Gå till innehåll

BIGD - resan från sopgul till rikedom

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Testade en ny sida ihelgen. Föga förvånande märkte jag att raken var lägre än de flesta sidor. Hittade fint 12k +. Men tog ut hela rullen och spelar nog inte den sidan något mer, var ruskigt kass action överlag 

bc33d506f3d097652682878c056868d2.png

förövrigt har väl måendet varit rätt kallt på slutet trots att pokern flyter på fint. Har verkligen inte samma motivation som tidigare och svårt hitta syfte, har verkligen mycket att styra upp i livet. Bokade tid hos psykolog idag, förhoppningsvis artar det sig bra. Någon med erfarenhet? 

Redigerad av soldado9
Lulz
  • Like 5
Postad

När jag bodde i sverige hade jag 888 lite som andra/tredje sida under ett tag, från det jag kmr ihåg var det allra bäst värde under europeiska natten-tidig morgon då kanada valarna var inne å mindre regs. Men vet inte hur det har skiftat efter Ontario har blivit en separat spelar pool (tydligen 39% av kanadas population).

Postad (redigerade)
13 timmar sedan, säger soldado9 :

Bokade tid hos psykolog idag, förhoppningsvis artar det sig bra. Någon med erfarenhet? 

Spännande bra gjort, lycka till. Har inte så mycket erfarenhet men lyckades matcha bra med den första kontakten efter tips från nära granne men i och med att det kosta 1050 per 45min så kändes det personligen lite småstressigt pga svårt att motivera priset. Kändes inte som 45 min i veckan riktigt gav kontinuiteten jag önskade, men upplevde nog ändå att de typ 40 besöken under kanske ett år gjorde gott för mig. Positiv. Hade fortsatt gå en stund till iaf, om det inte störde mig lite att det var så dyrt. Nog ganska jävla individuellt all and all.

Sen är det väl alltid så att livet är vad livet är och att egen inställning och egna val hjälper nog mycket, givet då att man är hyfsat frisk från sjukdomar i skallen. Jag upplever till exempel att jag får energi och mår bra av små sociala anspråkslösa kontakter i vardagen, som är lättare att hitta på mindre ställen än Umeå. Upplever f.ö. Umeå som ganska meh.

Sen det här jävla vädret, vad har det varit nu? Två soltimmar på två månader? Senaste veckorna regn i sidleds och +-0. Kanske påverkar. Hade jag varit yngre (född 88) och mindre stuck samt känt samma som nu, så hade jag nog siktat på att flytta söderut. 

Det blir bra!

Redigerad av bomanlol
  • Like 1
Postad
17 timmar sedan, säger soldado9 :

Bokade tid hos psykolog idag, förhoppningsvis artar det sig bra. Någon med erfarenhet? 

Personligen bara bra erfarenheter. Tycker det är viktigt att gå igenom saker och ting oavsett om man mår toppen eller lite sämre, finns alltid något att förbättra mentalt och alltid något att finjustera.
KBT tycker jag är nice att gå minst vartannat år för att arbeta med sig själv. Det kostar ju en slant, men är ganska säker på att den value jag fått via KBT betalat tillbaka sig omgående x10.

Förutom KBT så är familjeterapi inte helt fel heller, dessutom är det rena rama freerollen för 100kr/besöket som är på 1h30min, låta frun spy galla och man får snällt sitta med huvudet på sned o lyssna (inte riktigt så illa...men) :) Mycket + EV!

• Like 4
  • Haha 1
Postad (redigerade)

Har testat terapi vid två tillfällen, KBT fann jag användbart och tror det är lätt-ish att få värde av det. Andra gången testade jag psykodynamisk terapi (?) , fann det helt värdelöst och är väldigt skeptisk till upplägget. Det irriterande jag inte gillade var att terapeuten mest sitter och stirrar på klockan och nickar utan att egentligen bidra med något konkret. Av bekantas erfarenhet så sandbaggas det något jävulskt med för att man ska boka fler möten. Skulle personligen inte rekommendera det. Mycket av KBT kan du också köpa böcker om ämnena som kan hjälpa dig.

Tycker det är viktigt att vara medveten om att ditt ev uppenbarligen blir mindre och mindre trots det betalar man samma hourly och de uppmuntrar dig gå så länge som möjligt. Incentiven blir lite skeva, vissa går ju i hundratals år och det borde man inte behöva göra om terapeuten är duktig. Sen borde de ha intrigitet nog att säga det är dags för dig att lägga ned, men de gör de uppenbarligen inte

Redigerad av brusig1