GÄ till innehÄll

Sparven som trodde han var en drake 🐉

Recommended Posts

Att starta bolag och satsa pÄ att förverkliga en sÄdan dröm ser nog ungefÀr 100x bÀttre ut pÄ pappret Àn att ta paus för att spela kort sÄ det lÄter inte som att nersidan Àr sÄ jÀttetung?

En nÀrstÄende som Àr attraktiv i sin bransch har för övrigt inte haft nÄgra problem med att ha haft 8-12 mÄn mellan uppdragen ett flertal gÄnger. Han har kunnat fortsÀtta rida en fin karriÀr med exponentiell löneutveckling efter uppehÄllen. Ledigheterna har varit dels pga att han vill hjÀlpa sin fru som har en autoimmun sjukdom som blossar upp i perioder (för att han vill, inte för att det behövs), och vid nÄgot tillfÀlle för att han jobbat 60-80h veckor utan semester flera Är i strÀck och kÀnt sig mogen för en paus.

Lol sample och en person som sticker ut som extrem arbetsmyra för investerarna i sin bransch men ett exempel likvÀl. 

• Like 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

2 timmar sedan, sÀger Bryggkaffe :

Att starta bolag och satsa pÄ att förverkliga en sÄdan dröm ser nog ungefÀr 100x bÀttre ut pÄ pappret Àn att ta paus för att spela kort sÄ det lÄter inte som att nersidan Àr sÄ jÀttetung?

En nÀrstÄende som Àr attraktiv i sin bransch har för övrigt inte haft nÄgra problem med att ha haft 8-12 mÄn mellan uppdragen ett flertal gÄnger. Han har kunnat fortsÀtta rida en fin karriÀr med exponentiell löneutveckling efter uppehÄllen. Ledigheterna har varit dels pga att han vill hjÀlpa sin fru som har en autoimmun sjukdom som blossar upp i perioder (för att han vill, inte för att det behövs), och vid nÄgot tillfÀlle för att han jobbat 60-80h veckor utan semester flera Är i strÀck och kÀnt sig mogen för en paus.

Lol sample och en person som sticker ut som extrem arbetsmyra för investerarna i sin bransch men ett exempel likvÀl. 

Ja, det Àr uppstarten av bolaget som kommer ha som grund för bÄde ansökan om tjÀnstledighet, till förskola osv. Pokern kommer det satsas pÄ men egentligen inte mÀrkbart mer tid Àn nu. Mer kvalitativ tid dock (mer speltimmar dÀr jag Àr utvilad) och vill jag ta en veckas lockdown sÄ kan jag göra det. Den friheten Àr icke att ta lÀtt pÄ. 

Jag Àr ocksÄ kÀnd som en arbetsmyra i min branch och har aldrig nÄgonsin sökt ett jobb sjÀlv i princip (förutim mina första nÀr jag var typ 18) utan alltid blivit huntad och nÀstan kunnat vÀlja det jag Àr mest sugen pÄ genom min karriÀr.  HÀrjat inom retail, restaurang och fastighetsbranchen. Har exakt noll utbilning ocksÄ förutom gymnasiet men mitt nuvarande cv Àr nog sÄ pass starkt att jag tror mig kunna fÄ ett bra jobb Àven om jag skulle vara borta ett par Är för att testa bolag. Har dessutom ett gÀng luckor i cv:t dÀr jag spelat poker pÄ heltid. Alltid varit tydlig med det i intervjuer och det har alltid tyckts vara till min fördel. Alla blir nyfikna och tycker det verkar svinballt. Om nÄgon nu funderar pÄ att dölja sina pokerÄr i ett cv sÄ tycker jag verkligen inte ni ska det - transparans och Àrlighet rakt igenom. PÄ det sÀttet fÄr man ocksÄ jobbet pÄ rÀtt grunder, vilket gör det lÀttare för en sjÀlv i slutÀndan. 

Kom ifrÄn Àmnet lite hÀr nu hehe. 

Jag har i princip bestÀmt mig. KÀnns i hela kroppen. 

