Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

5 timmar sedan, säger kukbajs :

Ja, alltså jag var på väg ut och mötte de när jag öppnade dörren lol maximal otur. Hade ju kunna fått tid till att i alla fall gömma undan rökat ordentligt annars. Aja.

På tal om det så ska jag bli cali-nykter i veckan och börja med antabus igen.

Hur funkar det för dig? Funderat på NA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Hur funkar det för dig? Funderat på NA?

Det är nog inte min grej. Men var på antabus när jag startade tråden, tycker det är rätt najs att inte kunna dricka. Blev lite bök med stadsbyte och sånt. Är mest alkohol som får mig att göra dumheter + det är ju typ dyraste substansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger kukbajs :

Inte spelat på ett par dagar, men mitt spring verkar sitta i. 😃

image.thumb.png.4bc8c17cd6e092928790ea12e2671828.png

Men va kul för dig då. Jättekul. Nääää ja ää int bitter!! 

 

Skämtåsido. Skönt å få springa. Hoppas det håller i sig för dig! :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så mycket denna vecka, men kan inte klaga på winraten i alla fall. Nu stämmer PT-grafen också. :) Eller ja, en session saknas, men vann typ bara 50 kr i den.

BR ligger på 2371 kr, men tror jag har gjort något fel med aktivitetsrapportering eller något sånt skit, för A-kassan är sur på mig hfhf, hoppas det löser sig. Jag fattar inte vad jag gjorde för fel, men ah, nästa gång kan det ju vara bra att inte göra det i sista sekund i alla fall ...

Kommer spela skitmycket nästa vecka i alla fall. Ska fan komma upp i +10k denna månad.

image.png

image.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger kukbajs :

Har inte spelat så mycket denna vecka, men kan inte klaga på winraten i alla fall. Nu stämmer PT-grafen också. :) Eller ja, en session saknas, men vann typ bara 50 kr i den.

BR ligger på 2371 kr, men tror jag har gjort något fel med aktivitetsrapportering eller något sånt skit, för A-kassan är sur på mig hfhf, hoppas det löser sig. Jag fattar inte vad jag gjorde för fel, men ah, nästa gång kan det ju vara bra att inte göra det i sista sekund i alla fall ...

Kommer spela skitmycket nästa vecka i alla fall. Ska fan komma upp i +10k denna månad.

image.png

image.png

Fint!

Hur mkt är 1kr's? Var tuppe på 2 nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-18 kl 11:56, säger kukbajs :

Det är nog inte min grej. Men var på antabus när jag startade tråden, tycker det är rätt najs att inte kunna dricka. Blev lite bök med stadsbyte och sånt. Är mest alkohol som får mig att göra dumheter + det är ju typ dyraste substansen.

Är det verkligen någons grej? Känns som en anledning att en som kan gynnas skulle inte vilja göra det frivilligt. Tycker det låter ganska nice då en av mina favoritkomiker Theo Von pratar en del om hur mycket AA och NA gjort för honom. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, säger brusig1 :

Är det verkligen någons grej? Känns som en anledning att en som kan gynnas skulle inte vilja göra det frivilligt. Tycker det låter ganska nice då en av mina favoritkomiker Theo Von pratar en del om hur mycket AA och NA gjort för honom. 

Ja, alltså, jag borde egentligen testa. Har ju testat det mesta andra ... Känns väl mest läskigt att prata inför massa andra man inte känner, men det går säkert att bara lyssna också.

Vet några det funkat bra för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger kukbajs :

Ja, alltså, jag borde egentligen testa. Har ju testat det mesta andra ... Känns väl mest läskigt att prata inför massa andra man inte känner, men det går säkert att bara lyssna också.

Vet några det funkat bra för.

Har nog ändå uppfattat det som att lyssna är normen. Det är ju inte direkt  fight club att man måste slåss första gången

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger brusig1 :

Har nog ändå uppfattat det som att lyssna är normen. Det är ju inte direkt  fight club att man måste slåss första gången

Inget fight club?! I'm out, då äre för töntigt för mig.

Nämen, jag ska fan våga testa.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske går att träffa fölk där också. Blev så jefla lonely när jag bytte stad. Är van vid att ha typ minst en person som halvt bor hos mig. Jag tyckte mest det var drygt då, men det var fan mysigt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Är det verkligen någons grej? Känns som en anledning att en som kan gynnas skulle inte vilja göra det frivilligt.

