Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

Postad (redigerade)

 

´+

6 timmar sedan, säger Rhetoric :

kamrat, kompis! jag skriver till dig berusandes stund.

 

har du lust att berätta lite mer om ditt (miss)bruk? det är väldigt relaterbart samt lärorikt. du slår mig inte som en återhållsam prick, men det är ju upp till dig att dela om du så vill!

låt gå:

vad är din "drug of choice?" och varför är det tjack?

sjukaste "close call"? dvs när man är helt övertygad att man kommer torska för någonting (olagligt) men det ej blir så. bästa känslan!

är du på "flykt"? du refererar ofta till ditt tidigare liv. vänner/(dåliga influenser?). hur ofta har du kontakt med dessa?

vad är målet att nå i slutet av året? jag röstar för att du reggar 200nl och provar Elvanse. kör lite mer volym och förbise alla bad beats.

kärlek :heart:

 

Hehe, har haft lite svårt att hänga med i vad som safts ovan, jag ska försöka ta mig an det senare idag. Sen har jag väl inte direkt gjort något helhjärtat försök tidigare heller.

Jag var din typiske autist som liden. Hade inga vänner överhuvudtaget förrän jag hade typ blivit 22-23 sådär. Varav en snubbe var min dåvarande bästis snubbe. Tror han doktorerade i något samhällsvetenskapligt, det var i alla fall vaccin hit och vaccin dit. Varje år hade han som mål att genomföra något så icke-akademiskt som möjligt. Det första året jag faktiskt pratade med människor utan att vara på någon föreläsning eller seminarium. Jag hänkade på hans lilla experiment i alla fall och testade nog en 100+ substanser.

Min drug of choice var ursprungligen benso, har under hela mitt liv haft enooormt sårt för att somna och hittade en utmärkt lösning på det! Det var bara det att när man sen skulle gå och ha munta med les professor om om Juvenalis eller någon sånt senantikt skit. Ja, då var man ju en jävla zombie på morgonen. Men om jag kompenserar med tjack på morgonen, så har jag både lyckats få en natts sömn och kan tänka någorlunda kvickt.

Sen var väl det huvudkombon under universitetsåren. Lite senare blev det opiater i några år. Har väl typ varit 5 år tjackis och 5 år jonkare. Och när jag var ännu lite yngre hade jag någon fascination för psykedeliska som fick mig att ta mig igenom typ 50+ av de mer kända och okända psykedeliska drogerna.

Detta är såklart ingenting som jag rekommenderar någon. Jag har alltid haft ganska många, psykologiska bekymmer. Men de har fan inte blivit bättre eller lindrats av att hålla på såhär - det vill jag lova. Just tjack hatar jag med särskild passion. Tjackisåren måste helt ha friterat min hjärna. Back in the days, kunde jag i alla fall vara bland folk, gå på föreläsningar, festa, you name it. Nuförtiden är min noja (på tjack) så jävla illa jag inte ens går utanför dörren haha. Och jag får väl för mig att jag ska testa detta en sista gång, typ varannan månad, eller något åt det hållet.

Här nu senast tror jag att jag spelade pokerus konstant i 48h, utan att varken äta eller dricka. De sista 5+ timmarna förstod jag inte ens reglerna längre haha. Men ah, jag backade inte särskilt mycket i alla fall, men jag var la upp sketamycket ett tag också haha.

Och, ja din analys av mig och min personlighetsläggning som åt det 'extrema'-hållet stämmer rätt bra. Antar det går lite hand i hand med autismdiagnosen (som jag för övrigt inte tror på). Det hela var väl kanske lite mer harmlöst i yngre år dock. Var inte såå många som rynkade på näsan när jag som 15-åring skulle läsa exakt allt av Kafka och Hess under sommvarlovet (haha, jag vet, typiska tonårsförfattare), men ändå. Behöver verkligen inte tjack för att hyperfixera i alla fall.

