Folke Rosvall Postad Måndag kl 06:06 Rapport Postad Måndag kl 06:06 Man ser ibland att två spelare båda har set (triss där båda har par på hand). Men idag såg jag följande på nätet: En spelare hade QQ, en hade 77 och en hade 66. Floppen blev Q76. Det måste vara ytterst ovanligt. Det krävdes inte ens hela brädan utan bara floppen. Turn och river ändrade inget. Det blev naturligtvis all in och QQ-spelaren fick hela potten. Rent statistiskt kommer jag antagligen aldrig att få se det igen. 2 Citera
Markus8000 Postad Måndag kl 06:28 Rapport Postad Måndag kl 06:28 Det händer ibland. Spelade själv med 99 mot 55 och 22 på flopp 952 en gång i höstas. Extra anmärkningsvärt att spelaren med 22 (tiltognito eller liknande) vann handen för 500-600 bb. Citera
Folke Rosvall Postad Måndag kl 11:52 Författare Rapport Postad Måndag kl 11:52 4 timmar sedan, säger Tag_H : Rakerigg 5 timmar sedan, säger Markus8000 : Det händer ibland. Spelade själv med 99 mot 55 och 22 på flopp 952 en gång i höstas. Extra anmärkningsvärt att spelaren med 22 (tiltognito eller liknande) vann handen för 500-600 bb. Fick han quads? Citera
Markus8000 Postad Måndag kl 12:35 Rapport Postad Måndag kl 12:35 43 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Fick han quads? Precis. Svårt hota nån till fold med nya emojigubbarna. Citera
Lobo Postad Måndag kl 12:39 Rapport Postad Måndag kl 12:39 6 timmar sedan, säger Markus8000 : Det händer ibland. Spelade själv med 99 mot 55 och 22 på flopp 952 en gång i höstas. Extra anmärkningsvärt att spelaren med 22 (tiltognito eller liknande) vann handen för 500-600 bb. Det var väl ändå i överkant.🙂 6 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Man ser ibland att två spelare båda har set (triss där båda har par på hand). Men idag såg jag följande på nätet: En spelare hade QQ, en hade 77 och en hade 66. Floppen blev Q76. Det måste vara ytterst ovanligt. Det krävdes inte ens hela brädan utan bara floppen. Turn och river ändrade inget. Det blev naturligtvis all in och QQ-spelaren fick hela potten. Rent statistiskt kommer jag antagligen aldrig att få se det igen. Troligen. Att få ett par på hand är alltid en chans på 5,88 % för varje spelare när korten delas ut. När korten för de tidigare spelarna har delats ut och dessa kort (som kan vara de som bildar par) tas bort från leken, ökar sannolikheten något för nästa spelare. Men sannolikheten ligger fortfarande nära 6 % för tre spelare. Sannolikheten för att detta sker är ungefär 1 på 4600 givar (0,06^3). Om man sedan använder en liknande procedur för floppen, får jag det till 1 på 1700 (6/46 * 4/45 * 2/44). Att allt detta skulle ske samtidigt ger en sannolikhet på ungefär 1 på 8 miljoner, om jag har räknat rätt. Citera
Folke Rosvall Postad Måndag kl 13:09 Författare Rapport Postad Måndag kl 13:09 16 minuter sedan, säger Lobo : Att få ett par på hand är alltid en chans på 5,88 % för varje spelare när korten delas ut. När korten för de tidigare spelarna har delats ut och dessa kort (som kan vara de som bildar par) tas bort från leken, ökar sannolikheten något för nästa spelare. Men sannolikheten ligger fortfarande nära 6 % för tre spelare. Sannolikheten för att detta sker är ungefär 1 på 4600 givar (0,06^3). Om man sedan använder en liknande procedur för floppen, får jag det till 1 på 1700 (6/46 * 4/45 * 2/44). Att allt detta skulle ske samtidigt ger en sannolikhet på ungefär 1 på 8 miljoner, om jag har räknat rätt. Det kan nog stämma bra. I morse gjorde jag en grov uppskattning och kom till liknande resultat. 1 Citera
Markus8000 Postad Måndag kl 13:12 Rapport Postad Måndag kl 13:12 31 minuter sedan, säger Lobo : Det var väl ändå i överkant.🙂 Troligen. Att få ett par på hand är alltid en chans på 5,88 % för varje spelare när korten delas ut. När korten för de tidigare spelarna har delats ut och dessa kort (som kan vara de som bildar par) tas bort från leken, ökar sannolikheten något för nästa spelare. Men sannolikheten ligger fortfarande nära 6 % för tre spelare. Sannolikheten för att detta sker är ungefär 1 på 4600 givar (0,06^3). Om man sedan använder en liknande procedur för floppen, får jag det till 1 på 1700 (6/46 * 4/45 * 2/44). Att allt detta skulle ske samtidigt ger en sannolikhet på ungefär 1 på 8 miljoner, om jag har räknat rätt. Varken jag, pf eller världen är redo för nån semantisk diskussion med dig och Folke men nog borde det väl spelas fler än 8 miljoner händer på typ en vecka även post pokerboom? Det gör ju nästan Solle för egen maskin nu med ny stol. 1 2 Citera
Folke Rosvall Postad Måndag kl 13:25 Författare Rapport Postad Måndag kl 13:25 9 minuter sedan, säger Markus8000 : Det gör ju nästan Solle för egen maskin nu med ny stol. Vem är Solle? Citera
Recommended Posts