Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har fått in snart 1k händer på 5/10 nu i december, ligger 1.7 BB + :) Det svänger som han sa!

 

Hittade inga bra händer att lägga upp när jag kollade igenom dagens skörd. Jag la visserligen upp en hand på 2+2 innan och den hittar ni här.

 

Annars tycker jag att 5/10 känns bra. Jag börjar vänja mig vid storleken på bettsen och tomtar finns det att hitta också. Betydligt fler TAG's än på 3/6 dock så ibland kan det bli lite klurigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå, bara för att jag har börjat läsa den här dagboken så behöver du inte sluta skriva... ;)

 

Har inte blivit så mycket spel sista tiden då jag har slutprov i en mattekurs på fredag. Även om det är svårt försöker jag lägga lite energi på att plugga.

 

Sen skrev jag ju faktiskt igår :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för auto-rate rules i PT? Eller någon annan FLT-grindare som har?

 

Jag använder inga då jag finner det vara bättre att helt enkelt ha de viktigaste statsen på motspelarna tillgängliga via PAHUD.

Jag har precis fixat en ny layout som jag kan ladda upp här. Just nu är dock hos flickvännen så det blir först i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värt att skaffa PAHUD? Hur mycket bättre än GT+ är det?

 

Ja. Väldigt.

 

Framförallt får du se motståndarnas hålkort vid showdown. Bara det är värt pengarna tycker jag. Jag satt själv och funderade ett litet tag, men hostade upp slantarna och det har jag inte ångrat en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen session börjar bra.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 6:heart:, 2:heart:. Hero posts a blind of $5.

Hero (poster) checks, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) 7:spade:, A:club:, 4:heart: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, CO checks.

 

Turn: (2 BB) 6:club: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, CO calls, SB folds, BB folds.

 

River: (4 BB) 9:heart: (2 players)

Hero checks, CO checks.

 

Final Pot: 4 BB

 

Results in white below:

Hero has 6h 2h (one pair, sixes).

CO has 8c Qc (high card, ace).

Outcome: Hero wins 4 BB.

 

Finn ett fel :)

 

EDIT:

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with Q:diamond:, Q:club:.

2 folds, SB raises, Hero calls.

 

Flop: (4 SB) 3:heart:, J:club:, Q:spade: (2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Turn: (3 BB) K:diamond: (2 players)

SB bets, Hero calls.

 

River: (5 BB) 7:diamond: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB folds.

 

Final Pot: 8 BB

 

Results in white below:

Hero has Qd Qc (three of a kind, queens).

Outcome: Hero wins 8 BB.

 

För passiv linje? Fi är 55/7.5/0.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en kort session över 120 händer ikväll för nu är det dags att sova. Det flöt på hela tiden och slutade på 10BB med rätt färg i PT.

 

Till redovisning:

3/6: 4480 händer eller aldrig om jag lyckas hålla mig kvar på 5/10.

5/10: 3429 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Första posten för mig. Hoppas ni inte hatar lurkers lika mycket som de på 2+2. För det är just vad jag är. Gillar mer att lyssna än att tala :). Nog om det. Spelar själv FL short 2/4 så tackar för en intressant dagbok. Blir riktigt inspirerad. Tittade på din bild till PA/hud och det är fler stats än jag har uppe. Har du lust att lägga ut filen eller tala om vilka stats det är?

 

Tack på förhand / Lucky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För passiv linje? Fi är 55/7.5/0.9

 

Har du någon aning om han brukar syna ner? I så fall kan du höja flop och sedan beta varje gata efter det. Synar han ditt riverbet vinner du ett small bet, om han lägger sig mot ditt riverbet förlorarar du 1 sb jämfört med nuvarande linje. Det finns också en risk att han lägger sig innan river och då går du ännu mer back.

 

Hade han varit mer aggressiv kanske du skulle bettat tillbaks (men försiktigt, då höga aggressionssiffror kan tyda på att fi foldar mycket och det vill du inte!).

 

Känns inte som om du gör något stort misstag i potten att låta fi beta mot dig hela tiden och sedan höja river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För passiv linje? Fi är 55/7.5/0.9

 

Har du någon aning om han brukar syna ner? I så fall kan du höja flop och sedan beta varje gata efter det. Synar han ditt riverbet vinner du ett small bet, om han lägger sig mot ditt riverbet förlorarar du 1 sb jämfört med nuvarande linje. Det finns också en risk att han lägger sig innan river och då går du ännu mer back.

 

Hade han varit mer aggressiv kanske du skulle bettat tillbaks (men försiktigt, då höga aggressionssiffror kan tyda på att fi foldar mycket och det vill du inte!).

 

Känns inte som om du gör något stort misstag i potten att låta fi beta mot dig hela tiden och sedan höja river.

 

Jag var ny på bordet, hade inte sett han göra något de varvet jag hade suttit där. Var rädd att han skulle lägga sig om jag höjde tidigare.

 

Brukar göra så här ibland när jag blir 3-bettade av BB när jag är sitter på SB och brädan bjuder in till det och jag tror Fi kan läga svaga A och likanande händer. Värt risken? Fi är TAG.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with Q:club:, 6:spade:.

2 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

 

Flop: (6 SB) 5:spade:, J:club:, 5:heart: (2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (5 BB) 4:club: (2 players)

Hero bets

 

Final Pot: 6 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget flyt idag.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with K:club:, K:heart:.

1 fold, MP calls, Button calls, SB raises, Hero 3-bets, MP calls, Button folds, SB calls.

 

Flop: (10 SB) 9:spade:, T:diamond:, K:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets, MP calls, SB calls.

 

Turn: (6.50 BB) 2:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets, MP calls, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 3:diamond: (3 players)

SB checks, Hero checks, MP checks.

 

Final Pot: 9.50 BB

 

Results in white below:

Hero has Kc Kh (three of a kind, kings).

MP has 6s Ts (one pair, tens).

SB has Qc Ad (flush, ace high).

Outcome: SB wins 9.50 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit mycket spel idag men tyvärr inget SH. Bad Beat Jackpotten är stor (350k) igen så det kommer vara där jag håller hus tills den löses ut. Eftersom fullring är så mycket mer mekaniskt än SH så har jag 6-tablat 2/4 BBJ-bord idag ett par timmar och spelat hela 972 händer där, med en jävla massa bad beats.

Tyvärr ingen som kvalificerar för jackpotten dock :)

 

2-4BBJsmall.jpg

 

Som ni ser på grafen fick jag inte världens bästa start men det slutade på rätt sida. Usch och fy för svängningar!

 

Annars spelade jag även PF-online där det idag stod 7CS FL på schemat, ett spel jag aldrig tidager har spelat. Gick inte vidare bra, slaskade in en snygg kåk men annars var det ganska tråkigt och jag slutade i mitten.

 

Sen var det ju även en 50k$ frirulle på party för oss glada svenskar. Började fint och låg en bit över medelstak hela vägen fram tills det var 5-600 pers kvar då allt rasade samman och jag slutade 372:a.

 

Vet inte när jag spelade så här mycket poker på en och samma dag sist. Så nu är jag väl värd att sova min skönhetssömn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit lite dåligt med uppdateringar i min dagbok den sista tiden, och till er som har saknat det (önsketänkade) så ber jag om ursäkt :)

 

Men ikväll har jag all tid i världen på mig att spela och jag känner mig verkligen sugen så jag ska försöka lägga upp lite intressanta händer här under kvällens/nattens lopp. Kommer börja på 5/10 men går det dåligt där så går jag ner till 3/6.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Även om du inte skriver i din egen dagbok gästar du åtminstone några andra. Alltid något. Men jag ser fram emot lite av dina egna rapporter.

 

Ja forumet och dess dagböcker är något av en drog, så har jag inte möjlighet att spela så försöker jag läsa och posta så mycket som möjligt.

 

Här kommer första handen, värt att betta river med? Killen är ganska lös/passiv och frågan är om han sitter på ett drag med ett ess och foldar ofta nog?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with [Qd], [Ks].

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) [Tc], [3s], [8s] (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

 

Turn: (4 BB) [Jd] (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (6 BB) [6d] (2 players)

SB checks, Hero bets, SB folds.

 

Final Pot: 7 BB

 

EDIT: Nästa hand. Killen som cappar har 19/9 i stats

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP with [Qs], [Qd].

UTG raises, Hero 3-bets, 2 folds, BB calls, UTG caps, Hero calls, BB calls.

 

Flop: (12.40 SB) [As], [4s], [2c] (3 players)

BB checks, UTG bets, Hero folds, BB folds.

 

Final Pot: 6.70 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...