Gå till innehåll

Tjockisbagarns sportsbettingexperiment!


Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om någon vill vara med och testa en sak, vi drar ihop kanske fem st som försöker hitta de bästa sportsbetting oddsen varje vecka, diskuterar vilka som är bäst och sedan spelar vi på säg 5 matcher i veckan. Skulle vara ganska kul att se hur bra det går tillsammans, till att börja med så tänker jag inte satsa på matcherna utan använder "playmoney" och ändrar rullen för våra 5 hypotetiska vad varje vecka. Går det bra så ska jag satsa riktiga pengar ;) Men jag vill ju se hur lyckat det blir....

 

Vilken sport det handlar om spelar ingen roll så länge du har koll, men desto mer udda sporter desto säkrare måste du vara eftersom du riskerar våra playmoneyrulle ;) med vad som ingen har en aning om de är bra eller dåliga!

 

Tanken är att till och börja med satsa 50 kr (5%) av rullen på varje vad,

kommer vi över 2000 eller under 500 så ändrar vi satsnings storleken!

 

Såklart får ju alla ni läsare tipsa oss om EV+ vad, så länge de går in iaf 8-)

 

"Laget" består av följande 5a:

 

 

1: Tjockisbagarn

2: Parre

3: jaroiten

4: devalanteriel

5: Staahla

 

BR: 1000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förslag till vecka 37s matcher:

 

Charlton Athletic - Chelsea, 2 ger 1.63 gånger pengarna säker match med bra odds! LÖRDAG

 

Lugi HF - H 43 (Handboll) 1 ger 1,65 säkra, Lugi är på uppgång i år, dessutom hemmaplan. SÖNDAG

 

Sampdoria - AC Milan 2 ger 1,95 bara jag som tycker det är sanslöst bra, även om Milan inte imponerat hitills så är oddset ruskigt bra! SÖNDAG

 

Kom gärna med fler tipps då vi inte ska ta alla mina 3 förslag :? även om alla kommer gå in :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej har kommer mina förslag denna vecka. Vet inte varifrån vi skall ta oddsen, men det är i alla fall dessa tre jag kommer lira denna helg på bet24.com:

 

IFK Göteborg - Djurgårdens IF

vad: under 2.5 mål

odds: 1.70

Känns knappast som att detta kommer bli en målrik historia. IFK har ett oerhört bra försvar och iom att denna match är ganska så avgörande kommer båda lagen att inleda försiktigt och DIF är nog nöjda med X. 1-1 kan det nog sluta, men som sagt under 2.5 mål blir det högst troligtvis.

 

JBK - FC YPA

vad: etta

odds: 1.70

Finska division två, norra zonen. JBK vinner denna mittenduell, helt enkelt på grund av bättre form och spelarmatriala. JBK var ett tippat topplag och YPA ett tippat bottenlag innan säsongen och det är först på senare tid lagens prestationer har levet up till försäsongs förväntningarna, så säker etta här!

 

Liverpool - Manchester United

vad: etta

odds: 2.55

Inte mycket att snacka om så gör inte det heller, LFC förblir obesegrade på Anfield denna säsong!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ger alltså ~60% chans till u2.5 i Götet, jag tvivlar på att det är värt det.

 

Finländsk fotboll vet jag inget om, så det ska jag inte heller uttala mig om.

 

Liverpool etta mot Man U?!? Jag är scouser i själ och hjärta men det där är mer gambling än prospecting. Ska man tvunget spela pool tycker jag att pk är mycket bättre. Vill du spela etta rakt av rekommenderar jag också något annat än Bet24, Pinnacle erbjuder t.ex. 2.77 vilket är löjligt mycket bättre.

 

Jag återkommer med mina förslag efter skolan så ni också har något att tracka ned på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om LFC - MU matchen. Liverpool har ju inte spelat något drömspel i inledningen av säsongen men i veckan skadade sig Gabriel Ivan Heinze. Nu är det problem i backlinjen för United.

