Gå till innehåll

BB/100 winrates


wc3ard

Recommended Posts

  • 2 years later...

Detta är relativt. Dina resultat beror också på hur bra eller dåliga dina motståndare är gentemot dig. Om du spelar 670k händer till och din bb/100 stigit till 4,7bb/100 behöver det inte betyda att du har blivit bättre som pokerspelare även om resultatet verkar tyda på det. Det enda vi vet med säkerhet är att du hade förbättrat ditt resultat bb/100 med 19 % på 670k händer till.

Kanske kan man titta på förhållandet mellan de olika positionerna. Om din prefloprange från UTG är 15 % och din bb/100 är x, och din PFR från MP är 20 %, så borde din bb/100 vara y.

Positionerna UTG, MP, CO och BUTTON är ju i regel positioner man attackerar ifrån och oftast vill man då ha syn från någon av mörkarna. När du själv sitter i mörkarna försvarar du dig i regel.

När jag tittar på dina siffror noterar jag bara följande. Du vinner mer ju bättre position du har. Inga konstigheter. Du förlorar dubbelt så mycket när du sitter i stora mörken gentemot lilla mörken. Du har exakt samma siffror på SB och CO. Det som skiljer är att den ena är negativ. I regel skiljer inte PFR mycket mellan dessa positioner. Jag ser även att du plussar 3,8bb/100 över detta ganska stora sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...