Hoson Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 ... Har ramat in detta och satt upp på väggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Jag ska kolla min flopp-agg. för mina senaste 15k händer och se hur den ser ut senare. Hm, den var lika hög. Jag ska ta en ordentlig koll på mitt floppspel också och se vad som kan tänkas ligga bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 En fråga till publiken: när är det rätt att continuation-betta? * Alltid * När man har träffat floppen * När brädan är läskig * Annat (specificera gärna) Hur är svaret för HU resp. mot två eller fler motståndare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvisero Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 En fråga till publiken: när är det rätt att continuation-betta? * Alltid * När man har träffat floppen * När brädan är läskig * Annat (specificera gärna) Hur är svaret för HU resp. mot två eller fler motståndare? HU: alltid 2+: i princip alltid. Jag skippar bara i sjukt dåliga lägen. Typ ur poss, AKQs mot 6 motståndare, och jag har höjt med säg 99. Händer iofs inte så ofta. Jag tror också att jag spelar lite för aggro. Visst pratar vi FL nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Visst pratar vi FL nu? Visst gör vi det. SH till och med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Visst pratar vi FL nu? Visst gör vi det. SH till och med. Jag betar nästan allitd. Om jag har typ A3 mot en aggressive spelare som synade i bb och floppen 678 då betar jag te.x inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Jag fortsätter att hata poker. Fi är en galning som höjer ~50% av sina händer. Dessutom har han det intressanta draget (för en galning) att han väldigt sällan lägger sig post-flop. Jag har sett honom cappa (det var inte han som höjde först) med J9o. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is CO with J , J . 1 fold, MP raises, morberg 3-bets, 2 folds, BB caps, MP folds, morberg calls. Flop: (10.40 SB) 5 , 9 , T (2 players) BB bets, morberg calls. Turn: (6.20 BB) K (2 players) BB checks, morberg bets, BB raises, morberg calls. River: (10.20 BB) 3 (2 players) BB bets, morberg calls. Final Pot: 12.20 BB BB has 3c 3d (three of a kind, threes). morberg has Jc Js (one pair, jacks). Outcome: BB wins 12.20 BB. Jaja, det är sånt som händer. Jag tar dig i längden, fiskjävel. Nu t.ex. (samma fi): Preflop: morberg is UTG with Q , Q . morberg raises, 2 folds, Button 3-bets, 2 folds, morberg caps, Button calls. Flop: (9.40 SB) 8 , 8 , 6 (2 players) morberg bets, Button raises, morberg 3-bets, Button calls. Turn: (7.70 BB) 5 (2 players) morberg bets, Button calls. River: (9.70 BB) 2 (2 players) morberg bets, Button raises, morberg calls. Final Pot: 13.70 BB morberg has Qd Qc (two pair, queens and eights). Button has 8c Ah (three of a kind, eights). Outcome: Button wins 13.70 BB. Härmed erkänner jag mig besegrad av 5/10 för denna gången. Det var kul så länge det varade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2006 Ner och vända på 3/6 eller? Vad är din plan denna gången? Tragiskt är det iaf. Läste några inlägg tillbaks att du känner att du borde slå 5/10 men inte riktigt lyckas göra det. Känner precis samma sak och jag vet att det är sjukt frustrerande. Men som du nyss så: Jag tar dig i längden, fiskjävel... eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hormoslyr. Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Angående cont-bet-frågan: Det primära är väl ändå vilka typer av spelare man är uppe emot. I o f s, är det en HU-situation så måste man beta, men jag undviker exempelvis att beta en låg flopp som preraiser med två överkort, mot tre motståndare - då jag säkerligen ligger efter, och gärna ser ett till kort gratis. Emellertid mot 2 motståndare får man söka svaret i deras tidigare agerande. Jag försöker ofta beta läskiga brädor om jag är i pos mot få motståndare och tror att jag kan vinna potten direkt, och sitter med överkort. Turn är ju en betydligt svårare gata. Hur ser ditt spel ut där? Hur ofta cont-betar du turn HU - i alla möjliga spektakulära situationer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Angående