Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

Denna sessionen gick dåligt, backade 25BB på 185 händer och en del kan nog tillskrivas dåligt spel.

 

Jag är verkligen seg i huvet idag och att spela poker då är dömt att misslyckas. Lite synd på en dag då jag annars varit sugen på att spela hela tiden. Men men, det kommer fler dagar hoppas jag.

 

Ska jag spela mer ikväll så blir det 3/6 och om jag hittar något riktigt fint bord.

 

EDIT: Lägger upp mina 5 största förlusthänder från dagens session.

 

Hand 1.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) converter

 

Preflop: Hero is UTG with Tc, Th.

Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) 9d, 8c, 7c (2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

 

Turn: (6.20 BB) 2d (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: (8.20 BB) Ts (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 10.20 BB

 

Hand 2.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with Qh, Ac.

1 fold, MP raises, 1 fold, Button calls, Hero 3-bets, 1 fold, MP calls, Button calls.

 

Flop: (10 SB) Kh, 7d, 8d (3 players)

Hero bets, MP folds, Button calls.

 

Turn: (6 BB) As (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: (8 BB) 3d (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

Final Pot: 12 BB

 

Hand 3.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP with Ac, 4d. Hero posts a blind of $5.

UTG calls, Hero (poster) raises, 2 folds, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (6.40 SB) 8d, Ad, 5s (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG calls.

 

Turn: (4.70 BB) 7h (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB raises, UTG folds, Hero calls.

 

River: (8.70 BB) 3d (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 10.70 BB

 

Hand 4.

 

Detta är enda handen då nån read var avgörande för mitt spel, BB i denna handen var helt galen. Hans stats på 89/49/3.5 säger det mesta.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with 8h, Kc.

2 folds, Hero raises, 1 fold, BB 3-bets, Hero calls.

 

Flop: (6.40 SB) 5s, 5h, 4c (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Turn: (4.20 BB) 2c (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: (6.20 BB) 9c (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 8.20 BB

 

Hand 5.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with 7c, 8c.

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) 4s, 5s, 8d (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.20 BB) 3c (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (5.20 BB) As (2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 7.20 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är lite tveksam till betet på rivern med KQ-handen, den är ju en helt ok showdownhand som kommer vinna mot många av hans bustade drag. Problemet mot en vettig spelare är ju att de A-höga färgdragen är de enda bättre händerna han kan tänkas lägga på rivern i den här sekvensen. Så proportionen potter du vinner när han foldar som du ändå inte vunnit om du checkar bör ju vara hyffsat låg.

 

Är han muppig nog att folda par så är det ju naturligtvis en no-brainer att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite tveksam till betet på rivern med KQ-handen, den är ju en helt ok showdownhand som kommer vinna mot många av hans bustade drag. Problemet mot en vettig spelare är ju att de A-höga färgdragen är de enda bättre händerna han kan tänkas lägga på rivern i den här sekvensen. Så proportionen potter du vinner när han foldar som du ändå inte vunnit om du checkar bör ju vara hyffsat låg.

 

Är han muppig nog att folda par så är det ju naturligtvis en no-brainer att beta.

 

Du har nog rätt, i anliga fall brukar jag bara check/foldas denna typen av händer utan read.

 

Känns som du hade klonken mot dig på alla potter utom mot siggeidiot då jag tycker du överspeladehanden... Annars ser du ut som rivern inte ville flyta din väg.....

 

Jag vet inte om jag gjorde det, jag är ganska övertygade att jag vinner ganska ofta med min K-hög mot han på den brädan. Han kan sitta på any-two där utan problem.

 

Har bestämt mig för att gå ner till 3/6 igen, visserligen har jag bara backat 20BB på 5/10 över de 1600 händer jag har spelat där i december men jag känner mig inte riktigt mogen för den mängd pengar det handar om på den nivån.

 

Lägger upp ännu en hand från gårdagens spel där jag är orsäker på mitt floppspel. Kanske kan man till och med klämma in ett värdebet på river och folda mot en höjning? Fi har statsen 45/0/2.4 efter 60 händer.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP with [8s], [Ah].

UTG calls, Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold, UTG calls.

 

Flop: (7 SB) [2d], [Tc], [5c] (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero raises, SB folds, UTG calls.

 

Turn: (5.50 BB) [8d] (2 players)

UTG bets, Hero calls.

 

River: (7.50 BB) [5d] (2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Final Pot: 7.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero is MP with Ac, 4d. Hero posts a blind of $5.

Jag trodde vi hade kommit överens om att du ska sluta med sådana dumheter?

 

Missklick faktiskt :)

 

Fi är TAG med 27/23/2.75 över få händer

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with [7h], [7c].

4 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

 

Flop: (6 SB) [6d], [Jc], [3h] (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

 

Turn: (6 BB) [Ac] (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (8 BB) [3d] (2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 10 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett långt whineinlägg här men det är ingen mening att posta. Poker svänger och jag måste leva med det. Även om det gör en galen ibland.

 

Dålig syn på river? Fi är 43/14/1.2 över få händer.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with [9s], [9d].

1 fold, Button calls, Hero raises, 1 fold, Button calls.

 

Flop: (5 SB) [8d], [Jc], [Td] (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (3.50 BB) [2s] (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: (5.50 BB) [5c] (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 7.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att gå ner till 3/6 igen, visserligen har jag bara backat 20BB på 5/10 över de 1600 händer jag har spelat där i december men jag känner mig inte riktigt mogen för den mängd pengar det handar om på den nivån.

Låter klokt. Det är ganska mycket pengar det rör sig om.

 

Ja för en stackars 19-årig student så är det inte så roligt att backa 2000 :- en kväll, mycket roligare att vinna :)

 

Inga kommentarer på de två sista händerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spelat likadant på båda. I Sista handen ger du honom bluffmöjligheter samtidigt som du skyddar dig mot eventuell c/r. Första handen hade jag gråtsynat efter mer tveksamhet. Känns som att han kör en klassisk "jag låter honom spela min hand åt mig" dvs, check-call för att sedan beta ut river för att få betalt på varje gata. Hade nästan kunnat checkfolda 77 på den brädan på turn vid närmare eftertanke om jag inte verkligen ville statuera exempel eller hade aggro-fi mot mig. Halvstor pott visserligen, men frågan är om du ligger före där tillräckligt ofta med 3 överkort på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga kommentarer på de två sista händerna?

 

Första handen: Hade 6:an på floppen varit 8 eller högre skulle jag nog inte trebettat. Nu var den inte det så spelet är nog ok. Själv hade jag nog checkat bakom på turn eftersom jag inte vill lägga handen om jag blir CR:ad när A faller. Kanske kan du få fi att beta en hand på river som han hade lagt mot ett bet på turn (kanske ett par i sexor eller K-hög), men det har jag inte funderat på så mycket. Vet bara att jag gärna vill visa upp sjuorna och det blir svårt med för mycket action på turn.

 

Andra handen ser helt ok ut, åtminstone skulle jag nog inte spelat den annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för ungefär samma siffror senaste veckorna. Utdragning på utdragning som sedan gör så att man tiltar en del. Inte bra, men man lär sig. Har följt ditt råd och har flyttat över en hel del av rullen till Party nu.

Får vi se hur det går där, det lär ju vara mer loose än crypto iaf.

 

Du kör mest 3-6 SH nu va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, blir mest 3/6 SH nu. Väntar lite med 5/10 eftersom jag märker att pengarna betyder för mycket. Att tappa 25BB ska inte vara allt för farligt men det blir så mycket pengar på 5/10 att jag inte fixar det rent mentalt riktigt än.

 

Hoppas det går bra för dig på party, du bör ha i åtanke att spelet är helt annorlunda mot crypto. Bra mycket lösare och även aggresivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan vad bra pokern har gått dessa två dagar. så här grymt bra har det gått.

 

En del kan nog tillskrivas tilt, men jag tycker ändå att jag inte har tappat mitt spel allt för mycket.

Den var rätt ordentlig, men visst svänger det. Ser det lika illa ut om du zoomar ut? Hur många händer har du hunnit med på 3/6? Efter knappt 20k händer har jag tre nedåtdippar runt 100BB, den största på 125BB (den varade under knappt 2k händer).

 

Sen kanske du ska fundera på att inte höja K8o från MP och beta hela vägen till river utan träff - särskilt när du vet att motståndaren känner till konceptet WA/WB ;)(Ledsen, kunde inte låta bli.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var rätt ordentlig, men visst svänger det. Ser det lika illa ut om du zoomar ut? Hur många händer har du hunnit med på 3/6? Efter knappt 20k händer har jag tre nedåtdippar runt 100BB, den största på 125BB (den varade under knappt 2k händer).

 

Ser väl lite bättre ut, fast jag har inte så många händer än. På 3/6 har jag bara 6k händer, ca 2k på 5/10 och ytterligare 5k på 2/4.