Men har snackat med de på beroendemittagningen om att börja laro också. Alltså, jag är inte längre torsk på det, blir inte sjuk eller så, men mina cravings är fan outer wordly ibland. Jag trodde ett av kriterierna var att man måste bli sjuk om man är helt utan, och jag förlorade det, men de insiterade.

Redigerad av kukbajs
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får svara mer/bättre senare. Den här dagen får bara ägnas åt att kurera mig och försöka överleva. Må bäst, kamrater. Och tack för att ni är så omtänksamma och checkar in med mig, även om jag skäms som en hund. :P

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger KINGVON :

kanske återfall på horsen eller en 2 dagars session utan mat/vatten på en rejäl rövpanna tjack?

Hursom kändes inte allting fullt rimligt på borden igår, inte spelat mot dig så mkt men har svårt att tro att det ser ut sådär på /2

Hoppas inte ATn blir allt för hemsk, ingen dröm direkt sitta och stirra helt fördärvad i väggen några nätters sömn bakom, låter som folk sitter bredvid en och pratar fast rummet är tomt och skuggfigurerna börjar smyga runt i periferin och jävlas med en. Nä då är det bara känna sig besegrad och ta en sovdag!

Lycka till!

Haha, ja, alltså, jag runnade upp i alla fall en 2-4k på /0.5 första dygnet. Sen kunde jag inte för mitt liv fatta reglerna mot slutet av dygn två. Lol, glad jag inte gula och nog bara min-backade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-15 kl 19:12, säger massive :

Kukbajs! Din gamla fisk!

Nej förlåt, nu va jag dum.

 

Men du, vad lyssnar du på för musik? Blev nyfiken då det är ett av dom stora sakerna i livet för mig själv, både skapa och lyssna. Kom på det där du skrev med skivsamlingen, att det borde va så för dig åxå :)

 

Har alltid varit mer av en artist/band-människa. Men om man skall förenkla, så började jag väl fastna rätt hårt för typ lite äldre goth/postpunk/indie. Var någon vänlig flicka som bara började snacka med mig på stan haha och blev bland mina första vänner. Var inte jätteinlyssnad då, och det enda bandet jag kände till av alla band/artister hon name-droppade var nog typ Placebo haha.

I Malmö hängde jag rätt mycket med punkare under de första åren. Är tyvärr fullständigt omusikalisk själv, men än så länge har jag kvar i alla fall kvar de plattor som jag investerade i som rik stipendiat. Skulle säkert få >2k/styck för de förstapressar av typ Swans, Joy Division, Nick Cave etc ... och ja, ni vet sånt. :P Gubbsmak! Nämen, kan uppskatta andra genrer också, brukar för det mesta som sagt fastna mer för artister/band än någon särskilt genre.

Vad diggar du själv för sorts musik då, kamrat kompis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger kukbajs :

 

´+

Hehe, har haft lite svårt att hänga med i vad som safts ovan, jag ska försöka ta mig an det senare idag. Sen har jag väl inte direkt gjort något helhjärtat försök tidigare heller.

Jag var din typiske autist som liden. Hade inga vänner överhuvudtaget förrän jag hade typ blivit 22-23 sådär. Varav en snubbe var min dåvarande bästis snubbe. Tror han doktorerade i något samhällsvetenskapligt, det var i alla fall vaccin hit och vaccin dit. Varje år hade han som mål att genomföra något så icke-akademiskt som möjligt. Det första året jag faktiskt pratade med människor utan att vara på någon föreläsning eller seminarium. Jag hänkade på hans lilla experiment i alla fall och testade nog en 100+ substanser.

Min drug of choice var ursprungligen benso, har under hela mitt liv haft enooormt sårt för att somna och hittade en utmärkt lösning på det! Det var bara det att när man sen skulle gå och ha munta med les professor om om Juvenalis eller någon sånt senantikt skit. Ja, då var man ju en jävla zombie på morgonen. Men om jag kompenserar med tjack på morgonen, så har jag både lyckats få en natts sömn och kan tänka någorlunda kvickt.

