Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

Hejsan allihopa, här kommer jag med ytterligare en dagbok bland alla andra.

Den kommer åtmindstånde inte handla om low-stakes NL som mer eller mindre alla andra utan mestadels om FL 6max och fullbord, med lite SnG- och MTT-spel när lusten faller på.

 

Kort om mig och bakgrund:

 

Gustav, 19 år på fredag (26 augusti). Kommer plugga vuxenutbildningen halvtid under hösten och våren (Ma C, D, E samt Fy A, B ska läsas upp). Gick NV på gymnasiet men pluggade tyvärr inte allt för hårt.

Eftersom jag bara läser halvtid har jag inte rätt till några bidrag och det är där pokern kommer in i bilden.

 

Poker har jag spelat online sen i oktober förra året, reggade mig här samma dag som jag satte in mina första 75$ på Party :) Började ta poker lite mer seriöst efter att ha fått semstern i Thailand avbrupt avbruten av massa vatten vid årsskiftet.

 

Med mina 75$ började jag med 0.5/1.0 och idag spelar jag 1/2 6max och 2/4 fullbord mestadels, spelar även en del 20+2 SnG's när jag är sugen på poker men är lite för seg i huvet för FL.

 

Tack vare ett massivt bonushorande under våren är bankrullen aningen överdimensionerad för dessa nivåer men eftersom jag har inte spelat så himla mycket tar jag det lite lungt med att gå upp i limits.

Min exakta bankrulle behåller jag för mig själv

 

Vad har jag för mål med denna dagbok då?

 

Jo, först och främst vill jag ha lite mer feedback och disskusion på mitt 6max-spel (ny på detta, bara ~3000 händer) än vad jag kan få via Hand History-delen på forumet. Men jag kommer även lägga upp fullbords-händer om jag hittar några knepiga situationer. Möjligtvis slinker nån SnG hand upp om andan faller på.

 

Rent resultatmässiga mål är följande:

 

* Slå 1/2 6max på Party med 2.5BB/100 innan jul för att förhoppningsvis kunna kliva upp till 3/6. För att mitt resultat ska räknas vill jag minst ha 20k händer på 1/2 för att iaf ha en liten humm om min troliga win-rate.

 

* Slå 2/4 fullbord med 2BB/100 händer över minst 20k händer. Här kommer jag i början bara spela på InterPoker eftersom jag har en hel del månadsbonusar att spela in där.

 

* Ha 18% ROI på 20+2 SnG på Party över en ansenlig mängd turneringar.

 

* Inte gå minus på MTT's.

 

 

Målen på 1/2 och 2/4 vill ja ha avklarade till jul medans jag inte har satt någon tid på SnG- och MTT-målen eftersom jag spelar dessa ganska sällan.

MTT spelar jag mest för mitt egna höga nöje och sätter därför ett ganska snällt mål som jag inte bör ha några problem med :)

 

Alla mina resultat kommer utgå från det jag har i min PT- och SnG-tracker-databas idag, dvs inte mycket.

3k händer 1/2 6max som är mer eller mindre break even, 200 rushade händer 2/4 och 10 st spelade 20+2 SnG's.

 

Mina SnG- och MTT-resultat kommer jag inte rapportera lika ofta som FL-spelen utan endast lite då och då.

 

Så här ser

PokerTracker och PokerGrapher för 6max ut nu:

 

Då börjar vi då! :)

 

1/2 6max:

2933 händer, +19.26$, 0.33BB/100

 

2/4 fullbord:

214 händer, +120$, 14.02BB/100

 

* Lite RP igen, men kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första inlägget får väl bli av mig själv då om ingen annan känner sig manad.

 

Spelade en 15€ freezout på B2B precis, gick bra hela vägen fram till finalbordet då jag bustade ut redan på 8:de plats då min blind steal med 74o från SB blev synad av 97s, hur han hittade synen är utanför min förmåga men men, 68€ fick jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah, är i precis samma sits själv, förutom att jag inte tänker läsa upp mina betyg i höst. Visserligen suger dem, men jag har även kommit på att Ekonomi är det jag vill syssla med och därför behöver jag inte superbetyg i biologi.

 

Jaja, nog om OT :D Ska bli GRYMT skoj att följa din dagbok. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite positiv respons!

