Folke Rosvall Postad 28 September , 2022 Rapport Postad 28 September , 2022 På min favoritkanal på YouTube, World Poker Tour 24/7 Episode Stream, finns ett avsnitt från Australien som har sänts flera gånger. Jag har lagt märke till att dealern hanterar korten på ett annorlunda sätt än vi är vana vid. 1) Hen håller inte korten i handen när dom delas ut, utan korten ligger i en "sko", ungefär som i Black Jack. Hen tar ett kort i taget från skon när hålkorten delas ut. 2) Vi är vana vid att brännkorten läggs under markerhögen, men hen lägger det första brännkortet på bordet och lägger sedan ut floppen ovanpå brännkortet. Sedan läggs det andra brännkortet bredvid floppen och turnkortet ovanpå det andra brännkortet. Sedan läggs det tredje brännkortet bredvid turnkortet varefter riverkortet läggs ovanpå det tredje brännkortet. Gör man så överallt i Australien? Någon som har varit där och sett om detta är standard? Citera
Lobo Postad 28 September , 2022 Rapport Postad 28 September , 2022 Det är nog en aning lättare att få svar om du lägger ut en länk för klippet. Folk är lata. Citera
Folke Rosvall Postad 28 September , 2022 Författare Rapport Postad 28 September , 2022 7 timmar sedan, säger Lobo : Det är nog en aning lättare att få svar om du lägger ut en länk för klippet. Folk är lata. Du har rätt. WPT Australia Final Table - YouTube 1 Citera
Folke Rosvall Postad 26 Oktober , 2022 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2022 Den 2022-09-28 kl 05:30, säger Folke Rosvall : På min favoritkanal på YouTube, World Poker Tour 24/7 Episode Stream, finns ett avsnitt från Australien som har sänts flera gånger. Jag har lagt märke till att dealern hanterar korten på ett annorlunda sätt än vi är vana vid. 1) Hen håller inte korten i handen när dom delas ut, utan korten ligger i en "sko", ungefär som i Black Jack. Hen tar ett kort i taget från skon när hålkorten delas ut. 2) Vi är vana vid att brännkorten läggs under markerhögen, men hen lägger det första brännkortet på bordet och lägger sedan ut floppen ovanpå brännkortet. Sedan läggs det andra brännkortet bredvid floppen och turnkortet ovanpå det andra brännkortet. Sedan läggs det tredje brännkortet bredvid turnkortet varefter riverkortet läggs ovanpå det tredje brännkortet. Gör man så överallt i Australien? Någon som har varit där och sett om detta är standard? Det har inte kommit några svar. Det kanske är så att ingen av forumets läsare har spelat poker i Australien. Citera
Recommended Posts