Gå till innehåll

Zweig vinner en miljon men TheSea tog den?


lnvincible

Recommended Posts

Jag fick den här tråden av en kompis. Jag fann den ganska intressant så jag kommer skriva ett litet utlägg om vad jag tycker har skrivits. Jag började spela mycket mot zweig för ca 3 månader sen främst på Ultimatebet. Han är garanterat den bästa No limit holdem cashgame spelaren på nätet, kanske i världen, ni kanske undrar varför jag isånnafall spelar mot honom, det är främst för att utvecklas, för det andra är jag pluss mot honom ( Ni har antagligen kollat på expekt där jag backat mot honom, men kolla in UB nångång, där är det hårt spel).

 

Angående hur stor bankrulle du ska ha för tex 100-200 NL, så tycker jag att du minst ska ha 1miljon dollar. kanske låter överdrivet men när du har så stor rulle måste du skydda den, och du går inte på tilt om du torskar några inköp.

 

Sen vill jag fråga Ola om sitt utlåtandet om mig, vi har kanske spelat cash games på klubben några gånger, men aldrig något No limit holdem, det var minst ett halvår sen vi spelade, så du vet inte hur mycket jag har utvecklats. Jag har vunnit mest pengar av svenskarna på No limit holdem på nätet de senaste 3 månaderna ( alla i sträck ), så jag vet inte hur du kan komma med en sån kommentar som "top5" när du inte har någon information om spelarna. Jag tycker det finns 3-4 stycken bra No limit cash game spelare i sverige, och jag vet inte vilka dom andra skulle vara.

skoj att du skriver här allt annat man läser här om eran nivå på spelet är väl mest spekulationer men du vet ju så att säga hur det ligger till
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fick den här tråden av en kompis. Jag fann den ganska intressant så jag kommer skriva ett litet utlägg om vad jag tycker har skrivits. Jag började spela mycket mot zweig för ca 3 månader sen främst på Ultimatebet. Han är garanterat den bästa No limit holdem cashgame spelaren på nätet, kanske i världen, ni kanske undrar varför jag isånnafall spelar mot honom, det är främst för att utvecklas, för det andra är jag pluss mot honom ( Ni har antagligen kollat på expekt där jag backat mot honom, men kolla in UB nångång, där är det hårt spel).

 

Angående hur stor bankrulle du ska ha för tex 100-200 NL, så tycker jag att du minst ska ha 1miljon dollar. kanske låter överdrivet men när du har så stor rulle måste du skydda den, och du går inte på tilt om du torskar några inköp.

 

Sen vill jag fråga Ola om sitt utlåtandet om mig, vi har kanske spelat cash games på klubben några gånger, men aldrig något No limit holdem, det var minst ett halvår sen vi spelade, så du vet inte hur mycket jag har utvecklats. Jag har vunnit mest pengar av svenskarna på No limit holdem på nätet de senaste 3 månaderna ( alla i sträck ), så jag vet inte hur du kan komma med en sån kommentar som "top5" när du inte har någon information om spelarna. Jag tycker det finns 3-4 stycken bra No limit cash game spelare i sverige, och jag vet inte vilka dom andra skulle vara.

 

Med risk för att betraktas som en suck up måste jag säga att de få sessionerna jag sett mellan dig och Zweig tycker jag att du stått upp bra i förhållande till andra av hans motståndare, som redan från första sekund sett rätt dömda ut.

Nu har jag ju bara sett någon halvtimmes spel men ändå...

 

Jag måste bara få fråga hur det känns att spela om så mycket pengar som ni nu gör? Känns det inte som att ni äventyrar för mycket? Nu har ni väl iofs minst 90-100 inköp på de aktuella nivåerna men hur hanterar ni en dålig månad? På min nivå skrattar jag bara efter 4 misslyckade inköp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den här tråden av en kompis. Jag fann den ganska intressant så jag kommer skriva ett litet utlägg om vad jag tycker har skrivits. Jag började spela mycket mot zweig för ca 3 månader sen främst på Ultimatebet. Han är garanterat den bästa No limit holdem cashgame spelaren på nätet, kanske i världen, ni kanske undrar varför jag isånnafall spelar mot honom, det är främst för att utvecklas, för det andra är jag pluss mot honom ( Ni har antagligen kollat på expekt där jag backat mot honom, men kolla in UB nångång, där är det hårt spel).

 

Angående hur stor bankrulle du ska ha för tex 100-200 NL, så tycker jag att du minst ska ha 1miljon dollar. kanske låter överdrivet men när du har så stor rulle måste du skydda den, och du går inte på tilt om du torskar några inköp.

 

Sen vill jag fråga Ola om sitt utlåtandet om mig, vi har kanske spelat cash games på klubben några gånger, men aldrig något No limit holdem, det var minst ett halvår sen vi spelade, så du vet inte hur mycket jag har utvecklats. Jag har vunnit mest pengar av svenskarna på No limit holdem på nätet de senaste 3 månaderna ( alla i sträck ), så jag vet inte hur du kan komma med en sån kommentar som "top5" när du inte har någon information om spelarna. Jag tycker det finns 3-4 stycken bra No limit cash game spelare i sverige, och jag vet inte vilka dom andra skulle vara.

