Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad
Dagens 333 händer på 2/4 bad beat-borden (finns bara fullbord tyvärr) slutade på fina 170$+, skönt efter att ha förlorat 120$ igår. Inga direkta svåra händer att lägga upp, dock var floppen en ganska juv syn i denna handen:

Nu spelar jag inte fullring längre, men mot aggressiva spelare som gärna bluffar kan man fundera på att checka bakom på den floppen. Det finns inga drag ute och det är ganska riskfritt att ge ett gratiskort. Hoppas på att någon betar ut på turn och höj först där.

Det är klart, spelar du mot aggrofolk kanske de försöker sig på en CR på floppen istället och då är det dumt att checka. Nu blev mitt inlägg varken hackat eller malet...

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hur mycket hatar man inte detta?

Äh, du kan väl vara glad att ingen satt på en nia istället. :)

Jo, det är ju klart. Men jag ville ju ha fisk-UTG's pengar när han betalar av med 33 hela vägen där (han har tydligen ramlat bort från HH'n men han synar ner hela vägen).

Postad

Tyvärr inte denna gång. Min bror spelade också 4-bord när den gick ut utan lycka. Den gick tydligen ut två gånger under natten.

I och med att det inte längre än lönt att spela mot den så är det åter dgas att ta sig an 3/6 SH-borden och det ser jag fram emot, fullring blir himla tråkigt när man är van vid SH.

Blir spel imorgon kväll som först dock, fullt upp med tjejen hela helgen, klart EV- :twisted:

Postad

Blir spel imorgon kväll som först dock, fullt upp med tjejen hela helgen, klart EV- :twisted:

Hmm, borde väl vara EV 0 så länge hon inte spelar av dig dina pengar? ;)

Grymt -EV när hon ringer när man spelar, har skitit bort ett finalbord med henne på andra siden luren TVÅ gånger.

Postad

Har blivit väldigt mycket poker idag för att vara mig. Har spelet konstant sedan 21:15 när pf.nu-online började. Hann även med en minisession på 3/6 SH på ~70 händer där jag plussade ~15BB tidigare på kvällen.

Åter till pf.nu-online. PLO8 stod på schemat. Rolig spelform även om jag inte kan mer än grunderna, som jag snabbläste i SS2 inför förra rundan PLO8 :)

Hur som helst var planen att slaska lite där samtididigt som jag spelade två bord 2/4 SH på crypto för att spela in den månasbonus jag hade halvfärdig där.

Smällde upp två borden och börjat gneta. Spelet är som vanligt tight och äckligt på cpypto och det går ingen höjdare, backar 100, kommer ifatt, backar 50, kommer ifatt och förbi, går ner på noll osv. Så höll det på i de 390 händet det krävdes innan bonusen var färdig. 390 händer av avsky till klienten och spelarna. Gillar verkligen inte det nätverket och trotts att jag har 280$ i oclearade bonusar tömde jag konton för att aldrig mer spela där. Usch för cryptoligic! Till slut var jag bara back 20$, så det slutade rätt lindrigt.

När bonusen var avklarade var pf.nu-online framme i andra pausen, med mig som chippie!

Hade spelat ganska tight och kunnat sno ganska ohämmat de gånger jag öppnade en pott men ändå lyckas få in ett par dubblingar.

Även i tredje pausen låg jag bra till, top3 tror jag om inte minnet sviker.

Till slut blev det finalbord, där en efter en åkte ut och att min stack ökade nämvärt. Sen vann jag ett par stora potter och jag var stor chipleader när det var 3 kvar.

Sen blev nusseman utslagen och jag var HU med 2:1 i chipfördel... då kom skitkorten, KT95o är ingen bra han i PLO8, den fick jag tre gånger.

Har för mig jag fick in degen i mitten när jag täckte Fi som favorit minst en gång utan utdelning och jag slutade som tvåa efter en stund av för mycket foldade från min sida. Ställde in med mellanpar med färgdrag på en bräda utan lågmöjligheter men det blev ingen klonk. 113 euro i andrapris för trösta mig så gott det går.

Hade gärna tagit den mobilen!

Ska se om jag hittar några bra 3/6 SH bord nu, annars blir det sängen.

Postad

Backade 15BB på min nattsession över 300 händer efter att ha legat 15 upp ett tag. Släng upp lite händer från sessionen senare idag.

Man blir allt liten avundsjuk på amerikanarna när man spelar på natten, borden är fruktansvärt saftiga.

Postad

Grattis till andraplatsen! Det är ju inte dumt med drygt €100 om man bara har för avsikt att spela lite social turneringspoker. Synd på mobilen, men du får väl spela ihop lite mer pengar och köpa en istället.