• Like 4
LĂ€nk till kommentar

SĂ„dĂ€r. DĂ„ Ă€r krafterna slut. Blev en intensiv dag med fullt ös frĂ„n morgon till kvĂ€ll. Älskart! Dock synd att det inte blev sĂ„ mkt poker som jag hoppades. Fint resultat dock, trots lite spew och flertalet mindre vackra och smarta beslut sista timman. Spring Ă€r kul. 

Natti. 

image.png.fd38d7695fe38dab2218941d4e78ff51.png

LĂ€nk till kommentar

8 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

Ja, det Àr uppstarten av bolaget som kommer ha som grund för bÄde ansökan om tjÀnstledighet, till förskola osv. Pokern kommer det satsas pÄ men egentligen inte mÀrkbart mer tid Àn nu. Mer kvalitativ tid dock (mer speltimmar dÀr jag Àr utvilad) och vill jag ta en veckas lockdown sÄ kan jag göra det. Den friheten Àr icke att ta lÀtt pÄ. 

Jag Àr ocksÄ kÀnd som en arbetsmyra i min branch och har aldrig nÄgonsin sökt ett jobb sjÀlv i princip (förutim mina första nÀr jag var typ 18) utan alltid blivit huntad och nÀstan kunnat vÀlja det jag Àr mest sugen pÄ genom min karriÀr.  HÀrjat inom retail, restaurang och fastighetsbranchen. Har exakt noll utbilning ocksÄ förutom gymnasiet men mitt nuvarande cv Àr nog sÄ pass starkt att jag tror mig kunna fÄ ett bra jobb Àven om jag skulle vara borta ett par Är för att testa bolag. Har dessutom ett gÀng luckor i cv:t dÀr jag spelat poker pÄ heltid. Alltid varit tydlig med det i intervjuer och det har alltid tyckts vara till min fördel. Alla blir nyfikna och tycker det verkar svinballt. Om nÄgon nu funderar pÄ att dölja sina pokerÄr i ett cv sÄ tycker jag verkligen inte ni ska det - transparans och Àrlighet rakt igenom. PÄ det sÀttet fÄr man ocksÄ jobbet pÄ rÀtt grunder, vilket gör det lÀttare för en sjÀlv i slutÀndan. 

Kom ifrÄn Àmnet lite hÀr nu hehe. 

Jag har i princip bestÀmt mig. KÀnns i hela kroppen. 

Jag ska inte vara den som Àr den, men vad innebÀr det i praktiken? barnen kan vara pÄ förskolan lika lÀnge som nÀr du arbetar dÄ?

mvh

LĂ€nk till kommentar

34 minuter sedan, sÀger pokerspelarn1 :

Jag ska inte vara den som Àr den, men vad innebÀr det i praktiken? barnen kan vara pÄ förskolan lika lÀnge som nÀr du arbetar dÄ?

mvh

Är inte 100% insatt Ă€nnu men gĂ„r man bara hemma och spela poker och inte har nĂ„got "vanligt " jobb pĂ„ papperet (eller studerrar, Ă€r sjukskriven m.m) sĂ„ har man inte rĂ€tt att ha sitt barn pĂ„ förskolan innan de nĂ„tt en viss Ă„lder (typ 3?) om jag fattat det rĂ€tt. DĂ„ rĂ€knas man som ledig och att man dĂ€rmed kan ta hand om sitt barn sjĂ€lv. 

Har jag ett bolag registerat, som jag Àr ansÀlld i, sÄ Àr det grönt ljus. och det Àr ju faktiskt sÄ att jag inte kommer sitta hemma och kolla Netflix medans kidsen Àr i skolan (eller jo, kanske ibland, men det gör jag nu ocksÄ) sÄ moraliskt sÀtt kommer det inte kÀnnas eller vara fel, trots att jag drar in nÄgra nÀvar poker "pÄ arbetstid". För mig Àr poker lika mkett hobbyarbete, som musiken. SamhÀllet ser pÄ det ite annorlunda bara. 

LĂ€nk till kommentar

44 minuter sedan, sÀger Sparvöga :

Är inte 100% insatt Ă€nnu men gĂ„r man bara hemma och spela poker och inte har nĂ„got "vanligt " jobb pĂ„ papperet (eller studerrar, Ă€r sjukskriven m.m) sĂ„ har man inte rĂ€tt att ha sitt barn pĂ„ förskolan innan de nĂ„tt en viss Ă„lder (typ 3?) om jag fattat det rĂ€tt. DĂ„ rĂ€knas man som ledig och att man dĂ€rmed kan ta hand om sitt barn sjĂ€lv. 

Har jag ett bolag registerat, som jag Àr ansÀlld i, sÄ Àr det grönt ljus. och det Àr ju faktiskt sÄ att jag inte kommer sitta hemma och kolla Netflix medans kidsen Àr i skolan (eller jo, kanske ibland, men det gör jag nu ocksÄ) sÄ moraliskt sÀtt kommer det inte kÀnnas eller vara fel, trots att jag drar in nÄgra nÀvar poker "pÄ arbetstid". För mig Àr poker lika mkett hobbyarbete, som musiken. SamhÀllet ser pÄ det ite annorlunda bara. 

Haha, du behöver absolut inte försvara din handling, det var inte sÄ jag menade överhuvudtaget, var mest nyfiken pÄ hur det funkar dÄ jag vet att en kompis tog tjÀnstledigt ett halvÄr för att göra annat, men sÄgs pÄ som arbetslös vilket gjorde att ungarna blev hemma, nog hade han tÀnkt ha dem hemma, men inte exakt hela dagarna.

Du föds inte i skuld, och har dÀrmed ingen skyldighet i nÄgon form nu heller, Àven om "samhÀllet" tycker viceversa... just sayin' ;)

Redigerad av pokerspelarn1
LĂ€nk till kommentar

2 minuter sedan, sÀger pokerspelarn1 :

Haha, du behöver absolut inte försvara din handling, det var inte sÄ jag menade överhuvudtaget, var mest nyfiken pÄ hur det funkar dÄ jag vet att en kompis tog tjÀnstledigt ett halvÄr för att göra annat, men sÄgs pÄ som arbetslös vilket gjorde att ungarna blev hemma, nog hade han tÀnkt ha dem hemma, men inte exakt hela dagarna.

Du föds inte i skuld, och har dÀrmed ingen skyldighet i nÄgon form nu heller, Àven om "samhÀllet" tycker viceversa... just sayin' ;)

Nej nej, var absolut inte meningen att lÄta som att jag gick i försvar. Ville bara bygga bakgrund och hur tankarna gÄr för att förklara. :)

Startade han bolag? Isf blir det intressant. DÄ kanske de vill veta hur mkt tid man lÀgger ner pÄ sitt bolag? Hur kan dem kontrollera det? Jag kommer trots allt jobba heltid, precis som nu. Dock rÀknar jag inte med en enda krona in i bolaget musikvÀgen förrÀn efter nÄgra mÄander (eller mer tid Àn sÄ). All inkomst kommer komma frÄn pokern. Men vad jag förstÄr sÄ Àr det inte ens ekonomi som spelar roll vad gÀller rÀtren till förskola, utan endast sysselsÀttninsgrad. 

"Du föds inte i skuld, och har dÀrmed ingen skyldighet i nÄgon form nu heller, Àven om "samhÀllet" tycker viceversa... just sayin' ;)"

Absolut, sÄ Àr det. Dock kan det vara avgörande hur beslutandet blir, vad andra tycker och tÀnker. SÄ att ha koll pÄ vad gemene man/samhÀllet tycker tror jag Àr vÀldigt viktigt i sammanhanget. Helst skulle jag bara vilja sÀga att jag spelar poker 50% och skriver musik 50% till alla nÀsta Är, men att vara helt öppen med vad gör tilla alla utÄt har jag mÀrkt gjort mer skada Àn nytta, i tidigare situationer.  Finnas alltid en dÄre/avudnsjuk/deppig som kan kontakta förkolan och sÀga "att minsann sÄ spela Sparven inte bara musik, han spelar kortspel ocksÄ, har hans barn verkligen rÀtt att gÄ hÀr pÄ fs dÄ??" och sedan Àr det igÄng och man mÄste lÀgga ner tid pÄ att övertyga/försvara osv. Enklare att bara dansa efter normen ibland, Àven om man tycker den Àr helt skev. 

