nizze Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Detta hände när 23 pers återstod i en turnering, 20 fick betalt och jag låg 7a. Min stack var kring 38k och Sandeman78 låg kring 90k. Jag skulle vilja veta om mitt spel var helt förkastligt eller om jag hade ren otur. Skulle även vilja veta vad sannolikheten är att fi sitter på den fjärde damen. Seat: 3 kauping Seat: 4 Djr08 Seat: 5 tajmahal (Dealer) Seat: 6 runnerT Seat: 7 nizze (Q:club:, 9:club:) Seat: 9 Sandeman78 Seat: 10 KWAN__ ------------------ OpeningBetRound ------------------ runnerT : Posts small blind 800.00 nizze : Posts big blind 1600.00 Sandeman78 : Raises for 3200.00 KWAN__ : Folds kauping : Folds Djr08 : Folds tajmahal : Folds runnerT : Folds nizze : Calls for 1600.00 ------------------ Flop 2:heart:, Q:heart:, Q ------------------ nizze : Checks Sandeman78 : Checks ------------------ Turn K:club: ------------------ nizze : Bets 6400.00 Sandeman78 : Calls for 6400.00 ------------------ River 10 ------------------ nizze : Bets 9600.00 Sandeman78 : Raises for 19200.00 nizze : Calls for 9600.00 Sandeman78 : Shows cards nizze : Mucks cards ------------------ Showdown ------------------ nizze [ QH, QD, QC, KC, 10S - Three of a Kind ] Sandeman78 [ QH, QD, QS, 10S, 10D - Fullhouse ] ------------------ Result ------------------ runnerT Mucked Cards nizze Mucked Cards Sandeman78 Showed Cards (Winning) 58400.00 KWAN__ Mucked Cards kauping Mucked Cards Djr08 Mucked Cards tajmahal Mucked Cards ------------------ Community Cards ------------------ [ 2H, QH, QD, KC, 10S ] ------------------ Players Cards ------------------ runnerT [ -, - ] nizze [ QC, 9C ] Sandeman78 [ 10D, QS ] KWAN__ [ -, - ] kauping [ -, - ] Djr08 [ -, - ] tajmahal [ -, - ] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Alltså, varför bettar du inte på floppen? är det en checkraise du vill få till? När du checkar på floppen och bettar pott på turn när ett helt ofarligt kort kommer, samt får syn... då ligger du risigt till. På en parad bräda finns det inte så mycket han kan ha som du slår, med tanke på din usla kicker. När ni bara är ca 20 kvar i turneringen har tomtarna som spelar sådär med flushdraget blivit utslagna. Check/syna på river om inget skrämselkort kommer, bluffbetta eventuellt om flushkortet kommer (men bara om du tror att fi kan lägga trissen). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Då floppen kommit finns 47 osedda kort, varav ett är en dam. Sannolikheten att fi har damen är alltså rent matematiskt 1/47 + 1/46 = 0.043 eller 1 på 23. Man måste nästan berömma fi. Han dribblar ju upp dig på läktaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizze Postad 28 Augusti , 2004 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Alltså, varför bettar du inte på floppen? är det en checkraise du vill få till? När du checkar på floppen och bettar pott på turn när ett helt ofarligt kort kommer, samt får syn... då ligger du risigt till. På en parad bräda finns det inte så mycket han kan ha som du slår, med tanke på din usla kicker. När ni bara är ca 20 kvar i turneringen har tomtarna som spelar sådär med flushdraget blivit utslagna. Check/syna på river om inget skrämselkort kommer, bluffbetta eventuellt om flushkortet kommer (men bara om du tror att fi kan lägga trissen). Rätt å riktigt, när jag klistrade in HH'n, så ställde jag precis samma fråga, varför bettade jag inte på floppen. Men min tanke var nog en checkraise, men jag förstår inte varför jag gjorde så med två av samma färg på bordet, gratiskort är aldrig bra då! Då floppen kommit finns 47 osedda kort, varav ett är en dam. Sannolikheten att fi har damen är alltså rent matematiskt 1/47 + 1/46 = 0.043 eller 1 på 23. Man måste nästan berömma fi. Han dribblar ju upp dig på läktaren! Om jag ska vara ärlig så misstänker jag att fi trodde att han själv satt på kickerproblem. Men spelade han medvetet så, då var de ju bra spel. Vill bara nämna att jag gick all-in med 99, två händer efter och slutade därmed som 23a. Känns riktigt surt eftersom jag spelat, enligt mig nästintill felfritt, under hela turneringen, alltså inte varit på glid något, utan alltid vunnit säkra potter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Om jag ska vara ärlig så misstänker jag att fi trodde att han själv satt på kickerproblem. Men spelade han medvetet så, då var de ju bra spel. Om jag ska vara ärlig misstänker jag också det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 Rätt å riktigt, när jag klistrade in HH'n, så ställde jag precis samma fråga, varför bettade jag inte på floppen. Men min tanke var nog en checkraise, men jag förstår inte varför jag gjorde så med två av samma färg på bordet, gratiskort är aldrig bra då! Om du släpper ett gratiskort som träffar honom så har han antingen en färg eller kåk. Det finns inga gratiskort i leken som hjälper honom men låter dig vinna potten. Inget vidare bra läge för en check/raise alltså... Man måste nästan berömma fi. Han dribblar ju upp dig på läktaren! Om jag ska vara ärlig så misstänker jag att fi trodde att han själv satt på kickerproblem. Men spelade han medvetet så, då var de ju bra spel. Det var hyfsat dåligt spelat av er båda. Det var inte så mycket snygga dribblingar som det var snubbel på egna fötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2004 "Rent" matematiskt är sannolikheten att fi sitter på en dam 1-(46/47)*(45/46) = 0,04255 eller 1 på 23,5. Sen är väl den egentliga sannolikheten större eftersom han höjde preflop och en dam är ett högt kort. (Fast det hade ni nog redan räknat ut själva) Angående kickerproblemen så skulle jag inte vara speciellt orolig för det om jag satt i fi:s position. Ditt knappa pottbett på turn (efter att han checkat efter dig på floppen) tycker jag inte säger så mycket alls om din hand. Tror snarare att han slöspelar sitt triss. Men du kanske hade en bättre read på honom än vad jag har. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts