Gå till innehåll

Allt om Fotbolls-VM!


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket dom ändå kommer att göra... hjärta för klubben är ändå bara bs i dagens fotboll... jopke.. det är deras jobb...

 

som om någon skullle stanna på en arbetsplats för att dom har känslor för företaget (som när som helst kan ger spelaren/arbetaren kicken om de nu vill d), nä jag stannar på mobiltel ab, när eriksson kommer och erbjuder ett bättre jobb, du får resor, intressanterare miljö, mycke högre lön.... yea jag stannar, för jag fick mitt första jobb hos mobiltel ab... pls... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med familjen är bara bs..

 

Lätt att säga om man inte har en familj :roll:

 

Jag tycker som exempel att Henke gör helt rätt som flyttar hem till Helsingborg för att barnen ska få gå i svensk skola och familjen vill hem, trots att Barcas ledning och fans vill ha honom kvar och trots att det garanterat finns svenska skolor i Barcelona...

 

Men jag har ju som sagt inställningen att det finns viktigare saker i livet än fotboll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns trots allt en hel del spelare som har hjärta för sitt lag.

 

Ja, du menar de utan talang... ja förstår...

 

Kan ju inte jämföra fotbollsspelare med en vanlig arbetare.

 

Nä, fotboll måste vara större än livet... :roll:

 

Fotbollsklubbar har fans..och det är trots allt dom som gör att det går runt för klubbarna. Vet inte hur du har det på ditt jobb...men dom flesta brukar inte ha tiotusentals fans som sliter arslet av sig för att se dig utföra ditt jobb.

 

Ah, du menar företag har en marknad och kunder som sliter arslet av sig för att köpa din produkt, för spelarna är produkten fotboll, i andra fall något annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om du var fullt allvarlig eller lite småironisk i dina kommentarer, men ett svar förtjänar ju tråden i vilket fall.

finns trots allt en hel del spelare som har hjärta för sitt lag.

 

Ja, du menar de utan talang... ja förstår...

Klart det finns massor av spelare med äkta klubbhjärtan, därmed inte sagt att de spelar kvar i just den klubben livet ut. Alla spelares stora dröm är att någon gång tjäna miljoner utomlands, att Björn Runström drar iväg ett par år är ju inget som knäcker hans hjärta för Hammarby. Man vet att återvänder han till Sverige så hamnar han ju i Hammarby igen, oavsett om Djurgården eller vilka det nu är erbjuder tredubbel lön. Icke att förväxla med äckliga [prositituerade] som Batan, total avsaknad av klubbkänsla what so ever.

 

Kan ju inte jämföra fotbollsspelare med en vanlig arbetare.

 

Nä, fotboll måste vara större än livet... :roll:

Fotboll är ju trots allt något som berör rätt rejält och något som oändligt många lever för. Jämför med hur många som grät av lycka när SonyEricsson lanserade sin K700i. Klart fotboll är multimångdubbelt större än våra skitkneg.

 

Fotbollsklubbar har fans..och det är trots allt dom som gör att det går runt för klubbarna. Vet inte hur du har det på ditt jobb...men dom flesta brukar inte ha tiotusentals fans som sliter arslet av sig för att se dig utföra ditt jobb.

 

Ah, du menar företag har en marknad och kunder som sliter arslet av sig för att köpa din produkt, för spelarna är produkten fotboll, i andra fall något annat...

Ja.. fast.. nä?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skapar man ett världslag så är det bara Gerrard som kan vara i närheten att ens bli påtänkt att platsa... även om han inte skulle göra det. Det förstår inte engelsmännen. De tror de har världens bästa spelare på alla positioner

 

Så här ser Erik Nivas (AB) världslag ut

 

Gianluigi Buffon---

Gianluca Zambrotta, Fernando Meira, Fabio Cannavaro, Philipp Lahm---

Stephen Appiah, Gennaro Gattuso, Zinedine Zidane, Maxi Rodriguez---

Miroslav Klose, Thierry Henry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobbat zidane... ok det hade kanske slutat likadant.. even so... ganska "korkat" från en "smart" fd lirare...

 

Ja, jag fattar inte varför han inte skallade honom ordentligt (rätt i nyllet) eller slog ner honom om han nu skulle få hjärnsläpp. Han får ju rött ändå och han slutar spela - dvs behöver inte bry sig om ev. avstängning. Sen har ju en riktig ful-attack fördelen att Materazzi kanske får bryta matchen och spelet blir då 10 mot 10 eftersom Italien inte kan byta.

 

Vafan, ska han tappa humöret en gång i livet (är fan första gången jag ser Zidane göra något sådant) får han fanimej göra det ordentligt med en fet uppercut eller rejäl näsknäckande skalle.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...