Gå till innehåll

Vägen till miljonerna


Hammar98

Recommended Posts

Började en dagbok (Hammars road to glory) i 2022 och slutade ganska snabbt uppdatera då jag gick med i en CFP och blev coachad av GTO+ samt Zanka, och började skriva uppdateringar till dem istället med resultaten, frågor och allt annat. Men har blivit dags igen med en dagbok och denna gång ska det iallafall ske uppdateringar året ut.

Under 2022 mixade jag spanska studierna på universitet med poker med betydligt större fokusen på poker (gick bra på universitet oavsett) och 2023 blev första hela året där jag var "fulltids proffs" och fick in precis under 600k sek (var fortfarande coachad under januari). Och det mesta skedde på en mindre .com sida vilket är där jag fått in majoriteten av pengarna under min "karriär". Men lirade även lite volym på unibet på 2023 med hyfsad resultat.

Skulle säga att jag har "nått" målet jag hade när jag skrev första dagboken och gick med i GTO+ och Zankas CFP vilket var att kunna ha poker som "jobb" och gå runt utan någon ekonomisk stress. Mitt nästa mål är att under det kommande åren få in Pengar från poker för att sätta upp mig ekonomiskt till framtiden. (Nedanför alla händer på .com sidan)

 

image.thumb.png.fecc408b8f18101b68fd935f6845b066.png

image.thumb.png.3c3b6b5eeb32a890bf496c01e66709e1.png

image.thumb.png.7c439db29753ffbfaca7dca63df8b2d2.png

Målet under 2024 är att

Hjälpa 2-3 elever i min och Zanka CFP att nå deras mål

Skotta och förhoppningsvis etablera mig på 600-1000nl dollar/euro borden (eller liknande stake i annan valuta)

Fortsätta utvecklas som poker spelare

Få in mer volym på Borden

 

Kommer även sätta upp en 8 veckors "plan" för att avsluta halva semester inställningen jag haft senaste månaderna och dela den här på söndag, Mvh Från Paraguay

0?ui=2&ik=34b668fb31&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r8987602247208129616&th=18eaff6a8d05236a&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-KbHW3X3xOQK_1Zsw5OQ-XZrwc6kVDVrjbqvgt08z7ThRFXQsymQAVhy3EvotsX6qfqiUIitizkvrnhtAagzKBAZJJk8nDHGBtuqak7iNXTMFKyv6QmmUmalE&disp=emb&realattid=18eaff68a59249645311

  • Like 24
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se! Tror jag vet var du spelat ditt sample nu ;) Ser trevligt ut att spela poker med den edgen mot fältet. Hoppade precis tillbaka in i NLH gatorna igen. Min 400k händer graf ser inte lika smooth ut omss. 😄

Gl med målen! Råder ju inga tvivel om att du kommer klara det. Om jag är rätt ute blir det ett ovanligt stort hopp efter 400, men som sagt tror inte det kommer stoppa dig! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte runt hela november och halva december i några sydamerikanska länder+spanien och trivdes här i paraguay, träffade folk jag gillade att vara med, samt enkelt att flytta hit utan mycket krångel med papper samt politiker som inte involukrerar sig för mycket i ens liv. Men är definitivt ingen expert i vilket land som är GTO att bo i som pokerspelare utan trivdes helt enkelt här och tog beslutet att återvända efter att ha spenderat nyår med familjen i Sverige.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger UnitOperations :

Kul att se! Tror jag vet var du spelat ditt sample nu ;) Ser trevligt ut att spela poker med den edgen mot fältet. Hoppade precis tillbaka in i NLH gatorna igen. Min 400k händer graf ser inte lika smooth ut omss. 😄

Gl med målen! Råder ju inga tvivel om att du kommer klara det. Om jag är rätt ute blir det ett ovanligt stort hopp efter 400, men som sagt tror inte det kommer stoppa dig! 

Tack så mycket, har läst tillbaks din dagbok och är en riktigt motiverande läsning 😃

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 Veckor challenge, Förbereda mig för Yuan Miljonerna

Sätt till hur nuvarande poker ekosystemet ser ut samt att uttnytja min geografiska position. Kommer jag växla en hel del av mina studier med mål att bli en av det bättre regsen och klättra stakes på WTP global, beroende på hur det känns samt hur det ser ut på andra sidorna kommer jag antingen att mixa wtp med "normala bord" eller fokusera majoriteten av grinden på WTP. 