Postad

Sä där, då var 5k händer spelade på 3/6 och det är dags för första resultatredovisningen.

5k3-6SHsmall.jpg

It's a bumby ride.

Som ni ser har det gått upp och ner lite hur som helst känns det som.

Kan ju inte säga att jag är nöjd med min winrate men 5k händer är ju som en piss i nilen i dessa sammanhang. Bara det faktum att jag över de sista 200 händerna spelade var över 1.7 men slutade på 1.46 säger ju det mesta om hur mycket 5k händer säger om ens winrate.

Framtiden då?

Jo, som det ser ut nu så har jag snart 1000BB på 3/6 och lite mer SH under bältet än vad jag hade senaste jag provade på 5/10 så det kommer nog bli lite 50-100BB-skott på 5/10 när lusten faller på. Så tråkigt att se ett minus för 5/10 i PT :)

Fast jag har fortfarande en del uppenbara saker att försöka fixa till. Just nu ligger jag på 20.55/15.04 VPIP/PFR, två siffror som jag försöker få upp lite, vill nog ha upp dem till iaf 22/16 innan jag ger mig på 5/10.

I samma veva vill jag också sänka mina aggression siffror, som är en hel del för höga.

Den allmäna åsikten på 2+2 är väl runt 3/2/1.5 eller liknanade (givetvis beror det lite på hur man spelar annars) och just nu har jag 4.16/3.63/2.08, på river är det väl inte så farligt men flopp och turn måste nog ner en bit till. Som en följd av att jag sänker min aggression på flopp/turn hoppas jag också min "fold to a river bet" sjunker något då den ligger på höga 53%

Har nog ett tiotal intressante händer som jag inte har orkat lägga upp tidigare som kommer pluppa upp en efter en under veckan, Stay tuned!

Postad
Bara det faktum att jag över de sista 200 händerna spelade var över 1.7 men slutade på 1.46 säger ju det mesta om hur mycket 5k händer säger om ens winrate.

Det tar bra mycket längre tid än man (åtminstone jag) tror innan BB/100 svänger in sig. Jag undrar om det någonsin gör det med tanke på att de övriga förutsättningar (din egen utveckling, tillgången på dåliga motspelare, etc.) förmodligen ändrar sig snabbare.

Så tråkigt att se ett minus för 5/10 i PT :)

Jag klickar helt enkelt bort den statistiken så att den inte syns :)

Fast jag har fortfarande en del uppenbara saker att försöka fixa till. Just nu ligger jag på 20.55/15.04 VPIP/PFR, två siffror som jag försöker få upp lite, vill nog ha upp dem till iaf 22/16 innan jag ger mig på 5/10.

Brukar inte den generella rekommendationen på 2+2 vara att man ska ligga ännu högre? Tittade precis på mina siffror och jag ligger på 21,96/15,9. Så det verkar ju ok om det som du säger stämmer. Tittar jag bara på mina senaste 8k händer har jag 23,5/16,3 och då har jag varit mer aktiv att leta efter isoleringsmöjligheter.

Har 4/2,5/1,2 som aggression på senaste 8k händerna. Jag letar ändå efter ställen att sakta ner på floppen och låta bli att auto-betta efter en PF-höjning, jag lovar. Jag hade 5/3,3/1,4 efter mina första 8k händer så jag har blivit lite lugnare i alla fall.

Tyvärr har min BB/100 varit betydligt sämre de senaste 8k händerna än de första (0,7 mot 2,2). Så "bra" statistik är inte allt :)

Postad

En winrate är ju den stats som konvergerar sist (bortset från typ vinst per gånger man får royal osv) så att ens bry sig om den efter 15k händer är igentligen rätt meningslöst. tyvärr är det ju den roligaste statistiken att kolla på :)

22/16 är bara mitt personliga delmål. De absolut bästa på 2+2 har väl 30/20. Fast då spelare de iofs 10/20 och uppåt och att vara så lösaggro lönar sig nog inte på 3/6. Runt 25/17-19 verkar vara lagom på 5/10 efter vad jag har läst.

Postad

Fredag kväll och man är hemma själv utan flickvänn, när hände det sist? :) Och då får man givet vis passa på att klämma in lite poker så här på kvällen och vad är inte bättre än att försöka sig på steget upp till 5/10 en gång till?

Spelet har känns stabilt på 3/6 sista tiden utan att jag för den saken ha streakat och jag är fokuserad när jag spelar så vi får se hur det bär.

Återkommen om ett par timmar med lite HH's och resultat!

