Watoz Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Har ingen read på killen. Undra hur jag ska spela den på turn? Är de rätt å trycka han där pga av färgdrag? Game # 128536900 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Las Palmas" Game ended 2005-09-17 01:06:06 GMT+01:00 Players: shilberg (EUR 122,38 in seat 1) snizzle (EUR 66,65 in seat 2) Bluffar (EUR 99,90 in seat 3) Prisoner (EUR 85,80 in seat 5) m95jonal (EUR 20,00 in seat 6) DeiDei (EUR 114,48 in seat 7) Dealer: Bluffar Small Blind: Prisoner (0,50) Big Blind: m95jonal (1,00) shilberg was dealt: 9c - 9d DeiDei Fold shilberg Raise (4,00) snizzle Call (4,00) Bluffar Fold Prisoner Call (3,50) m95jonal Call (3,00) Flop 4c - 8c - 7s Prisoner Check m95jonal Check shilberg Bet (13,00) snizzle Call (13,00) Prisoner Fold m95jonal Fold Turn 4c - 8c - 7s - 4s shilberg Check snizzle Bet (14,00) shilberg Raise (95,00) snizzle All-In (35,65) shilberg Payback (45,35) *Inga resultat i HH-poster, tack - Nusseman* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
finnish_fox Postad 17 September , 2005 Rapport Share Postad 17 September , 2005 svårt att lägga sig efter en check in i potten på turn. potten är på 42 om jag inte räknar fel och Fi har inte så mycket mer att backa upp ushen med. bara att betala och gråta.. iallfall om man är så kass som jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
abris Postad 17 September , 2005 Rapport Share Postad 17 September , 2005 ganska rätt spelat, jobbigt med 99, hur djupt vill man spela den handen egentligen, beror helt på vilken spelstil man har och vem motståndaren är. verkligen svår att folda när han inte har mer kvar men när nån helt plötsligt börjar betta så där, dessutom inte särskild hårt så har dom ofta en vass hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 17 September , 2005 Rapport Share Postad 17 September , 2005 Turnbettet tycker jag inte tyder på färgdrag eller stegdrag, jag tror att han hade checkat (mest troligt) eller gått all in med drag på den turnen. Jobbig hand överlag, mot tre motståndare är det inte allt för troligt att överparet är bäst om någon annan också är intresserad efter floppen. Men samtidigt är det inte så kul att checkfolda turn när han har så lite kvar i stacken. Men som det ser ut nu är det inte mycket du slår, typ nåt sunkigt spelat A8/A7/87 plus dragen (som jag inte tror han har). Hade du haft högre pockets, säg JJ+ hade det varit lättare att trycka, då 99/TT/JJ inte heller är omöjligt att han sitter med om han är passiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrillerKiller Postad 17 September , 2005 Rapport Share Postad 17 September , 2005 tycker detta är ett typiskt läge där man måste veta var man har sina fiender. en liten " read" är viktig här tycker jag. 99 är en lite för svag hand för att bränna sina cash på anser jag. många hade gått hela vägan utan att träffa set på flop. AA/Kk/QQ/JJ/1010 hade inte fodat här, inte alla som reraisar med dessa händer. inte många händer man slår med 99 när man själva har höjt preflop och får en call på flopen. inte många händer som synar flop bettet förutom färgdrags munkar eller händer som rdean e bätte än din god jul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2005 Jag tyckte nu i efterhand efter har kollat på handen lite att hans lilla bet på turn luktar bra hand. Och han hade träffa set(888) på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts