Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

22 minuter sedan, säger kukbajs :

Som sagt, varje gång man går för bet bet deg som bluff blir man fan snapad

Hehe... ja den var sjuk , men som sagt gör det mot rätt spelare :D Jag färgmarkerar spelare just för detta syfte. Vet ju vilka som är fegisar efter ett tag.

Lär dock posta en sjuk hand från igår mot en kille med hyffsade stats blev sjukt förvånad över synen.
Måste varit tilt lr nått. Lr så tror han inte jag ställer med en hand på turn här?? så kanske funkat bättre å kört half half turn river.

image.thumb.png.32a77bc95c4599927c1e226670eef5e5.png
 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till wtf-hand. Fisom donkar spelar 28/15/3 och btn spelar 28/16/3 (typ exakt samma lol). Eftersom båda är så tajta är kanske rejs flopp bättre? Sen undrar man ju vem fan som donkar pott i en 3b pott med en J eller 7 och sen bara ripar det? Var bra nära på att syna ...

image.thumb.png.6c0c2c70ba562d50179c9d8a4c691c12.png

Hur spelar ni handen?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
30 minuter sedan, säger aml :

Hehe... ja den var sjuk , men som sagt gör det mot rätt spelare :D Jag färgmarkerar spelare just för detta syfte. Vet ju vilka som är fegisar efter ett tag.

Lär dock posta en sjuk hand från igår mot en kille med hyffsade stats blev sjukt förvånad över synen.
Måste varit tilt lr nått. Lr så tror han inte jag ställer med en hand på turn här?? så kanske funkat bättre å kört half half turn river.

image.thumb.png.32a77bc95c4599927c1e226670eef5e5.png
 

Haha, va i helvete?! Lovar att han satte dig på fd! :P Jag tycker sajsingen känns lite bluffig på turn tbh, eller lutar mer åt semibluff-hållet liksom, men hans hand spelar ju dock fan dåligt mot det också.

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, här kommer två händer där jag foldar. Nu ser ni hur enkelt det är att bluffa mig (är definitivt en fegis). Tar gärna input på dem! 😃

Denna är mot gamle Bill som ofta var med i min förra db. Han verkar dock inte alls spewa lika hårt som förut. Var verkligen en crying fold. Är ju så jävla enkelt att bluffa mig där ... och jag borde kanske ha pottkontrollerat före river?

image.thumb.png.5cbe4a886c3d1ceac9a4c70ecde620b9.png

Denna är mot @Pokergod1! Vad faen hade du där, kamrat kompis? Ren bluff? Ett a? En högre färg? Kåk? Inte mycket som makes sense ... men du hade det väl antagligen. :P Sen att jag sprungit bra mot dig idag .... gah, borde kanske ha synat.

image.thumb.png.4968c2cf422d3460177cf4ba168723c2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger kukbajs :

En till wtf-hand. Fisom donkar spelar 28/15/3 och btn spelar 28/16/3 (typ exakt samma lol). Eftersom båda är så tajta är kanske rejs flopp bättre? Sen undrar man ju vem fan som donkar pott i en 3b pott med en J eller 7 och sen bara ripar det? Var bra nära på att syna ...

image.thumb.png.6c0c2c70ba562d50179c9d8a4c691c12.png

Hur spelar ni handen?

Som spelat tror jag fold är fine, såvida du inte har några reads som säger annat.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger RuoXuan :

Jag bjöd han sist, så kändes fair!😁

Mmmh jag bjöd på 4x högre nivå bara :D

Du måste dessutom dock ha tiltat friskt den gången .. I vanliga fall spelar du ju rätt stabilt.

Angående händerna igår så känner jag att AQ-33 handen var inte mycket å göra mer än att jag kanske borde ha tagit en annan line. ( Check call river istället ) Hoppas du gör något dumt move med 5-6 , 6-7 ,A-5,A-2 lr låg pocket som du kör som bluff istället ( svår bräda å hitta tillräckligt med bluffs på ). Fanns ju inga 2 par möjliga som spelet gick. Så ger jag upp den handen lär jag ju ge upp allt utom set typ. A3s hade man ju iofs kunnat ha , men det e 2 combos.

Den andra handen som jag tappa en halv buy in på lr vad det var , var dock katastrof. Körde den i solver senare och skulle ha foldat till din mini 5 bet. Men inte långt ifrån. Sen körde du minibets och jag hade odds för båda synsen.. men ja fold pre.

En all in hade nog till och med varit bättre pre än call där ( Jag hade KJs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger aml :

Mmmh jag bjöd på 4x högre nivå bara :D

Du måste dessutom dock ha tiltat friskt den gången .. I vanliga fall spelar du ju rätt stabilt.

Angående händerna igår så känner jag att AQ-33 handen var inte mycket å göra mer än att jag kanske borde ha tagit en annan line. ( Check call river istället ) Hoppas du gör något dumt move med 5-6 , 6-7 ,A-5,A-2 lr låg pocket som du kör som bluff istället ( svår bräda å hitta tillräckligt med bluffs på ). Fanns ju inga 2 par möjliga som spelet gick. Så ger jag upp den handen lär jag ju ge upp allt utom set typ. A3s hade man ju iofs kunnat ha , men det e 2 combos.

Den andra handen som jag tappa en halv buy in på lr vad det var , var dock katastrof. Körde den i solver senare och skulle ha foldat till din mini 5 bet. Men inte långt ifrån. Sen körde du minibets och jag hade odds för båda synsen.. men ja fold pre.

En all in hade nog till och med varit bättre pre än call där ( Jag hade KJs)

HHs, please? 😇 Najs om vi kan komma igång att tjöta lite händer här oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger RuoXuan :

Som spelat tror jag fold är fine, såvida du inte har några reads som säger annat.

Jo, det är väl det rimliga. Men fick liksom inte ihop varifrån en over callande nit ska donka pott i tre personer på J77 ... Inte sett honom göra det movet tidigare, i alla fall inte så vitt jag kan minnas. 7x borde ju rimligtvis vilka spela det lite långsammare och vågar han spela AJ sådär (mtp nitigheten)?

Jag ville som vanligt syna, men övertalade mig ur det denna gång. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger aml :

Jag kan ju också folda den pre eventuellt syna. Men ruo öppnar wide så nja.

image.thumb.png.49ebe89725fbe98fda6bec7bd2c6e9d9.png

Nu lirat jag inte texas men är inte turn och river spelet där som att flejma upp pengar? Isolerar vi oss inte mot händer som enbart slår oss? 

Känns ju som att vår hand är ett klassiskt way ahead/way behind på turn. Och med Ah så är vi ju inte superrädda för någon river i princip. 

Eller tror vi att skurken raisar sämre värdehänder än AQ på florren och sedan synar ner för 200bb? Vettefan asså....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Eller tror vi att skurken raisar sämre värdehänder än AQ på florren och sedan synar ner för 200bb? Vettefan asså....

Nej gillar inte min river shove. Donken small på turn brukar kunna inducera lite bluffar dock. Och ger lite value om han synar med något mellan par. Men nej jag var inte nöjd med River spelet.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Markus8000 :

Är ingen reg men mig har ni då dribblat upp på läktaren när mellanparen är i raise flopp, syn turndonk-rangen på Q43 rb i 3betad pott. Är det på skoj?

Jag kan ju inte prata för Ruo, men jag tror ju han definitivt slår om med fler händer än bara Sets på denna floppen. 56s,67s,A5s,A2s och kanske random Qs samt mellan par med låg frekvens också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har också lite svårt att fatta den handen. Du cb ju väldigt litet på floppen, så det kan definitivt induca rejsande och så, men ni är ju three ways och brädan är snustorr. Jag vet att jag vet resultatet och så nu, och kalla mig gärna nit, men jag foldar nog bara på floppen. Sen har jag inte alls koll på hur kamrat Ruo spelar.

+ Jag hade cb litet större.

Men ah, är knappast den bäste spelaren som kommenterar här. :P

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger aml :

Men om jag foldar den lär jag ju folda 99% av min range typ ( allt utom QQ ). Felet är kanske att jag bettade ut flop ens. (om min range ser ut så)

 

Folda flopp hade jag nog inte gjort, om det inte är så att vi 1) Har read på skurken att han är tightare än en nunna med höjningar alt. 2) vi vet att spelarpoolen är det. 

Det som dock talar för att raise är stark är väl att det är svårt för honom att ha semibluffar öht då brädan är så torr som den är. 

Visst, det är svårt för honom att ha värde som slår oss också, då det i princip bara ska vara 33/44.

Känns som en klassisk situation där man kan argumentera för att både värderange och bluffrange är extremt snäv, så tror i all ärlighet att det kan vara mer close än vad man först tror. 

Men men, flopp är inte något konstigt att syna enligt mig iaf, däremot tycker jag turndonken är wack 😅. Att donka in i en polariserad range vill jag sällan göra. 

Och än mindre ställa river, det beslutet tror jag är oerhört dåligt. Men det höll du ju med om själv, så no need to beat a dead horse.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...