Sen var väl det huvudkombon under universitetsåren. Lite senare blev det opiater i några år. Har väl typ varit 5 år tjackis och 5 år jonkare. Och när jag var ännu lite yngre hade jag någon fascination för psykedeliska som fick mig att ta mig igenom typ 50+ av de mer kända och okända psykedeliska drogerna.

Detta är såklart ingenting som jag rekommenderar någon. Jag har alltid haft ganska många, psykologiska bekymmer. Men de har fan inte blivit bättre eller lindrats av att hålla på såhär - det vill jag lova. Just tjack hatar jag med särskild passion. Tjackisåren måste helt ha friterat min hjärna. Back in the days, kunde jag i alla fall vara bland folk, gå på föreläsningar, festa, you name it. Nuförtiden är min noja (på tjack) så jävla illa jag inte ens går utanför dörren haha. Och jag får väl för mig att jag ska testa detta en sista gång, typ varannan månad, eller något åt det hållet.

Här nu senast tror jag att jag spelade pokerus konstant i 48h, utan att varken äta eller dricka. De sista 5+ timmarna förstod jag inte ens reglerna längre haha. Men ah, jag backade inte särskilt mycket i alla fall, men jag var la upp sketamycket ett tag också haha.

Och, ja din analys av mig och min personlighetsläggning som åt det 'extrema'-hållet stämmer rätt bra. Antar det går lite hand i hand med autismdiagnosen (som jag för övrigt inte tror på). Det hela var väl kanske lite mer harmlöst i yngre år dock. Var inte såå många som rynkade på näsan när jag som 15-åring skulle läsa exakt allt av Kafka och Hess under sommvarlovet (haha, jag vet, typiska tonårsförfattare), men ändå. Behöver verkligen inte tjack för att hyperfixera i alla fall.

Men har snackat med de på beroendemittagningen om att börja laro också. Alltså, jag är inte längre torsk på det, blir inte sjuk eller så, men mina cravings är fan outer wordly ibland. Jag trodde ett av kriterierna var att man måste bli sjuk om man är helt utan, och jag förlorade det, men de insiterade.

Oj vad rörigt formulerat det blev. Försökte redigera nu, men det var la för sent. Aja, whatevs, man fattar väl typ i alla fall. Hörni! Nu ska jag testa det där med mat och vatten! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger kukbajs :

Haha, ja, alltså, jag runnade upp i alla fall en 2-4k på /0.5 första dygnet. Sen kunde jag inte för mitt liv fatta reglerna mot slutet av dygn två. Lol, glad jag inte gula och nog bara min-backade.

Haha fick med mig lite polsk dunderhonung hem till svea rike från Gdansk jag också så nästintill lirat emot dig nonstop senaste dygnen :D

men antar du sular i dig hutlösa mängder, jag tar väldigt lite och får in både måltider och några timmars sömn då och då så skallen hinner reboota sig. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Den 2024-08-17 kl 08:25, säger massive :

Inget postande av eminenta Kukbajset på 3 dar!

 

Vart har världen tagit vägen, den är allt lite mindre underbar /

nu när bajset på kuken inte postat i sin dagbok på 3 hela dar /

Mår du bra, är du kvar? hoppas och längtar efter svar /

 

Har det hänt nån grej? Har du kanske skaffat dig en tjej /

Kom tillbaks!, det här forumet är inte lika roligt utan dej /

 

Röda ögon och tjackspasmer passar dina vackra drag /

kom tillbaks å berätta vad du tycker om galna anlag /

 

Så upp med datorn, och släpp din tjack n tonic /

släp sargen och kom tillbaka snabbare än sonic! / 

 

Puss!

Haha, den där hade fan något! Här kommer en AT-dikt jag skev för några år sedan. Tror den har blivit publicerad i någon tidskrift, så bilderna auto-raderas om 12h heh.

at1.png
at2.png

Redigerad av kukbajs
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
30 minuter sedan, säger KINGVON :

Haha fick med mig lite polsk dunderhonung hem till svea rike från Gdansk jag också så nästintill lirat emot dig nonstop senaste dygnen :D

men antar du sular i dig hutlösa mängder, jag tar väldigt lite och får in både måltider och några timmars sömn då och då så skallen hinner reboota sig. 

 

Haha, där ser man! Vad nickas det? Skriv PM om du ej vill outa ofc. Eller du har la ingen skyldighet att berätta för mig ändå obv, bara sköj att veta. 🙂

Jag gick nog igenom 3g på ett dygn. Har tagit betydligt mer heroiska doser än så förr. Men sen helt plötsligt, kunde jag fan inte förstå reglerna för pokerus längre. Och läste min hand fel oftare än vad jag läste den rätt. :P Hade nog gått lite bättre om jag käkat eller i alla fall fått i mig lite vätska lol.

Jag var verkligen inte såhär i början. Första året tror jag knappt någon fattade något, möjligtvis professorerna då som var imponerande av mina studieresultat.

Min värsta mardrömshistoria från min stim-karriär var 750mg alpha-php.Jjag skojar inte, jag var vaken i en vecka efter sista dosen, tror jag ibland lite sjunk in i sömn, men det var någon sorts jävla sömnapné-grej med ännu värre hallisar än när jag hade ögonen öppna. Var liten och grön då, så hade inga bens och kollade inte ens upp doseringen innan lol.

Men ah, spelar väl egentligen ingen större roll vilken substans det rör sig om, går åt helvete förr eller senare. Men fann att det var sjuuuukt mycket enklare att smälta in i samhället och behålla ett jobb etc på jonk i jämförelse med skor.

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

GL på borden Mannen... Ska sova nu! 🫡 Rena julafton där ju , men fy fan vad segt det går...

Hoppas du rensar dom

Haha, äh gick sämst igår/idag med. Tack för de uppmuntrande orden, inte för att jag känner mig förtjänt av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet knappt vad jag skrivit här de senaste dagarna, men var i alla fall inte min mening att att förolämpa/såra någon, eller göra halva pf medberoende genom att vara överdrivet transparent.

Hoppas ni alla har en fin måndag! 😃

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger massive :

Det va i en skämtsam ton som kanske inte framkom tydligt nog genom skärmen :)

 

Jaha, okej, då är jag med hah. Har för mkt second hand embaressment för att ens ta reda på va fan jag bubblat om. :P

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger kukbajs :

Vet knappt vad jag skrivit här de senaste dagarna, men var i alla fall inte min mening att att förolämpa/såra någon, eller göra halva pf medberoende genom att vara överdrivet transparent.

Hoppas ni alla har en fin måndag! 😃

Det ser jag som högst otroligt att du förolämpat sårat nån här överhuvudtaget.

Jag pratar nog för alla här att vi bara vill att du ska må bra :)

Puss och kram 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger massive :

Det ser jag som högst otroligt att du förolämpat sårat nån här överhuvudtaget.

Jag pratar nog för alla här att vi bara vill att du ska må bra :)

Puss och kram 

Heh, oki, fattar, finis. ❤️

Pöss pöss

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ej visa min katastrofala giraff för hela förra veckan, men det blev typ +300 och en timlön som förmodligen gick att räkna i ören haha. :P

Denna vecka går nog bättre. 😃 Eller jag får se till att göra den bättre. ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger massive :

wow! Vad är det för välavlönat, flexibelt jobb med bra villkor och softa arbetstider du hittat?

De ville jag skulle komma på intervju nu!!!!

Ärlig fråga: Tror ni de kommer märka att jag ej är helt nykter?

 

IMG_0019.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...