Lobo Postad 19 timmar sedan Författare Rapport Postad 19 timmar sedan Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (4 max) – Holdem Spelare: SB (Hero): (102 kr) BB: (148.04 kr) UTG: (53.28 kr) BTN: (111.83 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call 0.50 kr BTN : fold Hero : raise 2.50 kr BB : fold UTG : call 2.00 kr Flop (2 players) – Pot: 5.50 kr: Hero : bet 2.75 kr UTG : call 2.75 kr Turn (2 players) – Pot: 11 kr: Hero : bet 3.50 kr UTG : raise 7 kr Hero : call 3.50 kr River (2 players) – Pot: 25 kr: Hero : check UTG : bet 25 kr Hero : call 25 kr Showdown: UTG shows: Hero mucks: Result: UTG wins 72 kr with fyrtal i nior Rake: 3 kr Board: Jag har kollat hur min range står sig mot Villains som har vpip35/pfr10. Nivåtänkandet ligger på level 1 (vad har jag) eller möjligen level 2 (vad har Hero), dessutom var det en instahöjning, så man har svårt att se Villain hade en plan för handen. Mot denna range har jag 39% QQ+, AQs, A9s, KQs, K9s, Q9s, J9s, T9s, 96s+, 9c5c, AQo, KQo, J9o, T9o, 98o Lite intressant att det blir svårt för mig att höja för värde på river. Flush och delvis straight dödas ju av turnkortet, men han kommer ju inte betfolda flushen ofta med så lite bakom. Citera
kukbajs Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan (redigerade) Nu är inte jag någon expert, så ta inte detta som facit. Jag slår i alla fall den nivån som du spelar. Denna hand hade jag alltid minst synat. Jag hade betat större på turn, 2/3 typ. Lite svårt att tolka/läsa vad FI har när man betar så litet, många spelare på denna nivå tycker typ bara att 1/3 eller dylikt, "amen det är fan för lite *klick*". Det blir bara enklare med 2/3 + du får mer value. Skit i att vara "balanserad"/lättläst med överpar, TPTK, TPGK - beta stort, folk märker ingen skillnad. Sen beror det mycket på, som alltid, vad man har för notes på FI och vad FI har för stats. Är det en mr. 15/5/1 som gör detta synar jag nog bara. Är det herr 50/20/5 degar jag. Många skulle stacka av med Q här. Min line hade som "standard" alltså varit typ: På floppen: 1/2-2/3 pot bet. På turn: 2/3 pot bet. Om syn på turn: over bet-deg, om rejs beror på. Jag tycker det är ganska värdefullt att ta notes på vad klickback betyder för varje spelare. För vissa är det BARA nöten, för andra är det typ TP med dålig kicker eller mellanpar etc. Kan hjälpa en mycket i framtiden. Beror såklart också på hur klicken följs upp, om det är pott nästa gata eller en till min bet, så betyder det olika saker. PS: Jag ska inte låtsas att jag är bra på pokerus, så ta inte det jag har skrivit som facit. Redigerad 8 timmar sedan av kukbajs 1 Citera
Lobo Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan 2 timmar sedan, säger kukbajs : Nu är inte jag någon expert, så ta inte detta som facit. Jag slår i alla fall den nivån som du spelar. Denna hand hade jag alltid minst synat. Jag hade betat större på turn, 2/3 typ. Lite svårt att tolka/läsa vad FI har när man betar så litet, många spelare på denna nivå tycker typ bara att 1/3 eller dylikt, "amen det är fan för lite *klick*". Det blir bara enklare med 2/3 + du får mer value. Skit i att vara "balanserad"/lättläst med överpar, TPTK, TPGK - beta stort, folk märker ingen skillnad. Sen beror det mycket på, som alltid, vad man har för notes på FI och vad FI har för stats. Är det en mr. 15/5/1 som gör detta synar jag nog bara. Är det herr 50/20/5 degar jag. Många skulle stacka av med Q här. Min line hade som "standard" alltså varit typ: På floppen: 1/2-2/3 pot bet. På turn: 2/3 pot bet. Om syn på turn: over bet-deg, om rejs beror på. Jag tycker det är ganska värdefullt att ta notes på vad klickback betyder för varje spelare. För vissa är det BARA nöten, för andra är det typ TP med dålig kicker eller mellanpar etc. Kan hjälpa en mycket i framtiden. Beror såklart också på hur klicken följs upp, om det är pott nästa gata eller en till min bet, så betyder det olika saker. PS: Jag ska inte låtsas att jag är bra på pokerus, så ta inte det jag har skrivit som facit. Tack för input, kb. Det uppskattas verkligen. Jag gillade din graf direkt när jag såg den. Jag såg även andra detaljer som är minst lika viktigta att titta på, och det var att du hade haft tålamod. Dina första 38k händer var du i princip breakeven, och oavsett spelstil är sådana siffror alltid värda respekt, dessutom har en tydlig backup för din analys. Jag c-betar brett, vilket gör att jag oftare sitter med nöten på turn när Villain bara synar floppen, detta gör att jag kan sätta stor press på Villain på turn med ett stort bet. Det är inte alltid små c-bet. På turn var tanken först att beta stort, men av någon anledning blev det inte så. Du får gärna ge input i nästa hand också, det kan vara intressant att höra din åsikt. Citera
Lobo Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan Svenska Spel – NL 0.25/0.50: kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (93.40 kr) BB: (21.29 kr) UTG (Hero): (99.50 kr) MP: (104.49 kr) CO: (210.92 kr) BTN: (27.41 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG (Hero): raise 1.50 kr MP: fold CO: call 1.50 kr BTN: raise 2.50 kr SB: fold BB: call 2.00 kr UTG (Hero): call 1.00 kr CO: call 1.00 kr Flop (4 players) – Pot: 10.25 kr: BB: check UTG (Hero): check CO: bet 8.50 kr BTN: raise 17.00 kr BB: fold UTG (Hero): call 17.00 kr CO: raise 45.00 kr BTN: all-in 7.91 kr UTG (Hero): raise 97.00 kr CO: call 52.00 kr Turn (3 players) – Pot: 229.16 kr: River (3 players) – Pot: 229.16 kr: Showdown: UTG (Hero) shows: CO shows: BTN mucks: Result: CO wins 224.16 kr with kåk, åttor fulla av sjuor Rake: 5 kr Board: Av någon anledning glömde jag titta på statsen under denna hand, ibland blir det så. Hade jag gjort det hade jag nog hittat herofolden mot Villains bet/raise på floppen. Jag såg hans stats senare vid ett annat bord: 17/15/10 AF: 30 (passiv). Den enda hand jag egentligen kan slå på floppen är 87s, men jag tror knappt den finns särskilt ofta i en sådan spelares range. Citera
Recommended Posts