Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Citat:

Ursprungligen postat av Bubbla viewpost.gif

Uppdaterade till 2.16.03b idag för att kunna inportera bosshänder, men nu kan jag inte importera nåt. Blir bara Database error hela tiden.

Nån som vet vad jag gjort för fel?

 

Ingen annan än jag som fått problem efter uppgradering?

Kan inte ens importera partyhänder längre.

 

Uppdaterade från 2.16.03a till b idag, inte märkt några problem. Att komma ihåg är ju att vi kör beta versioner....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... och följdfrågan; Varför?

 

Inte java och statistiken blir rätt. Läser inte av ut chatten så du slipper ha fulla detaljer i chatten. Blir omöjligt att chatta och vara småtrevlig då, om det är det man vill...

Saknar inget i PT som PO har. Tycker PT är lättare att hitta i. Kan iof bero på att det vad det jag skaffade först. Det är några argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte java och statistiken blir rätt. Läser inte av ut chatten så du slipper ha fulla detaljer i chatten. Blir omöjligt att chatta och vara småtrevlig då, om det är det man vill...

Saknar inget i PT som PO har. Tycker PT är lättare att hitta i. Kan iof bero på att det vad det jag skaffade först. Det är några argument.

 

På så sätt... tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med nya SS och lite ändring i P-Os konverter fungerade det ca 50 händer per bord sen blev det "database error" på alla filerna.

Är det bara jag?

Inte spelat på SS idag, men kört många timmar utan problem med nyaste betan.... tycker de börjar lukta minnesfel på datorn. (hade alla möjliga konstiga db errors jag med då ena minnes stickan hade errors i testen under.)

http://www.memtest.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

PokerTracker är ett bra verktyg och tack för att det finns support för Omaha, som nu har blivit mitt favoritspel.

 

Det enda som är tråkigt är att det bara är en massa siffror som man själv får analysera. Vilket fungerar hyffsat bra om man är en avancerad användare, men samtidigt så är det svårt att ta spelet till nästa nivå, när det är en själv som måste analysera situationen utifrån sin egen kunskap.

 

Jag hittade därför ett annat verktyg, Ten Commandments of Poker, som fyllde det behovet. Det verktyget analyserar händerna direkt efter att du har spelat dem och ger analyser som "Not protecting your strong hands after the flop", "Overbetting with small pair" och liknande.

 

Jag kan rekommendera att man använder både PokerTracker och Ten Commandments of Poker för avancerade spelare, men endast Ten Commandments of Poker om man är nybörjare.

 

 

 

Men man kan väl bara använda det programmet på Cardoza?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok seriöst...jag har exakt 110192 errors i min log. De som tycks förekomma är:

 

"Error getting river information for game #211641071. Another hand has been started before this hand finished. This is usually the result of a disconnect problem. You will have to manually request to have this hand emailed to you."

 

"Error chip count not a valid number for player ***** for game #216718357."

 

Får ett error per spelare under den omgången fast vid upprepade tillfällen då.

 

"Error finding player who posted small blind in function of_GetHandPreflop() for game #207076720."

 

110k errors och jag har över 134k händer i min databas. Jag kan inte säga att jag märkt av några speciellt konstiga siffror i PT men någonting är ju upenbarligen galet.

 

Vad göra och/eller vad har jag gjort för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok seriöst...jag har exakt 110192 errors i min log. De som tycks förekomma är:

 

"Error getting river information for game #211641071. Another hand has been started before this hand finished. This is usually the result of a disconnect problem. You will have to manually request to have this hand emailed to you."

 

"Error chip count not a valid number for player ***** for game #216718357."

 

Får ett error per spelare under den omgången fast vid upprepade tillfällen då.

 

"Error finding player who posted small blind in function of_GetHandPreflop() for game #207076720."

 

110k errors och jag har över 134k händer i min databas. Jag kan inte säga att jag märkt av några speciellt konstiga siffror i PT men någonting är ju upenbarligen galet.

 

Vad göra och/eller vad har jag gjort för fel?

 

 

 

Får samma när jag försöker med PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ny dator igår, och det var inga problem att få ny licens för PT. Kopieringen av databasen gick också bra, men hur gör man för att få med alla HH's så att man kan använda replayer-funktion etc? Måste man kopiera med handhistorierna från respektive pokerklient på gamla datorn? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok seriöst...jag har exakt 110192 errors i min log. De som tycks förekomma är:

 

"Error getting river information for game #211641071. Another hand has been started before this hand finished. This is usually the result of a disconnect problem. You will have to manually request to have this hand emailed to you."

 

"Error chip count not a valid number for player ***** for game #216718357."

 

Får ett error per spelare under den omgången fast vid upprepade tillfällen då.

 

"Error finding player who posted small blind in function of_GetHandPreflop() for game #207076720."

 

110k errors och jag har över 134k händer i min databas. Jag kan inte säga att jag märkt av några speciellt konstiga siffror i PT men någonting är ju upenbarligen galet.

 

Vad göra och/eller vad har jag gjort för fel?

Du kör beta patchen på nån sajt som beta testas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad behöver jag göra för att Gametime window ska börja läsa in från borden?

Jag spelar 2st Sitgo på Everest just nu och PTs Gametime window läser inte

in något av det.

 

Gametime+ funkar inte heller , förmodligen för att inte Vanliga gametime

inte läser in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nationella inställningar i kontrollpanelen.... men den kommer att ändras igen när du startar PT nästa gång...

I PT under utilites/regional settings finns hur den ska bete sig med regional settings.

 

När man stänger PT ska det normalt byta tillbaka till svenska settings, men hade själv en dator som vägrade göra de.... så kanske nån bugg på vissa system.

 

Edit: Tror PT måste få ändra regionen, för att PT ska fungera korrekt, men du kan ju alltid testa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en Access-databas, så den lyfter du enkelt över med t.ex ett USB-minne. Leta i mappen som PT är installerat i (c:\Program Files\Poker Tracker om inte du har krånglat till det när du installerade). Filen heter ptrack[x].mdb om jag minns rätt (x är en siffra).

 

Sen får du se till att PT i din nya maskin känner till den nya databasen. Den finns en meny som heter database maintenance. Där lägger du till din kopierade databas.

 

Hade jag min pokerdator här, kunde jag ge dig lite säkrare svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en Access-databas, så den lyfter du enkelt över med t.ex ett USB-minne. Leta i mappen som PT är installerat i (c:\Program Files\Poker Tracker om inte du har krånglat till det när du installerade). Filen heter ptrack[x].mdb om jag minns rätt (x är en siffra).

 

Sen får du se till att PT i din nya maskin känner till den nya databasen. Den finns en meny som heter database maintenance. Där lägger du till din kopierade databas.

 

Hade jag min pokerdator här, kunde jag ge dig lite säkrare svar.

 

Låter bra, tack! har tyvärr inget USB minne fn men antar det funkar lika bra bränna till cd. Men det går inte koppla ihop burkarna och föra över direkt på ngt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...