Gå till innehåll

turneringspoker med boman


bomanlol

Recommended Posts

haha ja, så kunde det nog se ut innan jag la spritflaskan på hyllan för typ 8 år sen. Fiona sov, Boris i plogen

vilken underbar dag! otroligt kul att få hjälpa folk i nöd med vad man tycker är allra roligast också och dubbel glädje med lite skadeglädje, stadsbor och snö alltså LOL. det föll iofs över halvmetern tot under 24h igår/idag så det är ju kanske inte det lättaste om man har fullt upp med annat vilket ju stadsbor alltid har. ska nog lite längre fram försöka berätta om ett ganska jobbigt äventyr under förra året vilket medförde en del nödvändiga livsförändringar, varav en förändring där snö fått åka ner någon plats på prioriteringslistan åtminstone i det här livet. 

ganska pokerfritt idag dock obligatoriska cabin-hg's, ska även försöka vinna lillördag också så är man BE. har kikat åt dom där facitchartsen hos BBZ en stund och det är ganska mindblowing men samtidigt känns det rent spontant lite tråkigt för sporten poker att det ska komma någon dator och lösa spelet, om det nu är det det handlar om. nästan lika tråkigt som bumhunters.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan, vann inte lillördag igår men det var nog inte långt ifrån. jobbade upp 3,5x startstack och så typ tredje sjättedelen in i turneringen kommer den obligatoriska puntnäven där stacken går från 54 till 22bb för att sen ett varv senare busta damdamen.

JJ, utg+1, tror man lirar 9-handat i lillördag, kul turnering. 54bb, slår upp 2.1x, okänd fi i MP 3-bet 8.5x, rundfold. 

här tar jag upp telefonen, sätter igång snapfilmen och frågar: vad har jag för alternativ? kan jag folda? jag vill folda. jag kan väl inte folda, och ännu mindre kan jag väl bara syna.. fitta

två sekunder senare ligger markerna i mitten och vi är upp emot QQ, med ett efterföljande nh i chatten. det är bland annat av den här anledningen idioten i mig vill spela högre, även om nu lillördag såklart redan är ganska högt, kanske för högt. jag kunde då gått ifrån situationen med ett gott samvete, han kunde haft massa annat.

jag förstår inte, jag vet inte ens om det är en jam för det första men om det är det,  så vill jag ändå ha kvar rätten att folda. har jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu boman, jag kan ingenting om turrar så kanske borde knipa igen egentligen men... JJ är den hand jag är näst mest allergisk mot att vara all in för många bbs med, tvåa efter endast AJ. Det blir ju i princip en bluff att vara inne där tänker jag som turrefisk. Sen är ju folk på svs så sjukt tighta jämfört med andra ställen i turrar, har jag hört iaf.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger bomanlol :

fan, vann inte lillördag igår men det var nog inte långt ifrån. jobbade upp 3,5x startstack och så typ tredje sjättedelen in i turneringen kommer den obligatoriska puntnäven där stacken går från 54 till 22bb för att sen ett varv senare busta damdamen.

JJ, utg+1, tror man lirar 9-handat i lillördag, kul turnering. 54bb, slår upp 2.1x, okänd fi i MP 3-bet 8.5x, rundfold. 

här tar jag upp telefonen, sätter igång snapfilmen och frågar: vad har jag för alternativ? kan jag folda? jag vill folda. jag kan väl inte folda, och ännu mindre kan jag väl bara syna.. fitta

två sekunder senare ligger markerna i mitten och vi är upp emot QQ, med ett efterföljande nh i chatten. det är bland annat av den här anledningen idioten i mig vill spela högre, även om nu lillördag såklart redan är ganska högt, kanske för högt. jag kunde då gått ifrån situationen med ett gott samvete, han kunde haft massa annat.

jag förstår inte, jag vet inte ens om det är en jam för det första men om det är det,  så vill jag ändå ha kvar rätten att folda. har jag det?

Detta känns som någon slags kuggfråga att du bollar mellan fold och shove när man kan bekvämt och enkelt välja att syna. Folda gör man ju uppenbarligen aldrig, jag har tbh ingen aning men skulle gissa spontant att det är +ev att shovea också men det känns ganska onödigt att stacka liberalt i en sån turnering.

KQdd skulle jag syna flop, man kanske inte behöver x/r jättemycket på den texturen från SB vs CO eller whatever det var.

65 handen känner jag mig relativt okvalficierad att ge någon form av vettig input, jag tycker det är en cool hand att checka på flop eller turn mer än 0% av gångerna. På river vet jag inte om 6h är en superstark blocker by any means. Med den logiken så lär du ha rätt många 96/86 med en hög hjärter.  Jag är spontant lite orolig att bli x/r på någon gata så därav känns det lame att bet/folda öppet.

QT-bluffen är nog inte så orimlig.  Det enda jag kan känna är att jag generellt hade velat spela en block-sizing eller någon form av pot -> överbet. Ser lite bluffigt ut då jag inte riktigt är övertygad vad vi reppar för värde med den här sizingen? Antar man kan gissa att gemene spelare sällan har färger/sets/2p/stegar i någon större utsträckning medan vi kan ha massor. Vissa av dessa händer bör kunna klassificeras som ngn form av effektiv nöt och lär kunna vinna mycket av att betta stort, primärt om vi ej blockar en kung eller knekt. I.e värdehänder som KJ kan vara rimliga att blocka river i min värld .

gl med turrarna!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

häftigt brusig :)

jag vet inte, jag kan ju syna knektar men jag vet inte vad mina överordnade tycker om det, bra poäng. kan ju vara mycket enklare att bara ta synen och avgöra flop istlt mot just den här spelartypen och med den här näven. tror inte han spelar sina händer på jättemånga olika sätt faktiskt om vi fortsätter med en syn.