cont-bet-frågan: Det primära är väl ändå vilka typer av spelare man är uppe emot. I o f s, är det en HU-situation så måste man beta, men jag undviker exempelvis att beta en låg flopp som preraiser med två överkort, mot tre motståndare - då jag säkerligen ligger efter, och gärna ser ett till kort gratis. Emellertid mot 2 motståndare får man söka svaret i deras tidigare agerande. Jag försöker ofta beta läskiga brädor om jag är i pos mot få motståndare och tror att jag kan vinna potten direkt, och sitter med överkort. Turn är ju en betydligt svårare gata. Hur ser ditt spel ut där? Hur ofta cont-betar du turn HU - i alla möjliga spektakulära situationer? Bra sagt. Ett tankesätt som Alltför många låser sig i på just floppen är "jag får inte Ge gratiskort". På turn ändras dessa spelares inställning till "ta gratiskort". Det är oftast rätt att CB:a på flop, men det finns en hel del lägen där man själv bör ta gratiskortsaspekten i beaktande på floppen. Jag orkar sällan beta ut med 99 på AJx brädan mot två motståndare i position, tar hellre ett kort och ger upp turn då. Men som föregående "talare" skrev så är det motståndsberoende. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Ner och vända på 3/6 eller? Vad är din plan denna gången? Jag vet inte riktigt. Kanske lite NL, kanske blir det ändå lite mer 5/10 (jag var rätt frustrerad efter gårdagens session). Det blir i alla fall någon form av CG, jag har inte tid att spela vare sig SnG eller MTT. Tragiskt är det iaf. Läste några inlägg tillbaks att du känner att du borde slå 5/10 men inte riktigt lyckas göra det. Känner precis samma sak och jag vet att det är sjukt frustrerande. Jo, det känns lite jobbigt. Men jag är kanske inte bättre än såhär och saknar helt enkelt självinsikt. Tiden får avgöra, men det hade varit trist om jag skulle stanna här i min pokerutveckling och vara dömd till 3/6 för all framtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smygaren Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Jo, det känns lite jobbigt. Men jag är kanske inte bättre än såhär och saknar helt enkelt självinsikt. Tiden får avgöra, men det hade varit trist om jag skulle stanna här i min pokerutveckling och vara dömd till 3/6 för all framtid. Vafalls? Tag en pokerfri vecka, tänk tillbaka på den period då du hade femtioelva BB/100, och säg därefter "jag är inte rädd, jag kan fem-tia". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Vafalls? Tag en pokerfri vecka, tänk tillbaka på den period då du hade femtioelva BB/100, och säg därefter "jag är inte rädd, jag kan fem-tia". Ska snart ha semester och då blir det ingen poker alls. Bra handanalyser om hur spela drag. Krishan på 2+2 håller på att skriva en bok och bad om handexempel. Som tack analyserade han händerna som kom in. Bra läsning. Riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Hand 1: Varför börjar du inte smiska galningen på floppen? Han kommer ju betala av dig med en massa saker då medans han kan lugna ner sig om du väntar tills att höja turn som du tänkte nu(?). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Hand 1: Varför börjar du inte smiska galningen på floppen? Han kommer ju betala av dig med en massa saker då medans han kan lugna ner sig om du väntar tills att höja turn som du tänkte nu(?). Jag får in lite mer med en höjning på turn och om en klöver kommer behöver jag inte höja alls utan kan syna ner i lugn och ro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Hand 1: Varför börjar du inte smiska galningen på floppen? Han kommer ju betala av dig med en massa saker då medans han kan lugna ner sig om du väntar tills att höja turn som du tänkte nu(?). Jag får in lite mer med en höjning på turn och om en klöver kommer behöver jag inte höja alls utan kan syna ner i lugn och ro. Men om han nu är en galning, varför då behandla honom som vem som helst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Men om han nu är en galning, varför då behandla honom som vem som helst? Han är en galning pre med 50% PFR. Jag är inte säker på att han är lika sjövild post, men han lägger sig i alla fall aldrig. "Normala" galningar