WTP globals "standard" bord och det jag fokuserar på är med straddle+0.5bb ante per spelare och 8 spelare per bord och är nästan alltid fulla bord och runnar alltid bord upp till 50/100/200 yuan  (27 dollar straddle) och skulle uppskatta i storlek att de borden spelar likt 4-5k dollar borden i storlek. Några andra intressanta grejer som gör att WTP skiljer sig från de andra sidorna är att man endast har 12 sekunder timebank per beslut, man får inte använda hud (får ingame likt GG vpip+pfr) samt att man får köpa in upp till 1000bb djup (500 straddles).

Tanken är att vägen till "highstakes" (går väll att argumentera vart hs börjar) är snabbare och mer lönsam genom wtp där det frekvent finns 2-3 fiskar på 25/50/100 och 50/100/200 yuan borden. Än att gå den konventionella pokerstars/gg/acr vägen. Tesen är även att väldigt många av regsen på wtps högsta stakes inte alls är lika tuffa som regsen på 1-5k på "vanliga bord" då många är där för att det printar mot fisken samt att det inte finns lika lätt tillgängligt studie material. 

Målet efter dessa 8 veckors "studerings" bootcamp på wtp är att känna mig redo att spela 5/10/20 yuan samt 10/20/40 yuan borden(enligt min uppskattning ca 300-350 samt 600-700 nl bord). Har redan rulle för dessa bord och med tanke på fisk/reg ratio finns det chans att jag redan nu är ev+ i gamesen, men vill förberedda mig ordenligt innan jag börjar lira de stakes i annan liten variant av poker.

Tanken är att "jobba" 7 timmar 6 dagar i veckan och dela upp det något såhär och att efter 8 veckor ha studerade åtminstonde 150h den "nya" varianten av poker

10-15h Coaching+förbereda coaching

20h Studera WTP global

10h Spela mindre stakes WTP global (ingen prioritering)


Vecka 1

Kommer uppdatera varje söndag/måndag med utvärdering kring veckan, resultat (kommer inte vara så mycket grind atm) samt studiemålen kommande vecka.

Har startat igång preflop simsen 100 straddle djup och första veckans mål är lära sig samt simplifiera BB och Straddle defence rangerna både med flats och utan, samt nodelocks vad som sker om det reageras annorlunda mot 3b alternativt under squeezas och lite andra faktorer samt snabbt kolla hur reaktionen mot cbet skiljer sig med en nu betydligt wider straddle defend range än bb normalt defendar i 5/6 max samt med en lägre spr.

Andra målet är att under grinden få data kring vilka spots som sker oftast postflop för att veta vad som ska studeras samt hur ofta det gå 3,4,5 vägs postflop då det sker betydligt oftar här en "normala" bord pga ante samt många 50+ vpip fiskar för att veta vilka postflop spots som ska priorieras att studeras senare.

 

Tar gärna tips kring WTPglobal eller från någon som har börjat studera än annan "variant" av poker och hur det rekar studieprocessen, och alla frågor är välkommna MVH.

 

 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en öppen sida, dvs man behöver inte hålla på och bli inbjuden till klubbar osv utan kan bara stoppa in pengar å köra(om man är i ett godkänt land dvs)?

Betalar SB+BB också 0.5bb ante? Så ett varv kostar isf 0.5*8+0.5+1+2= 7.5bb istället för ett vanligt bord 1.5bb, förstår jag det rätt? Spelet måste ju bli helt vansinnigt aggresivt med så mkt döda pengar i potten. Vad för betsizes används preflop? Vad är "normala" stats för en reg där? Och kanske mest intressant av allt, hur ser raken ut samt rakeback? Måste bli en flod av rake från dessa bord, är det så? Isf hur lågt tror du är spelbart?

Mkt intressant iallafall.

Stort lycka till!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger magico :

Är det en öppen sida, dvs man behöver inte hålla på och bli inbjuden till klubbar osv utan kan bara stoppa in pengar å köra(om man är i ett godkänt land dvs)?

Betalar SB+BB också 0.5bb ante? Så ett varv kostar isf 0.5*8+0.5+1+2= 7.5bb istället för ett vanligt bord 1.5bb, förstår jag det rätt? Spelet måste ju bli helt vansinnigt aggresivt med så mkt döda pengar i potten. Vad för betsizes används preflop? Vad är "normala" stats för en reg där? Och kanske mest intressant av allt, hur ser raken ut samt rakeback? Måste bli en flod av rake från dessa bord, är det så? Isf hur lågt tror du är spelbart?

Mkt intressant iallafall.

Stort lycka till!

Det är en öppen site ja. Raken är hög som du kan ana, finns rb från affar.

I sedvanlig ordning tycker jag det är en dum idé att fokusera på något konstigt format på en sketchy site. Wpt global är inte direkt heller någon hemlighet så antar det är väldigt urvattnat.  Du framstår som väldigt klipsk och driven som har klättrat, har bra resultat och är en av få som fattat hur dumt det är att bo i Sverige som pokerspelare. Tror du har alla förutsättningar att slå dig upp på de normala siterna. 

Det var tbh många år sen jag hörde om någon som gjorde riktigt bra ifrån sig på appar och då tror ju i princip varje regg som spelar på apparna att de har hittat en guldgruva. 

Vad jag har fattat av wpt global så är det profitabelt fram till du blir regflaggad vilket du blir fort och då får du spela färre bord och tvingas battla massor. Är antagligen inte värt att studera massor för det.

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Det är en öppen site ja. Raken är hög som du kan ana, finns rb från affar.

I sedvanlig ordning tycker jag det är en dum idé att fokusera på något konstigt format på en sketchy site. Wpt global är inte direkt heller någon hemlighet så antar det är väldigt urvattnat.  Du framstår som väldigt klipsk och driven som har klättrat, har bra resultat och är en av få som fattat hur dumt det är att bo i Sverige som pokerspelare. Tror du har alla förutsättningar att slå dig upp på de normala siterna. 

Det var tbh många år sen jag hörde om någon som gjorde riktigt bra ifrån sig på appar och då tror ju i princip varje regg som spelar på apparna att de har hittat en guldgruva. 

Vad jag har fattat av wpt global så är det profitabelt fram till du blir regflaggad vilket du blir fort och då får du spela färre bord och tvingas battla massor. Är antagligen inte värt att studera massor för det.

Tack så mycket för svaret och det fina orden =). Betyder mycket att få input från någon som har lyckats så mycket med pokern och har så mycket mer erfarnhet kring andras pokerkarriär och tar inputten seriöst och kommer researcha lite mer själv och fundera mer över vilken "väg" jag tar framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade WPTglobal för ca 1år sedan.

Då var det svinhög rake utan rb, pissdålig klient som dca en vartannat varv och kinesiska fiskar som colludeade helt öppet.

Gamesen var dock rätt softa och det gick att vinna ändå, men man fick lira med många regnicks jag kände igen från ipoker/stars 100-200nl pooler + 2-3fisk på bordet.

Tyvärr som Brusig säger att efter du vunnit endel filtrerar dom bort dig från de bästa gamesen och du får lira med 6regs och en semi trött fisk där du bara blir rejkad till döden.

Du kan ju alltid testa och köra på tills du blir limiterad. Men att lägga tid på studera formatet känns bortkastat, bättre bara bumhunta och gå vidare eller lösa nytt konto några gånger.

Tror inga publikt öppna appsidor är värda att lira öht från det jag testat, hittar random 100nl ipoker reg dit så lär alla andra göra det oxå.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-04-09 kl 10:36, säger StoffeRemy :

Jag testade WPTglobal för ca 1år sedan.

Då var det svinhög rake utan rb, pissdålig klient som dca en vartannat varv och kinesiska fiskar som colludeade helt öppet.

Gamesen var dock rätt softa och det gick att vinna ändå, men man fick lira med många regnicks jag kände igen från ipoker/stars 100-200nl pooler + 2-3fisk på bordet.

Tyvärr som Brusig säger att efter du vunnit endel filtrerar dom bort dig från de bästa gamesen och du får lira med 6regs och en semi trött fisk där du bara blir rejkad till döden.

Du kan ju alltid testa och köra på tills du blir limiterad. Men att lägga tid på studera formatet känns bortkastat, bättre bara bumhunta och gå vidare eller lösa nytt konto några gånger.

