Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

Read på SB? Vad gör du om du floppar TP med din K och SB bettar ut? Om SB trebettar? Det är ok att syna om du tror att du klarar av att spela handen efter floppen.

 

Måste säga att jag inte hade någon större koll på hans postflopp spel.

 

Fold pre-flop. Eller vänta, sitter du i CO? Ok, då funkar det som stöldförsök givet tighta spelare efter dig. Men det är på gränsen (Abdul säger KTo).

 

Jag satt i CO, BB hade släppt sin mörkt flertalet gånger tidigare. Då höjer jag K9o i CO alla gånger.

 

Varför synar du höjningen från knappen på floppen?

 

Jag har ju mellanparet och får 9:1 på min syn, det är väl inget att bråka om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1

 

Ingen read förutom siffrorna 68/14/0.9

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 8:spade:, 8:diamond:.

UTG calls, Hero raises, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (8 SB) 6:club:, 2:diamond:, K:diamond: (4 players)

SB checks, BB bets, UTG folds, Hero...?

 

Hand 2

 

Missat värdebet? Ny på bordet så inga siffror.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with A:heart:, Q:club:.

Hero raises, 2 folds, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

 

Flop: (8.33 SB) J:heart:, 6:club:, Q:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (5.16 BB) K:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (7.16 BB) 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 7.16 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga siffror på SB, ny på bordet. MP har varit överaggro i många potter utan att behöva ha en hand. Rätt att folda turn?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with A:diamond:, 8:club:. MP posts a blind of $4.

1 fold, MP (poster) checks, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4.33 SB) 2:spade:, 3:heart:, A:club: (4 players)

SB bets, Hero raises, MP calls, CO calls, SB 3-bets, Hero calls, MP calls, CO calls.

 

Turn: (8.16 BB) T:diamond: (4 players)

SB bets, Hero folds, MP folds, CO calls.

 

River: (10.16 BB) 6:club: (2 players)

SB bets, CO calls.

 

Final Pot: 12.16 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. (88) Jag hade reraisat och hoppats på isolering. Får du en reraise igen på flop mot dig eller att båda bara callar så hade jag tagit det lugnt på turn och checkfoldat, förutsatt att du inte träffar miraklet självklart. Han kan ju donka med mellanpar/drag/anyhand för att se vad du gör, och du har position. Hand två (AQ) hade jag värdebetat rivern mot en sån passiv Fi. Kungen faller på turn, men det är inget som säger att han har den, att han träffar hålstegen, eller något annat heller för den delen. Du kan nog folda mot en CR på river där utan att gråta floder, även om jag tror att du är före tillräckligt ofta för att kunna värdebeta i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt analyserat!

 

Hand 1 höjde jag med ungefär samma tankar som du skrev, är väl inget att orda om igentligen, men bli ju donkar av allt möjligt från alla tomtar.

Tyvärr synade han ner med en svag kung.

 

Hand 2 klantade jag till river genom att checka och missade ett värdebet mot BB's JT. Vet inte varför jag checkade faktiskt. Skyller på att det var precis i början på sessionen och att det var ett tag sedan jag spelade.

 

Kvällens session gick annars väldigt bra, hade lite flyt vissa gånger och blev inte utdragen så värst mycket som jag annars varit van vid senaste tiden och skönt är ju det.

Fick en ny kompis till buddylistan med. Killen synar höjningar med any-suited, drar till drag som inte finns och tar alla pp's till river i princip oavsett action, mer sånt!

 

Kvällen höjdpunkt var ändå denna. Visst, mycket möjligt att jag hade bäst hand... men man börjar ju undra :)

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:diamond:, A:club:.

Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds.

 

Flop: (5.33 SB) 8:spade:, Q:heart:, J:club: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (3.66 BB) Q:club: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: (5.66 BB) 4:spade: (2 players)

Hero checks, Button folds.

 

Final Pot: 5.66 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen höjdpunkt var ändå denna. Visst, mycket möjligt att jag hade bäst hand... men man börjar ju undra :)

Du kan väl PMa hans nick till mig? ;)

 

Läste f.ö. i senaste Poker Magazine att Phil Ivey aldrig letade upp tomtar med avsikt att skinna dem då han ansåg det ofint. Nu är jag inte Phil Ivey, så jag vill fortarande ha många kompisar på Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen höjdpunkt var ändå denna. Visst, mycket möjligt att jag hade bäst hand... men man börjar ju undra :)

Du kan väl PMa hans nick till mig? ;)

 

Läste f.ö. i senaste Poker Magazine att Phil Ivey aldrig letade upp tomtar med avsikt att skinna dem då han ansåg det ofint. Nu är jag inte Phil Ivey, så jag vill fortarande ha många kompisar på Party.

 

Hans nick behåller jag nog för mig själv, även om jag är dålig på att använda mig av min buddylist.

 

Hur gör ni andra? Lägger ni regelbundet till alla jättetomtar ni träffar på och ser om de sitter på något bord när ni ska spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni andra? Lägger ni regelbundet till alla jättetomtar ni träffar på och ser om de sitter på något bord när ni ska spela?

