Djens Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Suttit ett litet tag. Har nog en relativt lös image. Några småreads kommer nedan. #Game No : 2458416803 ***** Hand History for Game 2458416803 ***** $400 NL Texas Hold'em - Monday, August 01, 00:18:57 EDT 2005 Table Table 55051 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Frizz87 ( $447.70 ) Seat 2: tfusco4 ( $239.10 ) Seat 5: Ajax__ ( $393.40 ) Seat 6: tramsay ( $460 ) Seat 4: Jenog142 ( $352.30 ) Seat 3: sards ( $404.50 ) tramsay posts small blind [$2]. Frizz87 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jenog142 [ 5c 4c ] tfusco4 calls [$4]. sards raises [$12]. Jenog142 calls [$12]. Ajax__ calls [$12]. tramsay calls [$10]. Frizz87 calls [$8]. tfusco4 raises [$36]. sards folds. Jenog142 calls [$28]. Ajax__ calls [$28]. tramsay calls [$28]. Frizz87 calls [$28]. Snacka om preflopaction! tfusco är ingen höjdare så han behöver inte ha AA/KK här. men ajax har jag sett innan och han är iaf inte värdelös. ** Dealing Flop ** [ 9 , 9 , 7 ] Okejdå, ganska (o)trevlig flop, rr-stegdrag o färgdrag, dock parad. tramsay checks. Frizz87 checks. tfusco4 bets [$4]. Jenog142 raises [$200]. <- ("Jag har en nia och vill få bort de där jävla dragen") Ajax__ calls [$200]. <-(Coldcall, aj aj aj måste nog nästan vara en nia(77? )stegdraget med, och jag är redan commited, inget att prata om. Men jag ville helst ta potten osynad. Edit: Dealing turn 8 Jenog142 is all-In [$112.30] Ajax__ calls [$112.30]. Så, säg nu hur uselt/bra jag spelade den. Citera
yukisuke Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jag skulle nog inte ha synat PF till att börja med. Sen kan du ju försöka syna och få ett billigare kort för färgen på floppen i stället; speciellt om du har en lös image kan det kanske bli svårt att bluffa till sig potten om nån har överpar eller sitter på 7:an. EDIT: Vilket kort kom på turn förresten? Citera
Swede Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 kanns som om nagon sitter pa AA/KK/ aven QQ (eller 77 och kanske 99) och vill att nagon bluffar ut. Svart att satta nagon pa en 9:a i detta fallet. Du har en chans att fa turnen till reapris, och jag tror det blir svart att bluffa hem potten, sa det hade varit battre att bara syna och hoppas ta hem en redan stor pott om du satter draget. han kanske sitter pa Ac Kc och da hjalper inte ens det. Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Har nog en relativt lös image. Verkligen? Preflopp: Första synen ok ibland, andra är en riktig tiltsyn. OM du vill semibluffa här så måste du skyffla in rubbet, det trista är att du har en hyfsad spelare som agerar efter dig + att du kan ha 0 outs. Syna, hoppas på en billig turn, annars är det inget fel att lägga sig mot ett bet från knappen. Citera
mr.asdf Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 hahaha fan vad skön handhistory fick mig å garva om jag ska va helt ärlig så tror jag att du driver...? men om du inte gör det... ber jag om ursäkt Citera
Swede Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 vill lagga till en kommentar till min tidigare. Jens, min asikt ar att nar man spelar hander som 45s, 97s, etc mot raisade potter ar ju att man skall kunna skyffla in med pengarna om floppen kommer 448, eller 772 eftersom killen med KK/AA kommer syna. Han har da svart att satta dig pa laga trissen. Av samma anledning ser jag det som fel att forsoka bluffa hem en stor raisad pott nar man inte traffar (som du nu) eftersom KK/AA kommer inte satta dig pa en 7:a och kommer att syna. Citera
Djens Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Swede, Jag vet, spelet är åt helvete fel. Jag vet egentligen bättre än såhär. Dock känns det som att vad jag än gör nu så gåre åt skogen. Kanske är just därför, jag spelar tokdåligt samtidigt som jag missar mycket och blir sjukt utdragen en massa. Konstigt att veckan slutade på + faktiskt. Men det är bra att folk skäller på mig så jag får inse hur jävla dåligt jag spelar ibland... Och tyvärr hjälpte inte ens detta: Dealing river 6 Eftersom killen satt på 9 7 DÄremot, preflopsynen skulle jag göra om VARJE gång. Jag vill ha en stor tjockispott med många med när jag spelar sådana här händer. Och det här är dåligt, dock vet jag att större delen av formet anser att min vanliga spelstil(När den är på topp) Är väldigt dålig den cokså, men den har vunnit mig mycket iår, iaf innan den här jävla downstreaken började. mr asflitschudd : Jag önskar faktiskt det vore ett skämt Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 DÄremot, preflopsynen skulle jag göra om VARJE gång. Jag vill ha en stor tjockispott med många med när jag spelar sådana här händer. Med djupa stackar tar jag också den här synen VARJE gång. Du har inte ens 100BB, tar du den här synen VARJE gång med dom här stackarna kommer du förlora pengar. Argumentet att det är många med håller inte heller, om det blir action efter en sån här flop så är chansen att din hand står vid showdown inte stor. Citera
Djens Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Det där stämmer rent praktiskt, men hur ofta får du egentigen in en person med runt 200BB i PRAKTIKEN all in om han har AA ? Det är inte så ofta som de flesta tror. Vad jag har märkt skiljer sig teori och praktik mycket, och ja, nu kommer jag förmodligen bli flamad för jag skriver det här med Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Det där stämmer rent praktiskt, men hur ofta får du egentigen in en person med runt 200BB i PRAKTIKEN all in om han har AA ? Om du med praktiskt menar teoretiskt så förstår jag vad du menar. Det är inte så ofta som de flesta tror. Vet inte vad de flesta tror men tillräckligt ofta, poängen är att du måste ha bra implicita odds för att ta synen. Om din motsåndare aldrig vill spela AA för 200BB är det ju ännu bättre, då vinner du varje gång! Vad jag har märkt skiljer sig teori och praktik mycket Vad menar du? Citera