 

Tillgängliga: Rio Ferdinand, Mikael Silvestre, John O'Shea...

 

Skadade: Gary Neville, Gabriel Ivan Heinze, Wesley Brown...

 

Eventuella inhopp i backlinjen nu: Keiran Richardson, Gerard Pique, Phil Bardsley

 

Dessutom så är Keane borta vilket innebär ytterligare ett slag för deras defensiv, medan Louis Saha, Ole Gunnar Solskjaer, Gary Neville, Wesley Brown, Quinton Fortune sedan tidigare är skadade. Frågetecken också för Cristiano Ronaldos form och medverkan då hans far avled nyligen...

 

Liverpool har Dudek, Kewell (oväntat, den nye Anderton) och Morientes på skadelistan. Dudek hade oavsett värmt bänk och Crouch är tillbaka nu, så Nandos frånvaro känns inte katastrofal.

 

Med detta i åtanke så känns 2.77 klart spelbart för hemmaseger, Liverpool var mycket starka på Anfield förra säsongen och bortasegern mot Betis stärkte nog laget. Dessutom vilade Rafa Gerrard där. Det som oroar är dock RVN:s säsongsupptakt, han har vräkt in mål.

 

Jag återkommer med lite egna tips senare framåt kvällen, jag måste iväg på en matatonlab i Materialteknik. Fy satan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag skrev mina odds så använde jag http://www.betbrain.com och tog det bästa tillgängliga oddset, men detta kanske ses som fusk även om man teoretiskt ska göra så. Ska vi använda betbrain eller välja en speciell sida?

 

Sedan tycker jag att vi bara ska spela 1x2 vad och inget annat det är mycket roligare tycker jag, dessutom är alla med på noterna och risken för att det hela spårar ur ser jag som mindre.

 

Av jaroitens vad tycker jag att Liverpool - Man Utd på 2.55 för en 1a är klart spelbart.

Djurgården -Göteborg tror jag på 1-2 vilket skulle betyda miss, dessutom vill jag ha 1x2 vad hellre.

Finsk fotboll vet jag inget om men jag ska inte börja klaga för då lär väl jag aldrig få med några handbolls matcher (om jag nu mot förmodan skulle få det ändå). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan tycker jag att vi bara ska spela 1x2 vad och inget annat det är mycket roligare tycker jag, dessutom är alla med på noterna och risken för att det hela spårar ur ser jag som mindre.

 

Innebär det att min paradsport, tennis, är utesluten? :)

 

Är Heinze borta kanske 2.77 är spelbart ja... jag tycker iofs ändå att pk är bättre men ska vi hålla oss till do är det okej. 2.55 är jag mer tveksam till. 2.77 innebär drygt 1/3 chans och det är kanske realistiskt. Jag tror ändå att oavgjort är det överlägset troligaste valet.

 

Jag blev lite inspirerad av det här, funderar på om vi kanske ska starta upp en play money-tävling här på forumet som jag kan hålla i... då slipper man behöva ena om andras vad först. :)

 

(sitter fortfarande i skolan, det kommer BL/2BL-analyser i kväll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär det att min paradsport, tennis, är utesluten?

 

Ganska inreserad av tennis jag med, tippar det ibland, men det går utmärkt! Antingen 1x2 och fem setare räknas som kryss eller så är det bara 1 eller 2, olika på olika sidor.

 

Innan fler vad kommer så tycker jag att de två bästa vaden är:

 

Liverpool - Manchester United

vad: etta

odds: 2,77

Veckodag: ??????

 

Lugi HF - H 43 (Handboll)

vad: etta

odds: 1,65

Veckodag: Söndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, TjockisBagarn. Jag har plockat de bästa oddsen från BetBrain.com som du föreslog, problemet är ju bara att det blir jobbigt när man ska spela efter våra tips med realmoney.

