Jessica Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 MAX 6 0,25/0,5 på B2b. Rätt passivt spel, enstaka monsterpottar. Sitter UTG+2 (MP i 6manna?) och tittar ner på A A Raisar 4BB till €2 SB och BB synar (Jag har €67 och BB täcker mig rejält) FLOPP 3 7 9 Check,check, jag Bet €5 BB syn SB fold turn T HERO bet 10 BB miniraise to 20 HERO call RIVER J BB all in. Jag har typ €40 kvar och ligger ca €50 i potten innan hans all-in HERO fold Kommentarer? Citera
scouserandy Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Jag hade gått All In på turn efter hans gayraise. Citera
Djens Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 jag hade spelat den precis som dig jessica. Citera
derra Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Jag hade tagit i mer preflop, höjt upp till ca 2.75. På floppen hade jag slängt iväg ett potbet på ca 7 och på turn foldat efter hans miniraise eller ställt in. Citera
Djens Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 har du en standardraise på 4BB ser jag absolut ingen anledning att höja mer/mindre. Citera
derra Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Problemet på dessa låga nivåer är bara att du alltför ofta kan få 2-3 synare vilket inte är optimalt med AA enligt mig. Jag brukar försöka begränsa mig till 1, högst 2 synare. Sen förespråker jag heller inte standardbet oavsett hand man höjjer med. Jag tycker om att variera mina höjningar för att (försöka) skicka difusa signaler till fi. Dock brukar jag alltid höjja ordentligt på dessa nivåer eftersom folk är så synbenägna. Citera
Djens Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Jag anser att standardbet förvirrar mer än större/mindre eftersom de gör dig svårare att läsa. Men ja, på denna nivå kanske det är att förorda större. Citera
psatiw Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Given fold. Finns ju egentligen inte nån (trolig) hand du slår där. Jag skulle nog spelat den ganska precis som dig. Kanske skulle man t.o.m kunna släppa den på turn, efter hans omslag, om man har en juste read. Citera
mbman Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Call på flop och minraise på turn tycker jag i 8 fall av 10 betyder set. Jag tycker du gör rätt som callar det lilla betet ändå, men när han ställer in på rivern är det bara att folda. Han förstår vid det här laget att du har ett par skulle jag tro och ställer ändå in då sannolikheten är rätt hög att du synar med AA/KKK/QQ (de flesta kan ju inte lägga dessa), därför ger jag honom credit för ett set här... Citera
Recommended Posts