Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jävla roligt ändå att få nl200sek att se så roligt ut. Nu är jag själv ultrakass och typ ointresserad av cashgame ens, men hur mycket pengar gör en person med den där spelstilen på just 1/2 där jag föreställer mig att det om en nu var lite mer ute efter pengar, skulle spela lite annorlunda vissa gånger. Frågar alltså inte om din privatekonomi, utan mer vilken typ av pengar folk sitter och spelar för. Om det nu går att svara på.

Den där fantasin skulle iaf göra härlig skillnad ute i samhället 😁

Postad

Jag förstår mig verkligen inte på standardregsen och deras preflop-strategier. Vad är syftet med den här pushen? Alla vet exakt hur den pushrangen ser ut - beroende av dagsform kan man dra av eller lägga till en hand. Och sen har jag då att ta ställning till att syna eller inte när jag möter en helt transparent range. Och sen har vi då synrangen när de inte pushar som alltså också blir väldigt väldefinierad och sen ska de hantera press OOP mot en range som är förhållandesvis bred. 

Kommer de jobba aktivt med brädor som passar deras synrange för att kompensera för att andra brädor är väldigt tunna för dem? Nej, nej - gruvhjälmen är på och här ska stackas AA!

image.png.3f19e1e90aa1f8bea6f5d0312cfaa2e5.png

Postad
7 timmar sedan, säger bomanlol :

Jävla roligt ändå att få nl200sek att se så roligt ut. Nu är jag själv ultrakass och typ ointresserad av cashgame ens, men hur mycket pengar gör en person med den där spelstilen på just 1/2 där jag föreställer mig att det om en nu var lite mer ute efter pengar, skulle spela lite annorlunda vissa gånger. Frågar alltså inte om din privatekonomi, utan mer vilken typ av pengar folk sitter och spelar för. Om det nu går att svara på.

Sen är ju de här spelen jag postar inte så galna som de vid en första inblick ser ut utan är ju oftast ett utfall av att jag har en känsla för något och sen ballar ur med sizing.

99 vs AA är en kille jag stackat precis innan på ett annat bord och som jag tror tiltar. Utgår från att han viker 9 av 10 eller tiltsynar och pushar för att det är kul.

Stegen vs Set är mot en kille jag fyrbettat 6 gånger i rad och bluffpushat på ett annat bord innan.

KQ vs unknown tror jag inte spelar ett set så.

Postad
7 timmar sedan, säger bomanlol :

Tror de TAGs som är bra faktiskt drar in en del pengar. De ligger säkert på >10bb/100 och får man 5/10000 extra i månaden på en modest inkomst är det ju rätt bra.

Jag vet inte hur andra ser på det men jag betraktar det som ett dataspel som är rätt kul och dessutom ger några kronor. Bor på hotell några nätter varje vecka och jobbar hemma mycket med ett inte så krävande jobb så har rätt mkt tid över.

För mig personligen tror jag det är bra att pengarna inte spelar en stor roll för då blir det inte så allvarligt. Skulle jag krossa NL 5/10 och kunna addera 30-40k i månaden till min inkomst skulle jag börja se ferraris framför mig och skjuta mig i första bästa svacka. 

Recsen tror jag spelar för överblivna sportodds-pengar va? Tycker det är mycket 86,52 kronor som sätts in på bordet. Sällan man ser en klassisk fisk posta en jämn summa och fylla på en jämn summa när de stackats. Sämsta regsen ser ut att fylla på med någon 500-hundring eller tusing då och då. 

• Like 3
Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Jag förstår mig verkligen inte på standardregsen och deras preflop-strategier. Vad är syftet med den här pushen? Alla vet exakt hur den pushrangen ser ut - beroende av dagsform kan man dra av eller lägga till en hand. Och sen har jag då att ta ställning till att syna eller inte när jag möter en helt transparent range. Och sen har vi då synrangen när de inte pushar som alltså också blir väldigt väldefinierad och sen ska de hantera press OOP mot en range som är förhållandesvis bred. 

Kommer de jobba aktivt med brädor som passar deras synrange för att kompensera för att andra brädor är väldigt tunna för dem? Nej, nej - gruvhjälmen är på och här ska stackas AA!

250bb är det ju kallt men han har väl spelat mot MatsJonsson tidigare och tror att herrn kan bli sugen att syna av light!

edit: du har helt rätt i din analys 

Redigerad av emiiii
Postad
3 timmar sedan, säger emiiii :

250bb är det ju kallt men han har väl spelat mot MatsJonsson tidigare och tror att herrn kan bli sugen att syna av light!

edit: du har helt rätt i din analys 

Dom är inte 250bb effektivt väl? Ser bara 130bb effektivt. Tycker hans jam är fine. 

Postad
6 timmar sedan, säger Snake911 :

Dom är inte 250bb effektivt väl? Ser bara 130bb effektivt. Tycker hans jam är fine. 

Tror aldrig det var något snack om att spelet var fine i teorin. Tror mer det handlade om att vissa recs bara gör det här med en specifik del av rangen vilket gör det otroligt lätt att spela emot.

• Like 1
Postad
21 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Din dagbok växer och växer på mig. Respekterar din syn på pengarna och poker som hobby kontra många av de andra regsen på dina nivåer som verkar ha nollsjälvdistans. Denna posten är också rolig att du poängterar någon shovear QQ för 130bb när du skickade in 99 mot en kall 4b någon sida innan för 200bb :D

Postad
52 minuter sedan, säger brusig1 :

Din dagbok växer och växer på mig. Respekterar din syn på pengarna och poker som hobby kontra många av de andra regsen på dina nivåer som verkar ha nollsjälvdistans. Denna posten är också rolig att du poängterar någon shovear QQ för 130bb när du skickade in 99 mot en kall 4b någon sida innan för 200bb :D

Lol, jag har såklart inget problem med QQ-shove upp till 5000bb. 

Problemet jag försökte lyfta är hans range här, en paketlösning han och flera andra köpt in på Lidl. Vi kommer se 35% av JJ, 75% av AA samt 100% av QQ/KK AK. Det adderar ju inget att pusha mot en tänkande spelare om du inte avser göra något mer sofistikerat än den där Lidl-lösningen

Postad
1 timme sedan, säger Doctor_Strangelove :

En väldigt "simpel" shove-range behöver inte vara dåligt. Det finns lägen i GTO där solvern 4bet-shovar exakt inget förutom t.ex JJ och AKo.

Vad gör du med t.ex 88 mot en sådan range? 

Det är MardrömmsMats vi pratar om. Det är 100% en syn med 88!

Postad
4 timmar sedan, säger Doctor_Strangelove :

En väldigt "simpel" shove-range behöver inte vara dåligt. Det finns lägen i GTO där solvern 4bet-shovar exakt inget förutom t.ex JJ och AKo.

Vad gör du med t.ex 88 mot en sådan range? 

Foldar allt som är marginellt equity och hångarvar högt åt att jag aldrig kommer bli shove-exploaterad

Postad

älskar att nån reg på 1/2 svenska spel nickar en partypoker legendars namn BUILDING SWEATERS. Älskade verkligen  den memebilden innan memes var en grej. Var så jag såg nicket också. Tog mig många år innan jag kunde kalibrera om till blod svett och tårar.

• Like 2
Postad
17 minuter sedan, säger killerwolf2 :

älskar att nån reg på 1/2 svenska spel nickar en partypoker legendars namn BUILDING SWEATERS. Älskade verkligen  den memebilden innan memes var en grej. Var så jag såg nicket också. Tog mig många år innan jag kunde kalibrera om till blod svett och tårar.

har alltid läst det som blood sweat tears