Gå till innehåll

NLT - Försvarade jag mitt överpar tillräckligt bra?

der_ko

Recommended Posts

Min första HH på pf.nu så var snälla ;)

Hade bara suttit vid bordet ett par händer så ingen read på någon specifik spelare men många vill väldigt gärna titta på floppen så de limpar och synar nästan alla höjningar.

Jag är der_ko och har blivit tilldelad J J

striper48-5 posted small blind ($0.05)

> Dukes_Up posted big blind ($0.10)

> Game # 496,246,185 starting.

> Dealing Hole Cards

> zachhard1985 called for $0.10

> AUTiger0073 called for $0.10

> chriss3r called for $0.10

> Der_ko raised for $0.50

> striper48-5 called for $0.45

> Dukes_Up folded

> zachhard1985 called for $0.40

> AUTiger0073 folded

> chriss3r folded

> Dealing the Flop(6s 5c 3c)

> striper48-5 checked

> zachhard1985 bet for $0.10

> Der_ko raised for $1.10

> striper48-5 called for $1.10

> zachhard1985 called for $1

> Dealing the turn(4c)

> striper48-5 went all-in for $16.39

> zachhard1985 folded

> Der_ko folded

> striper48-5 mucked

Tanken var ju att jag skulle isolera mig mot någon eller några få motståndare med mitt bet PF och när kommer och ser farlig ut bettar jag hårt. Betta jag för lite på Pre Flop eller på flopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor stack har du? Motståndarens stack?

På flop hade jag höjt mer, du har 3 limpers innan så jag tycker du ska höja upp till $0.8-$1. Ganska lagom höjning på turn men det gör inget om man höjer mer. River=fold.

Som Stoneburg också säger, läs igenom hur en hand ska postas för nu är det väldigt svårt att ge en vettig analys.

Länk till kommentar

Ouch, steg OCH flushdrag. Ok spelat ändå. Hade själv funderat på ett potbett efter floppen. Är bordet väldigt löst kan ditt spel vara bättre. Men vänta då in turnkortet. Verkar det ofarligt och ingen visat styrka - Lägg pottbet då istället. Då är det tillräckligt stort för att skrämma iväg många även på microlimit.

I det här fallet, med ett turnkort du inte ville se är det normalt check/fold som gäller men det visste du visst redan.

PF är det väl en smaksak, tror du folk hänger med på större bet så smaska i. Tror du spelarna håller reda på dig kan du ha en hel uppsättning händer, säg AA-99, AK, AQs (och från mellan/sen position: en sporadisk Axs, T9s eller så på kul) där du oftast lägger samma peng, säg $0.80 så maskerar du din hand och får rätt lätt att bluffa hem potten

de gånger floppen missar men ingen visar styrka.

Länk till kommentar