 ( $22 ) Seat 6: ILUVPILIGAMY ( $7.01 ) eye4nascar posts small blind [$0.10]. bberg7 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 2h 2d ] Limpar in med förhoppning att floppa en triss men är beredd att folda om jag missar fAtMoNeY69 calls [$0.25]. AsicsBasso folds. HERO calls [$0.25]. eye4nascar calls [$0.15]. bberg7 checks. ** Dealing Flop ** [ Qs, 4c, 2c ] Fin flop och jag hoppas att någon har träffat så jag för betalt eye4nascar checks. bberg7 bets [$2]. fAtMoNeY69 folds. HERO raises [$4]. eye4nascar folds. bberg7 raises [$4]. HERO calls [$2]. Nu blir jag orolig att han floppat mellansetet för jag kan inte tänka mig att han inte höjde med QQ på hand ** Dealing Turn ** [ Jd ] bberg7 checks. HERO bets [$10]. bberg7 raises [$20]. HERO raises [$20]. bberg7 calls [$10]. Men sen visar han svaghet genom att checka så jag slänger in ett pott bett och han höjer men jag tror honom inte så jag höjer igen. ** Dealing River ** [ 6d ] bberg7 bets [$14]. HERO is all-In [$13.40] Nu har jag inget val att syna fast jag tror att jag är favorit att vinna. Hur tycker ni att jag spelade och vad tror ni han hade? Alla synpunkter uppskattas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 QJ på honom, fel av dig att hålla på och miniraisa. Miniraisar du sådär och sedan kommer en Q på river så kommer du att svära. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2005 Varför jag miniraisade var för att om han hade en sämre hand än mig ville jag inte skrämma bort honom utan få bra betalt. Jag förstår vad du menar men hur mycket skulle jag höjt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benganiolo Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Gissar att han satt på Ax suited och trodde han skulle fixa sin flush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Greenbay Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Han satt väl på stegdrag som han satte på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Varför jag miniraisade var för att om han hade en sämre hand än mig ville jag inte skrämma bort honom utan få bra betalt.Jag förstår vad du menar men hur mycket skulle jag höjt? Din sista raise på turn... ingen mening att spara 13 bucks där, ska du höja kan du lika gärna smaska in degen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strutter Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 AA el AQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2005 Din sista raise på turn... ingen mening att spara 13 bucks där, ska du höja kan du lika gärna smaska in degen. Det kan jag hålla med om. Fast jag har sett konstigare spel på högre nivå. Danieru går All-in med 3500$ i en pott på 25000$ och Money2spend foldar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Fido, varför skulle han svära om en dam kom? Sen skulle jag antingen synat eller höjt mer på floppen. Förmodligen höjt mer då det ligger två klöver och jag nog har en rätt lösaggro image på cg. Drar till med en sjukt vild gissning; Han hade JJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 Fido, varför skulle han svära om en dam kom? För att den kan ge fi högre kåk. Tycker handen ser ut att var en sådan där hand som inte kan sluta annat än all in. Vår hjälte spelar väldigt dåligt ger fi hur många chanser som helst att komma undan, med en massa menlösa miniraisar och checkraisar. Hjälten visar att han har en stark hand och inte är rädd för omslag, men utan att få in ordentligt med pengar i potten, vilket ger fi chansen att slinka eller ta billiga kort. Höj mer på floppen och var all in senast på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 23 September , 2005 Rapport Share Postad 23 September , 2005 53o Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2005 Big Less: Det är sån kritik som jag vill höra för att kunna förbättra mitt spel. Nu spelade han sämre än vad jag gjorde som tur var. bberg7 shows [ 6c, Qh ] two pairs, queens and sixes. HERO shows [ 2h, 2d ] three of a kind, twos. bberg7 wins $0.60 from side pot #1 with two pairs, queens and sixes. HERO wins $97.80 from the main pot with three of a kind, twos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Om du nödvändigtvis ska minireraisa på floppen så ställ iallafall in på turn när han minireraisar dig, du är ändå committad. BTW: Ska du oroa dig för att han har högre set på floppen för att han synar din raise är det ingen idé att spela 22 för att floppa set. Med den tankegången skulle du ju anta att fi aldrig stoppade in pengar i potten om du inte låg efter, vilket skulle göra det meningslöst att spela mot honom över huvud taget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts