Gå till innehåll

NLT - Preflopp fold av KK


donjoan

Recommended Posts

FT NL 1/2$

 

Jag sitter i SB och får KK, har 350$ vid bordet.

UTG limpar

Button Resiar till 8$

Jag rerasiar till 21$

UTG blixt synar

Button går allin med 48$ till.

Jag reraisar till 125$.

UTG går Allin med 400$.

Jag foldar min KK

 

* Edit av Hjort - Tar bort resultatet. Vänligen se reglerna*

 

Är detta för vekt foldat skulle jag ha spelat den på nått annat sätt för att slippa denna situation?

Enligt mig så kan jag inte sätta UTG på nått annat en AA som han spelar handen.

 

Tacksam för tips och svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FT NL 1/2$

 

Jag sitter i SB och får KK, har 350$ vid bordet.

UTG limpar

Button Resiar till 8$

Jag rerasiar till 21$

UTG blixt synar

Button går allin med 48$ till.

Jag reraisar till 125$.

UTG går Allin med 400$.

Jag foldar min KK

 

Det visar sig att Button har 1010 och UTG har A4o ingen träffar nått så jag hade vunnit om jag hade varit med.

 

Är detta för vekt foldat skulle jag ha spelat den på nått annat sätt för att slippa denna situation?

Enligt mig så kan jag inte sätta UTG på nått annat en AA som han spelar handen.

 

Tacksam för tips och svar

 

 

Jadu.. Svårt att säga..

 

Haru väl slängt in 150 dollar i potten tycker jag du ska gå med..

Hade jag gjort. :)

 

Dock har jag inte dom br att röra mig med så :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TOk syn!

 

Att han går allin är ju somsagt bara för att han inte vill ha med dig!

 

ohc om du sätter honom på Pp så kan han lika gärna ha J J/ QQ som AA .. detta är sånna calls man har bankrulle till ! =) :D

 

Bara för att han går all in behöver inte det betyda att han inte kan ha AA, om han har AA och tror sig få med fi på en all in är det helt rätt att ställa in. Förmodligen trodde han det eftersom fi hade reraisat till 125

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$225 för att få en pott som efter din syn kommer att vara

48+350+350 = $748.

 

225/748 = 0.30

 

Visst har du mer än 30% chans att vinna den potten? Förenklat (om vi antar att ingen drar ut den andre): Inte har fi AA 7 gånger av tio? Man måste nog syna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar ju AA.. och oftast är det AA där....

 

Meeeen! Som tidigare talare, du ska in med i storleksordningen $200 i en pott som kommer att bli styvt $750! Visst, nog är risken för AA stor, men du har 25% att jämföra mot! Har han AA så ligger du ju illa till - men har ändå typ 20% att klonka en K... och skulle han sitta på något annat så har du ju lysande chans att ta hem detta! Att button raisar och reraisar måste du ju också ta hänsyn till! Chansen att han har minst ett A är ju stor! Inte alls osannolikt med AK vs AK vs KK här, vilket skulle smaka kaka.

 

Tror att detta är ett fall av att blunda och hoppas. Vissa människor tar hem de här, vissa inte... :P

 

Men som sagt, med den storleken på potten så känns det faktiskt som att du är illa tvungen att syna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan du inte syna :/

De få gångerna som den andre verkligen sitter med AA har du täckta många gånger om om du synar alla sånna här lägen med kk..

Med tanke på att potten isolerar rätt ordentligt de gånger han har AA så måste man vara rätt jäkla säker på AA för att folda här. Och jag kan inte direkt se att man kan vara det eftersom det måste vara en hyffsat trixig AA-limpare för att inte reraisa efter raise+reraise, det är ju precis vad de flesta hoppas på när de limpar AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...