Gå till innehåll

CURVANORDAHL - Spelar poker och mycket annat


CURVANORDAHL

Recommended Posts

5 minuter sedan, säger soldado9 :

Stranger things var jag en motståndare till när alla surrade upp den men den är faktiskt helt fantastisk. 
 

Suits är en topp3 serie för mig personligen 

mitt wildcard blir Ozark ( lättsam men riktigt bra) 

Tack för tips!

Jag har också varit skeptisk till både Stranger Things och Suits men har hört att det ska vara nyttigt att vara öppensinnad så får ändra inställning och ge dem en chans. 
Ozark har jag hört mycket gott om, jag tror att anledningen till att jag inte sett den är att jag stör mig på Jason Bateman bara av att se hans ansikte. 
Med det sagt inser jag nu vilken sur gubbe jag är påväg att bli/är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stranger things är riktigt bra, iaf dom första säsongerna. Av dom andra har jag bara sett Friday night light och Suits. Friday night lights såg jag när jag var 15 år typ och då var den nice tyckte jag, ytterst tveksamt att jag skulle uppskatta den lika mkt i vuxen ålder dock...

Kontroversiell åsikt: Suits måste vara den mest överskattade serien nånsin, iaf om man väger in IMDB-rating och att folk hajpar den så mkt. Ogillar allt med den, kasst skådespeleri, sämst dialoger och osannolika fall som knäcks till höger och vänster. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Pness :

Stranger things är riktigt bra, iaf dom första säsongerna. Av dom andra har jag bara sett Friday night light och Suits. Friday night lights såg jag när jag var 15 år typ och då var den nice tyckte jag, ytterst tveksamt att jag skulle uppskatta den lika mkt i vuxen ålder dock...

Kontroversiell åsikt: Suits måste vara den mest överskattade serien nånsin, iaf om man väger in IMDB-rating och att folk hajpar den så mkt. Ogillar allt med den, kasst skådespeleri, sämst dialoger och osannolika fall som knäcks till höger och vänster. 

Haha så som du beskriver Suits är precis så jag tänkt mig den serien efter att endast ha sett några korta klipp av den på Instagram. Jag har sett allt av Billions och tänker att den kanske har fyllt min kvot av översmarta och rika män i kostymer? Men som en del av min resa som mindre sur och konservativ gubbe så ska jag ge den en ärlig chans ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger CURVANORDAHL :

Hög tid att snacka lite serier i den här dagboken. 
Jag befinner mig just nu i en liten brist på serier då många favoriter såsom Peaky Blinders, Better Call Saul, The Bear och Afterlife tog slut detta året och dom övriga jag ser just nu har paus. Försöker minnas vilka dessa är, Succesion, Barry, Ted Lasso, You, säkert någon eller några till. 

Det enda jag kollar just nu är Jack Ryan som jag började kolla runt jul och strax är klar med andra säsongen. När jag är klar med den måste jag verkligen se färdigt Band of Brothers. Jag har sett dom 3 första avsnitten tre gånger men konstigt nog aldrig fullföljt.
Jag har sett en jäkla massa serier genom åren, de flesta stora hypeade men har även kämpat mig igenom alla säsonger av Walking Dead, Fear The Walking Dead, 24 och Prison Break ( den sista från 2017 som utspelar sig i Yemen är något utöver det vanliga, ur ett negativt perspektiv).

Det finns ju dock ett gäng serier jag aldrig sett så här tar jag gärna er input. Missar såklart säkert ett gäng men här följer en lista på hypeade jag inte sett, vilken borde jag börja med och vilka har jag missat här? Tänker att vi kan hoppa sitcoms här.

Ozark, The Boys, Suits, The Leftovers, Oz, Fargo säsong 3&4, Russian Doll, The Shield, The West Wing, Deadwood, Friday Night Lights, Watchmen, The Americans, Atlanta, Mad Men, Stranger Things och Reacher.

Har även gått i tankarna om att skaffa ett PS5 men vetifian om det vore en bra idé.

Deadwood, Mad men och The boys har jag sett. Alla var bra. Säsong 1 & 2 av deadwood var fantastiska.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest positiva med Stranger Things är att serien äntligen är slut ? och då var den ändå bra i början. 

Jag förmodar att du har sett Squid Game eller har hört talas om den annars är den given att titta på. 