eroz Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jag skulle tippa på att många som synar "med implicita odds" ofta antar att fi alltid sitter på överpar eller träffad AK och aldrig släpper handen. Något som självklart inte stämmer. Kort sagt: folk ger sig själva för bra och felaktiga odds. Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jag skulle tippa på att många som synar "med implicita odds" ofta antar att fi alltid sitter på överpar eller träffad AK och aldrig släpper handen. Något som självklart inte stämmer. Ibland vinner man än mindre pot, ibland blir man utdragen när man träffat, ibland bluffar man hem potten (lättare med stor stack), oftast lägger man sig, vad är din poäng? Kort sagt: folk ger sig själva för bra och felaktiga odds. Kan du ge ett exempel så jag fattar vad du menar. Citera
eroz Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Om du t.ex. synar en höjning med ett lågt pp eller en sc där de implicita oddsen exakt stämmer överens med din chans att träffa (~12% respektive ~5%). För att det spelet inte ska vara -EV krävs att vinner hela fi's stack varje gång du träffar. Detta gör du inte då fi antingen drar ut dig eller släpper handen. Som Djens sa finns det ändå inte så sjukt många som backar upp ett ofärbättrat AA med 200 bbs. Hoppas det blev mer förståeligt. Citera
Nidson Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Kort sagt: folk ger sig själva för bra och felaktiga odds. Kan du ge ett exempel så jag fattar vad du menar. Han menar förmodligen att folk för ofta tänker "om jag synar denna preflophöjning och sedan träffar hårt kommer jag ta hela fi:s stack." Vilket förstås inte är säkert om man inte möter en tomte. Citera
x31xx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Ok, jag hajar, då är vi överens. Med BRA implicita odds menar jag just BRA implicita odds, du måste givetvis kompensera de för de gånger du bommar. Citera
Swede Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Djens, dar ser du en kille som spelade sin hand perfekt, mr 97s. Han kom in i en stor pott, och in med degen som oslagbar. Han kan inte spelat den battre. jag tycker inte din preflop syn ar sa fel. Om det ar djupa stackar. Vill dock inte ta den diskussionen har. Det enda jag tycker du gor fel, samma sak som jag gjort fel pa senaste tiden, ar att syna med en hand som 45s, 56s, T8s, och sen bluffa nar man inte traffar. Jag anser det ar ett forlorande spel i langden eftersom det du vill uppna med din "skithand" ar att maskera den, och ta hem storpotten nar du traffar starkt. Citera
Zyr Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 synen pre-flop är för mig helt självklar många som såg floppen så ganska stor chans att någon har nått bra du försöker sno den med ditt färgdrag efter 2 pers checkat och en mini-bettat, du misslyckas med att sno den och ditt drag sitter inte, tycker inte den var så felspelad otur att han redan hade kåk jag hade säkert spelat den likadant eller så hade jag försökt se turn o river billigt Citera
Zyr Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 kanns som om nagon sitter pa AA/KK/ aven QQ (eller 77 och kanske 99) och vill att nagon bluffar ut. Svart att satta nagon pa en 9:a i detta fallet. Du har en chans att fa turnen till reapris, och jag tror det blir svart att bluffa hem potten, sa det hade varit battre att bara syna och hoppas ta hem en redan stor pott om du satter draget. han kanske sitter pa Ac Kc och da hjalper inte ens det. tycker inte det är så svårt o sätta någon på en 9:a jag skulle nog kunna sätta folk på t.ex 89s 79s 9Ts J9s A9s många som gillar o spela dessa händer i en så stor pot Citera
Djens Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Ja, dock ansåg jag typ T9s, 89s / A9s var troligare. och det var inte 79s, det var 79o!!! Och egentligen vet jag att jag ska ge upp drag direkt när brädan är parad i en sån här pott. Och eroz redde ut det där rätt bra, som folk säger, det är nästan bara mot tomtar med runt 25-75BB som det är lätt att få de all in vid träff. Och swede, får amn diskutera lite spelstil med dig nån dag? jag tror du är en av de som är närmast min här på forumet, och det känns som jag behöver hjälp att komma ur den här svackan... Citera
Azaroth Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Synen pf ser jag absolut inget fel med, du har troligen odds att syna, för att inte tala om hyfsade implicita odds, tyvärr sitter dock tfusco med bara ett halvt inköp drygt. Risken att åka på en reraise preflop bedömer åtminstone jag som skapligt liten, sards som bettade först lade sig ju. Däremot gillar jag inte riktigt spelet på flopen, varjefall skulle inte jag lirat sådär, jag skulle satsat på att få en billig turn istället och skulle det bryta ut för mycket action skulle jag troligen folda, inte speciellt kul med parad bräda, och risken för högre färgdrag finns ju med men den är inte särskilt hög. Citera
jackbalsam Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Kass flopp. Skulle checkcalla om jag fick bra riktigt pottodds och sen checkcalla ner om jag träffar, kanske göra nån value bet på slutet om fi inte visar någon styrka. Om någon bettar 1/3 pott eller mer slänger jag. 97 är väl inte så troligt (även om han hade den), men 77 och 99. Citera
Recommended Posts