JoseGuti Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Players: Bao (EUR 70,70 in seat 1) Lindaellen (EUR 18,85 in seat 2) thomas@75 (EUR 82,25 in seat 3) Andy_ess (EUR 22,25 in seat 4) JoseGuti (EUR 182,50 in seat 5) LordNelson (EUR 112,35 in seat 6) Dealer: TheSourcer Small Blind: LordNelson (0,50) Big Blind: Bao (1,00) JoseGuti was dealt: Kd - Qd Lindaellen Fold thomas@75 Call (1,00) Andy_ess Fold JoseGuti Raise (3,75) LordNelson Fold Bao Fold thomas@75 Call (2,75) Flop 3d - 4d - 9d thomas@75 Check TheSourcer Bet (5,00) thomas@75 Raise (15,00) JoseGuti ???? Min fråga kommer här vid spelet på floppen. Vad ska man göra när en tight spelare check-raisar mig på den här floppen? Chansen att han sitter på Ad känns ganska stor. Ska man re-raisa direkt eller ge honom chansen att bluffa bort sig/träffa ett till ruter? Vad har ni för tips? Citera
Snusarn Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 smeta på me mer pengar bara, chansen är ju näst intill minimal att du skall ha floppat K-hög färg och han A-hög. Visst händer det men hur skulle han spela exempelvis 99 på den flopen tror du? Nu antar jag, att som i alla andra tråder, hade han A-hög färg, men i min mening får du betala av då. Citera
Pokershark Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Intressant! Vill också veta då dessa händer sällan inträffar så vore det intressant att få lite tips. Hans checkraise kan ju innebära set också så jag anser att man måste reraisa. Frågan är hur mkt? En fråga dock hur kan dealern vara med och spela floppen Citera
kimsk05 Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 LÅTER SOM ATT HAN KANSKE KAN HA TVÅ PAR, TRISS STEGDRA LR ESSET. OCH SÄTTER DIG PÅ BLUFF KANSKE. HAR HAN ESSET OCH INGEN ANNAN d SÅ E DE BARA ATT TRYCKA IN PENGAR OCH HOPPAS PÅ ATT INTE REDAN HAR NÖTTERNA... Citera
jacobmal Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 det intressanta är hur thomas75 kan agera två gånger innan JoseGuti får agera... Citera
Nidson Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 det intressanta är hur thomas75 kan agera två gånger innan JoseGuti får agera... Gissningsvis är JoseGuti är TheSourcer. Citera
Krissan Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Är väl så att JoseGuti = TheSourcer, och bara har glömt byta namn på alla ställen i HH:n. Då du inte vet om du ska vara rädd för att bordet ska paras, eller om det ska komma ytterligare ett ruter-kort så hade jag nog valt att trycka tillbaka på floppen. Du lär få in degen mot ett set, som mycket väl kan tro att du sitter på Ad, men ej har fått färgen än. Har han nötterna så får du betala av helt enkelt. Citera
psatiw Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Eftersom det var otydligt så antar jag att det var bet + raise, och sen din tur att agera. Med nästnöten då tycker jag du ska ställa in. Citera
parre Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Re-raise, syna eventuell all-in. Den enda handen som slår dig är Ax i ruter, andra händer han kan tänkas spela såhär: Alla set. 9xAd Alla färger. Bluffar. Citera
Fadeh Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Du får drömfloppen. Den andra snubben har inte ens fullt inköp. Klart som fan du ska göra allt i din makt att få in alla pengar i denna handen. Så länge inte ett fjärde ruter kommer givetvis. Så höj tillbaka till 45 eller nåt. Citera
JoseGuti Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Tack för tips. Självklart är TheSourcer = JoseGuti. Missade lite HH:n som någon påpekade. Jag callade honom faktiskt bara på flopp och turn. När han sedan checkade på riverna bettade jag. Då reraisade han mig all in. Han hade floppat en J-hög färg. Citera
Recommended Posts