Den andliga och mentala sjukdomen som är grunden till beroende, skitsamma om det är alkohol,droger,sex,spel etc bygger på att det finns en kraft som inte vill oss väl, även kallat egot. Den kraften har inget som helst intresse av att på något sätt närma sig eller att göra nått som innebär att man tillfrisknar. Tvärtom. Som exempelvis att involvera sig i en 12stegs grupp. Det är därför man pratar om att man måste nå botten (ett av dom mest missförstådda aspekterna av hur programmet fungerar) Dom flesta behöver ta otroligt jävla mkt stryk över väldigt lång tid (nå botten) innan dom ens överväger att ta hjälp eller kliva in på ett möte. För om det inte är frivilligt. Då funkar det inte.

42 minuter sedan, säger kukbajs :

Ja, alltså, jag borde egentligen testa

Det borde du verkligen. Finns många och stora missuppfattningar kring AA,NA etc och vad dom gör och inte gör.

Vill poängtera att jag nu pratar om dom 12-stegs rörelser som sker på frivillig basis och utan vinstintresse. Inte minnesotamodellen eller liknande varianter/avarter av 12stegs-programmet som använder programmet som affärsmodell.

 

Det finns inget tvång eller krav. Gå på ett möte. Sitt i ett hörn å säg inte ett skit om du inte känner för det. 

Men det jag vet, är att om man inte bara har ett problematiskt missbruk/beteende (dom kan få bra hjälp av traditionell vård/antabus/förändrad livssituation/motivationsprogram etc) utan om man faktiskt har den andliga och mentala sjukdomen, och är 100% villig. Så funkar programmet. Man blir frisk. Och man kan fortsätta leva i tillfrisknande resten av sitt liv. Om man är beredd att leva det andliga liv som programmet beskriver.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger kukbajs :

Kanske går att träffa fölk där också. Blev så jefla lonely när jag bytte stad.

Finns inte ett enda möte jag någonsin vart på som inte har vart fyllt av värme, glädje och en välkommnande stämmning. Framför allt om man är ny. 

Den absolut största grejen (om man har den andliga och mentala sjukdomen) är att helt plötsligt kliver man in i ett sammanhang och med människor där ALLA har varit med om och känt exakt som du. Varendra kotte kommer förstå dig. Varenda jävel därinne har varit på den platsen du har varit på. Varenda en har varit till helvettet och tillbaka. Du kan bara (om du vill) berätta hur det är. Man behöver inte förklara nått. Alla fattar. Alla vet.

Det är därför programmet funkar. Det är inte som att gå till psykologen soc eller frivården. Du går till ett möte med massa gamla jävla galna sjörövare som mirakulöst har lyckats bryta sig loss från sitt beroende och ofta fått tillbaka familj och vänner och jobb och ett normalt liv. Det är stort.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Yxel :

Inspirerande läsning massive! (Från en som förlorat syster och moder till missbruk).

blev varm i kroppen av att läsa detta.

Jag beklagar verkligen Yxel.

 

Och min spontana reaktion när jag läser det du skriver är att det bara känns så jävla onödigt.

Jag skriver utifrån egen erfarenhet av samma sak.

Det blir en blandad känsla av sorgsenhet och frustration. Som går över till en ilska över allt helvette

som den här sjukdomen åstadkommer.  

Frustrationen och ilskan kommer också ifrån att jag vet att ett väldigt stort antal personer som dör i den här sjukdomen, extremt mkt lidande för närstående, inte hade behövt hända, om olika saker i vårt samhälle hade sett annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-22 kl 21:13, säger Yxel :

Inspirerande läsning massive! (Från en som förlorat syster och moder till missbruk).

blev varm i kroppen av att läsa detta.

Ja, alltså, vilken jävla kille du är, kamrat massive!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger kukbajs :

Ja, alltså, vilken jävla kille du är, kamrat massive!

Tack! Men det går åt båda hållen. Det är ju oftast en rätt så ensidig bild man får av en person i exempelvis i ett forum och i text såhär tänker jag. Det finns definitivt en annan sida av myntet åxå :) Precis osm för alla människor så är vi mångfaceterade och har massor av bra, och dåliga sidor.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger kukbajs :

Spelade jag den handen eller haha? Ser inget vidare smart ut. Har slaktat massvis med händer. :P

Ja, du spelade den handen ja. haha

Är väl inte så konstigt. Jag funderade på att val ite lurig å ställa river, men sansade mig å gick på värdebet istället. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...