LĂ€nk till kommentar

5 timmar sedan, sÀger brusig1 :

Om man inte vill outa nick eller postar hÀnder och ist skriver om sitt jobb/trÀning/diet/familj fattar jag inte varför man har en pokerdagbok pÄ ett pokerforum. 

Intressant. Jag började skriva dagboken pÄ dietforum.nu. Efter ungefÀr 50 inlÀgg kom det en kock-endboss och undrade varför jag skrev dÀr nÀr jag mest skrev om poker och trÀning. TÀnkte att han blev lite besviken för att jag nÄgra inlÀgg tidigare vÀgrat ge ut ett recept. Men sagt och gjort sÄ flyttade jag hit. Vill ju inte göra nÄgon illa till mods.

NÄgon som har erfarenhet av familjeforum.nu? 

• Haha 9
LĂ€nk till kommentar

1 timme sedan, sÀger 33sunshine :

Jag lĂ€ser gĂ€rna din db Ă€ven om det bara Ă€r 10% poker. Tycker dina inlĂ€gg alltid Ă€r vĂ€lformulerade och intressanta. (Motpol till mig dvs😬😂)

keep rockin!

Kul att höra! Mer Àn 10% poker hoppas jag verkligen det blir. Annars fÄr du ocksÄ sÀga till. :)

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

11 timmar sedan, sÀger brusig1 :

Om man inte vill outa nick eller postar hÀnder och ist skriver om sitt jobb/trÀning/diet/familj fattar jag inte varför man har en pokerdagbok pÄ ett pokerforum. 

Det Àr en stor frÄga hoppas du hittar svaret pÄ den

LĂ€nk till kommentar

Hello, 

Oerhört svÄrt att hitta driv atm. GÀller det mesta. TrÀningen lider, kosten dÀrefter och dÄ blir ocksÄ liret halvmediokert, bÄde vad gÀller volym och kvalité. Moment 22. 

Skyller pÄ mörkret och kylan. Men tycker inte det argumentet hÄller. Kanske borde gjort som mina polare och flugit med söderut. 

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

D3-vitamin ihop med K2 under kokosolja, i kombination med CBDolja som Àr CBG- dominant, utöver magnesiumglycinat (kvalitetsgrejer, letar du pÄ apoteket Àr det bara Ä lÀgga ner) till kvÀlls, sen kan du försöka hitta en vinterdepression.

(nu sa jag förmodligen nÄgot vÀldigt kontroversiellt)

Redigerad av pokerspelarn1
  • Like 1
LĂ€nk till kommentar

55 minuter sedan, sÀger pokerspelarn1 :

D3-vitamin ihop med K2 under kokosolja, i kombination med CBDolja som Àr CBG- dominant, utöver magnesiumglycinat (kvalitetsgrejer, letar du pÄ apoteket Àr det bara Ä lÀgga ner) till kvÀlls, sen kan du försöka hitta en vinterdepression.

Om nÄgot sÄ Àr det vÀl den motsatta Äsikten som Àr kontroversiell i dagslÀget.

Kostnaden för en Ärskonsumption av nootropics > ens bankrulle Àr definitivt normen bland bro-psykiatriker och biohackers. 

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

Den 2022-11-22 kl 22:04, sÀger pokerspelarn1 :

Webb-fisk som jag Àr, vart hittar jag dessa grejer? PM gÄr bra. :)

LĂ€nk till kommentar

16 timmar sedan, sÀger pseudonymous :

Hur fÄr man ner hÀnder frÄn Unibet?

edit: nvm

12 timmar sedan, sÀger pokerspelarn1 :

Tell me, jag undrar ocksÄ men antar att det Àr manuellt.

Yes, knackar manuellt i Google kalkyl frÄn handhistoriken. Lite tidskrÀvande och segt emellanÄt men graf e ju kul. 

LĂ€nk till kommentar