Gå till innehåll

Zweig vinner en miljon men TheSea tog den?


lnvincible

Recommended Posts

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan inte nåt av proffsen (jag menar nu de riktiga proffsen med många år i yrket och inte deltidsproffs som jag) berätta vad Zweig har som gör honom så bra.

 

Jag har också reagerat på att han - inte alltid - men nästa alltid plussar som fan. Det känns sjukt onormalt. Speciellt på hans nivå. Jag har inte alls klurat ut hur han egentligen spelar. Vissa moves fattar jag ingenting av.

 

Han måste ju uppenbarligen ha nåt särskilt som gör att han lyckas med sitt aggrospel och drar ut folk när han behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur stor BR dessa spelare har? Såvitt jag förstår spelar de 25-50 NL upp till 100-200 NL. De borde då ha minst 150 k$ men helst 500 k$ på den lägsta av dessa nivåer. Vi pratar alltså om 1,1 mkr- 3,75 mkr i BR för killar i 20-årsåldern!

 

Har verkligen dessa unga svenska killar så stor BR?

 

Gdaily kanske vet...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade lite på Full Tilt Poker igår. Zweig och Phil Ivey spelade HU på två bord samtidigt. Såg ut som Phil låg iaf 20-30k+ gentemot Zweig när jag slutade titta.

Tror det blev ganska jämt till slut, Zweig bustade han på ena bordet precis innan Phil tyckte det var dags att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur stor BR dessa spelare har? Såvitt jag förstår spelar de 25-50 NL upp till 100-200 NL. De borde då ha minst 150 k$ men helst 500 k$ på den lägsta av dessa nivåer. Vi pratar alltså om 1,1 mkr- 3,75 mkr i BR för killar i 20-årsåldern!

Det är bland annat för sånt här som jag tycker att statistiska bankrullekrav är så jäkla dåliga. I snitt så behöver en vinnande spelare på 25-50+ en mycket större bankrulle än en vinnande spelare på 2-4 för samma gulningsrisk.

 

Har verkligen dessa unga svenska killar så stor BR?

Inte den blekaste aning, men det är ju många som skottar. Och många av dem gular.

 

Gdaily kanske vet...?

Bara om han har för vana att fråga om andras privatekonomi och dessutom är duktig nog på det för att få svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur stor BR dessa spelare har? Såvitt jag förstår spelar de 25-50 NL upp till 100-200 NL. De borde då ha minst 150 k$ men helst 500 k$ på den lägsta av dessa nivåer. Vi pratar alltså om 1,1 mkr- 3,75 mkr i BR för killar i 20-årsåldern!

 

Har verkligen dessa unga svenska killar så stor BR?

 

Gdaily kanske vet...?

 

Inte min sak att diskutera andra människors plånböcker. Vissa av spelarna har det (oftast efter en stor turneringsvinst) Finns också spelare på denna nivå som är miljonärer ena månaden, helgula nästa, och miljonärer den tredje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur stor BR dessa spelare har? Såvitt jag förstår spelar de 25-50 NL upp till 100-200 NL. De borde då ha minst 150 k$ men helst 500 k$ på den lägsta av dessa nivåer. Vi pratar alltså om 1,1 mkr- 3,75 mkr i BR för killar i 20-årsåldern!

 

Har verkligen dessa unga svenska killar så stor BR?

 

Gdaily kanske vet...?

 

Inte min sak att diskutera andra människors plånböcker. Vissa av spelarna har det (oftast efter en stor turneringsvinst) Finns också spelare på denna nivå som är miljonärer ena månaden, helgula nästa, och miljonärer den tredje.

...och magsår den fjärde och sen kan man skriva i denna tråd http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15050 (om man bara ser till rubriken) Fy fan va jag skulle må dåligt med så mycket pengar och man gick gul men de kanske är en del av spänningen. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet hur stor BR dessa spelare har? Såvitt jag förstår spelar de 25-50 NL upp till 100-200 NL. De borde då ha minst 150 k$ men helst 500 k$ på den lägsta av dessa nivåer. Vi pratar alltså om 1,1 mkr- 3,75 mkr i BR för killar i 20-årsåldern!

Det är bland annat för sånt här som jag tycker att statistiska bankrullekrav är så jäkla dåliga. I snitt så behöver en vinnande spelare på 25-50+ en mycket större bankrulle än en vinnande spelare på 2-4 för samma gulningsrisk.

 

Har verkligen dessa unga svenska killar så stor BR?

Inte den blekaste aning, men det är ju många som skottar. Och många av dem gular.

 

Gdaily kanske vet...?

Bara om han har för vana att fråga om andras privatekonomi och dessutom är duktig nog på det för att få svar.

 

Det du skriver ovan om bankrullekrav är den enskilt viktigaste parametern att ta hänsyn till som pokerspelare (proffs alltså...). Det är därför väldigt förvånande att vissa riskerar x antal miljoner för att gå upp o skotta på för höga nivåer. Det måste vara en machogrej...

 

Om jag hade dragit ihop ett antal miljoner på poker så inte skulle jag riskera dessa genom att spela 100-200 NL. Särskilt inte om jag hade vunnit dessa miljoner på turneringsspel. Några turneringsvinster innebär ju inte att det är givet att man är en vinnande spelare på 100-200 NL-borden. Det innebär ju snarare att man haft ordentlig med tur (och spelat bra...) vid ett par tillfällen som sammanföll med att man spelade en pokerturnering.

 

Gällande Gdailys djupare insikter i andra spelares ekonomi så var jag inte direkt ute efter några detaljer utan snarare om vissa var ute och cyklade helt gällande BR-krav. Vilket han senare bekräftade i en post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver ovan om bankrullekrav är den enskilt viktigaste parametern att ta hänsyn till som pokerspelare (proffs alltså...). Det är därför väldigt förvånande att vissa riskerar x antal miljoner för att gå upp o skotta på för höga nivåer. Det måste vara en machogrej...

 

Jag tror också det till stor del är någon form av machogrej. Varför annars riskera att gå gul?

 

Ken Lennárd skrev ju själv om varför han inte spelar på de högsta borden. Jag tror det finns en stor skillnad mellan honom och de spelare som dyker upp nu. Ken har ju under en längre tid levt som proffs och vet vad som krävs, medan de nya har haft flyt och spelat bra under en relativ kort period.

 

Risken är väl att de gular som så många säger att de kommer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också det till stor del är någon form av machogrej. Varför annars riskera att gå gul?

 

Ken Lennárd skrev ju själv om varför han inte spelar på de högsta borden. Jag tror det finns en stor skillnad mellan honom och de spelare som dyker upp nu. Ken har ju under en längre tid levt som proffs och vet vad som krävs, medan de nya har haft flyt och spelat bra under en relativ kort period.

 

Risken är väl att de gular som så många säger att de kommer att göra.

 

De kommer att gula helt klart! Det är bara en tidsfråga...

 

Alltså, om du är en bra och vinnande spelare så tjänar du grova pengar på 5-10 NL och 10-20 NL. Säg att du tjänar 10 bb/h på 5-10 NL och spelar 20 h/vecka (2 bord). Det ger en månadsinkomst på 150 tsek skattefritt i snitt. Det är inte många företagsledare med 100 timmars arbetsvecka som tjänar sådana pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade lite på Full Tilt Poker igår. Zweig och Phil Ivey spelade HU på två bord samtidigt. Såg ut som Phil låg iaf 20-30k+ gentemot Zweig när jag slutade titta.

Tror det blev ganska jämt till slut, Zweig bustade han på ena bordet precis innan Phil tyckte det var dags att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade lite på Full Tilt Poker igår. Zweig och Phil Ivey spelade HU på två bord samtidigt. Såg ut som Phil låg iaf 20-30k+ gentemot Zweig när jag slutade titta.

Tror det blev ganska jämt till slut, Zweig bustade han på ena bordet precis innan Phil tyckte det var dags att sluta.

 

Hehe okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den här tråden av en kompis. Jag fann den ganska intressant så jag kommer skriva ett litet utlägg om vad jag tycker har skrivits. Jag började spela mycket mot zweig för ca 3 månader sen främst på Ultimatebet. Han är garanterat den bästa No limit holdem cashgame spelaren på nätet, kanske i världen, ni kanske undrar varför jag isånnafall spelar mot honom, det är främst för att utvecklas, för det andra är jag pluss mot honom ( Ni har antagligen kollat på expekt där jag backat mot honom, men kolla in UB nångång, där är det hårt spel).

 

Angående hur stor bankrulle du ska ha för tex 100-200 NL, så tycker jag att du minst ska ha 1miljon dollar. kanske låter överdrivet men när du har så stor rulle måste du skydda den, och du går inte på tilt om du torskar några inköp.

 

Sen vill jag fråga Ola om sitt utlåtandet om mig, vi har kanske spelat cash games på klubben några gånger, men aldrig något No limit holdem, det var minst ett halvår sen vi spelade, så du vet inte hur mycket jag har utvecklats. Jag har vunnit mest pengar av svenskarna på No limit holdem på nätet de senaste 3 månaderna ( alla i sträck ), så jag vet inte hur du kan komma med en sån kommentar som "top5" när du inte har någon information om spelarna. Jag tycker det finns 3-4 stycken bra No limit cash game spelare i sverige, och jag vet inte vilka dom andra skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...