En bubblare kan vara serien med det otroligt långa namnet 'The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window' och då mest för att den var överraskande bra i början. Kristen Bell i huvudrollen. Det är inga långa avsnitt så den fixas nog på en dag eller två.? 

En serie som inte är bra är Westworld. Temat är bra, men en besvikelse i övrigt. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Lobo :

Det mest positiva med Stranger Things är att serien äntligen är slut ? och då var den ändå bra i början. 

Jag förmodar att du har sett Squid Game eller har hört talas om den annars är den given att titta på. 

En bubblare kan vara serien med det otroligt långa namnet 'The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window' och då mest för att den var överraskande bra i början. Kristen Bell i huvudrollen. Det är inga långa avsnitt så den fixas nog på en dag eller två.? 

En serie som inte är bra är Westworld. Temat är bra, men en besvikelse i övrigt. 

 

 

 

Squid Game såg jag men var långt ifrån lika imponerad som den stora massan verkar vara. Westworld gav jag upp halvvägs in i andra säsongen. Åsikterna går verkligen isär om Stranger Things här, får se till att bilda min egen uppfattning. Helt missat den med Kristen Bell!

3 timmar sedan, säger fritjof :

Tog med ett bra tag innan jag kolla stranger t men en av mina favoriter. True detective s 1 om du lyckats missa är magisk. 

Om jag bara fick se en säsong av en enskild serie en gång till i mitt liv skulle det vara säsong 1 av True Detective. Det är ett sånt jävla mästerverk. Synd men väntat att dom andra säsongerna inte är lika starka. Har fått uppfattningen att det är lite samma sak med Fargo även om jag inte sett säsong 3 och 4 som sagt. Säsong 1 är kanon.

1 timme sedan, säger Zanka :

TIttar väldigt lite på serier men gillade lite oväntat Arcane (netflix).

Fick googla Arcane nu och måste erkänna att det enda tecknade/animerade jag följt är South Park, Simpsons (och lite Family Guy när jag var yngre). Det här verkar inte som något för mig men ska ge det ett försök.  

1 timme sedan, säger Babushka1 :

Stranger things är inte slut än, tack och lov! Men i väntan på sista säsongen så är Yellowstone med Kevvan starkt att rekommendera.

Haha Kevvan råkar vara morsans favorit. Minns inte hur många gånger jag tvingades kolla på dansa med vargar och bodyguard när jag var yngre. Han är ju dessutom med i Mollys Game. Så fick vi in lite pokerrelaterat här idag med. 

1 timme sedan, säger afghan_balla :

Narcos Mexico var löjligt tung.

Är det så? Jag vill minnas att jag gillade Narcos jäkligt mycket men gav upp Mexico ganska kvickt. Får se till att ge den en ny chans.

Uppskattar tipsen! Keep them coming. Var inne på att börja med The Boys efter Jack Ryan men med anledning av alla olika åsikter om Stranger Things här kanske den får gå först.  Om någon av er inte sett Peaky Blinders så borde ni göra det. Nu på studs. Ta ledigt om så krävs. Jag såg också om Sherlock för ett tag sen och satan vad det håller bra.

Redigerad av CURVANORDAHL
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En pokerupdate är väl på sin plats med. Det är ju ändå ett pokerforum trots allt. 

Har köttat på ordentligt på SvS den här veckan med mina mått mätt. Kollade precis spelhistoriken och är hittills  upp nästan 10k i januari. Det betyder egentligen ingenting, en sämre session så är jag even igen men det som faktiskt betyder något är att jag fortfarande tycker att det är väldigt kul. 

Det finns dock mycket att förbättra. Dels har jag spelat för mycket dom här dagarna, när jag borde lagt tid på annat. Har sovit på tok för lite (borde sova just nu egentligen) vilket kommer så småningom gå ut över mitt jobb och min relation. Jag är en sopa på att finna balans i vardagen, har alltid varit. Måste bli bättre på att lägga livspussel helt enkelt. 
Dessutom märks min ringrostighet och avsaknad av kunskap i många spots när jag spelar. Jag många gånger sitter och gissar och är ute på hal is. Gillar verkligen inte att man kan se på Svs vad motståndaren hade, som på stars, jag vill ju veta om jag turade eller inte. Om jag ska börja ta det här lite mer på allvar borde jag skaffa någon tracker och kolla lite videos.