brukar lägga sig på flop/turn om de inte träffar, men det gör alltså inte denna tjommen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Jag vill också leka med galningar. Varför skall jag gå över till SH? Och om jag skulle göra det, vilken nivå börjar man lämpligast på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Men om han nu är en galning, varför då behandla honom som vem som helst? Han är en galning pre med 50% PFR. Jag är inte säker på att han är lika sjövild post, men han lägger sig i alla fall aldrig. "Normala" galningar brukar lägga sig på flop/turn om de inte träffar, men det gör alltså inte denna tjommen. Men varför är du rädd för ? En sådan här splare kan ju ha ett gäng händer som du slår trots att ett klöver kommer. Du har ju även så om t.ex kommer på turn borde du ju höja, dels för att du troligtvis ligger före och dels för att du har outs om du ligger efter. Hur hade du spelat om fi hade betat turn? hade du höjt eller bara syant ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VikingSW Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Jag vill också leka med galningar. Varför skall jag gå över till SH? Och om jag skulle göra det, vilken nivå börjar man lämpligast på? Fler händer per timma, vilket ger mer vinst per timma om du är en vinnande spelar. Mer action, mindre långtråkigt. Gå ner en eller två nivåer i början för att känna och lära skillnaderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Jag vill också leka med galningar. Varför skall jag gå över till SH? Och om jag skulle göra det, vilken nivå börjar man lämpligast på? Mycket fisktätare på SH kan jag säga. Swingsen är inte utav denna värld dock. Betydligt roligare så länge man inte har riggen emot sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2006 Har du rulle ser jag ingen anledning för dig att ge upp 5/10. Betydligt bättre spelare har haft betydligt jobbigare perioder, och det som inte dödar en gör en starkare. Spela fler händer och sen ännu fler händer. Skippa Ax-crap raisar UTG. 6-hänt har jag A9s som lägsta A där, en sådan liten justering lär inte påverka din BB/100 och du lär inte bli mer lättläst heller då spelare på 5/10 generellt sett aldrig ens öppnat en bok. Det vänder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2006 Kul att upptäcka en avdelning för avancerade skribenter (som verkar ha lockat tillbaks Hjort under det lätt maskerade nicket hjort) efter några veckors semester. Synd att det inte är mer drag på FL-diskussionerna bara. Kanske dags att byta till den mörka sidan, det verkar vara fler och fler som gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2006 Kul att upptäcka en avdelning för avancerade skribenter (som verkar ha lockat tillbaks Hjort under det lätt maskerade nicket hjort) efter några veckors semester. Förvirrad efter semestern, Hjort heter tydligen fortfarande Hjort... Lite småtips för er som vill få lite perspektiv rekommenderas the Economist, har fått tidningen rekommenderad tidigare men inte klarat av att ta den till mig. Lite ledighet gjorde susen då jag plockade upp ett par nummer och nu har beställt en prenumeration. Lysande omvärldsanalyser. Sen har Aaron Sorkin lyckats få ur sig ännu en TV-serie som ser lika briljant ut som Sports Night (kraftigt underskattad i Sverige, men finns på DVD) och Vita Huset: Studio 60. Går att se med den anordning som Othello hade satt upp för några månader sen med speglar, snören och kraftiga kikare mot amerikanska TV-apparater (om jag minns rätt i min semesterförvirring). Pokermässigt håller jag på att värma upp med lite 2/4, återkommer när jag har kommit igång lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2006 Pokermässigt håller jag på att värma upp med lite 2/4, återkommer när jag har kommit igång lite mer. Lite drygt 400 händer spelade med två samtidiga bord, är inte varm i kläderna än och har inte hittat något självförtroende. Kör ett par sessioner till på 2/4 innan jag ger mig på något högre. Förresten, är det någon som har tips på ett par bra datorhögtalare? Helst vanliga stereohögtalare utan subwoofer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts