Babushka1 Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan 18 timmar sedan, säger stefanovic : Det kanske kändes som om du var världens geni i den här handen men i grund å botten så coolrade du bara sönder fisken. 3beta dina värde händer mot fiskar istället framöver så kommer du vinna mer pengar långsiktigt. 100% I just denna handen fick du maximalt betalt då fi hade den handen. Hade du 3betat så hade fi synat pre och fått samma resultat i slutänden. De gångerna han bara har luft så foldar han givetvis river vs c/r ai. Är det så att han ofta går bet bet bet med luft så kan du ju spänna pungen ordentligt och c/r ai med dina bluffar på river om han oftast är tom och måste folda. Ser fram att du visar en sån hand mot honom nästa gång! Be a man. Citera
Folke Rosvall Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan 13 timmar sedan, säger isac lundkvist : Någon som vet om man kan byta namn här? Pokern är lite känsligt ämne i släkten och jag insåg nu att om man googlar mitt namn så är denna tråd rätt högt bland träffarna. Rätt transparent om man känner mig att utläsa att det är jag 😅 För egen del har jag inga problem med att folk vet att jag spelar poker. Tråkigt att du måste mörka det. Du kanske kunde berätta för släkten att poker är ett skicklighetsspel och att dom borde vara stolta över dej. Poker borde inte alls ha dåligt rykte. Citera
isac lundkvist Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 49 minuter sedan, säger Folke Rosvall : För egen del har jag inga problem med att folk vet att jag spelar poker. Tråkigt att du måste mörka det. Du kanske kunde berätta för släkten att poker är ett skicklighetsspel och att dom borde vara stolta över dej. Poker borde inte alls ha dåligt rykte. Tyvärr är mor och far inte av den förstående arten, samt att deras ekonomiska krispaket som de delat ut till mig och min bror genom åren inte är av storlek liten.. Dessa har inget med spel att göra men ändock skulle det bli livat kring att jag spelar om pengar oavsett. Men den dialogen tar jag när den kommer istället för att tänka på det. Citera
isac lundkvist Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan (redigerade) Jag börjar med lite resultat för veckan som gått. Jag har spelat 50NL och 100NL och eldat 500kr i ett par MTTs. Jag ska sluta med MTTs tills rullen har mer förlåtelse för mitt värdelösa tålamod i turneringar. Kom 400 händer kort om målet på 10K Men det är som det är. Har spelat när jag haft bra energi och varit fokuserad och inte bara tomgrindat för att få ihop volym och det upplever jag vara en av fördelarna med SvS kontra typ GG eller Coin då jag ofta på dessa sidor bara sitter och grindar för leaderboard och RB istället för att fokusera. Jag är nöjd med 21BB/100 över nästan 10K händer. Känns som jag spelat helt ok. Om jag skulle kritisera mitt spel så är jag scared money ibland. Hamnar i situationer där jag kanske borde trycka mer marginellt men jag har inte kulorna för det helt enkelt så det är något att jobba på. Öka min riverbetfrekvens markant samt checkraise och raise på alla gator. Upplever att poolen spelar väldigt passivt för det mesta. 3betbluffar är sällsynt och 4betranges är AA KK AK. Finns såklart undantag och mycket fisk på dessa stakes. Rullen står på 4282kr Som ni ser på grafen är min non showdown i källaren så behöver få upp den. Men samanfattningsvis så tycker jag veckan känns bra med 21bb/100 och sprungit under Ev ändå. Redigerad 10 timmar sedan av isac lundkvist 2 Citera
Rhetoric Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan (redigerade) 2 timmar sedan, säger Folke Rosvall : För egen del har jag inga problem med att folk vet att jag spelar poker. Tråkigt att du måste mörka det. Du kanske kunde berätta för släkten att poker är ett skicklighetsspel och att dom borde vara stolta över dej. Poker borde inte alls ha dåligt rykte. Antagligen så handlar det mer om att han ej vill at hans familj ska veta om att han inte 3! AKs. Det är ingen skam en familj ska behöva bära. 1 timme sedan, säger isac lundkvist : Om jag skulle kritisera mitt spel så är jag scared money ibland. Hamnar i situationer där jag kanske borde trycka mer marginellt men jag har inte kulorna för det helt enkelt så det är något att jobba på. Öka min riverbetfrekvens markant samt checkraise och raise på alla gator. Här har vi antagligen den egentliga anledningen till det passiva spelet pre, och inte någon superman read som är helt ologisk. 21bb/100 är ju absolut ingenting att fnysa åt, speciellt inte när det finns uppenbara justeringar som kan göras! Kämpa på och låt punghåret växa lite nästkommande månad. Redigerad 9 timmar sedan av Rhetoric 2 Citera
