Gå till innehåll

Tjockisbagarns sportsbettingexperiment!


Recommended Posts

Dock tycker jag att manchester city matchen är den osäkraste som vi valde

 

Själv tycker jag att det är den bästa matchen. :)

 

Alternativet vore att spela på H43 - sävehof med en 2a för 1,3. Jag är ganska övertygad om att sävehof leker med H43 men jag gillar inte att spela på vad som är under 1,5 det känns inte EV+. Men men, vad tycker ni?

 

1.3 motsvarar 0.769. Tycker du att Sävehof har minst 80% chans (gärna mer) är det ett helt okej bet, inte annars.

 

Sports betting handlar om att hitta vad där oddset avviker så kraftigt från den uppskattade chansen som möjligt. Om det sedan är 1.20 eller 5.50 har inte så stor betydelse bara man gör samma vad varje gång i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dock tycker jag att manchester city matchen är den osäkraste som vi valde

 

Själv tycker jag att det är den bästa matchen. :)

 

Alternativet vore att spela på H43 - sävehof med en 2a för 1,3. Jag är ganska övertygad om att sävehof leker med H43 men jag gillar inte att spela på vad som är under 1,5 det känns inte EV+. Men men, vad tycker ni?

 

1.3 motsvarar 0.769. Tycker du att Sävehof har minst 80% chans (gärna mer) är det ett helt okej bet, inte annars.

 

Sports betting handlar om att hitta vad där oddset avviker så kraftigt från den uppskattade chansen som möjligt. Om det sedan är 1.20 eller 5.50 har inte så stor betydelse bara man gör samma vad varje gång i längden.

 

jag vet att det är så det fungerar men jag tycker att det blir fel, t.ex lag som får 1,05 i odds måste vinna 95%? mer? av matcherna, så stor skillnad är det inte på lagen i högsta serierna (iaf inte i länder med viss fotbolls tradition). Jag lämnar inte in tips så ofta men om något lag i allsvenskan har över 7 i odds så sätter jag alltid 50kr på dem för att inget lag är så dåligt att de inte vinner 1/7 matcher, t.ex DIF - landskrona i slutet av juli.

 

Men ja, jag tror sävehof har åtminstone 85% vinstchans, kanske över 90%. Det är dock lite svårt att avgöra då det är första matchen för sässongen. Men ja, jag tycker att vi ska ta den på 1,3.

 

Era åsikter? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag spela halva min bankrulle på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85.

 

Under 3800 gram på Unibet

 

Andra halvan skulle jag spela på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85

 

Över 3400 gram på Expekt.

 

 

Eller vänta, det är ju precis det jag gjort :-)

 

Ser ut som ett monsterspel! Vad är medelvikten för nyfödda? Hur stor är chansen att du klonkar denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många barn har de fått tidigare och vad vägde de? Hur gammal är kvinnan?

 

Totalt ointressant. Går för en skön middling.

 

Ok, TjockisBagarn. Jag har plockat de bästa oddsen från BetBrain.com som du föreslog, problemet är ju bara att det blir jobbigt när man ska spela efter våra tips med realmoney.

 

Får jag komma med ett förslag. För att göra det svårare för er och intressantare för oss andra att följa:

 

Att plocka det högsta oddset ni hittar är inte så bra - inte för oss som kan tänkas följa era spel. Det finns tre stora sajter där många har pengar här på forumet - 24h, Expekt och Unibet. Kan ni inte begränsa er till dessa tre sajter? Er utmaning blir större, men vi kan lättare ta rygg. Och eftersom ni spelar med playmoney så borde det inte göra er någonting.

 

Dom som verkligen vill leta kan sedan leta högre odds på nätet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat ganska bra spel man kan hitta på nätet tycker jag är svenska valet.

 

Det verkar ju som att högerblocket ska vinna, enligt alla undersökningar. Men det är LÅNGT kvar. Så jag skulle inte spela på Reinfeldt som premiärminister.

 

Däremot går det på flera sajter att spela på att M+C+Kd+Fp får föer mandat än S+V+MP. Kan tyckas vara samma vad, men det är det inte. Om FI går till val så kommer dom nämligen att ta många röster från vänstersidan, medans det inte finns många på högersidan som kommer att rösta på ett poarti som leda av Gudrun Schyman. Stor chans faktiskt att något av MP eller V åker ur riksdagen.

 

Personligen tycker jag att det är riktigt intressant att jaga sådana här specialodds. Hade inte Anna Lind blivit mördad strax före valet så hade säkert mitt spel på lågt valdeltagande gått in. Nu gick ju alla och sympatiröstade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nog med OT nu gdaily annars ska jag be en moderator spärra ditt konto ;) allmänt om sportsbetting får ni snacka i allt om sportsbetting tråden. (dessutom spelar vi på 1x2 vad som är sport, födelsevikt är inte sport)

 

Att plocka det högsta oddset ni hittar är inte så bra - inte för oss som kan tänkas följa era spel. Det finns tre stora sajter där många har pengar här på forumet - 24h, Expekt och Unibet. Kan ni inte begränsa er till dessa tre sajter? Er utmaning blir större, men vi kan lättare ta rygg. Och eftersom ni spelar med playmoney så borde det inte göra er någonting.

 

Låter väl ganska ok, vad sägs killar ska vi köra bara på 24h, Expekt och Unibet?

 

Okej, vi spelar 1,3 på sävehof, de borde klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt med på Gdailys förslag, det förenklar för mig att spela med i vår eminenta tippning. 24h, Expekt och Unibet hädanefter mao.

 

Jag tycker inte 1.3 på bortaseger för Sävehöf känns bra alls. En bit in på säsongen så visst, men i en premiär gillar jag inte att ta lågoddsare, det känns svårt att hitta 80-procentigt säkra matcher då. Man har ingen egentlig aning om hur lagen står så därför tycker jag ett sådant bet känns -EV. Vem vet, Kimpa kanske tog med Sävehofs vinnarspel till Tyskland och Larholm kanske legat på playan under hela barmarkssäsongen. Dock så verkar det vara allmänt kaos i H43 med diverse dopingavstängda lagkaptener.

 

Jag dyker in och kollar läget om en hel del timmar, måste sova. Kom precis hem från en helnattsholmgång NHL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag spela halva min bankrulle på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85.

 

Under 3800 gram på Unibet

 

Andra halvan skulle jag spela på danska kungabarnets födelsevikt till 1.85

 

Över 3400 gram på Expekt.

 

 

Eller vänta, det är ju precis det jag gjort :-)

 

Visst har de tagit bort denna nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte 1.3 på bortaseger för Sävehöf känns bra alls. En bit in på säsongen så visst, men i en premiär gillar jag inte att ta lågoddsare, det känns svårt att hitta 80-procentigt säkra matcher då. Man har ingen egentlig aning om hur lagen står så därför tycker jag ett sådant bet känns -EV. Vem vet, Kimpa kanske tog med Sävehofs vinnarspel till Tyskland och Larholm kanske legat på playan under hela barmarkssäsongen. Dock så verkar det vara allmänt kaos i H43 med diverse dopingavstängda lagkaptener.

 

Det var det jag menade, men eftersom att H43 har trassel så tycker jag vi spelar den ändå! 8-)

 

(från och med nästa vecka så är det bara expekt, 24h och unibet odds som gäller, finns däremot inte en viss match konstigt nog på någon av dessa så är betbrain.com tillåtet ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en ide vore att göra en tråd där ni endast har vilka matcher som tippas o vilka som gått in osv..får man lite bättre koll på resultaten..som i plantskolan te.x!

 

Eftersom ni har en moderator med borde det vara lätt fixat.

En mycket bra ide, hur dumt det än låter finns det visst flera än jag som är alldeles för intreserade av fem anonyma playmoneytippare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det låter rätt bra, trodde att det här exprimentet skulle gå åt skogen med folk är överseriösa, och ganska många visningar har vi också :D

Fast det är klart, vi är ju så grymma att folk vill se vilka vad de ska sätta sin BR på 8-)

 

Dagens matcher:

H43 - Sävehov 2a, 1,3

Manchester City - Bolton wanderers 1a 2.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter förslag om detta så finns numera finns tråden "Tjockisbagarn o co, sportsbetting, matcher och resultat!" där endast jag postar, det kommer ske 2 gånger varje vecka, första gången med vaden och andra gången när alla resultat kommigt in och jag räknar ut den nya rullen.

 

Hoppas devalantriel som är moderator kan hålla rent i den tråden åt mig så den inte spammas sönder. 8-)

 

Hoppas city o sävehof vinner ikväll! 8-)

 

EDIT: Nu när besökarna slipper leta i härvan av inlägg för att hitta matcherna och bara kan titta i den andra tråden så kan de ju tjäna pengar jätte fort, vad sägs om att införa att det kostar 10 kr /visning i den andra tråden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat förslag är att ni låser den andra tråden (eftersom dev kan skriva i låsta trådar) och låter dev ta hand om resultatrapporteringssammanfattningarna...

 

Eller så gör du mig till moderator ;)

 

Nej men allvarligt, det låter ganska smart, om folk börjar spamma den andra tråden så att dev får fullt upp så gör vi så men tills vidare så fixar jag resultat rapportering och hoppas på att alla här på forumet inte är så barnsliga att de spammar den andra tråden!

 

1333 visningar på 3 dygn är ganska bra tycker jag, iaf eftersom detta var en oseriös ide från början ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!! :(

 

Jag skulle lyssnat på er, buhuuuuu.

 

H43 - sväehof = 26-26

 

FAN ATT DE INTE GJORDE ETT MÅL TILL!

 

Icke premier leuge heller, city - bolton = 0 - 1

 

vad var det jag sa ^^

 

 

Veckans resultat blev iaf +13.5 kr, vi backade ju inte, alltid något ;) Men det var ju lite snöpligt att vi inte satte någon söndagsmatch när vi väl hade 3/3, FATTAR INTE HUR H43 kunde klara lika!

 

 

bra jobbat killar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var synd efter en sådan snygg inledning, men vi kunde lika väl bränt de två första och prickat in de tre sista. Vi gick plus totalt oavsett, så helt missnöjda kan vi inte vara. Bra idé angående extrasidan med bet och resultatat, det gör det hela mycket mer överblickbart.

 

Menar du att vi bara ska tippa på helgerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...