Postad

Ja då var det äventyret över. Fick ihop 535 händer på 5/10 ikväll. Gick tyvärr minus 0.2BB :)

Lite surt då jag låg 15BB upp efter ~450 händer. Fast sen åkte jag på däng i ett par stora potter och så var man break even igen. Orkar inte skriva så mycket mer utan lägger upp några intressanta händer istället.

Hand 1

Ingen read på Fi här, potten är hyffsat stor men vinner jag ofta nog?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is CO with A:club:, Q:spade:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold.

Flop: (5 SB) 3:club:, 8:club:, 6:club: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3.50 BB) 9:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

River: (7.50 BB) 2:diamond: (2 players)

SB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.50 BB

Hand 2

Fi är 21/14/1.55 och lär ju höja en hel mängd händer preflopp här, vinner jag mer än 50% av gångerna med detta spelet?

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, 5:spade:.

4 folds, SB raises, Hero calls.

Flop: (4 SB) A:spade:, 6:club:, A:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises

Hand 3

Avslutar med en hand som blev dyr men där jag inte hittade en fold eftersom den var så stor.

BB och MP har visat maniactendenser flera gånger. BB cappade turn med fyra högt inga drag 20 min tidigare.

Preflop: Hero is Button with Q:club:, K:heart:.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, SB caps, BB calls, MP calls, Hero calls.

Flop: (16 SB) K:club:, 6:heart:, J:club: (5 players)

SB bets, BB calls, MP calls, Hero calls.

Turn: (10 BB) Q:diamond: (5 players)

SB bets, BB raises, MP 3-bets, Hero calls, SB calls, BB caps, MP calls, Hero calls, SB calls.

River: (26 BB) 8:club: (5 players)

SB checks, BB bets, MP calls, Hero calls, SB calls.

Final Pot: 30 BB

Postad

Hand 1 tycker jag du spelar rätt ändå. Du måste se river, och sen på rivern kan man lika gärna syna då oddsen är ca 8:1, men du är som sagt slagen i de flesta fallen.

Hand 2 Helt rätt spel om du har en read på honom.

Hand 3 Också rätt att stanna kvar där... kostar för mycket om du foldar bästa handen än att inte ta hem potten

Postad

Alltid kul att se att få höra att man inte är helt bakom flötet :)

Hand 1 vann jag för övrigt, Fi visade upp KJo och trodde helt enkelt att jag hade missat eller nått, blev en liten note på honom om det hela iaf.

I Hand 2 foldade SB och jag plockade hem den, är osäker på mitt spel där men mot lite weaka motståndare så funkar det nog.

Hand 3 vanns av SB eller BB, kommer inte ihåg, med nötstegen.

Postad

Tilt.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP with A:club:, 9:diamond:. UTG posts a blind of $3.

UTG (poster) checks, Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls, UTG 3-bets, Hero calls, SB calls, BB calls.

Flop: (12 SB) A:diamond:, 2:heart:, K:heart: (4 players)

SB checks, BB checks, UTG bets, Hero raises, SB folds, BB folds, UTG 3-bets, Hero calls.

Turn: (9 BB) 3:spade: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

River: (11 BB) Q:club: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

Final Pot: 13 BB

Results in white below:

UTG has 3d Qs (two pair, queens and threes).

Hero has Ac 9d (one pair, aces).

Outcome: UTG wins 13 BB.

Postad

Heh, jag började skriva ett inlägg där jag förklarade min beundran för någon som spelar sådär under tilt men sen fattade jag vad du menade. En tröst kan väl vara att du antagligen ändå inte räknade med att vinna handen speciellt ofta.

Postad
Det är i sånna lägen man börjar fundera på rigg...fyfan för sånt

Ja visst är det underbart :)

Heh, jag började skriva ett inlägg där jag förklarade min beundran för någon som spelar sådär under tilt men sen fattade jag vad du menade. En tröst kan väl vara att du antagligen ändå inte räknade med att vinna handen speciellt ofta.

Nja, killen var lite utav en manic och jag visste att han skulle betta hela vägen om jag bara synade, trodde lätt jag skulle vinna hyffsat ofta.

Spana in riverspelet av Fi här, tomte?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with K:heart:, T:club:.

UTG calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG calls.

Flop: (6.40 SB) J:heart:, A:club:, Q:club: (3 players)

BB bets, UTG folds, Hero calls.

Turn: (4.20 BB) T:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

River: (8.20 BB) 5:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB calls.

Final Pot: 14.20 BB

Results in white below:

BB has 5c Jc (two pair, jacks and fives).

Hero has Kh Tc (straight, ace high).

Outcome: Hero wins 14.20 BB.