Fick schemat tidigare idag och jag går i skolan 3 dagar i veckan totalt 13 timmar så det lär bli en del tid över till poker, tur att flickan ska plugga heltid :)

 

Jag tycker målet borde vara att hålla samma höga winatshowdown på 2-4 som nu. ;)

 

Jo, det vore onekligen trevligt, men antagligen kommer den stabilisera sig runt 10BB/100 :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 25 minuter på två stycken 1/2 SH bord på BestPoker nyss medan jag åt lite, en hand jag funderar på om jag inte borde cappa rivern på:

 

Motståndaren vet jag inte så mycket om annat än att han synar friskt och är lös preflopp, har inte sett han vara aggresiv tidigare. Handen före denna var mot samma spelare som synade hela vägen med färgdraget för att donk-betta river när han missade. Därför trodde jag att han skulle vara tom även denna gången även fast jag givetvis var rädd för en åtta.

Sitter han på 98 tycker jag han borde check-raisa mig på turn, lika så på river om han har stegen, vågar man cappa mot hans 3-bet på river?

 

Dealer: Hero

Small Blind: kki (0,50)

Big Blind: MrBenlyP (1,00)

 

Hero was dealt: 7h - 7c

 

janlu Fold

fladde81 Call (1,00)

Hero Raise (2,00)

kki Fold

MrBenlyP Fold

fladde81 Call (1,00)

 

Flop 7s - Qc - 6d

 

fladde81 Check

Hero Bet (1,00)

fladde81 Call (1,00)

 

Turn 7s - Qc - 6d - Ts

 

fladde81 Check

Hero Bet (2,00)

fladde81 Call (2,00)

 

River 7s - Qc - 6d - Ts - 9c

 

fladde81 Bet (2,00)

Hero Raise (4,00)

fladde81 Raise (4,00)

Hero Call (2,00)

 

Sessionen slutade på +34€ efter att min floppade stege blev utdragen samt att jag sprang in i en stege när jag hade tvåpar, vilket givetvis kostade en slant.

Eftersom jag inte kan få in de händer i PT (eller?) så tar jag inte med det i summeringen. Kommer ändå bara spela på B2B tills BestPoker-bonusen är clearad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser din statistik för aggression ut på de olika gatorna?

 

Antar att du syftar på 6max? Fullbord har ju knappt några händer att prata om.

Kommer lägg upp en uppdatering senare ikväll efter min sista session och då kan jag lägga upp en bild på alla stats.

Just min aggression är på tok för hög på floppen och turn. Det är något jag försöker jobba med men jag vet inte i vilka sitiationer jag ska lungna ner mig. Antagligen så kastar jag bort rätt mycket winrate med mina höga siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del under dagen, har inte gått så värst bra dock.

 

287 händer 6max 1/2 som slutade på grymma +6.25$

281 händer fullbord 2/4 som slutade på tråkiga -54.25$

 

Här kommer två 6max-händer som där jag floppar ett svagt top par mot flera motståndare på en farlig bräda där jag inte alls är säker på mitt spel.

 

Hand 1:

 

Hero posts small blind [$0.50].

HunkyMunkee posts big blind [$1].

 

Dealt to Hero [ Jd 9c ]

 

jtyce1 calls [$1].

toeknee91744 calls [$1].

STEWARD224 folds.

ninjafilm folds.

Hero calls [$0.50].

HunkyMunkee checks.

 

** Dealing Flop ** [ 6s, 7d, 9d ]

 

Hero bets [$1].

HunkyMunkee calls [$1].

jtyce1 calls [$1].

toeknee91744 calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ 7s]

 

Hero bets [$2].

HunkyMunkee calls [$2].

jtyce1 folds.

toeknee91744 calls [$2].

 

** Dealing River ** [ As ]

 

Hero checks.

HunkyMunkee bets [$2].

toeknee91744 calls [$2].

Hero folds.

 

Hand 2:

 

 

bmac2330 posts small blind [$0.50].

Hero posts big blind [$1].

jtyce1 posts big blind [$1].

 

Dealt to Hero [ 7c Jh ]

 

HunkyMunkee folds.

jtyce1 checks.

caspariss calls [$1].

bmac2330 calls [$0.50].

Hero checks.

 

** Dealing Flop ** [ 5d, 7s, 6c ]

 

bmac2330 checks.

Hero bets [$1].

jtyce1 calls [$1].

caspariss raises [$2].

bmac2330 calls [$2].

Hero folds.

jtyce1 calls [$1].

 

 

här kommer bilden från PT med alla mina stats. Som ni ser är mina aggression-siffror väldig höga på flopp och turn vilket jag vet om och försöker bättra på. Ni som har lite koll kan ju titta igenom mina siffror lite snabbt och se om det finns några uppenbara läckor.

 

1/2 6max:

3220 händer, +25.51$, 0.4BB/100

 

2/4 fullbord:

495 händer, +65.75$, 3.32BB/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet händer är för litet för att ge någon säker bild över ditt spel, så du får ta tipsen med en nypa salt.

