Gå till innehåll

Uttag från GG poker


Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av det?

Jag försökte först med Astropay och att få pengarna till Astropay var inga problem. Däremot var det helt omöjligt att få ut pengarna från dom?

Funderar på Luxonpay men det verkar vara orimligt krångligt både att sätta in och ut då de inte godtar Svenska bankkort? Man kan göra direktöverföringar till och från bank men det verkar ta tid...

Och till sist Mifinity som jag aldrig vare sig hört eller läst nåt bra om. Hur bär ni er åt. Vilka använder ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej Ola,

Jag har precis samma problem. Spelar på GG och brukar använda astropay för insättning/uttag. Har tidigare funkat med uttag till Revolut, men upptäckte idag att uttag till kort inte fanns tillgängligt längre. Provade då bank transfer till min Nordea bank, men även det failade. Det verkar verkligen som att svenska regeringen eller svenska banker tvingat tjänster som Astropay att inte tillåta transaktioner överhuvudtaget. Det kan fungera att göra insättning till luxon via coins, tex Safello etc, därefter insättning till GG -> uttag till Luxon - > bank transfer. Men jag är rädd för att dom spärrat där med. Om det inte fungerar så vet jag inte vad lösningen är? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-12-17 kl 02:54, säger Jurgent84 :

Hej Ola,

Jag har precis samma problem. Spelar på GG och brukar använda astropay för insättning/uttag. Har tidigare funkat med uttag till Revolut, men upptäckte idag att uttag till kort inte fanns tillgängligt längre. Provade då bank transfer till min Nordea bank, men även det failade. Det verkar verkligen som att svenska regeringen eller svenska banker tvingat tjänster som Astropay att inte tillåta transaktioner överhuvudtaget. Det kan fungera att göra insättning till luxon via coins, tex Safello etc, därefter insättning till GG -> uttag till Luxon - > bank transfer. Men jag är rädd för att dom spärrat där med. Om det inte fungerar så vet jag inte vad lösningen är? 

Tyvärr  i samma sits . Astro där jag satt in via fungerar inte.

Mitt hopp som luxon har sagt ska fungera är nu: 

  • Insättning via bank transfer " min bank" ->  Luxon pay"  
  • Luxon pay -> ggpoker ( för att kunna ta ut till luxon)
  • ggpoker -> luxon pay
  • Luxon pay bank -> transfer till min svenska bank

Dock har min transaktion från min svenska bank till luxon pay  tagit 7 bankdagar och fortfarande har inget kommit till luxon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att Luxon skickat rätt IBAN. Jag fick fel först och då funkade det inte. Fick ett anat IBAN som gällde för andra valutor än pund. Då funkade det. Väntar på första utbetalningen från Luxon nu. Men extremt osmidigt. Och 10 Euro tar de för besväret :-) Första siten jag varit med om detta på. Pokerstars har aldrig varit nåt problem direkt in på kortet. Uppdaterar när pengarna kommit till kontot.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så har pengarna kommit från Luxon. Efter mycket om och men :-) 

Så Luxon Pay är det enda som jag får att funka. Se bara till att få rätt I-ban nummer så ska det inte vara några problem. Går snabbare att ta ut än att sätta in där med.

Redigerad av Ola Johansson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Johansson :

Nu så har pengarna kommit från Luxon. Efter mycket om och men :-) 

Så Luxon Pay är det enda som jag får att funka. Se bara till att få rätt I-ban nummer så ska det inte vara några problem. Går snabbare att ta ut än att sätta in där med.

Glädjande! Det ger mig lite hopp!

 

Menade du rätt IBAN-nummer när jag överförde från min bank till luxon? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger f0rtress :

Glädjande! Det ger mig lite hopp!

 

Menade du rätt IBAN-nummer när jag överförde från min bank till luxon? 

Japp. De skickade fel IBAN-nummer först. Så då "Studsade" mina insättningar. Det var tydligen ett som bara gällde pund!!?? Men när jag fick det nya var det inga problem. Har du kollat ditt konto så inte pengarna kommit tillbaks? (Bankkonto alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger Ola Johansson :

Japp. De skickade fel IBAN-nummer först. Så då "Studsade" mina insättningar. Det var tydligen ett som bara gällde pund!!?? Men när jag fick det nya var det inga problem. Har du kollat ditt konto så inte pengarna kommit tillbaks? (Bankkonto alltså)

Tack för förtydligandet! Noterade tidigare att det var draget från bankkontot, men får kolla så den inte kommit tillbaka in igen.

Min bank hade för övrigt en avgift på 100kr på transaktionen också 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger f0rtress :

Tack för förtydligandet! Noterade tidigare att det var draget från bankkontot, men får kolla så den inte kommit tillbaka in igen.

Min bank hade för övrigt en avgift på 100kr på transaktionen också 😊

Yes. Kolla det. Min bank hade en avgift på 1,40. Lite mindre :-) Luxon har däremot en avgift på C.a 100:- på uttag 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger Ola Johansson :

Yes. Kolla det. Min bank hade en avgift på 1,40. Lite mindre :-) Luxon har däremot en avgift på C.a 100:- på uttag 

Du hade iaf rätt! Den var nu returnerad, avgiften fick jag dock inte tillbaka. Men den var bara på 10kr, mindes fel! 
 

