elvis77 Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 En hand jag spelade igår kväll som jag har funderat mkt på, vill gärna ha synpunkter om spelet speciellt rivern. Tar handen ur minnet då jag sitter på jobbet nu. Har nyligen satt mig på bordet, inga reads, fullbord FL 15/30. Hero [T T ] ** Dealing down cards ** UTG folds. UTG+1 raises [$30]. folds. folds. folds. Hero raises [$45]. folds. folds. SB calls [$35]. BB folds. UTG+1 calls [$15]. 3 spelare och jag har position på båda. ** Dealing Flop ** [ J , 9 , 6 ] SB bets [$15]. UTG+1 calls [$15]. Hero raises [$30]. SB calls [$15] UTG+1 calls [$15] Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare. ** Dealing Turn ** [ 2 ] Ofarligt SB checks. UTG+1 checks Hero bets [$30]. SB calls UTG+1 calls ** Dealing River ** [ 6 ] Där sitter färgen och en potentiell triss. SB bets [$30]. Nu bettar han ut ! UTG+1 calls [$30]. Och trots det så synar UTG+1 när han vet att jag sitter bakom och har spelat handen aggresivt hela vägen VAD GÖR JAG NU ?? * RP och flytt till PHH - QoS * Citera
iller Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Känns som fold efter UTG+1s syn trots de mycket goda pottoddsen... Hade han lagt sig är synen självklart given. Verkar osannolikt att SB slår på en bluff i det där läget in i två gubbar. Citera
Gyre Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Enkel fold, vilka händer slår du här? Även om SB mot förmodan bluffar så har UTG+1 synat bluffen med en hand som förmodligen slår din. Hade UTG+1 lagt sig hade det kanske varit syn, men inte efter bet+syn där du har andraparat på en parad färgade bräda. Citera
elvis77 Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade. Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K 4 ??? och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior. Citera
Waggho Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade. Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K 4 ??? och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior. Vilket horribelt spel av SB! Hade du någon read på honom? Verkar hoppfullt att det finns sådana spelare även på 15/30. Tycker att du spelade handen rätt. Visst finns en hyfsad möjlighet att UTG+1 har nior eller sämre, och visst finns en någorlunda möjlighet att SB bluffar, men om man multiplicerar sannolikheterna för dessa två scenarion lär man få ett tal som är klart mindre än 1/13. Citera
elvis77 Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Ja jag resonerade lika som er, hade UTG+1 lagt sig tycker jag att det är en call. Nu kunde jag inte riktigt se hur jag skulle kunna vinna denna oftare än 1/13 så jag foldade. Nu var det tyvärr fel tillfälle att lägga sig då SB hade K 4 ??? och UTG+1 hade 9,T och tog hem potten på par i nior. Vilket horribelt spel av SB! Hade du någon read på honom? Verkar hoppfullt att det finns sådana spelare även på 15/30. Tycker att du spelade handen rätt. Visst finns en hyfsad möjlighet att UTG+1 har nior eller sämre, och visst finns en någorlunda möjlighet att SB bluffar, men om man multiplicerar sannolikheterna för dessa två scenarion lär man få ett tal som är klart mindre än 1/13. Tyvärr hade jag ingen direkt read då jag ganska nyligen hade satt mig och dessutom spelade 4 bord. Vad det gäller fiskar på 15/30 och 30/60 så finns det gott om dom, kan dock vara lite svårare att sortera ut dom då många kompetenta spelare kan spela vissa händer ibland väldigt aggresivt med lite vad som helst. Citera
Hedi Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Självklar fold efter bet + syn av de två andra spelarna. Att SB betar ut när 6 landar på river ser jag inte alls som konstigt. Han hoppas på att ingen av er betade färgdraget och att någon skulle sitta på en 6a verkar ologiskt efter pre-flop bettingen. Dvs hyfsat god bluff-möjlighet för honom. Hur UTG+1 hittar synen med par i 9or förstår jag inte. För din del tycker jag det enda rätta är fold. Att kvidsyna såna här händer måste vara stort -EV då du absolut lär vara slagen mer än 1/13. Dock skulle man kunna hitta synen då SBs bet på river är lite ologiskt i mina ögon. Eftersom du har spelat handen väldigt aggressivt från början till slut borde han inte betat ut om han vare sig prickade 6an eller satte färgen utan istället hoppas på CR-möjlighet. Men som handen utspelade sig är det fold i mina ögon. Du slår inte en bettor + 1 synare på den brädan särskilt ofta. Citera
morberg Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Enligt min erfarenhet från lägre nivåer är det en gjuten fold på river. Lika självklar är synen om UTG+1 lägger sig. Citera
PPjunior Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 ** Dealing Flop ** [ J , 9 , 6 ] SB bets [$15]. UTG+1 calls [$15]. Hero raises [$30]. SB calls [$15] UTG+1 calls [$15] Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare. Varför vill du så gärna höja här??? Vad för bra medför en höjning? Dels kan du bli 3-bettad av ett färgdrag, vilket skulle suga något oerhört då det kan få dig att lägga den bästa handen. Dels så är din pot equity edge inte mycket att tala om på den här floppen, så någon värdehöjning är det inte heller. Och eftersom du inte kan konfrontera någon spelare med 2 SB så är det ingen höjning för att skydda din hand heller. Av ren nyfikenhet, varför vill du se rivern gratis??? Jag skulle rekommendera dig att bara syna SB's flop bet och ta det därifrån. Citera
elvis77 Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2005 ** Dealing Flop ** [ J , 9 , 6 ] SB bets [$15]. UTG+1 calls [$15]. Hero raises [$30]. SB calls [$15] UTG+1 calls [$15] Standard raise, kommer något otrevligt har jag bra chans att se turn gratis, eller annars betta vidare. Varför vill du så gärna höja här??? Vad för bra medför en höjning? Dels kan du bli 3-bettad av ett färgdrag, vilket skulle suga något oerhört då det kan få dig att lägga den bästa handen. Dels så är din pot equity edge inte mycket att tala om på den här floppen, så någon värdehöjning är det inte heller. Och eftersom du inte kan konfrontera någon spelare med 2 SB så är det ingen höjning för att skydda din hand heller. Av ren nyfikenhet, varför vill du se rivern gratis??? Jag skulle rekommendera dig att bara syna SB's flop bet och ta det därifrån. Till att börja med så höjer jag för att jag tror att jag har bäst hand. Jag gillar dessutom att ha initiativet. När SB bettar ut så tyder det på mellan/lägsta paret eller färgdrag, TP brukar checkraisas istället. Jag lägger mig inte för ett 3-bett här från SB såvida UTG+1 inte cappar. Citera
Recommended Posts