 

 

Du kan nog försvara din BB med lite fler händer.

 

Din Went to showdown är på 30,46%, vilket jag anser är för lågt på 6-max (bör ligga mellan 35-39%). Detta beror nog mycket på att du lägger dig mot ett bet på rivern 52% av gångerna vilket låter väldigt högt. Syna ner mer!

 

Även på floppen kan du nog syna lite oftare vilket gör att din aggressivitet kommer att sjunka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att 3k händer är nära på noll när det handlar om att dra slutsatser av statsen men lite koll på de mest övergrippande statsen tycker jag ändå man kan få.

 

På 1/2 tror jag det inte är lönt att försvara sin BB med allt för många händer eftersom många av spelarna knappt känner till begrepet "blindsteal" och därför höjer med nära på samma händer från UTG som på knappen.

 

Ang. went to showdown har jag själv lagt märkte till att jag synar för lite på rivern, har tänkt på detta senaste dagarna och märker att jag troligtvis har lagt en del vinnare under mitt spel tidigare tyvärr.

 

Har lite nya resultat att lägga upp också, nämligen de 80 min jag spelade idag. Körde 2 6max 1/2 på eurobet samt två på InterPokers 2/4 fullbord.

Inga händer att lägga upp som jag kommer på nu. Dock var två händer som utspelade sig direkt efter varandra ganska underhållande :)

 

Spelaren till vänster om mig har senaste halvtimen klagat på hans otur och efter dessa två händerna tyckte jag nästan lite synd om honom.

 

Det börjar med att jag sätter en 2-outare med JJ mot hans AA på river. Sen kommer denna handen direkt efter:

 

 

Matroskin66 posts small blind [$0.50].

DesertPete1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Qd Jd ]

hestevrinsk folds.

Hero raises [$2].

Mad_Dog_36 raises [$3].

Deleuzer calls [$3].

Matroskin66 folds.

DesertPete1 folds.

Hero calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5d, 3d, 7d ]

Hero checks.

Mad_Dog_36 bets [$1].

Deleuzer folds.

Hero calls [$1].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

Hero checks.

Mad_Dog_36 bets [$2].

Hero raises [$4].

Mad_Dog_36 raises [$4].

Hero raises [$4].

Mad_Dog_36 calls [$2].

** Dealing River ** [ 2h ]

Hero bets [$2].

Mad_Dog_36 raises [$4].

Hero calls [$2].

Mad_Dog_36 shows [ 8d, 6d ] a flush, eight high.

Hero shows [ Qd, Jd ] a flush, queen high.

Hero wins $35.50 from the main pot with a flush, queen high with queen kicker.

 

Han lämnade innan jag han skriva "nh" i chatten tyvärr :)

 

Nåja, dagens resultat då:

 

203 händer 6max 1/2, +37$

182 händer fullbord 2/4, +0.5$

 

Totalt:

 

1/2 6max:

3423 händer, +62.51$, 0.91BB/100

 

2/4 fullbord:

677 händer, +66.25$, 2.45BB/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket fart i denna dagboken direkt, men jag kommer fortsätta varesig ni vill eller inte!

 

Spelade ca en timme nu precis, enda spelandet denna helgen då jag har haft "kalas" och varit med flickvännen störe delen av helgen.

 

Så här gick det iaf:

 

119 händer 2/4 fullbord: -34.75$

137 händer 1/2 6max: +35.5$

 

vilket totalt ger följande:

 

1/2 6max:

3560 händer, +98.01$, 1.38BB/100

 

2/4 fullbord:

796 händer, +31.5$, 0.99BB/100

 

Min BB/100 för 2/4 har tyvärr dalat en del från de 14BB/100 jag startade med men det skyller jag på att båda mina AA jag fick idad blev utdragna i stora potter :)

 

6max-spelet börjar jag dock få lite bättre koll på och snart ska jag nog vara och nosa runt mitt mål på 2.5BB/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om 3k inte är mycket för att bestämma förväntad vinst så drar jag följande slutsatser (samma som kvint kom jag på :)...

 

1. Försvara BB mer (och SB)! Med sån fold % kan CO och SB höja varje gång och gå med vinst.

2. Du spelar för tight (22% VP$P) - dom som spelar bra SH som jag känner har runt 35%...

 

 

Dina postflop resultat kan jag inte bedöma då de troligen är för starkt påverkade av ditt tighta spel preflop.. Du verkar ha hög aggressionsfaktor, om det är för hög vet jag inte dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Försvara BB mer (och SB)! Med sån fold % kan CO och SB höja varje gång och gå med vinst.

uhh ja det är typ poängen, du försvarar inte för att få stjälarna att gå med förlust, du gör det för att minimera din egen förlust som du får av att posta mörkar. Stoppa in pengar i potten utan att ens ha kollat på korten är en dålig ide men tyvärr måste man oftast göra det cirkus 2 ggr per orbit för att få spela. att lägga sb mot steal 90% och bb 55-60 brukar vara ganska bra siffror enligt de flesta så försvara lite mindre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om 3k inte är mycket för att bestämma förväntad vinst så drar jag följande slutsatser (samma som kvint kom jag på :)...

