Gå till innehåll

NL - Hur många bb/h är det rimligt att vinna?


Jensation

Recommended Posts

Förutsätter att han menar per bord... Dock är det väl intressant om det är spel på shorthanded eller ringgame samt givetvis limiten.

 

Har för mig att jag hört att siffror runt 10-12 bigblinds ska vara bra för en bättre spelare på en tuff nivå. Detta tror jag då gäller ringgame.

 

Nae jag vet inte... väntar på ett bra svar.

 

Kanske skulle ta o lära sig pokertracker så man kan kolla hur man ligger till också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter att han menar per bord... Dock är det väl intressant om det är spel på shorthanded eller ringgame samt givetvis limiten.

 

Ja men generellt så har man lägre BB/timme ju fler bord man kör så det påverkar ändå även om man menar per bord. Har dock inte riktigt koll på det men har för mig jag hört 5-6 om man kör ~4bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... många spelare har som mål att vinna 10bb/100 på NL har jag hört.

 

Själv lirar jag NL100 och undrar hur många händer man måste ha för att kunna se en prognos på hur "bra" man spelar.

 

Har spelat ca 13000 händer sen jag började lira NL100 "seriöst" och undrar om någon kan säga ifall det är ett tillräckligt stort underlag för att ge nåt?

 

Tacksam för svar från statistikexperterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... många spelare har som mål att vinna 10bb/100 på NL har jag hört.

 

Själv lirar jag NL100 och undrar hur många händer man måste ha för att kunna se en prognos på hur "bra" man spelar.

 

Har spelat ca 13000 händer sen jag började lira NL100 "seriöst" och undrar om någon kan säga ifall det är ett tillräckligt stort underlag för att ge nåt?

 

Tacksam för svar från statistikexperterna...

 

Det ger dig nog en ganska så bra vink åt vilket håll du är på väg åt och om du är en vinnande spelare eller inte, men för att få något som verkligen är en vink åt vad du kommer vinna i bb/100 händer så är det inte alltför mycket, många goodstreaks har hållt i sig längre än 13000 händer. Men extremt missvisande är nog inte din statistik, förhoppningsvis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ett bra bb/100 händer måste man spela en j-vla massa. Varje gång man förlorar/vinner sin/någon annans stack påverkar ju resultatet otroligt mycket. För att få utdragningar/turskott att utjämna sig när de har så stor effekt måste man nog spela VÄLDIGT många händer, vågar inte ens gissa hur många, men troligen 6-siffrigt iaf...kanske någon mattekunnig kan räkna på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...