KQd rena dumheter, det enda jag kan komma på att jag tänkte är att jag på floppen suckade i dc och sa typ fitta, nu kommer nog en stor del av stacken åka in, och 10 sekunder senare så var vi där med ett beslut vi hatar att ha utsatt oss för. om det nu ska det checkraisas vilket det kanske inte ska med just den här näven, antar jag sizingen ska vara betydligt större. blev jammad på med ATs, tror det var ett proffs dessutom. hade varit kul att veta hur ett proffs hade spelat handen också om vi bara pre, synat flop och turn landat en obetydlig låg femma eller något. luktar iaf åt jam pre det lilla jag railat och spelat sånahär KO-turrar.

65 är jag iallafall nöjd att jag fullföljde, tror det var mot en lämplig motståndare. sexan som en blocker för några färgkombinationer, typ ? det är ett helt nytt koncept för mig och jag är som sagt mkt trög, försöker förstå. jag är rätt övertygat på att om jag jammat QTs några händer innan så hade den här haft större chans att lyckas. blev timebank-synad av KQs nån av färgerna som inte låg.

QTs håller med och ganska nöjd över det ? en check turn kan nog förklaras ganska enkelt och på river fegade jag helt enkelt ur och hamnade nånstans mittemellan vilket är helt åt helvete. hade vi mött någon annan exempelvis, hade jag ofta överbetat.

bristen på kunskap och erfarenhet gör det extremt känsligt för mig att också tappa pondusen, då har jag nog inte mycket kvar att hämta. sitter exempelvis inte i ryggraden att förstå skillnaden mellan att bluffa bort en betydande del av stacken på sättet som i QTs och skillnaden för att jamma river och riskera turneringen men med betydligt större chans att lyckas med bluffen och eventuella efterföljande sådana. lär vara ganska viktigt iallafall, att verkligen förstå ungefär vilken skillnaden blir. då blir det nog enklare att spela händerna som man vill också, och inte låta besluten styras av yttre opåverkbara omständigheter, vilket det tyvärr till stor del gjort senaste tiden.

tack så mycket King of Hearts

 

 

 

 

Redigerad av bomanlol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hinner knappt bli några situationer där avvägningarna blir svårare och får större betydelse, hade kanske en tveksam jam på sb för 12bb med QJo vs 25bb CL-btn i andra chansen runkturbo men låg strax utanför pengarna med en bit kvar och såg det som en såndär spot att köpa oss två varv. det var enda handen jag är tveksam över(kanske syn?) ikväll och jag är ändå ultrakass och hinner med 20 inköp back. jag förstår ju att variansen kan vara brutal men det känns ändå ganska osannolikt, tror knappt mina ögon längre när jag vinner ens en näve. 

hade iofs en :9c::7s: på stora mörken i aw  som jag vann 40bb effektiva mot limpande co, flop :Jc::8d::6s: checksynar halvpot, turn :4d:, då väljer jag att leda runt 4 bigs in i typ 5, syn och river en :Tg: , betar pot och syn av :5s::7c: för tredje nöten. 

strax efter trebetar jag som chip5 :Ah::Qs: på co vs typ chip3 på HJ, knappt 100bb effektiva. flop :Qd::4c::2g: check bet 3 bigs in i 15, syn, turn :Jh:. check, sizar upp och betar 16 in i typ 21, blixtklickraise eeh. syn och river :Ad: lol, bet allin 45 in i typ 90. jag timebanksynar xD och fi flippar upp TT. sitter vi där med 200bb halvvägs in i Sveriges behagligaste turnering och fixar det inte ens till pengarna, inte ens närheten. puntade inte ens bort den.

hoppas det vänder snart för det är svinigt kul att spela, misären till trots ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag ska jag nog spela från 12 tills jag gular igen, jobbigt med dom här tidsgränserna bara. igår kunde jag inte logga in på party vid 23-tiden för att raila Jerry för att jag uppnått totala tiden för dagen, har 20 timmar och jag var på Max för att köpa min trippelcheese med extra kött och jalapeno vid 17.00 och loggade nog inte in innan det :S tur att jag bara skulle raila mao, måste vara ett helvete för spelbolagen det här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror det här hör  processens gång och att det inte är något konstigt men det är tungt för det, att både vara clueless och så få av dom händerna som är tänkta att bära oss.

hade två tiltnävar igår också tyvärr och det är däremot inte bra, hoppas jag inte tiltar idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger bomanlol :

fast Jerry sa idag på streamen att han aldrig skulle rekommendera någon att satsa idag för det krävs så mycket, osäker påå om han avsåg helfärskingar iofs men lite sugen på att ta rådet ändå

Utan att ha någon koll på exakt vad som sas eller whatever, håller jag inte med öht. Folk har sagt så här i 15 år nu eller ev mer. Jag kan inte komma på någon karriär där du kan tjäna miljonbelopp efter 2 år i branschen.

Blir ju onekligen svårare för varje dag och variansen blir ju större och större. Det är nog väldigt lätt att se det man vill, finns folk som är från ganska till väldigt duktiga som inte lyckas. Men samtidigt finns det neandertalare som till synes krossar.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...