 

1. Försvara BB mer (och SB)! Med sån fold % kan CO och SB höja varje gång och gå med vinst.

2. Du spelar för tight (22% VP$P) - dom som spelar bra SH som jag känner har runt 35%...

 

 

Dina postflop resultat kan jag inte bedöma då de troligen är för starkt påverkade av ditt tighta spel preflop.. Du verkar ha hög aggressionsfaktor, om det är för hög vet jag inte dock...

 

1.

Jag är tveksam till att försvara SB & BB mer, på 1/2 är de flesta höjningar faktiskt gjorde med en riktig hand. Sen har jag inte så låga siffror om man kollar vad många duktigas spelare på 2+2 anser.

 

2.

Jag vet att jag är lite väl tight, men med 35% kan du inte mena VP$P? Det blir ju nära på 50% av alla händer totalt då, vad jag har sett så är det inte många bra spelare som ligger över 30%, de flesta mellan typ 23-28%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kommer bilden från PT med alla mina stats. Som ni ser är mina aggression-siffror väldig höga på flopp och turn vilket jag vet om och försöker bättra på. Ni som har lite koll kan ju titta igenom mina siffror lite snabbt och se om det finns några uppenbara läckor.

 

Jag tyckte inte att siffrorna för aggression var för höga. Ligger nästan där själv på fullring 2/4 (och jag ligger över för 1/2 6-max).

 

Sen tycker jag också att WtSD är för låg och Folder to River Bet för hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att lägga sb mot steal 90% och bb 55-60 brukar vara ganska bra siffror enligt de flesta så försvara lite mindre

Är steal lika med höjning först in från CO, BU eller sb? I så fall håller jag inte alls med om att det är en särskilt bra idé.

 

Jag tror inte att sb är med i de siffrorna (finns en annan statistik som säger "folded to steal HU" som redovisar den). CO har jag ingen aning om (men knappen är såklart med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat upp vilka händer jag har foldat från BB för en steal, och de flesta är riktigt skräp som 92o osv, fanns dock en del händer som jag undrade varför jag foldade, typ 76s och liknande händer känns som en enkel syn mot en höjning från knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit mycket FL-spel sista tiden och det beror på BestPoker's eminenta bonus som jag bara inte kunde hålla mig borta ifrån.

 

Bestämde mig halvvägs genom bonusen att jag skulle cleara resten genom NL-spel, eftersom jag aldrig har gett NL en chans tidigare så kunde det vara roligt.

Anser mig ändå ha hyffsad koll på hur NL bör spelas i förhållande till många andra på b2b's lägsta nivå så efter 8 timmars spel var bonusen avklarade och jag hade lyckats skrapa ihop dryga 90€ på mitt spel med, vilket var över min förväntan eftersom jag knappt spelet NL SH tidigare.

 

Nu kommer jag dock återgå till vad denna dagbok ska handla om, nämligen FL, fast det kommer nog inte bli mycket spel denna helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du sitta kvar på 1/2 6-max eller vänjer du dig bara för att kunna spola fram till 3/6 så snart som möjligt? Efter att ha spelat mer eller mindre konstant i två dygn upptäckte jag att raken på 1/2 är så brutalt hög att det nästan borde klassas som stöld och som jag har uppfattat det är spelarna inte mycket bättre på 3/6. 3.67 BB per 100 händer har jag betalat hittils, och även om vinsterna blir stora är det ju svårt att stanna om man har nån stolthet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte som mål att spela 20k händer 1/2 och slå det med runt 2.5BB/100 för att gå upp, men efter att ha spelat nära 4k händer nu känner jag att jag har hyffsad koll på 6max och ska nog börja skotta lite på 3/6 ganska snart. Lär bli en bra bit innan jag har 20k händer iaf.

 

Var en bra månad i augusti för mig och jag är sugen på att spela/bonus-hora in 600$ för att ta ett 100B skott på 3/6. Vad jag har läst och hört om 3/6 så borde jag inte ha några större problem att slå nivån.

 

Raken suger verkligen på 1/2, jag ligger på ~3BB/100 rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...