En egenskap jag avskyr hos människor är när dom får råd av någon som är duktigare och mer eller mindre avfärdar dem helt och svarar något i stil med "Jag kom trea i den här turneringen förra veckan". Att vara prestigelös och kunna erkänna sig som fisk på många områden är kanske svårare än vad det låter men så jävla viktigt. Inte bara när man spelar poker utan i livet generellt. Tänk på dom arbetsplatser ni jobbat på hur många som tror sig kunna allt redan och minsann inte behöver några råd eller hjälp. Resonerar man så är det inte svårt att bli ifrånsprungen.

Vet inte riktigt vad som hände i stycket ovan, varför jag av alla människor lät som någon livscoach en stund. Ber om ursäkt, nu tillbaka till det viktiga:
Är runitonce det bästa alternativet om man spelar låg plo och vilken tracker borde jag använda som funkar bra även på SvS? 
Jag skulle egentligen vilja spela mycket fler turneringar men satan vad tid det kräver.

Sorry att jag ber om er hjälp hela tiden när jag egentligen säkert bara kan googla runt lite men se det som att jag just vaknat upp från en 10års pokerkoma och undrar vad fan det är frågan om. 

Jävla spretigt inlägg men jag har som sagt slutat upp med att sova, då blir det lätt såhär. Imorgon blir det mer lir sen ska jag prioritera mer sociala saker fre/lör. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Severance och Blackbird. Apple tycker jag överlag producerar väldigt bra grejor just nu.

Afterlife och Saul tycker jag också båda var väldigt bra så gillar din favoritlista.

Jag håller med om att Suits och Billions-temat är ordentligt utspelat vid det här laget.

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger GTOBåten :

Severance och Blackbird. Apple tycker jag överlag producerar väldigt bra grejor just nu.

Afterlife och Saul tycker jag också båda var väldigt bra så gillar din favoritlista.

Jag håller med om att Suits och Billions-temat är ordentligt utspelat vid det här laget.

Båda ser jäkligt spännande ut. Riktigt stark cast i Severance, John Turturro är en favorit. Om någon missat miniserien The Night Of på HBO så råder jag er att se den. Tack för tips!

43 minuter sedan, säger SantaFish-_- :

Om någon skulle bli sugen på verklighet så kan jag rekommendera den fullkomligt häpnadsväckande dokumentären The Vietnam War.
Helt klart bland det bästa/sjukaste/viktigaste jag någonsin sett.

Gillar sånt här, jävla nyttigt att se på. Sparar den till en kväll jag känner mig mentalt redo. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en tre timmars session som var min absolut bästa sedan dagboksstarten. Inte rent ekonomiskt men jag hamnade verkligen i zonen där jag gjorde genomtänkta beslut och inte påverkades det minsta av utdragningar. Ställde ett larm och klev dessutom istället för att köra på tills ögonen ger upp. Imorgon ska jag inte spela en näve. Ska ut på stan o dricka öl och äta massa mat istället. 

Kollade hela första set och snabbspolade igenom andra av Djokovics match mot Halys inatt. Med tanke på mitt spel med Djokovic som slutsegrare så är det oroväckande vad dålig han var. Hans motståndare Halys gjorde den bästa match jag sett honom göra men det ska inte behöva krävas två tiebreak för Nole att slå honom. Det är en 250-turnering, prispengarna och poängen är helt ointressanta för Nole men jag hoppas han höjer sig nu när bättre motstånd väntar. 
Jag anar att ingen här är tennisintresserad förutom jag men ni får försöka  stå ut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger GTOBåten :

Anti-imperialistisk får man hoppas. 

du har förmodligen rätt, den minst intressanta vinkeln men vill man se en dokumentär med så pass hög produktionskvalitet så blir det svårt att hitta annat. fantastiska betyg så oavsett blir det att kika på den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Squid game inte lever upp till hypen köper jag helt och hållet. Om jag talar för mig själv så sträcksåg jag allt dagen när den kom ut och det var för mig en helt okänd cast. Sen tror jag många som såg den i början inte ser så mycket utländsk tv/film så de blev väl också positivt överraskade. Vet inte om det någonsin funnits en så överhypad serie, tycker betyget 8 på imdb känns fine-ish, kanske borde vara lägre. Slutet är ju verkligen våldsamt dåligt.

