Gå till innehåll

Rekommenderad läsning för FL Turneringar?


thorn

Recommended Posts

Ja, det finns säkerligen redan en mängd trådar om detta, men jag kan uppenbarligen inte söka rätt!

 

Sen vet jag att moderatorerna är värsta blodhundarna när det gäller att leta upp gamla trådar, så jag hoppas att någon kan länka till äldre trådar om de skulle finnas.

 

Ämnet är alltså FL turneringar.

 

Tack!

 

* RP och flytt till Pokerstudier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså jag antar att du menar då böcker då.

 

Tyvärr är det ju så att du förmodligen inte kommer att se så jätte många böcker som behandlar FL turneringar specifikt. Just i turneringar så är det NL som har gjort poker så stort nu, och det är där pengarna ligger för utgivare av böcker. Och de kommer alltid att följa marknaden.

 

Men testa att fråga i denna tråd som handlar om böcker för turneringspoker.

 

Jag skulle nog rekommendera FL avsnittet i Super System 2. Det avsnittet är skrivet av Jennifer Harman som är grymt duktig i FL och predikar en aggressiv stil. Trots att den inte specifikt handlar om turneringar så finns det mycket bra info att hämta där!

 

Om du vill ge dig in i NL så tycker jag att Harringtons böcker är fantastiskt bra!

 

Lycka till! :)

 

EDIT: För övrigt hör nog denna tråd hemma i Pokerstudier, men jag är då ingen mod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har aldrig tittat i den själv, men Play Poker like the Pros av Phil Hellmuth anses vara en ohyggligt dålig bok - med undantag för vissa delar och då kanske främst avsnittet om FL-turneringar, som enligt Mason Malmuth är "actually very good".

 

Tournament Poker for Advanced Players var ett bra tips också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...