Gå till innehåll

Kommer fisken ta slut?


richardd

Recommended Posts

Halå halå vet inte om det redan finns en tråd om detta då jag inte visste riktigt vad jag skulle söka på.

 

Har funderat på detta ett tag och kommer fram till att det kommer bli tuffare och tuffare på pokerborden. Just nu är det ju pokerhysteri och alla ska spela, den så kallade fisken sätter in ett NL50 inköp och dubblar, spelar högre och högre tills han går gul, tänker aldrig mer spela, nästa löning åker pengar in på kontot igen, men denna gång måste han ju komma ihåg att det kanske inte var så smart och syna all in med K9 på floppen K28r när fi hade höjt innan och visa upp AA eller man kanske bara kommer ihåg det roliga med spelet dvs handen där man drog ut till 2par.

 

Vissa spelare kommer ju givetvis inte bli bättre då dom gillar kicken att dra ut och tiltar bort lönen, men medelsvensson måste ju ändå lära sig?

 

Jag tror att det kan bli som för IT branschen bubblan spricker. Många pokersidor går i konkurs pga att spelarna inte finner det tillräckligt lönt och spela på lowlimit borden då fisken ändå har lärt sig ABC pokern och hela lotto charmen försvinner mer eller mindre för nybörjarna.

 

Detta lär väl ta ett tag, men sig om 30 år när mitt hypotetiska barn är i min ålder, självklart så kommer jag inte låta han spela utan att lära han hur man spelar ABC poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att fisken kommer att finnas kvar. Kanske inte i samma utsträckning men likväl...

 

Argument 1: Ingen föds fulllärd.

 

Argument 2: Folk spelar black jack, roulette, etc etc trots att det inte är EV + för dem. Varför skulle de sluta spela poker bara för att de märker att de förlorar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argument 2: Folk spelar black jack, roulette, etc etc trots att det inte är EV + för dem. Varför skulle de sluta spela poker bara för att de märker att de förlorar??

 

Sant sant men poker är ett spel som inte är speciellt svårt att bli bättre i till skillnad från roulette, fast som sagt så är det väl inte det dom spelarna är ute efter.

 

Jag tror många nya unga pokerspelare kommer få det svårt och fortsätta leva på pokern som dom gör idag, då det kommer bli hårdare konkurens, endast toppen kommer dra in stora summor till skillnad från idag då man hör om folk som drar in stora pengar på NL200 400 osv. Jag menar idag så kan man ju klara sig på NL50 så lär det ju inte vara om 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nog. Tycker mig se på Party Poker 0.5/1 att det tajtat till sig den senaste tiden jämfört med för bara några veckor sedan. Någon annan som anar samma tendens?

 

Känns som något hände när sommaren kom i antåg. Det är en markant skillnad i tighthet på partys 0.5/1$ fl- bord nu jämfört mot två månader sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Så är det nog. Tycker mig se på Party Poker 0.5/1 att det tajtat till sig den senaste tiden jämfört med för bara några veckor sedan. Någon annan som anar samma tendens?

 

Känns som något hände när sommaren kom i antåg. Det är en markant skillnad i tighthet på partys 0.5/1$ fl- bord nu jämfört mot två månader sedan.

Jag har även lagt märke till detta på Party NL 0.25/0.50 som var väldigt tajt aggresivt... kändes som man spelade $1/2 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kommer det att minska. De flesta är nog inte peppade för livet på att förlora på poker. De hittar en annan grej som känns kul och fräsch. De som vinner, de som blir beroende och de som det går hyfsat för fortsätter spela. Alltså blir det mättat nån gång. Det finns inte hur mycket folk som helst. Min mamma tex kommer inte att börja spela poker.

 

Kedjebrev skulle ju fungera om alla gjorde som det stod i brevet. Men till slut tar det bara slut med folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att pokerbottar kommer ta död på internetpokern. :(

 

Visst lär dessa ställa till problem men jag tvivlar på att pokerföretagen skulle tillåta att dessa program förstör deras verksamhet...

De kommer utveckla skydd och dylikt. (såvida de inte tjänar ännu mer pengar på grund av dessa bottar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När en minskning bland bytesdjuren inträffar så minskar antalet rovdjur i proportion med detta.

 

Men visst kommer pokern att gå tillbaka. Det är en modefluga just nu, så passa på att frossa! När TV släpper det som 'förra årets grej' så kommer fisken att minska avsevärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se att det kommer att bli mindre nya spelare. kollade på TV i går kväll och under 2 timmar såg jag 5 reklamer för pokersiter av 3 olika företag. Så nog kommer det att komma mer spelare. Och nog inte dom bästa.

 

(Tänkte inte på att dom flesta spelare inte finns i sverige heller....)

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...