Gyre Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Vid en så dragig bräda tror jag det bästa är att syna och utvärdera igen vid blank turn. Skjuter han igen på blank turn får man gå på read och magkänsla.Är han kapabel att skjuta turn med bara drag? Är man utan read är det jobbigt o jag hade nog passat. Precis vad jag skulle skriva, håller även med i vad psatiw skrev. När vi bettar så här "lite" så kan vi inte lägga mot omslag hur som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Om du har en aggro image så e de ju heller inte omöjligt att han sätter dig på ett standard CB o raisar dig tom heller. SPeciellt som du skriver att Fi har koll så händer det ju många gånger att random Fi:s inte vill bli överkörda o skjuter me lite allt möjligt. heltomma, drag sämre lirare kan göra det med 8or här fast det borde inte denne göra då det finns showdownvärde i en 8a och det borde han väl ha koll på då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Om du har en aggro image så e de ju heller inte omöjligt att han sätter dig på ett standard CB o raisar dig tom heller. SPeciellt som du skriver att Fi har koll så händer det ju många gånger att random Fi:s inte vill bli överkörda o skjuter me lite allt möjligt. heltomma, drag sämre lirare kan göra det med 8or här fast det borde inte denne göra då det finns showdownvärde i en 8a och det borde han väl ha koll på då eller? Vilket leder till att jag borde agera hur? Snabbkoll, tror inte att det är något konstigt: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $27.55 morberg: $105.30 CO: $98 Button: $91 SB: $99 BB: $83 Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with 5:club: A:club: UTG folds, morberg raises to $3, 3 folds, BB calls. Flop: 2:club: T:diamond: 3:club: ($6.5, 2 players) BB checks, morberg bets $4, BB raises to $8, morberg trycker med sitt fina kombodrag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Vilket leder till att jag borde agera hur? Syna floppen och spela poker på turn, dvs se vad han gör, fundera lite, känn hur det känns i magen, fundera lite till och sedan ta ett beslut. Snabbkoll, tror inte att det är något konstigt: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $27.55 morberg: $105.30 CO: $98 Button: $91 SB: $99 BB: $83 Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with 5:club: A:club: UTG folds, morberg raises to $3, 3 folds, BB calls. Flop: 2:club: T:diamond: 3:club: ($6.5, 2 players) BB checks, morberg bets $4, BB raises to $8, morberg trycker med sitt fina kombodrag? Gillar inte att trycka här, du gör ju inte det med andra händer än just combodraget, kan väl vara bra spel om du har galen image. Tror du får mer FE genom att höja igen så du kan ställa för ett ~+-pottbett på turn (orkar inte räkna nu om det är möjligt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Syna floppen och spela poker på turn, dvs se vad han gör, fundera lite, känn hur det känns i magen, fundera lite till och sedan ta ett beslut. givet att turn blankar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Det här hade jag svårt att få rätt på. Men vi börjar från början med den enda hand jag spelat mot fi. En av de första händer som utspelar sig på bordet är följande: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $148.65 morberg: $100 CO: $178.10 Button: $127.05 SB: $100.50 BB: $94.30 Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with J:heart: K:heart: UTG folds, morberg raises to $3.5, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds. Flop: A:spade: 9:club: 2:spade: ($11.5, 3 players) SB checks, morberg bets $7, CO calls, SB calls. Turn: 5:club: ($32.5, 3 players) SB checks, morberg checks, CO checks. River: 7:club: ($32.5, 3 players) SB checks, morberg bets $20, 2 folds. Uncalled bets: $20 returned to morberg. Tror att båda sitter på spaderdrag och bestämmer mig för att försöka plocka hem potten. Kanske var det ett värdebet med bäst hand, men det får vi aldrig reda på. Results: Final pot: $32.5 Cirkus 40 händer senare utspelar sig följande. SB i handen ovan har spelat väldigt få händer, de händer han har spelat har han nästan alltid limpat. Han har fått till 16/3/0,7 i stats. Han sitter nu i BB. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $95.25 UTG+1: $160.10 morberg: $142.30 Button: $177.10 SB: $100.50 BB: $99.50 Pre-flop: (6 players) morberg is CO with 3:heart: T:heart: 1 folds, morberg raises to $3, SB folds, BB calls. Konverteraren klarar inte av att knappen sitter ut. Jag är mao knappen, tycker det är ett gjutet läge att plocka mörkarna från mesen. Väljer ett något mindre bet än pott eftersom jag tror att det räcker. Men si det gör det inte. Han synar. Flop: 2:heart: 3:diamond: J:diamond: ($6.5, 3 players) BB checks, morberg bets $4, BB calls. Hm. Halvträff med ett mellanpar - visserligen lågt, men ändå. BB synar CB, kan han sitta på ett drag igen? Turn: 3:club: ($14.5, 3 players) BB checks, morberg bets $8, BB raises to $20, morberg calls $12 (pot was $42.5). Här blir det riktigt intressant. Jag får in en triss och han check-höjer. Inte min, men nästan. Jag får en märklig känsla och synar. Vad ska han ha, liksom? (Se, jag lär mig!) Om han har en kåk borde han fortsätta låta mig beta river alternativt höja mer. Sitter han på färgdraget vet jag inte vad han håller på med. Jag är vilse. River: 6:spade: ($54.5, 3 players) BB bets $50, morberg calls $50 (pot was $104.5). Han trycker till rätt ordentligt och betar ut pott; jag synar igen. Fågel eller fisk? Results: Final pot: $154.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Det här hade jag svårt att få rätt på. Men vi börjar från början med den enda hand jag spelat mot fi. En av de första händer som utspelar sig på bordet är följande: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $148.65 morberg: $100 CO: $178.10 Button: $127.05 SB: $100.50 BB: $94.30 Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with J:heart: K:heart: UTG folds, morberg raises to $3.5, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds. Flop: A:spade: 9:club: 2:spade: ($11.5, 3 players) SB checks, morberg bets $7, CO calls, SB calls. Turn: 5:club: ($32.5, 3 players) SB checks, morberg checks, CO checks. River: 7:club: ($32.5, 3 players) SB checks, morberg bets $20, 2 folds. Uncalled bets: $20 returned to morberg. Tror att båda sitter på spaderdrag och bestämmer mig för att försöka plocka hem potten. Kanske var det ett värdebet med bäst hand, men det får vi aldrig reda på. Results: Final pot: $32.5 Cirkus 40 händer senare utspelar sig följande. SB i handen ovan har spelat väldigt få händer, de händer han har spelat har han nästan alltid limpat. Han har fått till 16/3/0,7 i stats. Han sitter nu i BB. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $95.25 UTG+1: $160.10 morberg: $142.30 Button: $177.10 SB: $100.50 BB: $99.50 Pre-flop: (6 players) morberg is CO with 3:heart: T:heart: 1 folds, morberg raises to $3, SB folds, BB calls. Konverteraren klarar inte av att knappen sitter ut. Jag är mao knappen, tycker det är ett gjutet läge att plocka mörkarna från mesen. Väljer ett något mindre bet än pott eftersom jag tror att det räcker. Men si det gör det inte. Han synar. Flop: 2:heart: 3:diamond: J:diamond: ($6.5, 3 players) BB checks, morberg bets $4, BB calls. Hm. Halvträff med ett mellanpar - visserligen lågt, men ändå. BB synar CB, kan han sitta på ett drag igen? Turn: 3:club: ($14.5, 3 players) BB checks, morberg bets $8, BB raises to $20, morberg calls $12 (pot was $42.5). Här blir det riktigt intressant. Jag får in en triss och han check-höjer. Inte min, men nästan. Jag får en märklig känsla och synar. Vad ska han ha, liksom? (Se, jag lär mig!) Om han har en kåk borde han fortsätta låta mig beta river alternativt höja mer. Sitter han på färgdraget vet jag inte vad han håller på med. Jag är vilse. River: 6:spade: ($54.5, 3 players) BB bets $50, morberg calls $50 (pot was $104.5). Han trycker till rätt ordentligt och betar ut pott; jag synar igen. Fågel eller fisk? Results: Final pot: $154.5 Måste ju syna här. Om du frågar mig föredrar jag fisk =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
listig Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Rivern är ju onekligen svår att släppa. Alla gator är bra förutom pre. En av anledningarna till att den är icke-bra är att du ofta hamnar i knepiga situationer postflop även fast du träffat din hand ganska bra (precis vad som inträffat här). Jag får också känslan "vad ska han ha?" men gillar inte att behöva syna $50 på river, men den slinker man inte utan read på denna nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Rivern är ju onekligen svår att släppa. Skojar du? Med den readen vi har är jag rätt övertygad att det är +EV att höja any two först in på knappen. Man kan höja T3s mot betydligt lösare spelare än så också om man inte har lös image. - Jag blir inte glad när han höjer turn, men jag är en för stor fisk att släppa på river sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