 

Lite invändningar och kommentarer om ovanstående:

 

Charlton - Chelsea till 1.63 ggr stålarna tycker jag inte är spelbart. Ok, Charlton kommer inte att hänga kvar på nuvarande position i jul, men just nu är det seriefinal och Charlton har hemmafavör. Chelsea har dessutom spelat CL-spel i veckan och flera nyckelspelare kommer säkert känna av det i helgen. Självklart, Chelsea är klara favoriter men ett X känns inte som en omöjlighet.

 

Kör vi efter BetBrain.com så ger MrBookmaker.com 2.90 på LFC.

 

Nåväl, mina matcher:

 

1.85 1 Parma - Empoli Astrabet

 

Nykomlingarna Empoli har inte förstärkt något vidare inför återkomsten till Serie A och har också föga förvånande fått en katastrofstart med 0 - 5 och 0p på de två inledande omgångarna. Empoli kommer få det mycket svårt i serie A under årets säsong och det kommer förvåna mig mycket om de lyckas hålla sig kvar.

 

Parma har också startat säsongen svagt, men åtminstone fått ihop 1p på två matcher. Dock lär de ha 4p efter söndagens omgång. Parma är ett mycket starkare lag än Empoli och jag har svårt att se att de skulle tappa poäng hemma mot Empoli. 0-0 det enda som oroar, men Morfeo eller Corradi hänger förmodligen ett. 1.85 på Astrabet mfl på Parma ser jag som veckans kap.

 

2.63 2 Wigan - Middlesbrough Pinnacle

 

Wigans Arjan De Zeeuw är skadad och deras trupp var tunn redan tidigare. Middlesbrough har en del skador på mittfältet, men Rochemback gör comeback och deras trupp är betydligt skadetåligare än Wigans.

 

2.63 på en ren tvåa, men mist lika spelbart tycker jag 1.87 på Midd. med asian handicap. Jag tror Yakubu och gossarna kommer att ha lekstuga med Wigan.

 

Wiganmatchen känns dock inte som ett lika klockrent spel som Parmamatchen, men jag tyckte inte det kryllade av bra alternativ i helgen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vad väljer vi?

Liverpool

Parma

Lugi (Snäääla ;))

 

Fler invändningar?

 

Visst, det går bra för mig men varför inte plocka med Jaroitens finska match så vi får med lite klassfotboll. Jag tyckte det verkade vara ett vettigt tips.

 

Edit: Vi borde nog vänta in Devalanteriels kvällstips med. Han kan säkert ha ett ess i rockärmen. Ingen mening med att stressa när det är så långt kvar till spelstopp. Själv brukar jag sällan tippa före jag sett startelvorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IFK Göteborg - Djurgårn

Singel, IFK Göteborg

2.50 @ Expekt.

 

Ica vinner detta. I alla fall mer än 50% av gångerna. Alltså ett +EV-spel. Eller något. Min deg iaf på Ica.

 

Manchester City - Bolton Wanderers

Singel, Manchester City

2.20 @ PaddyPower

 

Tycker City börjat bra och visade styrka sist i derbyt, kan mycket väl slå Bolton hemma och jag tycker 2.20 är ett helt OK hemmaodds.

 

Werder Bremen - Borussia Dortmund

Singel, Werder Bremen

1.60 @ Expekt

 

Såg inte denna på Betbrain så jag kollade Expekts odds. Måste säga en sak: Werder imponerade STORT mot Barcelona i CL senast. Skapade mycket chanser och hade mycket väl kunnat få minst lika. Däremot så saknades Klose - de missade chanser som fan. Nu är Klose tillbaka istället för Valdes. Dessutom tillhör BVB Bremens ärkerivaler, Weserstadion lär vara fullsatt och stämningen på topp. Bremen har kanonform och vinner.

 

Dagens säkraste lir enligt mig.

