Gå till innehåll

NLT- Floppar K hög flush, felaktigt spel?


jompa1

Recommended Posts

NL Texas Holdem (0.25,0.5)

 

Typ andra handen på bordet, vilket innebär att jag inte direkt har ngn read på mina motspelare. Observera att trots att jag valde foldknappen visade killen sin hand och ett resultat kommer således att redovisas senare.

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 3: fi ( $53.93 )

Seat 7: co ( $56.85 )

Seat 9: sb( $44.25 )

Seat 10: hero( $49.50 )

 

sb posts small blind [$0.25].

hero posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Kd 9d ]

 

fi raises [$1].

co calls [$1].

hero calls [$0.50].

 

Normalt ingen hand jag spelar. Väljer dock att syna från BB

 

** Dealing Flop ** [ 6d, Jd, Qd ] Pottstorlek $3.25

 

hero bets [$2.50].

fi calls [$2.50].

co folds.

 

Kanonflopp, väljer att beta ut för att för att inte ge några gratiskort till nötflurren. Fi väljer att syna vilket kan betyda allt från draget till nötfärgen.

 

** Dealing Turn ** [ 5c ]Pottstorlek $8.25

 

hero bets [$6].

fi calls [$6].

 

Tror fortfarande att jag har bästa handen och betar ut 75% av pott. Får återigen syn.

 

** Dealing River ** [ 7s ]Pottstorlek $20.25

 

hero bets [$10].

fi raises [$30].

hero folds.

 

Väljer här att beta ut ca halvpott. Detta för att inte riskera för mkt om han har nötfärgen samt ge honom en möjlighet att syna med sämre händer. Han väljer att slå om och jag foldar efter att ha stekt ett tag.

 

Hur tycker ni att jag spelade handen? Som sagt visade han sina kort efteråt vilket innebär att jag kommer att posta vad han hade senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check på river är ett bra alternativ:

 

För att framkalla bluff från missat drag dvs färgdrag (A :diamond: ) och för att det blir billigare att syna. Dvs vanliga du får inte betalat av sämre hand, dvs missat drag, resonemanget. Det kan också vara en ide att hålla poten liten eftersom du precis satt dig ner och inte har någon anning om hur fi spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-handed så är ju sannolikheten att han har exakt den hand som slår dig oerhört låg. Han kan mycket väl (och mycket troligare) ha en lägre flush som han slowplayat, eller så kan han bluffa med ett missad A :diamond: . Kanske är han muppig och "valueraisar" med stege. Tycker inte fold finns där, måste vara +EV att syna. Ett alternativ är ju som Baller säger, att checka river för att inducera bluff och göra det billigare de få gånger du faktiskt är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Case closed, WP!

 

;)

 

Och varför skulle resultatet spela nån roll ?

 

Word!

 

Efter dom här kommentarerna finns det ju bara ett svar han KAN posta...

 

 

Spelet är ju ändå tokfel. Finns ju bara inte att lägga sig där!

 

Typ andra handen på bordet, vilket innebär att jag inte direkt har ngn read på mina motspelare.

 

Case closed....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...