MaLiik Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Vi råkar alla ut för badbeats och de är jobbiga. Men var går gränsen för vad som är ett bad beat odds egentligen? Det är väl en högst personlig fråga så rösta och motivera ditt val. Motivering: Personligen så sätter jag det på runt 3:1 och detta bara för att jag tycker det skall vara något ovanligt. 3:1 kanske inte är så värst ovanligt men ändå så man lackar ur lite lagom! Citera
Hjort Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Tycker du behöver mer alternativ, en del av oss tycker inte 5:1 är någon direkt big deal. Citera
MaLiik Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Tycker du behöver mer alternativ, en del av oss tycker inte 5:1 är någon direkt big deal. Tänkte sätta dit 6:1 tom 10:1 men kan inte editera röstningen Citera
Papa Kubo Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 3:2? You sir, are indeed a santa. Citera
Indrivaren Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Var mer inne på typ 9-1, räknar vi (från) preflop, flop, turn? Citera
Big Less Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 5:1? Det ska väl vara runner-runner för att ens komma på fråga att betraktas som bad beat. En vanlig AA mot KK är ju 4:1. Citera
Nusseman Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om jag får ta av mig moderatorhatten en stund så skulle jag säga: En bad beat är att logga in för att läsa intressanta trådar i forumet och råka ut för nån skit som du har postat, MaLiik Annars skulle jag väl dra gränsen nånstans vid att torska med ett floppat fyrtal. Citera
Blado Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 torskar man när man är 90%+ favorit och mesta av degen åker in när man är det räknar jag det som en badbeat. Citera
TheWalker Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Jag är inne på Blados spår. 2-3 outare är bad beats, från floppen. Citera
Nidson Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om nu bad beat kräver perfect perfect efter all in med 1000bb på flop, vad använder man för ordval vid lindrigare förluster som ändå är löjliga? Tänker då på scenarion av typen all in med topset och fi sätter hålstegen. Citera
gdaily Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 I min bok krävs det som sämst runner-runner (det är runt 4%) för en badbeat. Samt att motståndaren inte skulle spelat potten från start. Exempelvis är inte AA mot KK en badbeat, för vilken fi kan låta bli att spela KK. Däremot AA mot 72o, där turn är 2 och river 7, en badbeat, även om det är ett gränsfall. Citera
Nusseman Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om nu bad beat kräver perfect perfect efter all in med 1000bb på flop, vad använder man för ordval vid lindrigare förluster som ändå är löjliga? Tänker då på scenarion av typen all in med topset och fi sätter hålstegen. När det har hänt ett hundratal gånger blir man luttrad och rycker på axlarna. Vad mer kan man göra än det och berömma sig själv för bra spel? Citera
ades_va Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Jag ser gärna 1 outare som bad beat, mindre än så är bara lite otur. Citera
gdaily Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 La till lite vettigare alternativ. [moderatorhatt av] De som röstar på mindre än 10:1 borde för övrigt få sina postningsmöjligheter avskaffade här på forumet. [moderatorhatt på] Citera
P_kungen Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Tycker gränsen går när man blir utdragen av 2 outare. Om jag får ta av mig moderatorhatten en stund så skulle jag säga: En bad beat är att logga in för att läsa intressanta trådar i forumet och råka ut för nån skit som du har postat, MaLiik onödigt Citera
Swede Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 om jag inte vinner en pott jag är med i så är det en bad beat Citera
Nusseman Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 onödigt Det måhända, men det är ändå min åsikt och den står jag för. Citera
ogredani Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Satte 4:1, med tanke på en situation jag hatar. Jag går all in med topp-par A kicker på flop, en snubbe synar med mellanpar och träffar antingen trissen eller parar sin kicker på någon av de sista gatorna. Inte så jätteosannolikt, men jag röstade efter hur förbannad jag blir. :wink: Citera
Se7en Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Jag undrar vad Nusseman tycker om mina inlägg Fast jag håller med, förstår mig inte på "undersökningen" heller Citera
Esperit Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Alltså, både Nusseman och Gdaily elaka i samma tråd. Unreal, det är en badbeat. Citera
Hjort Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Alltså, både Nusseman och Gdaily elaka i samma tråd. Unreal, det är en badbeat. Det är väl bara ett 2:3-skott eller så. En bad beat vore om QoS vore elak.. Citera
Nickefik Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Om det fortfarande finns en chans för motståndaren att dra ut en så är det ju inget bad beat i mina ögon. Alltså är jag lite emot själva begreppet bad beat. Lite sur blir man ju alltid när man blir utdraget.... En "bad beat" skulle möjligtvis vara att motståndaren behöver två exakta kort i följd och får dem. Citera
cheunce Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Edit: Tänkte lite fel så jag tog bort allt. Rösta iaf på 25:1 eftersom jag hatar när fi drar in sina 2 outare på rivern. Citera
Krissan Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Edit: cheunce såg själv felet. -------- Personligen måste jag nog säga att det beror på pottstorleken, även om jag vet att det inte ska ha någon betydelse. Jag intalar mig själv att jag är nöjd så länge jag fattar bra/rätt beslut i händerna, och oftast är jag även det. Det är dock mycket oftare som man är all-in mot en shortstack, än när man får in över ett inköp som favorit. Eftersom det inte kommer så jättemånga lägen i varje session så är det klart att det är mer frustrerande att bli utköpt i ett sånt läge. Och nej, jag spelar inte med scared money, det är snarare inställningen: Ska du köpa ut, så köp ut i de små potterna, men låt mig vinna de monsterpotter jag är favorit i. Citera
Nusseman Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Alltså, både Nusseman och Gdaily elaka i samma tråd. Unreal, det är en badbeat. Jag var inte elak. Jag var ärlig Citera
Recommended Posts