Jensation Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Min fråga är exakt som jag skriver i topic. Hur många big blinds är det rimligt att vinna under en timmes spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toan Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Min fråga är exakt som jag skriver i topic. Hur många big blinds är det rimligt att vinna under en timmes spel? På hur många bord, på vilken limit, o.s.v., o.s.v.? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inkassera Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Förutsätter att han menar per bord... Dock är det väl intressant om det är spel på shorthanded eller ringgame samt givetvis limiten. Har för mig att jag hört att siffror runt 10-12 bigblinds ska vara bra för en bättre spelare på en tuff nivå. Detta tror jag då gäller ringgame. Nae jag vet inte... väntar på ett bra svar. Kanske skulle ta o lära sig pokertracker så man kan kolla hur man ligger till också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marss Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Förutsätter att han menar per bord... Dock är det väl intressant om det är spel på shorthanded eller ringgame samt givetvis limiten. Ja men generellt så har man lägre BB/timme ju fler bord man kör så det påverkar ändå även om man menar per bord. Har dock inte riktigt koll på det men har för mig jag hört 5-6 om man kör ~4bord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraZin Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 jag har ca 25bb/timme per bord. Men då lirar jag omaha där spelarna är lösare/sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Alltså är NL en guldgruva gemfört med FL? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 25BB per bord å timme? det kan inte vara över en särskilt stor tidsperiod Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SilverRäven Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 jag har ca 25bb/timme per bord. Men då lirar jag omaha där spelarna är lösare/sämre. ha ha ha! nu funderar jag allvarligt på att börja spela omaha istället =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 jag har ca 25bb/timme per bord. Men då lirar jag omaha där spelarna är lösare/sämre. Spelar du NL Omaha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ucamper Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Spelar NL Holdem microlimit 4-5 fullbord samtidigt och ligger på 11BB/100 händer per bord. 22272 händer i pokertracker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 5BB/bord och timme låter nog relativt bra, säg du spelar 1/2 och 3 bord= 15BB=$30=runt 210 skattefria kronor i timmen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
che1977 Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Hmm... många spelare har som mål att vinna 10bb/100 på NL har jag hört. Själv lirar jag NL100 och undrar hur många händer man måste ha för att kunna se en prognos på hur "bra" man spelar. Har spelat ca 13000 händer sen jag började lira NL100 "seriöst" och undrar om någon kan säga ifall det är ett tillräckligt stort underlag för att ge nåt? Tacksam för svar från statistikexperterna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Hmm... många spelare har som mål att vinna 10bb/100 på NL har jag hört. Själv lirar jag NL100 och undrar hur många händer man måste ha för att kunna se en prognos på hur "bra" man spelar. Har spelat ca 13000 händer sen jag började lira NL100 "seriöst" och undrar om någon kan säga ifall det är ett tillräckligt stort underlag för att ge nåt? Tacksam för svar från statistikexperterna... Det ger dig nog en ganska så bra vink åt vilket håll du är på väg åt och om du är en vinnande spelare eller inte, men för att få något som verkligen är en vink åt vad du kommer vinna i bb/100 händer så är det inte alltför mycket, många goodstreaks har hållt i sig längre än 13000 händer. Men extremt missvisande är nog inte din statistik, förhoppningsvis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
che1977 Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Thanks flibben... Vad jag främst e intresserad av att veta är självklart om jag klarar att vinna på nivån... och det gör jag ju än så länge. förstår oxo att för en exaktare bb/100 så krävs det bra mycket mer än 13K händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 För att få ett bra bb/100 händer måste man spela en j-vla massa. Varje gång man förlorar/vinner sin/någon annans stack påverkar ju resultatet otroligt mycket. För att få utdragningar/turskott att utjämna sig när de har så stor effekt måste man nog spela VÄLDIGT många händer, vågar inte ens gissa hur många, men troligen 6-siffrigt iaf...kanske någon mattekunnig kan räkna på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Jag tänkte främst på Shorthanded och menade såklart per bord. Så 10bb/h är altså ett bra resultat? så lirar man NL50 så är 5$timmen bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Janoh Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2005 Efter ungefär hur många händer börjar man se en trend? Har själv 13.17BB/100 händer microlimit men endast räknat på 8487 händer pga "Prima/Ladbrokes hand history error - duplicate seats found in hand history for game #434838..." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts