Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
33 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Har SvS lyckats programmera bort raiseknappen från sin pokerklient?

Om det är till någon tröst Ola så skämdes jag men kände att det var viktigt att även posta HH:s där ni får en inblick i hela Mats känsloregister. Även stora starka sibiriska tigrar har stunder när de är rädda.

Dock väldigt pinsamt att vara den där personen som ska leka allanballan med bluffar men får stora darren med values.

Full on explo tror jag dock hans POTTrange är typ AQs, AK, AA, QQ och kanske JTs. Vad är hans coldrange när jag 3b från MP?

Postad
5 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Full on explo tror jag dock hans POTTrange är typ AQs, AK, AA, QQ och kanske JTs. Vad är hans coldrange när jag 3b från MP?

Din equity är 65% mot AQs, AK, AA, QQ. Han kommer inte att lägga AK som spelat om du höjer.

Postad
57 minuter sedan, säger Lobo :

Din equity är 65% mot AQs, AK, AA, QQ. Han kommer inte att lägga AK som spelat om du höjer.

100% call på AQs, AA, QQ såklart men jag tror uppenbarligen en bra bit söderut på AK. Han pottar 50 bb med en extremt stark och väldefinierad range och snappar av AK för 200bb för att jag hittar så extremt många raise-bluffar i den spoten? Tillåt en gammal nit att tvivla.

• Like 1
Postad
Just nu, säger Johan_Beta :

100% call på AQs, AA, QQ såklart men jag tror uppenbarligen en bra bit söderut på AK. Han pottar 50 bb med en extremt stark och väldefinierad range och snappar av AK för 200bb för att jag hittar så extremt många raise-bluffar i den spoten? Tillåt en gammal nit att tvivla.

Med det sagt är jag absolut inte emot en raise/push men då av andra skäl.

Postad

OCH - jag blev förvånad över att se AK givet sizing (relativt och absolut) givet tag-regs aversion mot allt som är för långt från nöten. Trodde jag skulle få se random-bluff/AQs/AA/QQ väldigt ofta.

Men återigen, jag känner att rebeckagoat-kostymen passar mig bättre och bättre.

• Haha 1
Postad

bara det att få saker torkar bort ett leende så snabbt som när man får KK men två folds bort ser goaten lägga in en trebet gör att det är en kostym man vill kunna plocka fram ur garderoben för att skaka om folk

• Haha 1
Postad
3 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Med det sagt är jag absolut inte emot en raise/push men då av andra skäl.

Grovt räknat höjer du en pottbet om du pushar, och då måste han vara bäst minst 33 % av gångerna för att det ska vara korrekt att syna. Så att bara räkna bb vet jag inte om jag riktigt köper.

Postad
2 timmar sedan, säger Lobo :

Grovt räknat höjer du en pottbet om du pushar, och då måste han vara bäst minst 33 % av gångerna för att det ska vara korrekt att syna. Så att bara räkna bb vet jag inte om jag riktigt köper.

Jaja, ser fram emot att få se alla gigantiska bollar på borden framöver

Postad
11 timmar sedan, säger Lobo :

Det innebär att jag måste bluffa >33% för att AK ska ha en b/e-syn. Tror du att jag, Mats "explo" Jonsson, kommer att välja den här spotten för mina potentiella överbluffar? Tror du att en enda reg väljer den här spotten för sina överbluffar? Endast 5 Varmboga in ska jag alltså möta en pott-bet river från en range som i princip enbart innehåller starka händer och tänka att nu är det läge att explo-raisa den här gubben av sin AK som utgör 20-40% av betrangen - det här är min stora chans att höja winraten! Vet inte hur Piratesofts tankar går såklart men tror absolut det finns dagar och ögonblick där han viker AK.

Postad

Efter att ha varit arbetsbefriad med full lön i lite drygt ett år har min arbetsgivare till slut hittat ett straffjobb till mig så från och med nästa vecka måste gamle Mats börja jobba heltid igen - med att sortera gem. Om man ska ta något positivt med sig från detta är väl att jag kommer vara den bäst betalde gemsorteraren i landet (big shoutout till Sveriges arbetslagstiftning)!

Kommer sakna Jedic m.fl på den fina dagsgrinden men hoppas få in någon timme här och där på kvällar framgent.

Mvh Mats

• Like 1
  • Haha 1
Postad

Efter att ha varit arbetsbefriad med full lön i lite drygt ett år har min arbetsgivare till slut hittat ett straffjobb till mig så från och med nästa vecka måste gamle Mats börja jobba heltid igen - med att sortera gem. Om man ska ta något positivt med sig från detta är väl att jag kommer vara den bäst betalde gemsorteraren i landet (big shoutout till Sveriges arbetslagstiftning)!

Kommer sakna Jedic m.fl på den fina dagsgrinden men hoppas få in någon timme här och där på kvällar framgent.

Mvh Mats

Jedic är på gudalikt spring så du spar wr på att sortera gem där.

Postad
Den 2024-11-24 kl 12:59, säger Johan_Beta :

Om det är till någon tröst Ola så skämdes jag men kände att det var viktigt att även posta HH:s där ni får en inblick i hela Mats känsloregister. Även stora starka sibiriska tigrar har stunder när de är rädda.

Jag tänkte att det kanske saknades en raiseknapp även hos motståndaren.

• Like 2
Postad

Vad är anledningen till att man inte kan få ställa sig på en generell väntelista för 5/6-max med en preferens för min antal spelare? Tycker recs verkligen att det är kul att battla en reg hu tills denne kommer in på ett ring-game? Skyddar det recs?

Jag är så less på det där stress-hu spelet när man öppnar upp bord, jag är inte bra på det och jag tycker det är tråkigt. Ska man dessutom försöka göra det bra får man bjuda in isildur-volla och potentiellt börja med ett grisback för att man ska defenda J-hög i en 10000bb-pott.

• Like 3
Postad
Den 2024-11-24 kl 02:02, säger Johan_Beta :

Hade någon slags slags tanke om att det var en rimlig turn-linje att checka bakom mot en reg som kallsynat min 3b från MP och synat AQ-flopp. Sen kommer den här försiktige generalen ut och skjuter pott river med en förmodat väldigt tunn hand-range och jag är helt lost och synar 46 sekunder senare.

Mvh RebeckaGoat

image.thumb.png.1643d04dbbc870466bdc9bdbf92e93c7.png

Checka inte turn, missar ton av värde. Stoppa in det på river.

Med check på turn bör du raisa river. 

Lite jobbigt stackdjup, men fi bör inte ha AA någonsin och inte QQ för ofta heller. 55, AK, AQ känns mycket mer troligt. Tacka och ta emot. 

Det är okey att stacka av med set vs högre set. 

• Like 2
Postad
33 minuter sedan, säger Babushka1 :

Checka inte turn, missar ton av värde. Stoppa in det på river.

Med check på turn bör du raisa river. 

Lite jobbigt stackdjup, men fi bör inte ha AA någonsin och inte QQ för ofta heller. 55, AK, AQ känns mycket mer troligt. Tacka och ta emot. 

Det är okey att stacka av med set vs högre set. 

Ja betta turn och hämta max värde från 55/Ax. Det är linjen. AA känns som bra/bättre kandidat för check.

Jag vet men gillar fortfarande inte raise river och det talar ju 100% för turnbet.

Postad
47 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Ja betta turn och hämta max värde från 55/Ax. Det är linjen. AA känns som bra/bättre kandidat för check.

Jag vet men gillar fortfarande inte raise river och det talar ju 100% för turnbet.

Yepp, AA är bättre att checka med. QQ bör bettas, 66 måste absolut bettas. Poängen är att du unblockar många fler av FIs värdehänder som du slår.

FIs spel är inte så dumt fram till river, med tanke på att ni satt lite djupare. Jag hade nog x/synat river om jag vart FI, någon gång 1/3 blockbet. 

Postad (redigerade)

Känslan när man ställt Macke8000 allin på två bord samtidigt och han får gräva DJUPT i sin fint sparade 78 sekunders-timebank - samtidigt som Matte tagit alla sina beslut inkl cr river på under en millisekund. Blir livet bättre än så?

Redigerad av Johan_Beta
  • Haha 1
Postad
11 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Känslan när man ställt Macke8000 allin på två bord samtidigt och han får gräva DJUPT i sin fint sparade 78 sekunders-timebank - samtidigt som Matte tagit alla sina beslut inkl cr river på under en millisekund. Blir livet bättre än så?

Opp med händerna ❤️

Postad
4 timmar sedan, säger Babushka1 :

Finns en funktion i PT där du tar bort aliasen! Sen bör det vara safe att lägga upp. 

Men herregud, han hade sparat ihop time bank som om det vore livsnödvändigt insulin och sen tankade han >1 min som om hela hans liv stod och hängde på den där femhundringen. Han har väl suttit och refreshat den här DBn varannan minut sen igår kväll. Macke är så pass stor nu att han måste lära sig att det kostar pengar att få se hålkort.

• Like 1
  • Haha 1