Det verkar som om det kvittar faktist. Jag hittar nästan oftare nya tomtar när jag sätter mig vid godtyckligt bord än jag hittar gamla tomtar i min buddy-list.

 

Jag är nog inne på samma spår. Har man bra tableselection så är behovet aven buddylist ganska litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott Nytt År!

 

För att fira det nya årets stundande intåg lägger jag upp tre händer från nattens session.

 

Hand 1.

 

MP är TAG med siffrorna 19.6/16.85/2.5. (200 händer) Tidigare har han check-raisat ett nötfärgdrag på floppen för värde så han verkar ha hyffsad koll på vad det hela går ut på.

 

SB är 25/7/2 (få händer) och verkar allmänt tomtig.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with Q:diamond:, A:spade:.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, SB calls, 1 fold, MP calls.

 

Flop: (10 SB) 5:club:, A:diamond:, 7:heart: (3 players)

SB bets, MP calls, Hero raises, SB calls, MP calls.

 

Turn: (8 BB) 8:diamond: (3 players)

SB bets, MP calls, Hero raises, SB calls, MP calls.

 

River: (14 BB) 2:spade: (3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets, SB calls, MP folds.

 

Final Pot: 16 BB

 

Hand 2.

 

BB är lös och passiv, 44/6/1

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, 5:diamond:.

3 folds, Hero raises, BB calls.

 

Flop: (4 SB) 8:club:, 9:heart:, 7:spade: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero folds.

 

Final Pot: 3.50 BB

 

Får 7:1 på min syn, frågan är ju hur många outs jag har. Hålstegen är ju fyra men det är suckerstege och mitt överkort känns inte så hett. Jag behöver ~5.7 outs för att dra breakeven och även om jag träffar vet jag inte om jag vågar få in fler betts på varje gata.

Sen kanske det inte är så bra att vika sig så här lätt och visa hela bordet att jag var tom?

 

Hand 3.

 

BB är 33/8/2.5 över få händer.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with Q:heart:, K:spade:.

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) K:diamond:, 7:diamond:, 2:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.16 BB) 6:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero folds.

 

Final Pot: 6.16 BB

 

Känns i efterhand lite vekt att lägga när mitt TPGK här men det kostar mig antagligen 2 BB att se showdown och jag tror inte jag vinner denna 30% av gångerna vilket jag behöver för break-even.

 

 

Ha det trevligt på nyårsafton ikväll, akta er för alla farliga fyverkerier bara. Det är svårt att trycka på raise-knappen utan pekfinger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 ser bra ut, finns ingen anledning att tro att du är slagen.

 

Hand 2 känns också vettig. Brädan ser ganska äcklig ut och även om du skulle ligga före kan mycket hända och potten är liten. Är din read korrekt ligger du dessutom efter just nu, så då är det ännu enklare att lägga ner. Bry dig inte om vad resten av bordet tror; de som är skickliga nog att skaffa sig en read på dig kommer bara att se att du kan lägga ner händer som missar floppen.

 

Hand 3 är jag mer tveksam till, men då din Q inte är ruter känns det ok att lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat nästan 400 händer idag och är upp 50 BB. Riktigt skönt då jag började med att förlora 20BB på de första 140 händerna. Sparade en del HH's men efter att ha kollat på dem nu var de inte så intressanta länge.

 

Vad göra på floppen?

Knappen är 31/1/1 efter 100 händer

SB är 49/0/1 efter 100 händer

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 4:diamond:, 4:club:.

3 folds, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (3 SB) 7:club:, 3:spade:, 8:club: (3 players)

SB checks, Hero...?

 

Träffade på en PF.nu:are på borden idag, AndyTH. Spelade en hand mot honom som jag lägger upp här.

Har få händer på Andy så inga siffror eller read. Han sitter alltså på CO.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:heart:, 7:diamond:.

2 folds, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero raises, CO calls, SB calls.

 

Flop: (6 SB) 5:diamond:, A:diamond:, A:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO calls, SB folds.

 

Turn: (4 BB) K:club: (2 players)

Hero bets, CO calls.

 

River: (6 BB) 5:heart: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

 

Final Pot: 8 BB

 

EDIT: Spelade en kort stunds NL100 SH för att få bort de tråkiga röda siffrorna jag har på den limiten i PT. Bokade en vinst på 75$ på lika många händer, ~40$ kvar till gröna sköna siffror i PT.

 

Hatar röda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44: Hero checks. Du har inte visat aggression före floppen och kan inte vänta dig att passiva spelare nu lägger sig för ett bet. Lägg dig om någon betar.

 

77: Bra spelat. Finns ingen anledning att tro att du är slagen förrän CO betar på river och då måste du syna ner. Att han limpar in PF sätter inte direkt någon skräck i mig, men att han synar dina bet på både flop och ffa turn känns lite jobbigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44: Hero checks. Du har inte visat aggression före floppen och kan inte vänta dig att passiva spelare nu lägger sig för ett bet. Lägg dig om någon betar.

 

Gyre borde ha nästan 1/3 equity i den här potten. Borde han inte göra anspråk på den tredjedelen genom att låta överkorten pröjsa?

 

Lustigt nog så hände mig nästan exakt samma sak samtidigt som jag blörjade skriva detta inlägg. Jag hade 5h5d på BB och två fiskar limpade på knappen och i SB. Floppen kom 862 med två hjärter. SB checkade och jag valde att beta utan att tänka särskilt mycket.

 

Så vad gjorde du Gyre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyre borde ha nästan 1/3 equity i den här potten. Borde han inte göra anspråk på den tredjedelen genom att låta överkorten pröjsa?

 

Lustigt nog så hände mig nästan exakt samma sak samtidigt som jag blörjade skriva detta inlägg. Jag hade 5h5d på BB och två fiskar limpade på knappen och i SB. Floppen kom 862 med två hjärter. SB checkade och jag valde att beta utan att tänka särskilt mycket.

 

Så vad gjorde du Gyre?

 

Frågan är ju hur mycket av denna equity kan tar vara på med ett bett på floppen. Får jag syn så är det ju bara att ge upp på en sån här liten pott, eller?

 

Så här blev det till slut.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 4:diamond:, 4:club:.

3 folds, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (3 SB) 7:club:, 3:spade:, 8:club: (3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks.

 

Turn: (1.50 BB) 8:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB folds.

 

River: (3.50 BB) K:club: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero folds.

 

Final Pot: 4.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens turnsyn:

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with A:heart:, 8:spade:.

2 folds, Button calls, Hero raises, BB calls, Button calls.

 

Flop: (6 SB) T:club:, 5:club:, J:club: (3 players)

Hero bets, BB folds, Button calls.

 

Turn: (4 BB) 9:club: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: (6 BB) 4:club: (2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Final Pot: 6 BB

 

Results in white below:

Button has 4d Qd (flush, jack high).

Hero has Ah 8s (flush, jack high).

Outcome: Button wins 3 BB. Hero wins 3 BB.

 

EDIT: Komiken är uppenbar när killen som är knappen här vräker ut sig "ur a calling fool" i chatten efter att hans JJ blivit utdragen av en kille med K7s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyre borde ha nästan 1/3 equity i den här potten. Borde han inte göra anspråk på den tredjedelen genom att låta överkorten pröjsa?

 

Lustigt nog så hände mig nästan exakt samma sak samtidigt som jag blörjade skriva detta inlägg. Jag hade 5h5d på BB och två fiskar limpade på knappen och i SB. Floppen kom 862 med två hjärter. SB checkade och jag valde att beta utan att tänka särskilt mycket.

 

Frågan är ju hur mycket av denna equity kan tar vara på med ett bett på floppen. Får jag syn så är det ju bara att ge upp på en sån här liten pott, eller?

 

Om knappen viker och SB synar så borde det vara läge för bet igen på turn (och check bakom på river). OK, det är ett trixigt läge. Jag vet inte riktigt hur man ska spela om båda fortsätter.

 

Så här blev det till slut.[...]

 

Här övervägde du att syna va? De troliga dragen blankade ut (klöverdrag inte så troligt IMO). 8/7:a ej heller troligt. Beror på motstånd men hade inte klagat om du kollat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspirerad av morberg kommer jag ge 5/10 mitt tredje försök nu. 3/6 har rasslat på bra sista tiden och rullen är växt lite gran.

 

Tidigt dyker denna handen upp. Jag var nära på att folda floppen, skulle jag ha gjort det?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, J:diamond:. UTG posts a blind of $5.

MP raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, MP calls.

 

Flop: (7 SB) 4:club:, 6:diamond:, Q:diamond: (3 players)

Hero bets, MP raises, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag spela efter han höjning? Fi är 60/25/1.2 över ~80 händer

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:spade:, 9:club:.

Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds.

 

Flop: (5.40 SB) 2:heart:, 2:spade:, A:spade: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero ?

 

Du får 1:11 på din syn med ett möjligtvis levande överkort samt backdörren till färgen. Känns som att du måste syna där.

 

Jag synade för övrigt, vilket jag tror är rätt, och hittade färgdraget på turn och en J på river. Han visade dock 66 och drog hem potten :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspirerad av morberg kommer jag ge 5/10 mitt tredje försök nu. 3/6 har rasslat på bra sista tiden och rullen är växt lite gran.

Kul att jag kan vara till någon nytta; hoppas det går bättre för dig än för mig! :)

 

Tidigt dyker denna handen upp. Jag var nära på att folda floppen, skulle jag ha gjort det?

Nej, du måste syna. Du kan plocka upp allt möjligt kul på turn. Du har två bakdörrar till stege och färg samt ett överkort. Du kan tom ha bästa handen och fi höjer för gratiskort på turn. Överväg att beta ut om nästa kort inte är ruter och check-syna om det är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...