 

(Men hitta gärna bättre odds om det finns!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så... sorry att jag inte kunnat svara tidigare.

 

Bundesliga erbjuder ett par intressanta spel, det bästa i längden borde vara kryss mellan BM och H96. Hannover har inlett med tre oavgjorda och en seger över Eintracht Frankfurt (som kommer att sluta lågt i år). BM har visserligen bara vunnit i ligan hittills i år, men de har bara övertygat mot Leverkusen och de har Ballack, Pizarro och Santa Cruz borta vilket är stora avbräck medan H96 i princip är fulltaligt, med viss reservation för Yankovs form. Mot Wien var de inte särskilt bra och det tär på krafterna att spela flera gånger samma vecka vilket redan konstaterats. Den här matchen är inte så viktig ändå. Dessutom kan HSV gå om i tabellen isf vilket skulle göra mig som nordtysk glad. :D

 

Tre av deras sju senaste möten har slutat oavgjort, visserligen bara ett nere i Bayern men 1/4 är ganska nära 0-ev med det här oddset och H96 ser bättre ut än vad de brukar göra. Jag gissar att de slutar säsongen relativt högt, kanske till och med på cupplats. H96 kommer att mönstra ett defensivt lag med Mertesacker och Yankov som drivande krafter på försvar respektive mittfält. Kan laget ta sig igenom Sagnol eller Lizarazu har de all möjlighet att få med sig en pinne på en vass kontring eller deras goda defensiv.

 

Jag nöjer mig med ett vad eftersom det inte är så många vi rör oss med.

 

Bayern München - Hannover 96 X 4.75 Pinnacle

 

Vinner inte Nürnberg på söndag kommer de att vara på hugget omgång 7, där kan det bli riktigt fina odds.

 

Edit: Angående Parres vad är jag inte lika glad i Bremen-matchen. Det händer alldeles för ofta att det blir antiklimaxstämning efter den sortens matcher och även om de är 3-1-0 i ligan hittills så ska man komma ihåg att de bara mött skitlag eller lag som spelat som skit hittills. Valdes saknas vilket är ett nästan lika stort avbräck som en halvskadad Klose i mina ögon. Slutsats: visst borde de vinna men det är en alldeles för udda match för att jag ska vilja lägga pengar på den. 60% chans är hyggliga odds, men det är gamblingvarning på det.

 

Edit2: City ser väldigt heta ut däremot. Mycket bättre vad än Liverpool imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör mig heller inte helt omöjlig att byta ut LFC matchen mot Man City, dock är 2.90 bra odds för LFC mot ett så pass sargat United. Jag skulle gärna sett ett lite bättre odds på City dock, då Bolton trots allt har en skadefri och ganska stark trupp. Men det känns svårt att tro att de skulle rå på City i Manchester. Robbie hänger två...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom alla är mycket aktivare och seriösare än vad jag trodde tycker jag att vi tar 5 vad. Efter att ha läst igenom allas åsikter tycker jag vi kör på:

 

Liverpool -Man UTD 1a ger 2,90

Parma - Empoli 1a ger 1,85

Lugi HF - H 43 1a ger 1,65 (svensk klasshandboll)

JBK - FC YPA 1a ger 1,70 (findländsk klassfotboll)

Manchester City - Bolton Wanderers 1a

 

Detta är de matcherna som jag tycker flest har gillat och ingen protesterat mot,

 

 

tycker att ica-matchen e alldelles för osäker för att tippa i mina ögon, Bayerns kryss känns också som gambling. Har däremot funderat på hur troligt det är att alla våra 5 matcher blir 1or ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reserverar mig kraftigt mot ettan på Pool.

 

Visst är oddset lockande men ManU har också börjat säsongen starkt och kan mycket väl klara kryss om de inte tar och vinner...

 

Men vi kör på så ser vi vad som händer, bara för att jag är så säker på Werder lär ju de ta och torska rakt ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...