listig Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Hero är ju någorlunda lös ändå, samt att han ofta saktar ned på turn/river (enl postade stats någon sida bakåt), vilket gör att spelet att höja any two först in på knappen snabbt snappas upp av villains, och då känns det ju inte jättehett att sitta med T3s, 62o och andra nötter bara för att BB är en rock. Har svårt att bedöma EV:t närmare men jag tycker själv det känns kallt att spela any two där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Hero är ju någorlunda lös ändå, samt att han ofta saktar ned på turn/river (enl postade stats någon sida bakåt), vilket gör att spelet att höja any two först in på knappen snabbt snappas upp av villains, och då känns det ju inte jättehett att sitta med T3s, 62o och andra nötter bara för att BB är en rock. Fi är ingen traditionell rock såtillvida att han är rätt passiv pre. En "riktig" rock har väl stats mer åt 10/7-hållet eller nåt? Jag tror inte att vi ska vara alltför bekymrade att fi har en read på mig. Han har definitivt inte en aning om att jag saktar ner på turn/river bortsett från den handen vi har spelat tillsammans (men då bettade jag åtminstone river). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Hero är ju någorlunda lös ändå, samt att han ofta saktar ned på turn/river (enl postade stats någon sida bakåt), vilket gör att spelet att höja any two först in på knappen snabbt snappas upp av villains, och då känns det ju inte jättehett att sitta med T3s, 62o och andra nötter bara för att BB är en rock. Har svårt att bedöma EV:t närmare men jag tycker själv det känns kallt att spela any two där. Det inte speciellt många på NL100 som bryr sig om hur de andra spelar, och skulle det vara någon så har han antagligen inte 16/3/0.7 i stats. Jag lovar dig att det finns värde i att höja vilka kort som helst på knappen när BB är en sån här spelare (så länge SB inte är ett mongo som synar allt), även om vi skiter i att CB floppen. Han foldar på tok för ofta. Säg att vi totalt sett, från både SB och BB tillsammans, få syn på vår höjning 25% av gångerna, och alla gånger vi får syn pre räknar vi som förlorade. 25% av gångerna toskar vi vår höjning, á 3.5$ = 87.5$ 75% av gångerna plockar vi upp blindsen, á 1.5$ = 112.5$ Värdet av varje höjning på knappen blir då (112.5-87.5)/100 = 0.25$ Tänkt då att vi inte räknar med värdet vi får postflopp. Genom att bara fortsätta på brädor där vi floppar tvåpar eller bättre har vi garanterat höjt värdet ytterligare. Spelar vi då ett 6-hänt bord så har vi knappen ~16.5 gånger under 100 händer. Säg att det blir foldat till oss kanske 5 gånger utav dom. 5*0.25=1.25$/100 händer, dvs 0.625ptBB/100 i värde enbart från att höja pre i detta läget. Det är jättemycket värde som vi måste plocka! Jag reserverar mig för skrivfel/räknefel, jag är nyvaken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 25% av gångerna toskar vi vår höjning, á 3.5$ = 87.5$75% av gångerna plockar vi upp blindsen, á 1.5$ = 112.5$ Värdet av varje höjning på knappen blir då (112.5-87.5)/100 = 0.25$ Notera att jag väljer att bara höja till $3 och inte $3,5. Riskerar något mindre för att (sannolikt) vinna lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Notera att jag väljer att bara höja till $3 och inte $3,5. Riskerar något mindre för att (sannolikt) vinna lika mycket. Ah, missade det. Då öker EV:et ytterligare. Det är inte ens marginellt att höja any two mot en sån här spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 11 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2007 Om du orkar kan du ju gräva fram lite händer där du ansåg dig ha ett svårt riverbeslut eller synade för du var "tvungen efter att ha checkat turn" (tänker i stil som AJ-handen du postade för inte så länge sedan). Det här var lurigt tyckte jag. Fi är lite besvärlig, spelar 5-6 samtidiga bord, har 30/15/2 i stats efter ~200 händer. Han viker sällan floppen och kan mycket väl beta om man checkar till honom på turn. Har sett honom min-höja nötterna i ett par olika händer. BB är ubertight och jag öppnar för att stjäla mörkarna: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 4 players Converter Stack sizes: UTG: $68.85 morberg: $98.50 SB: $298.50 BB: $244.95 Pre-flop: (4 players) morberg is Button with 2:heart: 3:heart: UTG folds, morberg raises to $3, SB calls, BB folds. Flop: 2:spade: J:diamond: 3:club: ($7, 2 players) SB checks, morberg bets $4, SB calls. Floppar tvåparet och ser ingen mening att bomba bort honom på en såpass torr bräda. Turn: 8:club: ($15, 2 players) SB checks, morberg bets $10, SB calls. River: A:club: ($35, 2 players) SB bets $33, morberg ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 11 Februari , 2007 Rapport Share Postad 11 Februari , 2007 Det här var lurigt tyckte jag. Fi är lite besvärlig, spelar 5-6 samtidiga bord, har 30/15/2 i stats efter ~200 händer. Han viker sällan floppen och kan mycket väl beta om man checkar till honom på turn. Har sett honom min-höja nötterna i ett par olika händer. BB är ubertight och jag öppnar för att stjäla mörkarna: Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 4 players Converter Stack sizes: UTG: $68.85 morberg: $98.50 SB: $298.50 BB: $244.95 Pre-flop: (4 players) morberg is Button with 2:heart: 3:heart: UTG folds, morberg raises to $3, SB calls, BB folds. Flop: 2:spade: J:diamond: 3:club: ($7, 2 players) SB checks, morberg bets $4, SB calls. Floppar tvåparet och ser ingen mening att bomba bort honom på en såpass torr bräda. Turn: 8:club: ($15, 2 players) SB checks, morberg bets $10, SB calls. River: A:club: ($35, 2 players) SB bets $33, morberg ? Du måste syna men du är förmodligen slagen. Att höja är givetvis rena självmordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 11 Februari , 2007 Rapport Share Postad 11 Februari , 2007 Du måste syna men du är förmodligen slagen. Att höja är givetvis rena självmordet. Måste vi verkligen det? Varför ~pottar han river helt plötsligt på ett ess av alla kort? Att höja är givetvis inget bra, men jag hade nog försökt hitta folden här. Framför allt då killen spelar så många bord. Bottentvå är inte så jäkla hett på river när han pottar det kortet. Samtidigt har jag svårt att sätta honom på en hand. AJ, som han valde att inte 3-betta pre, 54, 65:c:, A2-A3 kanske? Jobbigt läge, men jag tror vi kan vika här. Känns som ett hyffsat ologiskt kort att bluffa men det räcker ju att ha bäst hand en på tre trotts allt... är jag weak som vill lägga här? Varför bluffar inte han turn istället om han ska bluffa? Vad finns det för drag han kan ha varit på då som missade river och fick honom att bluffa där? -Inga som jag hittar iaf. Vi slår ju bara en bluff här och jag tror han har oss slagna för ofta här. Mycket svammel från min sida, och helt klart en klurig situation. Men jag vill hitta folden här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Men jag vill hitta folden här. Det vill jag också. Men det gjorde jag inte. Här då? Fi är lös-passiv, men jag har få händer på honom. 50/7/1 än så länge. Ultimate Bet No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50./$1. 5 players Converter Stack sizes: morberg: $102.05 CO: $106.45 Button: $100.40 SB: $123.25 BB: $120.50 Pre-flop: (5 players) morberg is UTG with 5:diamond: A:diamond: morberg raises to $3.5, 3 folds, BB calls. Flop: K:diamond: 4:heart: 2:club: ($7.5, 2 players) BB checks, morberg bets $5, BB calls. Turn: 5:club: ($17.5, 2 players) BB checks, morberg checks. River: 9:club: ($17.5, 2 players) BB bets $6.75, morberg ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Bara att kasta. För det första är han passiv och för det andra finns det inget han kan bluffa med om han inte han synade floppen helt tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Här då? Fi är lös-passiv, men jag har få händer på honom. 50/7/1 än så länge. Checka bakom på den floppen. Som spelat så är Gyre spot on. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Checka bakom på den floppen. Genom att beta kan jag antingen vinna direkt eller börja bygga pott om jag skulle sätta min hålpipa. Varför vill jag checka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Genom att beta kan jag antingen vinna direkt eller börja bygga pott om jag skulle sätta min hålpipa. Varför vill jag checka? Tycker inte det är fel att betta den mot en spelare som den här där vi ofta får frikort,flopptexturen är ju optimal för att ta hem den direkt. Mot nån som är duktig nog att CR-bluffa tom här är jag mer sugen på att checka bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 WTF varför skulle man checka bakom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Inget fel att betta men A hög har ett visst showdown värde samt att du slipper bli checkraisad. Dock inte så troligt om han är passiv. En bonuseffekt är också att motspelarna ser att du inte contbettar jämt och du blir då mer trovärdig de gånger du bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Inget fel att betta men A hög har ett visst showdown värde samt att du slipper bli checkraisad. Dock inte så troligt om han är passiv. En bonuseffekt är också att motspelarna ser att du inte contbettar jämt och du blir då mer trovärdig de gånger du bluffar. Jo, men då minskar ju chansen att de synar när man har träffat också... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts