Gå till innehåll

Allt om Fotbolls-VM!


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men se bara på exempelvis hur många engelsmän som spelar i startelvorna för de 4 topplagen i PL

 

Få se nu...

 

A Cole, Terry, Ferdinand, Gerrard, Lampard, Rooney, Crouch

 

Sedan spelar väl Joe Cole rätt mycket i Chelsea också, men vet inte om han är förstaval på sin kant?

Hur det är med Neville i United vet jag inte. Men sammanfattningsvis kan sägas att 7-9 spelare i Englands startelva spelar i förstaelvan för något av de 4 stora.

 

Du missade Carragher, som iofs inte är startman i england, men självklar startelva i Liverpool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ungefär som Brasilien då :D

 

 

Nä, Brassarna mötte ju Frankrike som är/var underskattade :D

 

Alla tror på brassarna medan bara engelsmännen tror på England. Lite skillnad. Ungefär som att ingen skulle tro på Sverige utom alla svenskar och svenska journalister... och sedan när vi torskar mot Tyskland i Tyskland i slutspelet så ska vi hänga spelarna och kicka tränaren.... kom igen.

 

England är inget semifinallag i mina ögon även om de har en del individuellt duktiga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men se bara på exempelvis hur många engelsmän som spelar i startelvorna för de 4 topplagen i PL

 

Få se nu...

 

A Cole, Terry, Ferdinand, Gerrard, Lampard, Rooney, Crouch

 

Sedan spelar väl Joe Cole rätt mycket i Chelsea också, men vet inte om han är förstaval på sin kant?

Hur det är med Neville i United vet jag inte. Men sammanfattningsvis kan sägas att 7-9 spelare i Englands startelva spelar i förstaelvan för något av de 4 stora.

 

Du missade Carragher, som iofs inte är startman i england, men självklar startelva i Liverpool.

 

Sen har vi ju Hargreaves som är ordinarie i giganten Bayern München och Beckham från det där spanska laget också (jag vet faktriskt att inget av lagen är engelska, men om det bara handlade om att visa på att det engelska laget besitter en ganska stor kapacitet så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en grej. Angående englands överskattade lag.

Börjar bakifrån:

Ingen världsmålvakt.

Neville: Aldrig varit en jättebra back. Inget speciellt.

Terry: Jävligt bra mittback. Iaf top 10 i världen.

Rio: Pinsamt överskattad.

Cole: Helt ok back.

 

Lampard: Överskattad mittfältare som bara kan skjuta. Låt honom gör 10000 mål varje säsong i EPL. Utanför england har han presterat nada.

Gerrard: Bra mittfältare men tyvärr så spelar han med för lika spelare i mittfältet. Också lite överskattar.

Beckham: Måste jag säga nåt?

Cole: Helt ok offensiv mittfältare men absolut inte nån världsspelare.

 

Rooney: Grymt bra potential. Det enda som kan stoppa honom från att bli en av dom bästa är väl han själv och Man U.

 

 

Resten av Englands anfallare behöver jag inte ens nämna...så kassa är dom. Sjukt överskattat lag IMO

Robinson: Inte bäst i världen, men han duger. Släppte endast in två meningslösa spelmål i turneringen.

 

Neville: Varit ordinarie i Man United hur länge som helst, även när de var bäst i Europa.

Terry: Världens bästa mittback.

Fedrinand: Gjorde inget större misstag under hela turneringen, utan var jävligt stabil.

Cole: En av världens bästa vänsterbackar. Bra både defensivt och offensivt.

 

Lampard: Har varit okej i England även förut men kom inte ut i sin rätt i år. Han borde blivit bänkad.

Gerrard: En av världens klart bästa fotbollsspelare. Svennis fel att han inte varit bättre i landslaget.

Beckham: Är väl för dålig nu, men lyckades iaf avgöra en match på egen hand.

Cole: Han är grym och har varit en av de bästa i England i år. Lite ojämn i Chelsea, men i sina bästa stunder håller han världsklass.

 

Rooney: Redan på gränsen till en världsspelare. Kan bli hur bra som helst.

Crouch: Väldigt underskattad och nödvändig. Dock behöver man kunna en del om fotboll för att kunna se hans kvalitéer.

 

England har lätt ett av de bästa lagen. Tyvärr behöver de en bättre tränare, inte McLaren eller Sven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skapar man ett världslag så är det bara Gerrard som kan vara i närheten att ens bli påtänkt att platsa... även om han inte skulle göra det. Det förstår inte engelsmännen. De tror de har världens bästa spelare på alla positioner.

 

Engelsmän tycker givetvis att Gerrard är klart bättre än spelare som Totti, Kaka, Ballack, Nedved, Ronaldinho och att Rooney är bättre än spelare som Henry. Jag tycker inte att en enda engelsman platsar i ett världslag. Rooney är den som kunde vara närmast men så länge han är så pass opolerad och oprofessionell så får han inte plats i mitt världslag. Jag tycker han slösar bort sin talang på att vara en bråkstake.

 

 

Jaja, Jag tycker iaf inte att England är mer än ett kvartsfinallag och det är inte tränarens fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

matteprof: word, möjligen terry också ...

 

Anfallet höll inte måtet, det är ju bara att erkänna och det är svennis fel att han inte tog med fler forwards, men så finns det inte några engelska strikers som håller någon klass...

 

btw kul att frankrike har vaknat ur koman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robinson, Neville och Rio har sett bra ut i VM bara för att dom inte har satts på prov. Dom har alltid haft minst 4 hårt arbetande mittfältare framför sig.

Borde inte det faktumet bevisa att England inte är så dåliga som du vill göra gällande? Englands defensiv är ju klanderfri. Deras offensiv har ju dock inte glimrat, men det är Svens fel. Är övertygad att en tränare av högsta klass skulle kunna få ut väldigt mycket av Englands spelarmaterial.

 

 

Crouch...snälla berätta vilka kvaliéer han besitter som jag inte ser? Att han kan hålla i bollen tills mittfältet kommer upp? Att han kan dra i backarnas hår när han ska upp och nicka?

Jag vill inte påstå att han är av den yppersta klassen, för det är han inte, men precis som du säger så håller han i bollen bra, han är en bra framspelare och bra targetspelare och har bra teknik trots sin längd. Han är väldigt hjälpsam för en mer renodlad striker, typ Owen, bredvid honom. Och han gör även en hel del mål själv. Han är ju också av förklarliga skäl ganska överlägsen i luftrummet. Dessutom gillar jag hans inställning. Han gnäller inte, utan verkar alltid vara på bra humör och kämpar på rätt sätt hela tiden, vilket är något som fler inom den moderna fotbollen skulle behöva lära sig.

 

 

Jag påstår inte att england är jävligt dåliga men dom är jävligt mkt sämre än dom flesta vill ha dom till. Som milanista finns det två spelare i england jag skulle kunna tänka mig ha i Milan. Terry och Rooney om han slutar bete sig som en grottmänniska..

Milan är ju ett enormt bra lag (i klass med de allra bästa landslagen), så det säger ju inte så mycket att endast ett par engelsmän skulle gå in där. Nu har ju Milan iofs ett mittfält av absolut världsklass, men att du säger att du inte skulle vilja ha Gerrard i ditt lag är för mig en smärre gåta. Men du kanske har CL-finalen -05 i huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem påstod att england spelar med fyra mittfältare som är för lika varandra?

Visst, Gerrard och Lampard vill ha en liknande roll i laget, och båda spelarna är bra tvåvägsspelare som skjuter gärna och bra på distans, men Gerrard är en mycket mer intensiv spelare, som med fördel kan användas både högre och lägre i banan.

Jag ser inga som helst likheter mellan dessa och Cole, och behöver jag ens nämna Beckham?

 

Och visst, Terry har inte satts så mycket på prov under VM (förrutom andra halvlek mot Sverige), men har man någonsin sett honom i Chelsea är man bara helfånig om man inte ens funderar på att ta med honom i ett världslag.

Gerrard borde vara en MYCKET stark kandidat - att ens jämföra Ballack eller Totti med honom är bara löjligt.

Lampard och Rooney bör heller inte vara långt borta...

 

Sammanfattningsvis har England, som jag ser det, bara en svag del på planen - och det är Beckham. Och den svagheten vägs till stor del upp av Beckhams styrka vid fasta situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...