isac lundkvist Postad 9 timmar sedan Författare Rapport Postad 9 timmar sedan 8 minuter sedan, säger Rhetoric : Antagligen så handlar det mer om att han ej vill at hans familj ska veta om att han inte 3! AKs. Det är ingen skam en familj ska behöva bära. Här har vi antagligen den egentliga anledningen till det passiva spelet pre, och inte någon superman read som är helt ologisk. Haha ska vi kanske släppa den handen och gå vidare? 1 Citera
stefanovic Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Om du är money scared borde du verkligen gå ner i nivå. Det går inte att sitta och vara rädd när man spelar poker. Sätt tydligare strukturer med din bankrulle. När du har x antal pengar tar du 5st kulor skott på nästa nivå och går det åt skogen kliver du ner igen. Jag förstår att du säger att du har reads osv i AKs handen men är du verkligen helt ärlig mot dig själv nu? För mig ser det mer ut som en money scared play. Du är deep mot en maniac och är rädd för att 3beta pre å missa floppen / hamna i en marginell spot OOP. Du behöver inte skämmas för det. De finns jätte många rädda pokerspelare och vi alla gör misstag / tänker fel. Finns till och med heltidsspelare på 25/50SEK som sitter med en sån spänd stjärt när dom spelar att du knappt anar. 5 Citera
isac lundkvist Postad 9 timmar sedan Författare Rapport Postad 9 timmar sedan (redigerade) Haha den här är för er grabbar! No Limit Hold'em $0,50/$1,00 iPoker 5 players Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows Stacks: UTG - MrMeSe ($187,35) CO - FluZor ($223,63) BTN - SilverFang ($197,00) SB - oggeronn ($213,96) BB - AgreeableWorm ($260,19) Preflop: ($1,50, 5 players) Hero is CO with A♦ K♥ 1 fold, FluZor raises to $3,00, SilverFang raises to $9,00, 2 folds, FluZor raises to $41,00, 1 fold, Uncalled bet of $32,00 returned to FluZor Total Pot: $19,50 FluZor wins $19,50 Redigerad 8 timmar sedan av isac lundkvist Citera
isac lundkvist Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan (redigerade) 22 minuter sedan, säger stefanovic : Om du är money scared borde du verkligen gå ner i nivå. Det går inte att sitta och vara rädd när man spelar poker. Sätt tydligare strukturer med din bankrulle. När du har x antal pengar tar du 5st kulor skott på nästa nivå och går det åt skogen kliver du ner igen. Jag förstår att du säger att du har reads osv i AKs handen men är du verkligen helt ärlig mot dig själv nu? För mig ser det mer ut som en money scared play. Du är deep mot en maniac och är rädd för att 3beta pre å missa floppen / hamna i en marginell spot OOP. Du behöver inte skämmas för det. De finns jätte många rädda pokerspelare och vi alla gör misstag / tänker fel. Finns till och med heltidsspelare på 25/50SEK som sitter med en sån spänd stjärt när dom spelar att du knappt anar. Ja alltså nog är det halvspänt där bak ibland men skulle nog säga att med lite justeringar ska det nog släppa. Är precis som du skriver att jag hamnar i obekväma spots och även om jag har duglig rulle för nivåerna så hamnar jag lite i nån form av "jag vill inte ha fel" rädsla. Men det är också en del av att utvecklas. Våga hamna i obekväma spots och våga ha fel.. Våga torska en deepstack till en fisk utan att bli alltför påverkad. Generellt känns det rätt bra och som att jag spelar rätt mkt bättre än poolen på 50 - 100NL på SvS. Sen kan man dra AK handen igenom allt grus som finns men jag var nöjd där och då. Köper alla argument om scared money och uppenbart 3bet. Skulle väl önska att vi släpper den här i tråden då meningen med den här dagboken inte är att diskutera en enskild hand i 2 sidor då argumenten redan är köpta och hörda och ursäkten utlagd. Redigerad 8 timmar sedan av isac lundkvist 1 Citera
ShipThat$$ Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 15 minuter sedan, säger isac lundkvist : Haha den här är för er grabbar! No Limit Hold'em $0,50/$1,00 iPoker 5 players Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows Stacks: UTG - MrMeSe ($187,35) CO - FluZor ($223,63) BTN - SilverFang ($197,00) SB - oggeronn ($213,96) BB - AgreeableWorm ($260,19) Preflop: ($1,50, 5 players) Hero is CO with A♦ K♥ 1 fold, FluZor raises to $3,00, SilverFang raises to $9,00, 2 folds, FluZor raises to $41,00, 1 fold, Uncalled bet of $32,00 returned to FluZor Total Pot: $19,50 FluZor wins $19,50 Fyi; just SilverFang är sprutfisk av modell bjässe, även om du slår upp till 65 så kommer det klia mer i hans synglada fingrar än i en röv fylld av springmask 2 Citera