Kontaktar jag luxon och ber om ett annat IBAN nu alltså. Så väldigt omständigt att genomföra ett uttag 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger f0rtress :

Du hade iaf rätt! Den var nu returnerad, avgiften fick jag dock inte tillbaka. Men den var bara på 10kr, mindes fel! 
 

Kontaktar jag luxon och ber om ett annat IBAN nu alltså. Så väldigt omständigt att genomföra ett uttag 😊

Jag kontaktade dem och sa att det pengarna kom tillbaks. Då fick jag ett nytt IBAN av dem. Du kan väl säga att en annan hade samma problem och fick ett nytt IBAN-nummer

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Sitter i samma sits som er, och har också tänkte använda mig av Luxon för att ta ut. 

Men för att kunna sätta in på Luxon via banköverföring så behöver banken tydligen godkänna att man gör utlandsöverföringar.

Och här tar det stopp för mig, banken ställer massa frågor och behöver underlag om varför jag ska sätta in där. Varpå jag var kanske dum och svarade att det var för att kunna ta ut pengar från en pokersida. 

Har ni andra stött på motgång från banken eller har det funkat smidigt?

Sen när jag ändå håller på, Luxon har en gräns på 10k$ för uttag har jag läst mig till, vet ni hur man kan göra för att ta ut mer via Luxon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte bara in 22 euro så de frågade inget. 10.000 euron har inte varit nåt problem för mig. Jag har långt kvar dit. Men såg det. Man kanske får chatta med dem. Eller byta konto. (Finns ju olika VIP-statusar. ) man behöver ju inte sätta in så mycket från Luxon. Jag sätter in med kortet än för att slippa avgifter. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till ditt lokala bankkontor och förklara vad du ska göra. Jag har själv gjort det utan större problem, dock 1000 frågor och en jävla massa papper att skriva under hit och dit, och det tog ganska lång tid, men det var inte värre än så. 

Som det nämndes ovan, så måste man bli godkänd för att kunna göra uttag/insättningar utomlands från banken nu för tiden. Och du kommer med högsta sannolikhet bli tvungen att redovisa för banken var exakt pengarna kommer ifrån vid senare tillfälle, jag har inte fått göra det själv ännu, men det är väl bara en tidsfråga.

Det är ingen mening att försöka ljuga och hitta på nå konstiga historier som låter trovärdiga för tillfället, det lär hugga tillbaka den dagen du ska bevisa var pengarna kommer ifrån.

Jag spelar heltid och sa att jag aldrig jobbat i hela mitt liv, svaret från bank-kärringen var bara ett fnysande: Men USCH DÅ! 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger z4muz :

Åk till ditt lokala bankkontor och förklara vad du ska göra. Jag har själv gjort det utan större problem, dock 1000 frågor och en jävla massa papper att skriva under hit och dit, och det tog ganska lång tid, men det var inte värre än så. 

Som det nämndes ovan, så måste man bli godkänd för att kunna göra uttag/insättningar utomlands från banken nu för tiden. Och du kommer med högsta sannolikhet bli tvungen att redovisa för banken var exakt pengarna kommer ifrån vid senare tillfälle, jag har inte fått göra det själv ännu, men det är väl bara en tidsfråga.

Det är ingen mening att försöka ljuga och hitta på nå konstiga historier som låter trovärdiga för tillfället, det lär hugga tillbaka den dagen du ska bevisa var pengarna kommer ifrån.

Jag spelar heltid och sa att jag aldrig jobbat i hela mitt liv, svaret från bank-kärringen var bara ett fnysande: Men USCH DÅ! 

Är värdet på GG verkligen värt det med tanke på all huvudvärk med banker och skatteverket?

Redigerad av suitedaces
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

jag försökte då sätta in via luxonpay, 10 emails senare har jag fått en IBAN som jag skall skicka via. skiten studsade och dom behövde lägga ett par emails till och ca 3 veckor innan dem listade ut att "aktivera SEPA överföring" åt mig och skickade mig en ny IBAN. Då hade jag redan gett upp och tryckt in skiten på crypto.

Sen var dom väldigt sura över att jag sa först jag skulle skicka x mängd pengar, men valde att skicka y mängd pengar, det var inte direkt en jättediff heller, jag nämnde summa förändringen också i mitt konfirmeringsbrev men det var som inte nöjda över att jag inte höll mig till exakt den summan jag hade nämnt nån vecka innan.

luriga ena det där

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat denna variant?

1. uttag från GG till Luxon

2. sen insättning från Luxon till 888-poker

3. uttag banköverföring från 888 till bankkonto

Fungerar detta tros?

jag har cappat uttag från Luxon->bank nämligen, på nuvarande nivå. (10k $)

de har hjälpt mig och tillfälligt höja den vid två tillfälle. Men tänkte om denna variant är möjlig om det handlar om mindre summor. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger dalle17 :

Någon som testat denna variant?

1. uttag från GG till Luxon

2. sen insättning från Luxon till 888-poker

3. uttag banköverföring från 888 till bankkonto

Fungerar detta tros?

jag har cappat uttag från Luxon->bank nämligen, på nuvarande nivå. (10k $)

de har hjälpt mig och tillfälligt höja den vid två tillfälle. Men tänkte om denna variant är möjlig om det handlar om mindre summor. 

Bra fråga. Beror kanske lite på 888´s policy. Har inte lirat då så jag vet inte.

Gav upp GG och spelar på Stars istället nu. :-P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...