Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Äntligen är väntan över, ikväll börjar förnedringen igen! TV4, 20.00 (läs 20.05). Svenskt underhållningsprogram från 2005. Okända talanger får chansen att visa vad de kan inför en hård men rättvis jury som består av Peter Swartling, "Clabbe" af Geijerstam, Daniel Breitholtz och Kishti Tomita. Men vägen till att bli popstjärna är lång och svår, och prövningarna är hårda. Till slut står kampen om skivkontraktet mellan två finalister. Programledare: Johan Wiman och Tobbe Blom. Del 1 av 22. Den fruktade Idoljuryn ger sig på nytt ut på en landsomfattande auditionturné för att hitta Sveriges nästa stora popstjärna och i dagens program är det västkusten som får besök av juryn. När juryn, där Peter Swartling, Daniel Breitholtz, Kishti Tomita och Claes "Clabbe" af Geijerstam ingår, besökte Göteborg i början av sommaren var runt 1 000 förhoppningsfulla på plats - men få lyckades få juryn på gott humör. Citera
stitchio Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Ja! tack Kubo! Har en klasskompis som gick vidare ett steg, ska bli kul att se. Kan ju också skryta med att jag lyckades få Eddie att uppträda på vårat julspex förra året. Ps. (älskar darin!!!!!!!) Citera
newnick Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Jo det är ju IDOL som man vill se, tycker det känns som du är lite ambivalent Kubo med tanke på detta inlägg i humor tråden. Om man är känslig mot totalt poänglösa saker bör man hålla sig bort. *sörjer en bortkastad minut av mitt liv*. Citera
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Idol är inte poänglöst. Det är uppbyggande för naturen att skåda andra människor göra bort sig. Citera
Suppe Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Det var kul första gången, nu blir man mest irriterad på hur många idioter det finns. För många som tror på sina föräldrar när dom säger "Du sjunger jättebra" och tror att dom kan bli vad dom vill så länge dom kämpar tillräckligt hårt för det. Citera
TotalFarsa Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Önskedröm: QoS & Kubo i en duett och varför då inte Paul Simons "Bridge over troubled water"... Ujujuj... /TF Citera
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Med mitt vänliga tålmodiga humör borde jag passa bättre i juryn. Citera
Gyre Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Blir nog att se detta, vill ju inte missa alla som verkligen gör bort sig. Som tex finnen som började gråta efter deras dissningar förra sessongen, oslagbart! Citera
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Bah, för lite freakshow. Citera
Filip Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Bah, för lite freakshow. men tillräckligt för att få mig i panik försöka byta kanal ett par ggr Citera
freeman Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Bah, för lite freakshow. men tillräckligt för att få mig i panik försöka byta kanal ett par ggr fick mig att dra kudden över ansiktet och skrika lite för inte hör vad dom sjung/skrek Citera
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 freeman, var inte du med i stockholmsutagningen? Citera
Skadast Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? Citera
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Verkar vara mer freaks i femmans So you think you can dance. Härligt! Jag älskar då en reject kallar en av jurymedlemmarna för wannabe. Citera
Skadast Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Verkar vara mer freaks i femmans So you think you can dance. Härligt! Jag älskar då en reject kallar en av jurymedlemmarna för wannabe. Johnnie, rapparen, var ju en klar behållning också Citera
QoS Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Fy fan vad det är BRA! "Fem miljoner spermier och du kom först... ?" - QoS Citera
Dahlberg Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Det roligaste är ju när dom verkligen suger gammalt getsvett och får den behandlingen som de förtjänar -fem miljoner spermier och du kom först, etc etc och sen kommer dom ut i loungen och säger - jag ska visa dom, jag ska bli en stjärna vänta bara. vänta bara. Dom tror alltså fortfarande att dom ska bli nästa Britney spears eller michael jackson eller what ever... sånt gillar jag, att man inte kan inse att man verkligen är sämst på nått Citera
HouseDoG Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Kan ju också skryta med att jag lyckades få Eddie att uppträda på vårat julspex förra året. Hehe, menar du "Hej, jag heter Eddie. Jag har skrivit detta själv. Med papper och penna. Yo"? Han var ju ändå bäst i hela Idol Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? LOL! Jaa, den låten har blivit en jargong bland mig och mina polare. Så jävla bra! Hård och hårig, hård och hårig! Det var alltså en kvinna? Vi har diskuterat det där och det var då fan inte lätt att se (eller att tro) att det verkligen var en brud som sjöng om håriga fittor. Citera
busen Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Lennart var ju skönast, kommer tillbaka till Malmö med ny frisyr och pop-låt. Den farsan hade faith in the boy, that's for sure! Citera
parre Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Jag har inte kollat på skiten, men det är alltid lika skönt att läsa i kvällspressen efteråt om alla dumma jävla idioter som gråter ut för att de blivit knäckta av juryn. Sedan alla smarta psykologers kommentarer om hur det inte är bra etc etc. Vafan, är man dum nog att ställa upp när man vet vad som gäller och inte tål kritiken får man fan skylla sig själv när man blir sågad. Som idag, stod i Expressen om nån 16-årig tjej som brutit ihop efter att hon blivit totalsågad. Vafan, du vet vad du ger dig in på din dumma jävla... Skön kommentar iaf, "Är det din mamma som dragit hit dig? I sånt fall borde hon tas i örat.". Jag antar vidare att 90% av alla som blir sågade går hem och blir tröstade och får höra att de inte alls är dåliga, det är juryn det är fel på inte dig själv bla bla. Ungefär som när jag försöker övertyga mig själv om att jag är en vinnande pokerspelare trots att precis allting motbevisar det... Citera
stitchio Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Så trött på det jävla daltandet som finns i svenska medier och sprider sig till mammorna där ute. Är det inte bättre att vara ärlig och låta sina barn få leta upp sina egna intressen och själva bli bra på något, än att tvinga dom leva igenom sina egna krossade barndomdrömmar. Ps. Tack mamma för jag slapp lira gitarr =) Citera
Skadast Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? LOL! Jaa, den låten har blivit en jargong bland mig och mina polare. Så jävla bra! Hård och hårig, hård och hårig! Det var alltså en kvinna? Vi har diskuterat det där och det var då fan inte lätt att se (eller att tro) att det verkligen var en brud som sjöng om håriga fittor. Jepp... inte bara det att det var en kvinna. Hon har två barn och är 30+ Citera
beachhouse Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 http://www.alltomtv.se/film/idol2.wmv Citera
breitholtz Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Fy fan vad det är BRA! "Fem miljoner spermier och du kom först... ?" - QoS kul att man kan glädja herr moderator lite... / d. Citera
RayIV Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 - När vi två blir eeen...... - Nej tack. Citera
Recommended Posts