 

Kul att läsa. Kan du inte säga vad det är som gör dig och Prahlad så bra i jämförelse med andra. Jag kör mestadels 1/2 och 2/4 men har inte riktigt listat ut vad toppspelarna gör.

 

Några trix tas tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag måste bara få fråga hur det känns att spela om så mycket pengar som ni nu gör? Känns det inte som att ni äventyrar för mycket? Nu har ni väl iofs minst 9-10 inköp på de aktuella nivåerna men hur hanterar ni en dålig månad? På min nivå skrattar jag bara efter 4 misslyckade inköp :lol:

 

Skojar du? 9-10 inköp räcker ju med att man tiltar lite och sen är det borta. Som han sade så måste nog 1$ miljon ses som en bra summa att lira med minst om man är på deras nivå. Alltså typ 50-100 inköp beroende lite på om man kör 50/100 eller 100/200 som de säkert gör både och..

 

Hehe, 9-10 inköp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag måste bara få fråga hur det känns att spela om så mycket pengar som ni nu gör? Känns det inte som att ni äventyrar för mycket? Nu har ni väl iofs minst 9-10 inköp på de aktuella nivåerna men hur hanterar ni en dålig månad? På min nivå skrattar jag bara efter 4 misslyckade inköp :lol:

 

Skojar du? 9-10 inköp räcker ju med att man tiltar lite och sen är det borta. Som han sade så måste nog 1$ miljon ses som en bra summa att lira med minst om man är på deras nivå. Alltså typ 50-100 inköp beroende lite på om man kör 50/100 eller 100/200 som de säkert gör både och..

 

Hehe, 9-10 inköp..

 

Menade givetvis 90-100... nollan på detta tangentbord är glapp liksom många andra tangenter. Eftersom att han skrev 1 miljon borde du ju också kunna räkna ut vad jag egentligen menade :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Menade givetvis 90-100... nollan på detta tangentbord är glapp liksom många andra tangenter. Eftersom att han skrev 1 miljon borde du ju också kunna räkna ut vad jag egentligen menade :roll:

 

Mysko att nollan i "10" kom med då? ;) ;) :shock:

 

Haha... är det jag eller du som har fel definition på ordet glapp? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag fråga Ola om sitt utlåtandet om mig, vi har kanske spelat cash games på klubben några gånger, men aldrig något No limit holdem, det var minst ett halvår sen vi spelade, så du vet inte hur mycket jag har utvecklats. Jag har vunnit mest pengar av svenskarna på No limit holdem på nätet de senaste 3 månaderna ( alla i sträck ), så jag vet inte hur du kan komma med en sån kommentar som "top5" när du inte har någon information om spelarna. Jag tycker det finns 3-4 stycken bra No limit cash game spelare i sverige, och jag vet inte vilka dom andra skulle vara.

 

Trampade jag på en öm tå? Är du sur för att jag inte tycker du är bäst, utan "bara" topp 5? Jaja, det är därför jag hela tiden försöker undvika att svara på sådana frågor. Vi har som du säger inte spelat NL mot varandra på ett halvår, så det är klart att jag kan ha fel. Om du anser dig vara bäst, ok, so be it. Observera nedan att jag skriver att det är oerhört subjektivt. Det är ingen hemlighet vem jag anser vara bäst (helgul) (och nej, inte "helgul" på CC i Göteborg). Jag vet dock inte vem som står bakom nicket - är det du så lyfter jag på hatten!

 

Jag skrev så här:

 

Påståendet var inte HU, utan NL cashgame generellt.

 

Givetvis kan jag som halvoffentlig person inte häva ur mig vilka jag anser vara top 3 - jag skulle kunna få mycket skit från de som jag inte tycker platsar.

 

Men vi kan säga så här -

Tippex tillhör topp 10, kanske även topp 5.

 

Jag har för mig att Ector rankar honom högst, men jag vet också att Ector inte spelat med två av de tre jag själv har i åtanke för högre placeringar. Samt att det hela är oerhört subjektivt...

 

Och skit fick jag...

 

Om det kan trösta dig så anser jag dig vara den bästa mixed games-spelaren i Sverige, det har jag indirekt skrivit på wsop.ino i samband med min utmaning där, när jag skrev att du var den enda av de Legato rabblade upp som skulle ha en fördel mot mig i utmaningen, även utan handikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thuritz

 

En sak till förresten,

 

Frågan jag svarade på gällde specifikt fullring cashgame...

 

jag anser dock att du är den överlägset bästa spelaren om man slår samman tävlingspoker och cashgame. Det har jag tyckt ända sedan du imponerade stort på mig när du kom tvåa efter Kniven i SM för två-tre år sedan. Det är få spelare som ens kan sägas vara nära bra på både cashgame och tävlingar, och du placerar dig i den yttersta eliten i båda diciplinerna.

 

Gladare nu?

 

Välkommen till forumet förresten. Hoppas du gillar vårt lilla krypin och fortsätter att posta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...