isac lundkvist Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan Haha ska börja göra villains anonyma också.. Dassigt att hänga ut spelare . 1 Citera
isac lundkvist Postad 6 timmar sedan Författare Rapport Postad 6 timmar sedan Ska gå igenom händer snart. Hade över 45st markerade så det får nog bli ett snävare urval. Och kanske posta händer under veckans gång kommande vecka. Citera
isac lundkvist Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan Börjar med en hand spelad mot en med reg, har inga notes eller specifika reads. Tänker att det kanske inte finns jättemycket att notera i den här handen. Frågeställningen är väl på turn. När färgen kommer in och bordet parar, bör jag ge upp och bara checka där eller är mitt bet ok, betta mindre eller större? Tänker att en syn på shoven vore inte helt fel såhär i efterhand? Vi blockar JJ och AA som förmodligen hade 4bettat och troligtvis finns det inte supermånga 5or i villains range? Han reppar i stort sett bara färgen men gör ju ett bra jobb med det genom att snapställa över mitt bet. No Limit Hold'em $0,50/$1,00 iPoker 5 players Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows Stacks: UTG - V1 ($200,00) CO - b4 ($187,85) BTN - R987 ($211,20) SB - FluZor ($237,50) BB - on ($315,98) Preflop: ($1,50, 5 players) Hero is SB with A♣ J♣ 1 fold, b4 raises to $3,00, 1 fold, FluZor raises to $9,00, 1 fold, b4 calls $6,00 Flop: J♥ 5♦ A♥ ($19,00, 2 players - b4: $178,85, FluZor: $228,50) FluZor bets $13,00, b4 calls $13,00 Turn: 5♥ ($45,00, 2 players - b4: $165,85, FluZor: $215,50) FluZor bets $28,00, b4 raises to $165,85 (all-in), Citera
isac lundkvist Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan Hand nr 2 och sista för dagen blir denna fold med QQ. Inget speciellt att anmärka på Villain. Reg typ. Vet att tanken vid fold är vad skickar han in här som vi slår? Ifall V raisar A J här så borde det gjorts redan på flop, ser inte varför V skulle vänta med den? 89s är möjligt, TJ är möjligt, JJ TT och ev 77. Överpar om än troligt att de hade 4bettat pre. No Limit Hold'em $0,25/$0,50 iPoker 6 players Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows Stacks: UTG - Sn ($116,06) MP - Pi65 ($100,94) CO - Gg ($95,65) BTN - e6 ($52,32) SB - FluZor ($108,06) BB - Dn ($100,00) Preflop: ($0,75, 6 players) Hero is SB with Q♠ Q♣ 2 folds, Gg raises to $2,00, e6 calls $2,00, FluZor raises to $6,00, 1 fold, Gg calls $4,00, e6 calls $4,00 Flop: 7♠ 2♣ J♣ ($18,50, 3 players - FluZor: $102,06, e6: $46,32, Gg: $89,65) FluZor bets $12,50, Gg calls $12,50, 1 fold Turn: T♦ ($43,50, 2 players - FluZor: $89,56, Gg: $77,15) FluZor bets $29,50, Gg raises to $77,15 (all-in), 1 fold, Uncalled bet of $47,65 returned to Gg Total Pot: $102,50 Gg wins $98,40 Citera
soldado9 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan, säger isac lundkvist : Börjar med en hand spelad mot en med reg, har inga notes eller specifika reads. Tänker att det kanske inte finns jättemycket att notera i den här handen. Frågeställningen är väl på turn. När färgen kommer in och bordet parar, bör jag ge upp och bara checka där eller är mitt bet ok, betta mindre eller större? Tänker att en syn på shoven vore inte helt fel såhär i efterhand? Vi blockar JJ och AA som förmodligen hade 4bettat och troligtvis finns det inte supermånga 5or i villains range? Han reppar i stort sett bara färgen men gör ju ett bra jobb med det genom att snapställa över mitt bet. No Limit Hold'em $0,50/$1,00 iPoker 5 players Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows Stacks: UTG - V1 ($200,00) CO - b4 ($187,85) BTN - R987 ($211,20) SB - FluZor ($237,50) BB - on ($315,98) Preflop: ($1,50, 5 players) Hero is SB with A♣ J♣ 1 fold, b4 raises to $3,00, 1 fold, FluZor raises to $9,00, 1 fold, b4 calls $6,00 Flop: J♥ 5♦ A♥ ($19,00, 2 players - b4: $178,85, FluZor: $228,50) FluZor bets $13,00, b4 calls $13,00 Turn: 5♥ ($45,00, 2 players - b4: $165,85, FluZor: $215,50) FluZor bets $28,00, b4 raises to $165,85 (all-in), Större size pre , check eller liten bet turn Citera
Recommended Posts