 

Nästa graf kommer med andra ord om 4k händer på 3/6. Den borde komma upp innan jul eftersom min bror kommer hem från Lund under en vecka och då kommer det bli mycket poker :)

 

Sen kanske du ska fundera på att inte höja K8o från MP och beta hela vägen till river utan träff - särskilt när du vet att motståndaren känner till konceptet WA/WB ;)(Ledsen, kunde inte låta bli.)

 

Den var ganska väntat, jag hade gjort precis samma sak själv :) Orsaken till mitt spel har jag redan skrivit i din dagbok så jag lägger upp handen är för allmän beskådning och smutskastning av mitt spel.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP with [8c], [Kd].

1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) [Ah], [4c], [Jh] (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.16 BB) [7d] (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (5.16 BB) [9s] (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Final Pot: 7.16 BB

 

Är det bara att folda här om en avarage lös/passiv donkar turn?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with [Ac], [Kh].

2 folds, Hero raises, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) [2d], [4s], [4d] (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (3.50 BB) [9c] (2 players)

SB bets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sedan jag skrev något här. Det beror helt enkelt på att jag inte har spelat något SH alls sen jag skrev sist. Det i sin tur beror på att BBJ-jackpotten på party varit ganska stor så jag har spelat mot den hela veckan. Tack vara partys betaklient där man kan ändra storleken på borden kan jag utan överlappning spela 8 bord :)

Så jag har klämt in nästan 5k händer på 2/4 fullring sen i måndags.

Tyvärr har det inte gått så lysnade och jag har åkt på sjuk utdragning efter sjuk utdragning och det äventyret slutade väldigt svagt minus.

 

Men nu har den bonusen gått ut och jag är väldigt sugen på att ge mig på 3/6 SH igen! Hoppas bara att jag är förbi tiden med alla utdragningar och att det är dags att dra in lite pengar på pokern igen.

 

Just nu är det 3980 händer kvar till resultatrapport på 3/6 men jag hoppas kunna spela in ett par tusen händer i mellandagarna så det borde inte ta så lång tid tills det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar kännas lite som tio små negerpojkar; Waggho och bzkt spelar NL och du fuskar i turneringar och jagar andra lotterivinster (man får max en BBJ i sitt pokerliv, så du kan ge upp vidare spel där direkt).

 

Nej, rättning i SH-ledet! Tillbaks till den sanna läran. Lycka till och God Jul.

 

Äsch, turneringar har inte med tur att göra, precis som BBJ-jackpotts.

 

Men jag lovar, jag ska återgå till SH och spy HH's ur mig så gått jag hinner och förmår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt att syna? Killen som limpade i CO är riktigt lös/passiv och synar 99 gånger av 100 här så jag har ju i princip 5:1 i odds vilket är ok(?)

 

Party poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with 7d, Kd.

2 folds, CO calls, 1 fold, SB raises, Hero calls, CO calls.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter

 

 

Måste folda river här va? Fi var semi-lös/passiv efter få händer.

 

Preflop: Hero is UTG with Qs, Qc.

Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 2h, 3h, Jd (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (3.50 BB) 3c (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

River: (7.50 BB) Jc (2 players)

SB bets, Hero folds.

 

Final Pot: 8.50 BB

 

 

Inga konstigheter här va? Killen var semi-lös/halvaggro men på en sån torr bräda kan jag inte sätta han på någon rimlig hand som jag slår och jag har inte odds att dra ut heller.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP with Kc, 9s.

1 fold, Hero raises, Button calls, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (6.33 SB) 3d, 9c, As (3 players)

BB checks, Hero bets, Button raises, BB folds, Hero calls.

 

Turn: (5.16 BB) Ts (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero folds.

 

Final Pot: 6.16 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt att syna? Killen som limpade i CO är riktigt lös/passiv och synar 99 gånger av 100 här så jag har ju i princip 5:1 i odds vilket är ok(?)

Read på SB? Vad gör du om du floppar TP med din K och SB bettar ut? Om SB trebettar? Det är ok att syna om du tror att du klarar av att spela handen efter floppen.

 

Måste folda river här va? Fi var semi-lös/passiv efter få händer.

Jo, det känns ok.

 

Inga konstigheter här va?

Fold pre-flop. Eller vänta, sitter du i CO? Ok, då funkar det som stöldförsök givet tighta spelare efter dig. Men det är på gränsen (Abdul säger KTo).

 

Varför synar du höjningen från knappen på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...