Gå till innehåll

Allt om Idol 2005!


Papa Kubo

Recommended Posts

Äntligen är väntan över, ikväll börjar förnedringen igen!

 

TV4, 20.00 (läs 20.05).

 

Svenskt underhållningsprogram från 2005. Okända talanger får chansen att visa vad de kan inför en hård men rättvis jury som består av Peter Swartling, "Clabbe" af Geijerstam, Daniel Breitholtz och Kishti Tomita. Men vägen till att bli popstjärna är lång och svår, och prövningarna är hårda. Till slut står kampen om skivkontraktet mellan två finalister. Programledare: Johan Wiman och Tobbe Blom. Del 1 av 22. Den fruktade Idoljuryn ger sig på nytt ut på en landsomfattande auditionturné för att hitta Sveriges nästa stora popstjärna och i dagens program är det västkusten som får besök av juryn. När juryn, där Peter Swartling, Daniel Breitholtz, Kishti Tomita och Claes "Clabbe" af Geijerstam ingår, besökte Göteborg i början av sommaren var runt 1 000 förhoppningsfulla på plats - men få lyckades få juryn på gott humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det roligaste är ju när dom verkligen suger gammalt getsvett och får den behandlingen som de förtjänar

 

-fem miljoner spermier och du kom först, etc etc

 

och sen kommer dom ut i loungen och säger

 

- jag ska visa dom, jag ska bli en stjärna vänta bara. vänta bara.

 

Dom tror alltså fortfarande att dom ska bli nästa Britney spears eller michael jackson eller what ever... sånt gillar jag, att man inte kan inse att man verkligen är sämst på nått :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju också skryta med att jag lyckades få Eddie att uppträda på vårat julspex förra året.

 

Hehe, menar du "Hej, jag heter Eddie. Jag har skrivit detta själv. Med papper och penna. Yo"? Han var ju ändå bäst i hela Idol :)

 

Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? :oops:

 

LOL! Jaa, den låten har blivit en jargong bland mig och mina polare. Så jävla bra! Hård och hårig, hård och hårig! Det var alltså en kvinna? Vi har diskuterat det där och det var då fan inte lätt att se (eller att tro) att det verkligen var en brud som sjöng om håriga fittor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat på skiten, men det är alltid lika skönt att läsa i kvällspressen efteråt om alla dumma jävla idioter som gråter ut för att de blivit knäckta av juryn. Sedan alla smarta psykologers kommentarer om hur det inte är bra etc etc. Vafan, är man dum nog att ställa upp när man vet vad som gäller och inte tål kritiken får man fan skylla sig själv när man blir sågad.

 

Som idag, stod i Expressen om nån 16-årig tjej som brutit ihop efter att hon blivit totalsågad. Vafan, du vet vad du ger dig in på din dumma jävla... Skön kommentar iaf, "Är det din mamma som dragit hit dig? I sånt fall borde hon tas i örat.".

 

Jag antar vidare att 90% av alla som blir sågade går hem och blir tröstade och får höra att de inte alls är dåliga, det är juryn det är fel på inte dig själv bla bla. Ungefär som när jag försöker övertyga mig själv om att jag är en vinnande pokerspelare trots att precis allting motbevisar det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så trött på det jävla daltandet som finns i svenska medier och sprider sig till mammorna där ute. Är det inte bättre att vara ärlig och låta sina barn få leta upp sina egna intressen och själva bli bra på något, än att tvinga dom leva igenom sina egna krossade barndomdrömmar.

 

 

Ps. Tack mamma för jag slapp lira gitarr =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? :oops:

 

LOL! Jaa, den låten har blivit en jargong bland mig och mina polare. Så jävla bra! Hård och hårig, hård och hårig! Det var alltså en kvinna? Vi har diskuterat det där och det var då fan inte lätt att se (eller att tro) att det verkligen var en brud som sjöng om håriga fittor.

 

Jepp... inte bara det att det var en kvinna. Hon har två barn och är 30+

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...