Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

Någon som vet ifall ominstallera klienten kan hjälpa? Eller försvinner alla statistik man har där? Vill inte bli av med alla notes och sånt ...

Nu ser det liksom ut såhär. Hr inte ens ett bord som heter Nynäshamn 2 öppet. image.png.062dac0c0b2677dbb34a3ec3703b422c.png:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger kukbajs :

Någon som vet ifall ominstallera klienten kan hjälpa? Eller försvinner alla statistik man har där? Vill inte bli av med alla notes och sånt ...

Nu ser det liksom ut såhär. Hr inte ens ett bord som heter Nynäshamn 2 öppet. image.png.062dac0c0b2677dbb34a3ec3703b422c.png:S

Du kan ju spara de gamla mapparna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger aml :

Ahh hud är inte så viktigt tycker jag, Ipoker har väl lite basic stats i sin egna hud också ?

Men det är ju skönt om alla händer iaf sparas korrekt.

Jag tyckte det var viktigt förut, men nu när jag spelat utan så mycket, känns det inte som det spelar jättestor roll. Enda jag saknar är typ fold to 3b och fold to 4b och eventuellt fold to turn och river cb. Men det går ju ofta att typ höfta sig till hur olika FIs spelar baserat på mer grundläggande stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man spelar en timme, man vinner 15 kr. Inte för att jag har någon rätt att gnälla atm. :P Jag är i alla fall på ett utmärkt humör, kamrater. För folk kommer och hälsar på mig i afton. Omg jag är så jävla populär! Nämen, har knappt pratat med en människa irl (telefån gills inte) på typ en månad, utom snutar då, men de är ej mina kamrater.

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är vad min a-kassa gick till denna mån, ja, kamrater. Jag vinner tbk degen, men just 3-meo-pcp är så jävla pepp på. Kmr ihåg 2014 typ, när det va lagligt, varje jävla kväll under den tiden jag tog mina examima, flög jag runt i universum och hälsade på främmande civilisationer. Tack tack tack för alla stipendiepengar som finansierade denna utforskning.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, är det någon som kan detta? Jag har god lust att jiddra tillbaka mot snutarna, för jag tror inte de betedde sig korrekt. De hade ingen husrannsakan, jag sa "ni får inte komma in", de gick in ändå, sade "det luktar narkotika" och rotade runt överallt. Hittade fatet under sängen med röka. Ringde sitt befäl, fick husrannsakan och sen rotade runt i 45 min till. Det kan ju inte ha gått rätt till? De får väl inte gå in i folks hem och genomsöka det hur som helst bara för att de går runt med en puffra. Jag tror min webbkamera spelade in det mesta, man ser inte vad de gör, men hör konversationen.

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Yxel :

De får alltid gå in vid misstanke om pågående brott. Att en granne eller liknande anmält att det luktar röka räcker...

Min kunskap vad gäller rätt och lagar är en ödmjuk 3a på en 10-gradigskala, meeen.. Det låter otroligt konstigt, googlade av misstanke och fick upp följande på lagen.nu. 

 

21 § En polisman får också bereda sig tillträde till ett hus, rum eller annat ställe, om det finns anledning anta att någon där har avlidit eller är medvetslös eller annars oförmögen att tillkalla hjälp. En sådan åtgärd får vidtas även när det är nödvändigt för efterspaning av någon som är försvunnen, om denne kan antas behöva hjälp.

Känns otroligt svenskt på något sätt, att de tar varje chans att söka någon konflikt med någon de tror inte kommer göra motstånd/tillräckligt mycket motstånd. 

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-16 kl 19:03, säger kukbajs :

Btw, är det någon som kan detta? Jag har god lust att jiddra tillbaka mot snutarna, för jag tror inte de betedde sig korrekt. De hade ingen husrannsakan, jag sa "ni får inte komma in", de gick in ändå, sade "det luktar narkotika" och rotade runt överallt. Hittade fatet under sängen med röka. Ringde sitt befäl, fick husrannsakan och sen rotade runt i 45 min till. Det kan ju inte ha gått rätt till? De får väl inte gå in i folks hem och genomsöka det hur som helst bara för att de går runt med en puffra. Jag tror min webbkamera spelade in det mesta, man ser inte vad de gör, men hör konversationen.

Men fyfan alltså. 

 

Det är därför man har dörren låst och inte öppnar oavsett. För utan HR får dom inte tillkalla låssmed. 

Öppnar man eller har dörren olåst eller balkongdörren på glänt kan dom alltid hävda att man släppte in dom frivilligt. Oavsett vad man säger eller vad dom gör. Och ens eget ord väger alltid fjäderlätt i jämförelse med vad snuten säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Yxel :

De får alltid gå in vid misstanke om pågående brott. Att en granne eller liknande anmält att det luktar röka räcker...

Exakt. Men det förutsätter att dom kommer in. Är dörren låst. Då är det ofta dom inte har tid/ork/prio att ringa åklagare, fixa HR, ringa låssmed osv, å då skiter dom ofta i det. Enligt min erfarenhet, och vänner till mig, i sthlmsområdet allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger brusig1 :

Min kunskap vad gäller rätt och lagar är en ödmjuk 3a på en 10-gradigskala, meeen.. Det låter otroligt konstigt, googlade av misstanke och fick upp följande på lagen.nu. 

 

21 § En polisman får också bereda sig tillträde till ett hus, rum eller annat ställe, om det finns anledning anta att någon där har avlidit eller är medvetslös eller annars oförmögen att tillkalla hjälp. En sådan åtgärd får vidtas även när det är nödvändigt för efterspaning av någon som är försvunnen, om denne kan antas behöva hjälp.

Känns otroligt svenskt på något sätt, att de tar varje chans att söka någon konflikt med någon de tror inte kommer göra motstånd/tillräckligt mycket motstånd. 

Och det är den här paragrafen dom ofta använder för att rättfärdiga, när dom utan rätt, tar sig in i nåns hem. 

En annan klassiker är att skicka fram liten, söt civilklädd snuttjej som knackar på, sen när man öppnar ramlar det in 5-10 anabola snutar som vänder upp och ner på hela jävla lägenheten :) 

Nu ere typ 20 år sen. Men hade landat hos en polare för att föra innan krogen. Exakt det hände, och dumjäveln gick på det å öppnade. Jag fick ligga på hans vardagsrumsgolv i 2 timmar, å sen maxtid på häktet bara för att jävlas (innan dom måste ha bevis/beslut) trots att jag va ren. Ingen krogfylla den kvällen inte :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså jag var på väg ut och mötte de när jag öppnade dörren lol maximal otur. Hade ju kunna fått tid till att i alla fall gömma undan rökat ordentligt annars. Aja.

På tal om det så ska jag bli cali-nykter i veckan och börja med antabus igen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...