Tror inga publikt öppna appsidor är värda att lira öht från det jag testat, hittar random 100nl ipoker reg dit så lär alla andra göra det oxå.

 

Tack för inputten, stor chans att jag var lite för naiv hur det fungerade och ska fundera hur jag gör med sidan framåt. Hur menar du att det sker med filtreringen är det att de "bra" borden inte ens kommer upp i lobbyn eller låter de inte än joina borden. Också konstigt när man ser regs med över 100k händer som lirar högre borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Hammar98 :

Tack för inputten, stor chans att jag var lite för naiv hur det fungerade och ska fundera hur jag gör med sidan framåt. Hur menar du att det sker med filtreringen är det att de "bra" borden inte ens kommer upp i lobbyn eller låter de inte än joina borden. Också konstigt när man ser regs med över 100k händer som lirar högre borden.

(Detta var 1år sedan så kan ju obv ändrats, men tveksamt på den).

De bra borden syns inte i lobbyn för dig öht. Antar att det filtreras med winrates för att få tillgång till bord så det blir mer "fair" för alla = WPT får mer rejk.

Ser även att dom börjat ha rakerace promotions för att få mer regs att starta bord/regbattla vilket verkar extra fult mtp dom redan filtrerar bort regs som är vinnande från fisken.

Ser även att table capen är sänkt till 3bord.

Som sagt tror inte det är misär att testa på WPT om du vill, tycker själv det hade varit en intressant rail. Men räkna nog inte med någon longterm grej utan du köra en töm o glöm.

Jag hade noll strul med att få in/ut pengar från sidan iallfall så creed där.

Inte konstigt Brad Owen, Rampage o dom gubbarna klättrat 100x i livestakes sedan dom börja promotea WPT.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny challenge tillbaks till orginalplanen (midstakeskrossen) 

Med tanke på vad som skrevs om WTP här samt lite egen research jag gjort så kom jag fram till att bättre att följa planen jag hade i huvudet när jag flyttade till Paraguay vilket var att grinda "midstakes" (200-600nl) med rakeback + samt fortsätta med lite bumhuntigt på WTP och någon timme studiekring preflop på wtp utan att djupdyka kring studierna. Tanken är att grinden sker på ACR samt Ipoker (båda med 30-45% rb) samt potentiellt PS och att spela "bra" borden (tar gärna rek på andra sajter såklart). 

Kommer första 2 veckorna fram till första maj även ha med 100nl i grinden bara för att komma igång igen med grinden ordentligt och sen ta bort den lite oavsett resultat efter det 2 veckorna. 

Challenge jag har satt för mig själv är till 1a juli (11 veckor ditt) och målen jag har satt är att utvecklas som pokerspelare och bli bättre på att få in volym och med det komma närmare målet jag inicialt satte för mig själv i år vilket var att börja skjuta/spela 1k och att jag både ska har rulle för det samt känner att jag är +ev i det bra spotsen. 

Såhär ser planen ut:

5h grind 6 dagar i veckan.

10h studie per vecka.

10-15h lektioner+förbereda lektioner per vecka  (lär mig såklart mycket att snacka med elever, förbereda lektion osv).

Även köpt fysiskt antegningsblock för att skriva ibörjan av varje dag vad jag ska göra/studera/förbereda etc och ge betyg till mig själv hur bra fokus jag höll under tasken/grinden, och om jag uppnåde alla mål för dagen/veckan, och tanken är att utvärdera det veckovis här i PF i början av varje vecka samt dela någon rolig/tveksam HH, och varannan vecka dela resultat/graf (blev typ 200 dollar minus på wtp och 300 euro+ på ipoker denna vecka). 

Mål till 1a Juli

315h grind 200-600nl (ger mig själv 15h att "missa" av olika själv)

110h Fokuserad studie.

Bli bättre PokerCoach+Spelare.

 

Svara gärna på frågor alternativt tar rekomendation. 

  • Like 10
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Himla rolig läsning. Hoppas på roliga hh:s. I sann idrottspsykologisk anda skulle jag reka omformulering av ”bli bättre pokerspelare/cooch”. En hockeyspelare tänker sig exvis bli snabbare på skridskorna, placera skotten bättre eller ha bäst look med kepsen bakofram. Delar som i sin tur kan specificeras än mer. Mvh ej pokertränare

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...