Gå till innehåll

Allt om Fotbolls-VM!


iremmats

Recommended Posts

Har surat konstant sen slutsignalen, men nu har jag börjat se framåt lite smått. Faktum är att vi fortfarande har goda chanser att gå vidare, vinst mot Paraguay kan mycket väl räcka. Det enda som krävs då är att T&T inte vinner någon av de resterande matcherna, och att de ska lyckas med det efter att ha sett dagens drabbning har jag väldigt svårt att se. Hoppet lever!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håll bara käften, snälla

 

Detta är en underbar dag! Nu väntar jag bara på att Sverige ska sluta gruppspelet med en enda poäng. Då är min lycka fullständig.

 

Du verkar vara en sådan som gillar att strö salt i andras olycka. Grattis. Denna personlighetstyp brukar inte alls lida av dåligt självförtroende och allmänt dålig trivsel med sig själv o sin tillvaro. Detta skulle väl aldrig stämma in på dig va?????.

 

Du kommer få ett långt liv omgiven av många vänner. Fortsätt så. Du är på rätt väg. Det märks att du trivs med vem du är och unnar din omgivning glädje. Jag menar vems lycka skulle inte bli fullständig om sverige bara tog en poäng. Det är livet det. Fullständig lycka. LOL.

 

PS. Hoppas verkligen att du framöver får något kul i ditt liv. Det skulle jag verkligen unna dig. Då skulle du få känna på fullständig lycka. En gång i livet liksom. Jag håller tummarna D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fan va tragiska ni är som på fullaste allvar tror att ni hade varit bättre förbundskaptener än Lagerbäck.
Öööh vem har sagt att medelsvensson är bättre än Lagerbäck? Bara för att man vill att han ska avgå betyder det inte att man tror att man själv är bättre. TILT.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå irritation så var det en stor skugga från jumbotronen (trodde bara att jumbotroner fann i ishockeyhallar) mitt på planen under Tyskland matchen. Sedan under Sverige matchen såg det ut som om publiken hade slängt in hinkvis med golfbollar på planen. Irritation var ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige förlorade för att de visste att de behövde vinna. Något som inte passar

Sverige. Samma anledning varför Grekland vann EM. Självförtroendet sänktes

från motståndarlaget då de visste att de var bättre. Sverige har klart större

chans mot England och Paraguay. Särskilt när vi har bara 1 poäng, då skärper

Sverige sig ordentligt. Jag är inte ett dugg oroad, bara sur över resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst i kväll: Bytet med en man utvisad - då han släppte in en anfallare till.

- Med en anfallare till försvarade de med fem man. Och det var otroligt att det gick! Normalt tar man in en försvarare till, men det leder till att trycket ökar från motståndaren, säger Beenhakker.

 

Så fantastiskt dåligt att man behåller en 4 backslinje när man är en man mer och spelar mot ett vm-korp-lag... helt otroligt... suck... :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en underbar dag! Nu väntar jag bara på att Sverige ska sluta gruppspelet med en enda poäng. Då är min lycka fullständig.

Tandem din dumma jävel, om du ändå bara ska skriva hur glad du är för TT:s seger så snälla låt bli att skriva.

Skulle vara respektfullt mot många härinne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars såg jag ett tecken i publiken.

En supporter som köpt en tröja med namnet SVENSSON tryckt där bak, men någon gång under eller efter matchen hade han med tuschpenna strukit över SVENSSON och istället skrivit dit - KÄLLSTRÖM...

 

haha :lol: hur man köper en svensson tröja från början är dock ett mysterium, kanske går attt skylla på fylla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte sarskilt mycket om fotboll men som vanligt nar landslaget ar involverat sa far man skammas. Sverige har, i likhet med England, ett av varldens mest overskattade landslag.

 

Ok, Trinidad ska vi sla med 14-0 nar de spelar med 10 man i 45 minuter, men ar nagon verkligen farvanad?

 

Vi klonkade en tredjeplats -94. that's it. Det ar tolv (!) ar sen. Vi har inte en chans att gora det med nuvarande landslag. Henke ar for gammal, Ljungberg ar en karring som knappt klarar av att sta pa benen. Den enda vi har ar Zlatan. Ok, vi har nagra stabila lirare men det racker inte (den har gangen heller).

 

Infor varje masterskap ar det skrammande manga manniskor som tror att Sverige faktiskt har en chans att ga langt. Det har vi inte. Har aldrig haft heller, -94 var en jatteskrall.

 

Jag hejar pa Sverige och hoppas att det gar bra men som sagt, hopp och forvantan ar tva valdigt olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en massa skit

Sverige är bättre än T&T och Paraguay och har inte förlorat mot England på 38 år. Så avancemang ur gruppen är det minsta vi kan/kunde begära. En åttondel mot Tyskland/Polen/Ecuador/Costa Rica borde vi också kunna klara av minst 50% av gångerna i snitt. Sen är man i kvart och då kan allt hända..

 

Sverige är bra mycket bättre än de flesta lagen i VM, men man är inte bäst, och det tror jag de flesta vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig sagt att vi inta ska sla T&T och Paraguay. Och visst, vi ska ta oss fran gruppen. Men glom att vi vinner mot tyskarna till exempel.
Costa Rica var med i matchen rätt så länge mot Tyskland så visst har vi också en chans. Men jag tror knappast att många tror att vi är favoriter mot ett gäng som tyskarna men bara för att man klår Costa Rica är man inget überlag.

 

VM 94:

Cameroon - Sweden 2-2 (June 19, Rose Bowl)

Brazil - Cameroon 3-0 (June 24, Stanford)

Russia - Cameroon 6-1 (June 28, Stanford)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men allvarligt.. Elitspelare som spelar i landslaget skjuter tydligen mestadels ÖVER mål nästan varje skott. Jag såg inte statistiken, men antal skott som faktiskt kom PÅ mål måste ha varit väldigt få. Kolla och jämför med andra vinnande lag, dom träffar i alla fall målet!

 

Att "vi" sedan fortfarande (typ 20 år efter i tiden) försöker med våra sketna långbollar på bengt som vi inte har mottagare för är ju nästan skamligt. Man kan ju i alla fall försöka rulla bollen (som man fick lära sig när man va 7år, om inte yngre) och bredda spelet så man i alla fall får ett SPEL....

 

ursäkta om jag verkar upprörd, men det är jag....

 

Sen vill ja fråga er andra. Var det bara mina ögon eller är grafiken på svt1 och svt2 mer lämpade för ungdomar än äldre? jag är visserligen inte gammal (25 bast) men jag tyckte grafiken och texter när dom tex visade laguppställning var under all kretik. Pensionärer och folk som ser lite dåligt måste ha väldiga problem att faktiskt se vad som står. Jag har själv linser men hade ändå svårt att läsa allt. Var likadant under OS tyckte jag.

 

Fler som håller med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte sarskilt mycket om fotboll.

Vilket underfötstått innebär att du inte kan lika mycket om fotboll som många av oss andra - uppenbarligen.

 

Sakerligen ar det sa.

 

Men trots det har jag anda ogon och oron och jag lider inte av ngt storre forstandshandikapp. "6-0 minst mot Trinidad"... mm... eller hur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...