Är tennisintresserad nog att fatta det är en bra bet att betta på Djokovic på hard court!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger CURVANORDAHL :

Kollade hela första set och snabbspolade igenom andra av Djokovics match mot Halys inatt. Med tanke på mitt spel med Djokovic som slutsegrare så är det oroväckande vad dålig han var. Hans motståndare Halys gjorde den bästa match jag sett honom göra men det ska inte behöva krävas två tiebreak för Nole att slå honom. Det är en 250-turnering, prispengarna och poängen är helt ointressanta för Nole men jag hoppas han höjer sig nu när bättre motstånd väntar. 
Jag anar att ingen här är tennisintresserad förutom jag men ni får försöka  stå ut. 

Jodå, jag hade garanterat tagit reken med den analysen om jag hade hunnit. Tennis är väl annars en sport där det behövs ett A4-papper för att hålla ordning på reglerna som gäller hos de olika bookieserna.

Håller med brusig om att de två sista avsnitten drar ner betyget på Squid Game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger brusig1 :

Att Squid game inte lever upp till hypen köper jag helt och hållet. Om jag talar för mig själv så sträcksåg jag allt dagen när den kom ut och det var för mig en helt okänd cast. Sen tror jag många som såg den i början inte ser så mycket utländsk tv/film så de blev väl också positivt överraskade. Vet inte om det någonsin funnits en så överhypad serie, tycker betyget 8 på imdb känns fine-ish, kanske borde vara lägre. Slutet är ju verkligen våldsamt dåligt.

Är tennisintresserad nog att fatta det är en bra bet att betta på Djokovic på hard court!

Tycker att du sammanfattar Squid Game bra här. Jag tycker den var bra. Inte mer än så. Många verkar endast fastna i att själva idén är så bra och "cool" att det skulle överskugga allt annat. Helt enig om slutet.  

3 timmar sedan, säger Lobo :

Jodå, jag hade garanterat tagit reken med den analysen om jag hade hunnit. Tennis är väl annars en sport där det behövs ett A4-papper för att hålla ordning på reglerna som gäller hos de olika bookieserna.

Håller med brusig om att de två sista avsnitten drar ner betyget på Squid Game.

För egen del spelar jag nästan bara vinnare och ibland över/under vilket gör att det är 1-setsregeln är den jag behöver känna till. Här skiljer det en del hos sajterna som du säger. Finns dock lite sammanställningar på vilka regler som gäller om man orkar googla. 

Såg Djokovic brotta ner Shapovalov med 6-4 6-3 nu på förmiddagen. Skriver brotta för att det var en jämnare match än vad siffrorna visar, nästan två timmar tog det, bra jämn match med långa dueller. Nole som vanligt bäst i dom avgörande poängen. Bra fart på läktarna i Adelaide igång. Jävla kul att tennisen är igång igen.

Nu väntar Medvedev som efter första set mot Sonego sett väldigt bra ut i sina två senaste. Pinnen släppte Medvedev till 2,76 men det lär sjunka fram till matchstart klockan 11 imorgon. Djokovic står i 1,49 hos Kambi just nu. Skulle inte bli förvånad om det är åtminstone 1,65 - 1,70 när dom servar igång imorgon. Eftersom jag tror att vinnaren här slår Nishioka/Korda i en final så har jag läge att eventuellt säkra upp lite.

Korda har imponerat dock, att slå Murray,Bautista och Sinner i raka set är starkt. Finns ingenting jag gillar med Korda, det är något med hans uppsyn, men han är endast 22 och har alla möjligheter att ta sig upp topp 20 i år och kan säkert gå långt i en slam. Han är förövrigt son till Peter Korda som vann Australien Open 98 och dubbeln i AO med Stefan Edberg 96. 

Såhär kommer det bli här ibland. Istället för att läsa om pokerresultat,  se grafer och handhistorik kan det bli några rader om Sebastian Korda och hans jävla farsa. 

Redigerad av CURVANORDAHL
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger brusig1 :

Uppskattar också att du bettar på Djokovic mtp att vi har ett sammarbete med honom i vår dagbok.  Vi marknadsför samma produkt (den vita monster). Tror dock det är olagligt för honom att dricka det under match så han är lite lowkey

 

 

Haha! Skillnad i UFC där sönderslagna fajters ska på med monsterkepsar och ha burkar i näven så fort fighterna är slut. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...