Gå till innehåll

Zweig vinner en miljon men TheSea tog den?


lnvincible

Recommended Posts

  • Svars 320
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle gärna se Ken Lennard på dessa bord mot The Sea, ZWEIG och Undecover. Då skulle han nog inte sncka så mkt..

 

...men vart FAN man än vänder sig så är det samma jävla visa om och om och om och om igen!

 

Det spelar ingen roll vad en tråd handlar om, det är alltid någon som på något mysteriskt sätt lyckas blanda in Ken i det hela!

 

"Highstakes på Prima? Skulle vilja se Ken där!"

"Stor turnering säger du? Skulle vilja se Ken åka på stryk där!"

"Pokermarker? Vill se Ken göra chiptricks med dem, och se om han verkligen är så tuff va!"

 

Om ni hatar karln så jäkla mycket - bilda en sekt och sök upp/starta samlingstråd där ni kan sitta och uggla bäst ni vill, men ni behöver inte nämna i varje förbannad tråd att ni ogillar hans ego.

 

*ursäkta den hårda tonen*

 

 

On Topic: Jag skulle ge delar av min kropp för att kunna få samma reads som Zweig verkar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om en "sports" främsta utövare har manboobs så är det fan ingen sport. - Hjort

Bwahhahahahahaa *aaandas* ahahahhhahahaaaa!!!

 

OT: Pengarna som de där killarna spelar om får det att snurra i skallen på mig. Allvarligt! Här sitter en annan och är jävligt nöjd om man gnetar ihop 8-900$ per månad och, ja, äsch, bah, det är sanslöst.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hhehehe jag såg också den handen. GRYMT! Tror jag satt förstumad i 2 minuter.... 54k på en bluff?????

 

Zweig sa efteråt i chatten efteråt när alla fråga vad attans han gjorde.

Zweig> Well, when you know they are bluffing, you got to put it all in :-D

 

Ja, just det. Inte fan spelade Zweig sitt så kallade stegdrag i den handen. Han spelade snubben. Jag tror inte Zweig hade en tanke på outs i den här handen som nån skrev för han hade han inga outs att tala om (nu kanske nåt mattesnille ska klaga på mig...).

 

Så där kan jag också spela på 0,05/0,10 utan att blinka... 8-) ...så det handlar alltså mer om själva pengarna, det allmänna läget och inte om ens kort. Man måste helt enkelt ha rulle för att spela så där. Det är bara när man tänker på hur mycket pengar det handlar om som man mår dåligt av sånt spel... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har totalt sett han blivit synad 5-6 gånger på så stora bett (2 igår), han har varit dog alla gånger men vunnit alla. Han måste veta något som vi andra inte vet.

Jag spelade FL igår mot en typ som gick mot alla former av odds och strategier när man spelar FL, han drog ut mig fem av sex gånger. Jag vet att han komemr förlora alla sina pengar och hoppas bara att det inte sker före jag får ta en del av dem av han! Tror att det var tillfälligheter bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har totalt sett han blivit synad 5-6 gånger på så stora bett (2 igår), han har varit dog alla gånger men vunnit alla. Han måste veta något som vi andra inte vet.

 

Jag har inte sett han spela speciellt mycket, men det låter lite som Doyle spelar. Att när han väl blir synad så är han mest troligt en underdog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har totalt sett han blivit synad 5-6 gånger på så stora bett (2 igår), han har varit dog alla gånger men vunnit alla. Han måste veta något som vi andra inte vet.

 

Jag har inte sett han spela speciellt mycket, men det låter lite som Doyle spelar. Att när han väl blir synad så är han mest troligt en underdog.

 

Jo... då gäller det ju bara att se till att vinna tillräckligt många osett för att balansera de extra gånger du förlorar som underdog.

 

Eller helt enkelt dra ut. Det funkar ju också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har totalt sett han blivit synad 5-6 gånger på så stora bett (2 igår), han har varit dog alla gånger men vunnit alla. Han måste veta något som vi andra inte vet.

 

Jag har inte sett han spela speciellt mycket, men det låter lite som Doyle spelar. Att när han väl blir synad så är han mest troligt en underdog.

 

Jo... då gäller det ju bara att se till att vinna tillräckligt många osett för att balansera de extra gånger du förlorar som underdog.

 

Eller helt enkelt dra ut. Det funkar ju också.

 

Doyles tanke är att han vinner många potter osett och på så sätt drar in till de gånger han får syn så att det spelet blir som en freeroll. Det är vunna pengar som sätts på spel. Sen så måste ju Doyle bara älska att dra ut folk som en underdog. :D

 

Det måste vara tungt att möta en sån som Doyle eftersom han spelar så pass aggressivt. Det fina med hans spelstil är ju att man lika gärna kan syna nötterna som ett hålstege drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som såg Friedman på UB häromdan mot Hassan Slask?

 

Båda har ca 10K i stacken. Liten höjning pre och båda ser floppen.

 

2 3 T Friedman ställer in med sina 11K och Hassan synar.

Turn J. River Q. Friedman visar upp 46o, missat hålstegedrag och Hassan muckar sina 45o.

Dryg 20K pott på high card Q-6 kicker ;)

 

(med reservation för att jag minns nått kort fel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker en del negativt kommer upp till ytan i denna trad. Framfor allt den obefintliga respekten for pengars varde.

 

Det ligger kanske i sjalva pokern, att pa hogre nivaer forloras det gigantiska potter, relativt sett, men att det inte gor sa valdans mycket da vinnarna anda tar hem titaniska potter. Och att man inte ska bry sig sa mycket om det ligger 5 kr eller 500000 kr i potten, huvudsaken att man vinner den.

 

Ja ja, det ar totalen som raknas, men jag kan liksom anda inte komma ifran det som jag ser som en av de riktigt negativa sidorna av poker pa lite hogre nivaer.

 

For manga jankare o en del europeer ar $100 inte mer vart an en kopp kaffe, typ.

 

Men det ar inte specifikt for poker utan allt spel antar jag - en tusing hanteras som vore den en 50-lapp.

 

Nu fick jag sagt det!

 

(spelar sjalv FL 0,5/1 och NL 0,10/0,20 :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker en del negativt kommer upp till ytan i denna trad. Framfor allt den obefintliga respekten for pengars varde.

 

Saken är väl den att du måste "tappa" respekten för pengars värde när du spelar. Vid bordet så spelar du med chips och allt jämförs mot mörkarna, inte med det reella värdet på ett chips. Kan du inte koppla bort vilka pengar du har framför dig så spelar du på helt fel nivå.

 

Sen så kan jag hålla med dig om att det är egentligen helt sjukt när man tänker på summorna och på vissa händer. Men ska man vara där och spela så får man inte tänka så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som såg Friedman på UB häromdan mot Hassan Slask?

 

Båda har ca 10K i stacken. Liten höjning pre och båda ser floppen.

 

2 3 T Friedman ställer in med sina 11K och Hassan synar.

Turn J. River Q. Friedman visar upp 46o, missat hålstegedrag och Hassan muckar sina 45o.

Dryg 20K pott på high card Q-6 kicker ;)

 

(med reservation för att jag minns nått kort fel)

 

Given syn av hassan med favorithanden fast den var off :D

 

http://www.pocketfives.com/3E179AA1-B359-40FF-B1E0-E7FD67EBD834.aspx

 

Phrald verkar tycka hassan är just slaskig :

Mahatma: im gonna bust you hard toningt hassan

Mahatma: Mr too much action

 

Kul att se deras kamper på UB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det ingen som såg Friedman på UB häromdan mot Hassan Slask?

 

Båda har ca 10K i stacken. Liten höjning pre och båda ser floppen.

 

2 3 T Friedman ställer in med sina 11K och Hassan synar.

Turn J. River Q. Friedman visar upp 46o, missat hålstegedrag och Hassan muckar sina 45o.

Dryg 20K pott på high card Q-6 kicker ;)

 

(med reservation för att jag minns nått kort fel)

 

Given syn av hassan med favorithanden fast den var off :D

 

http://www.pocketfives.com/3E179AA1-B359-40FF-B1E0-E7FD67EBD834.aspx

 

Phrald verkar tycka hassan är just slaskig :

Mahatma: im gonna bust you hard toningt hassan

Mahatma: Mr too much action

 

Kul att se deras kamper på UB.

 

Given syn ja, självklart :D . Den kasnke var suited, jag minns faktiskt inte till 100 %. Är det Halling som är Hassan på UB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni säkra på att TheSea är Erik123? Såg nämligen Erik123 lira på crypto 2 bord h2h fixed, samtidigt som Thesea lirade 4 nl-bord på prima. Verkar svårt att kombinera, speciellt som han var väldigt aktiv i h2h-borden och aldrig fördröjde nåt, även fast han samtidigt var aktiv i en hand på prima. Möjligt att det är olika personer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni säkra på att TheSea är Erik123? Såg nämligen Erik123 lira på crypto 2 bord h2h fixed, samtidigt som Thesea lirade 4 nl-bord på prima. Verkar svårt att kombinera, speciellt som han var väldigt aktiv i h2h-borden och aldrig fördröjde nåt, även fast han samtidigt var aktiv i en hand på prima. Möjligt att det är olika personer?

 

Ja det är olika personer. Det ätt grymt tjat i chatten om att Erik är TheSea. Det är Fuat som är TheSea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...